Poola teed 2017

Eelkõige huvitab olukord Leedu piir-Varssavi trassil? Kas kiirtee Varssavi ja Ostrow Mazowiecka vahel on valmis saanud? Kas väljasõit Varssavist Leedu poole ümber Marki on valmis? Kas kevadel on alustatud Varssavist Leedu poole mingeid uusi suuremaid teetõid?

Marki ümbersõit peaks valmima suvel, juuli-august. Wyszkow- Ostrow Maz järgmise aasta suvel. Ostrow Maz-Bialystoki enamik ehitusi selle suve jooksul.
Mingi uuem asi tundub olevat Suwalki ümbersõidu ehitus, aga see ei tohiks eriti sõitu segada. Seda alustatakse vist sellel aastal.

Lisaks, et leedukatel käsil Kaunase ja Marijampole vahel 2+2 ehitus, kus mõnel pool lausa magavad politseinikud enne viaduktide ehitusplatse maas. Ise just sai tuldud Varssavist eelmine nädal.

Suvi tulekul ja paljud sõidavad Euroopa poole. Isiklikult eriti huvitatud Leedus toimuvast, sest eelmiste aastate ehitused võtsid seal palju aega ära. Uudiste korral palun läbisõitjatel mõni rida siia "trippi" ka lisada.

Nõus , et info on igati teretulnud nähtus. Samas pole sellega (Leedu poolel) midagi suurt pihta hakata, peale selle, et ette ära kiruda ja ennast marineerida. Normaalne alternatiiv sellele trassile niikuinii ju puudub. Poolas, ma saan veel aru, et on erinevaid võimalusi aga Leedu... kuskilt ringi sõites kaotad sama aja kui kuskil teetöö järgi oodates.
Muidugi aja planeerimises on vahe. Et kui vaja jõuda kella peale, siis peab selle võimaliku ajakaotuse tõttu varem startima.
Eelmisel aastal aga mega kaost küll kuskil ei märganud. Vb tuli max 1h kogu Varssavi tee peale.

Eelmise aasta suvel olid pikad seismised Kaunase kandis (vahel korraga pooltundi), aga lõpuks otsustasin tagasi tulla kodu poole üle Šiauliai - Jelgava, tee oli veidi pikem, aga olulist ajakaotust ei olnud ja samas äärmiselt rahulik sõitmine. Ainuke, GPS-i pidi väga hoolikalt jälgima, sest pööramisi õigesse suunda päris palju!

Kuu aega tagasi polnud viga eriti kuskil midagi
Tallinn-Augustow ei mingit pidurdamist
Augustow -Lomza nagu ikka aga talutav 100km/h Ostrow Maz- Varssav oli vist ca 20 km remonti ja edasi kiirelt lõuna poole. Ärge ainult Bialystok i kaudu proovige

Pühapäeval tulime just suusatamast. Teeremont Varssavi- Leedu piir kestab jätkuvalt. Samas seisakuid ei olnud. ( Tagasitulles oli, aga see oli tingitud avariist teel). Leedukad ka remondivad, aga nagu juba ütlesin, seisakuid polnud.

Kaalun sel aastal vahelduseks Jelgava kaudu sõitmist. Saab ehk midagi muud ka näha. Traditsiooniline trass on juba tüütuseni pähe kulunud.

Tallinnast alustades algavad suuremad teetööd juba Ääsmäest : http://arileht.delfi.ee/news/ehitusjakinnisvara/vaata-millised-on-selle-aasta-12-koige-suuremat-tee-ehitusprojekti?id=77755036

Aga ega minu teekonda teetööd ei muuda. Tean lihtsalt milleks valmis olla ja kui mitu tundi normaalsele sõiduajale otsa planeerida. Suvi ja teeremont on sama paratamatu nagu jaanipäev ja vihm. Peab lihtsalt ära kannatama. Cocobocol on õigus. Uue marsruudi otsimine ja Beata Kanana sahmimine ei vii kuhugi. Olen aastast 2009 Poolat läbinud igal aastal vähemalt paar korda ja sealse taristu areng olnud selle aja jooksul muljetavaldav.

Olemas on väga hea venekeelne reisiportaal Euroopa riikide kohta:
http://autotraveler.ru/poland/

Vaatasin ka üle, on tõesti väga asjalik portaal. Tasub uurimist ja kasutamist.
Tänud 834arr!

Tellisin eile sellelt lehelt uudiste e-kirja ja täna sain teada kütusehinnad Euroopas! Lisaks oli huvitav kaart hindade kohta Euroopas ja hindade dünaamika graafik.
Kuna teema on "Poola teed", siis Suwalki lähedal toimuvad tänavu teetööd. Minule isiklikel põhjustel meeldib üldse sõita Lazdijai juures üle Poola piiri, aga eelmine aasta oli ka seal mööda kruusateid päris pikk ringisõit. Teisel korral arvasin targem olevat ja tegin ühe silla remondi kohas möödasõidu mingit karjääri pidi, kust vaevu läbi sain!

"Poola teed" omavad sellist natuke laiemat, filosoofilist tähendust. Hakkavad need kusagilt Eestist, kulgedes seejärel läbi Läti, Leedu ning Poola kuhugi Saksa piiri äärde ;)

Need autotraveleri kütusehinnad on üsna üldistatud. Nt Belgia kohta on näidatud õigusaktidega paikapandud maksimumhind, samas kui enamus supermarketite tanklad müüvad 12-15 senti madalama hinnaga (95 praegu 1.28€). Samuti on suur vahe kas tankida kiirtee ääres ja vahetult enne piiri või kusagil väiksemas kohas, nt Poolas enne Saksa piiri kiirtee ääres tankides maksad juba Saksa hinna. Aga jah, mingi üldise riigi keskmise taseme nad näitavad.

Mulle on jäänud mulje, et Eestis on reaalselt alati hinnad kõrgemad kui on näidatud rahvusvahelistes tabelites.

Kas keegi lähipäevil küüti saaks pakkuda palun Slovakkiast, Tsehhist, Poolast > Eestisse või teab kedagi, kes teel? Sõitjaid näib palju, aga infot transpordivõimaluste kohta vähe või hajali... Tel/sms +372 5018383

Kui keegi plaanib sõita Varssavist Katowice poole,siis hoiduge kasutamast S8 teed.Päris hullult teetöid.Sama oli ka Bialystokist Varssavi suunal.Üksikud kiiremad jupid ja teetööd.

Kuidas oleks mõistlik sõita Krakowisse ? Kas üle Radomi Ja Kielce on väga hull mõte ? Või veel idapoolt ? Või jääb ikka ainukeset mõistlikuks valikuks Katowice tee ?

1.Mail diiselkütuse soodsaimad hinnad olid järgmised:
Poola: 1,06 eur
Leedu: 0,99 eur
Läti: 1,06 eur
Eesti: 1,16 eur

Radomi ja Kielce teel käib puuduvate neljarealiste lõikude ehitus. Kohati on tegemist täiesti uue teega, aga kohati vana tee laiendamisega koos kõikvõimalike ümbersõitude, radade vahetuse jms. Eriti puudutab see Kielcest lõunasse jäävat u 45 km-t.

Pole Ida-Poolat kunagi läbinud, aga üldiselt peaks see olema tüüpiline vana Poola külavahetee. Nagu pea need kõik eelmisel sajandil olid. Nii ajaliselt kui ka kilomeetrite poolest peaks Katowice kaudu kindlasti kiirem ja isegi otsem olema.

Peale Lodzi ümbersõidu valmimist möödunud aastal peaks kiireim ja mugavaim tee Krakowisse olema Varssavi - Lodz - Katowice kaudu, seda ka Google Maps soovitab. On küll 60-70 km pikem, ent teetöid hetkel vähem ja keskmine kiirus kõrgem.

28.mai piiriületus Valgas. Kohe pärast Valka sildi lõppu oli kolm teetööde lõiku. Kõik valgusfooriga. Ajutine teekate auklik ja mõned neist suured. Pärast Riiat läksin vahelduseks üle Jelgava. Pärast Riiat on jupp päris korralikku teed. Ega edasigi kehv polnud. Mingi linna vahel oli küll parajalt auklik.
Järgmised teeremondid olid Bylastoki ja Varssavi vahel. Üpris pikad lõigud, kiirus 60. Mõni politsei ka kiirust mõõtmas aga tuledega vilgutati ka. Samas üpris vähe. Reaalne kiirus ikka rohkem kui 60.
Tagasitulles sattusime trassilt vanale teele ja enne Varssavit oli pikalt teeremont.
Leedus on teeremont enam-vähem Läti-Leedu piiripuktis. Juba teist korda kohtan Leedus märki 50 ja selle järel korral auk teekattes. Ainult hele killustikuriba öös reetis kaugelt, et nüüd pidurda korralikult. 50- ga sõites lõhud seal auto, isegi 30 oleks liiast olnud. Läti poolt tulles oli seal ka aukliku tee hoiatus. Umbes sama suhtumist kohtasin Leedus ka paar aastat tagasi. Siis tuli küll tahtmine selle märgi paigaldaja sealt tema enda künaga 50-ga läbi sõidutada, et saaks oma lolluse vilja nautida.

Katowice kiirteed on korduvalt läbitud, ära on tüüdanud . Kuidas oleks sõita lõunasse üle Byalistoki ja Lublini ? Kas kellelgi on kogemusi ?

Olen varematel aegadel sõitnud neid teid ja kavatsen varsti jälle otse Ungarisse Debreceni peale minna. Oleks ka väga tänulik, kui kellegil on värsket teavet seal valitsevast olukorrast. Poolas kuni Lublinini ei tohiks midagi paha olla! Mingil ajal käis kõva ehitus Slovaki teedel. Loodan, et tänaseks on läbi saanud! Seal on üks lühike jupikene maksulist teed Svidniki juures (ca 2, 5 kilomeetrit mälu järgi, läbimiseks peab ostma vinjeti!), aga olemasoleva info järgi saab edukalt kõrvalteel kulgeda kui sõita läbi linna.

Kas Lodž - Varssavi on juba mingis osas tasuliseks muudetud? Eelmisel suvel olid putkad püsti aga raha veel ei tahetud.

Raivo! Mina viimasel kiirteede kaartil ei näe seal tasulist. A2, mis läheb lääne poole Lodzi kõrvalt tahab elektroonilist "kogumist".

Elektrooniline kogumine? Kas see on midagi uut või sain valesti aru?

See on tõlgitud täpselt vene keelest: "Elektronnõi sbor oplatõ s legkovõh avtomobilei s 1 ijunja 2012" Ma ei ole ise mitte kunagi Poolas sõitnud tasulistel teedel ja Poolas Varssavist lääne pool käinud, seega ei tea üldse sealset maksusüsteemi. Minu käimised on alati olnud idaosas või sõitnud Lublini peale ja sealt edasi Ungarisse. Isegi Itaaliast olen tulnud jälle Ungarisse, ka Ukrainasse ja lõpuks Lublini kaudu koju.

Tänan. Kui 2012 siis asi selge. Mõtlesin, et äkki on neil aasta jooksul tekkinud mingi uus süsteem kus sulas või kaardiga enam maksta ei saagi. Aga see venekeelne info puudutab seega viaTOLLi ja on ka poolik. Eks järgmisel nädalal näen ka ise kas uusi tasulisi lõike on juurde tekitatud.

Via toll on kohustuslik üle 3,5 t kaaluvatele sõiukitele või autorongile ,mille auto ja haagise registrimass ületab seda .
Sõiduautodel ei ole sellega mingit pistmist ,ainult siis kui läheb üle 3,5 t.
Kui võtta järgi suurem haagiselamu ,tuleb sõidukite registrimasse jälgida.
Tasulisel kiirteel maksavad teemaksu sõiduautod putkas klienditeenindajale. See peaks kõigile selge olema ,kui tõkkepuu ees on...
Bialistok -Warssav lõigul on hetkel suured ehitustööd ja mega halb sõita.
Tee on täielikult kallurite poolt soppa täis tassitud ja suure tuulega liivatormid lausa kõrval uue ehituse teetammist. Lisaks on palju ümbersõite ,mis mega auklikud ... ummik ummiku järel tööpäeval.
Minul läks auto raadio tuksi, rappus puruks paar nädalat tagasi seal lõigul.
Sõitke Suvalki-Augustow-Lomza-Ostroleka-Rozan-Warssav

Mu TomTom-i APP näitab ca samasuurt teede ehitust Bialystok - Lublini suunal kui on Warszavi poole. Kas keegi on liikunud sealkandis?

Tere,
kas on värskemat infot, et mis seisus on Torun-Gdansk tee?
Kas Ostroda- Augustow teed on paremaks tehtud või mis seisukorras on?

Nõus! Warszawa inglise keeles - Varssavi eesti! Google annab sellised variandid, kuid Warszawa on minu teada tõesti poola keeles.

See on tegelikult poolakeelne nimi. Inglise keeles on Warsaw. Aga see selleks. Minu lugupidamine igal juhul!

Hommik!
Raivo, äkki annad siis teada, kuidas kiirteemaksudega on. Kui märtsis suusatamas käisin olid Varssavist Berliini suunal kõik tasulised lõigud likvideeritud sõiduautodele, Isegi putkad maha võetud. Jube hea oli sõita seda kiiret lõiku nüüd. Muidu oli koguaeg öösel vaja maksta ja ikka ärkas terve seltskond üles.
Kuna 30 juuni jälle ees sama teekond, siis huvitab küll just Poolas toimuv. Maps suunab Augustowist Lomza peale ja sealt siis Ostrow Mazoviecka juures E 67 peale tagasi. On see OK, või peaks üldse S8/ E67-st hoiduma? Peale Varssavit on suund Katowice poole (eesmärk jõuda Eagles Nest'i) või peaks hoopiski liikuma Saksamaa (Dresden- München) kaudu. Kuidas see lõik on?

Laupäeval stardin Euroopast Eesti poole. Aga altpoolt, mööda A4 maanteed. Wroclaw-Lodz-Varssavi-Lomza. Sealt mööda 61. maanteed läbi Augustowi Leedu poole.
Eelnevalt kommenteeriti, et E67 läbi Bialystoki on väga palju teetöid. Ise olen harjunud ja mulle meeldib 61. maantee. Sätin alati sõidu nädalavahetusele ja siis on seal hea rahulikult kruiisida. Mul kiiret pole. Kui ükskord Bialystoki kiirtee valmis saab, siis võib seda ka proovida. Kümne aasta jooksul, mis ma seda trassi sõitnud, olen sealt vahelduseks paar korda tulnud ja mõlemad korrad endale lubanud, et rohkem ma sinna oma nina ei pista. Kui kiirtee täies ulatuses valmis saab siis vast küll, aga sinna on veel aega.
TomTom suunab ka alati läbi Lomza ja seda ma usaldan.
Varssavi-Berliin maantee kohta ei oska midagi kosta. Pole sealt 5 aastat sõitnud. See on aga tore uudis, et maksmist enam ei ole.
Teetööd on muidugi suvine paratamatus ja nendesse tuleb suhtuda filosoofiliselt. Varuda aega, olla kannatlik ning teha autos olemine meeldivaks. See on pika autosõidu üks osa ja tõmblemine ning ümbersõitude otsimine ei aita kiiremini kohale jõuda.
Eestisse jõudes või tee peal annan teada kuidas olukord on.

Mõnus naised saunas jutt..
Poola kiirteel A2 Warssav-Berliin on maksuputkad täiesti alles . Isegi täna hommikul olid .Nagu vanasti- sõida ja maksa.
Inimesed logistavad saastade navidega kuskil külateel ,mis Eestlase mõistes kiirtee.

Peepmeez, ole hea ja täpsusta palun oma väiteid. Igapäevase Saksamaa autobahnil sõitjana ei saanud ma aru milline külatee on eestlase mõistes kiirtee?
Ja saast navi? Kas mõtlesid garaažis sumpsi poleerides midagi TomTomist paremat välja? See on siis küll hea uudis! Kus kohast seda osta saab?

Raivo, mis seal täpsustada, kui sõideti Warsawa - Berliin ots ilma teemaksuputkasid nägemata siis oldi kas koomas või kruiisiti vana trassi pidi

Ma sõitsin siis ka kui seda kiirtee ei olnud ja Tom tom kauge tulevik.
Need maksuputkad on siiani alles .
Osad inimesed ei saagi navidega hakkama ja lõpetavad Saksamaa reisi Kaliningradi piiripunktis...

Selles osas on sul õigus.

Kommenteerimaks siin mõnesid mehi, kes viitavad küll koomas olemisele, võimetusele naviga sõita ja kui naiste saunas jutule, siis mägedesse suusatama minnes sõidame seda lõiku alati!!! öösel. Esimesest kolmest reisist mäletan maksuputkasid ( 2015 märts, 2015 detsember ja 2016 veebruar) . Viimasest kahest mitte ( 2017 jaanuar, 2017 märts) Küll paraku ei mäleta ma enam seda gps marsruuti. Esimesed kolm reisi oli kindlalt suunaga Berliinile. Vaadates teekonda, mille praegu mulle garmin annab, siis see viib tõepoolest suunaga Lodzile ja Wroclawile. Ju me siis viimased kaks korda seda teed pidi läinud- talveööl ei saa ausalt öeldes suurt muhvigi aru, sõidamegi navi juhendamise järgi- sest ühtegi teemaksu me enam maksnud pole. PS Peepmehele teadmiseks, saan siiamaani päris hästi navidega hakkama. Kaliningradi pole kunagi Austria asemel jõudnud ja tänu navile eksinud vaid korra, kui see mind eelmisel aastal suunal Austria- Rumeenia teeremondi tõttu visalt suunas sama lõiku uuesti läbima. Panin navi kinni ja sõitsin lihtsalt suunaviitade järgi. Rohkem ei eksinud.

Noo jah ,aga maksuputkad Poola A2 on tänaseni alles .Navil saab panna marsruuti ,mis väldib maksulisi teid .Siis logistadki kõrvalteel ja ei näe....
Sa võisid ju korra A2 peal sõita ,aga navi juhatas nagunii maksuputka saabudes sind kiirteelt kõrvale.
Nimelt Peale Warssavit ongi üks lõik kus Hakati putkasid ehitama ,aga jäeti pooleli.

Austriasse sõidetakse tavaliselt kuni Lodzini ja sealt alla A1 peale, ükski loll ei lähe üle Berliini
https://www.autostrada-a2.pl/

Varssav ja Berliin on tasuline, kuid suht tühised summad.
Ise olen sõitnud seda teed kuni Poznanini. Osad tollikad on tühjad, kuid tasuda tuleb mitu korda.

Vastan ise oma küsimustele üleeilse kogemuse põhjal. Varssavi - Lodz ei ole endiselt tasuline. Maksukoht on juba mitu aastat pooleldi välja ehitatud, kuid pooleli. Varssavist väljasõidu Marki ümbersõit ei ole veel valmis, kuid paistis, et sellel aastal ehk saab. Kiirtee Varssavist Ostrow Mazowiecani endiselt u 20 km. ulatuses Wyszkowist alates rajamisel. 20 km. pikkune aeglaselt veniv autoderivi mõlemas suunas. Paar aastat läheb ehk veel selle lõiguga. Kas pühapäevane rekkakeeld Poolas enam ei kehti? Teed olid veokeid täis ja need ei olnud mitte külmautod kiiresti rikneva kaubaga.

Marki ümbersõit oli algselt kavas avada selle aasta juuli lõpus, ent arheoloogilised kaevamised olevat kujunenud pikemaks kui algselt plaanitud ning uus avamistärmin on oktoobri keskel: http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/pod-koniec-wakacji-przejedziemy-obwodnica-marek--58932.html.

Wyszkow - Ostrow Mazowiecka lõik peaks valmis saama tuleva aasta suveks, ülejäänud lõigud kuni Bialystokini sel suvel: http://www.wspolczesna.pl/wiadomosci/bialystok/a/s8-kolejny-fragment-jest-gotowy-cala-trasa-do-stolicy-w-2018-r,11606392/

Infoks, mida on ka vb juba jagatud, kuid kordamine on tarkuse ema.
Käisime just Luksemburgis ning tagasisõidu tegime läbi Dresdeni (E40) - Wroclawi (E67) - Lodz (E75, A1) - Varssavisse (E30, A2) . Ideaalne tee, paar remondi kohta oli, mida oli ka eelnevalt gmapsist näha, kuid see läks kiiresti ega võtnud märkimisväärselt aega maha. Wroclawi ümbersõidule peale saamisega oli küll järjekord, kuid seda seetõttu, et muud trassid oli ehitusjärgus ning me sattusime ka õhtusel tipptunnil. Sama võib öelda ka Varssavi kohta, et vahetusläheduses (A2) oli linnasisenemise ummikud. Sinna pole midagi parata.
Põhiline on see, et Saksas on nii Berliini ümbruses kui Berliin-Leipzig trassil küllalt suured ehitustööd ja ei näe mõttet, et seal aega raisata. A2 annab küll võimaluse vist 140km/h sõita vs 120km/h Wroclavi suunal, usun ometi, et kokkuvõttes on edelasuund hetkel õigem kasutada, kellel vaja kesk- või lõuna-Saksasse (või läbi) minna.
Ning kogu see tee on tasuta.

Ning võtsin kuulda soovitusi, siis Varssavist ülespoole tulime nr 61-mööda ehk läbi Ostroleka. Ei oska kommenteerida - võrrelda, sest aega võttis see kõvasti kuigi seisakuid ei olnud. Siiski tänu Bialystoki suuna ehitusele on ka seal koormust rohkem. Põhja poole läks muidugi juba hajusamaks. S.t Lomzast ülespoole polnud liikluskiirusega väga probleemi.

Küsimus läbi Varssavi lõuna poole suundujatele:
Kas see marsruut Augustow-Lomza-Ostrow.Maz-Varssavi on väga hullult remonte täis, et peaks mingi alternatiivi vaatama?
Samuti huvitab sama info ka edasi Varssavist Katowiceni?
Aitäh kes viitsib infot jagada, ei ole väga närvilised sõitjad, peaasi, et nii hull tee pole, et autole mõjub.

On vaid üks pikk remondilõik Ostrow Mazi ja Wyzskowi vahel pikkusega u. 20 km. Midagi muud tähelepanuväärset pole.

Kas kellegil on infot Bialystokist Lublini poole ja edasi lõunasse? Tahan lisaks Slovakis lõigata ära Prešov-Košice ja minna otse väiksemaid teid Debreceni suunas.

Bialystokist sõitsin Rzeszowi, sealt E371 teed üle piiri Slovakiasse Vranov nad Toplouni. Pärast Slovakkia piiri ületamist Svidnikust läbi sõites hoidsin vasakule teele nr. 15, hiljem Trebišovist läbi. Edasi üle Ungari piiri E 573 alla Debreceni välja, Rzeszowist on kusagil veel 400 km Debreceni. Ütleme et Lõuna Poola teed nagu ikka väiksed ja kitsad, liiklus suht hõre eriti nädalavahetusel, teeremonte polnud, kokkuvõttes sõidetav ja nauditav, teistsugune, omapärane võrreldes nende Poola kiirteedega.

To Rein Reinhold Tänud info eest! Kas Svidnikus pidi selle teejupi pärast ostma Slovakia vinjetti? Sõites Svidnikust läbi ei pea seda vist tegema?! Ma liigun veel sel nädalal samas kandis, aga peale Rzeszovit veidi idapoole öömajale ja kavatsen sealt otse Pacini piiripunkti kaudu Debreceni suunduda. Oleksin Vranov nad Toplounist ca 10 km idapool.

Ma ei ostnud mingit vinjetti Svidnikus, kuigi seal olid piiripunktis kioskid olemas, Ubezpieczenia kantor Winiety, põhjusel, et ma ei sõida kiirteel, vaid kohalikel käänulistel ja kurvilistel Karpaatide eelmäestiku teedel ning lühikesel teejupil.
Saan aru et peale Rszezowi, Komancza kaudu Poolas on ka võimalik mööda teed nr 892 siseneda Slovakkiasse ja üle piiri on kohe väike linnake Medzilaborce 11 km ja sealt jääb veel mingi 125 km Ungari piiripunkti Pacini Tundub looduslike vaatamisväärsuste poolest huvitavam tee olema kui Vranovi kaudu.

Veelkord tänud! Google annab mulle mõlemad teed ja ajavahe on mingi 10 minutit. Ma kirjutan Teile personaalselt, sest on veel mõned küsimused.

Küsimus jääb nüüd küll natuke Poola teedest väljapoole, aga kas keegi on Lodzist edasi liikunud Tsehhi suunale. Google maps näitab päris mitmeid remondilõike. Kuna Kotkapesani lühim maa läbi Tsehhi, siis juhatab maps nii. Samas Wroclaw- Dresden- München kaudu tuleb küll ring paarsada kilomeetrit, kus pisut vähem märgitud teetöid, aga kiirused ja teelaiused pisut teised.

Milleks Lodzi ja Müncheni kaudu et Bechtesgadeni külastada !!!!????
Üle Lublini Slovakkiasse Bratislava, sealt edasi Viini 60km, Viinist sõidad kiirteele E60 Salzburgini ja sealt alla Bechtesgadeni, ei mingeid remonte ega teetöid alates Poolast.

Eelmine nädal sai käidud Eestist Valgast kuni Lõuna-Saksamaa ja Austria. Kõige hullemad teetööd on Lätis. Ootad öösel foori taga 5-7 minutit, olenemata kas teiselt poolt kedagi tuleb. Eelmise aasta suvel öösel kella 4 ajal saadud trahv, pani meid kõik foorid ilusti ära ootama. Mõned sutsakad teetööd Leedus.
Augustowi-Ostrow tundus minnes 70 kilomeetriga tunnis pikk, aga vähemalt liikus, tagasi tulles vähe kiirem. Aga kõik toimub ühes reas ja rekadest mööda ei saa. Rekade vaba pühapäev Austriast kuni Poola Lodzini tundus ülikiire. Ainult üks avarii ummik. Tsehhi läbisime mõlemal suunal max 3 tunniga.
E67 le tegime korraks ühe sutsu sissesõitu. Mõlemal korral olid putkade tõkkepuud ülevad ja maksmist küll ei nõutud.
Esimene peatus oligi kotkapesa. Kui Poola ööbimised välja arvata.
Soovitaks nii, et pühapäev minna ja pühapäev tulla. Vähemalt Varssavi kõrvalt minnes on vähe lahedam.

Sõitsin eelmine kuu 02. juuli Augustowist Lublini suunas ja sealt edasi Karpaatidesse. Töötasid GPS ja Waze. Mingil hetkel tekkis neil omavahel konflikt teekonna suhtes, aga asjasse võib olla segatud ka TomTom MyDrive, sest andmeside + "sinihammas" töötas ja seadmed suhtlesid omavahel. Olin alati läbinud Bialystoki, aga seekord vedasid nad koostöös mu mingile teisele suunale ja selle linna juurest ma läbi ei läinud. Kohale sain ilusti! Nüüd püüan teekonda taastada, sest tahan uuele reisile minna, aga see ei taha õnnestuda. Tõenäoliselt olid seal teeremondid, või seadmed leidsid, et uus tee on kiirem.

Sōitsin Bialystokist Augustowi suunal juuli keskel, ei meenu küll mingeid märkimisväärseid remonte Bialystokis.

Suutsin astuda 10-päeva jooksul 2x iseenese ämbrisse. Soovitades soojalt ja normaalse läbivusega praktiseeritult Leedu-Poola piirilt Varssavini: Budzisko - Augustow - Lomza - Ostroleka - Varssav , oli vaja ikkagi "igaks-juhuks" järele proovida läbi Lomza - Ostrow Maz' i. Ning et nagu ühest korrast vähe oleks , oli vaja ka Tatratest tagasitulles sama teed mööda sõita. No on ikka "tihend" seal rooli ja istme vahel ! :D .
Asi selles, et hetkel olid teetööd nii Lomzast Ostrov Maz'i 677 / E67 ristmikuni jõudes (1 suund kinni) kui ka selle "sajandi ehituse" peal.
Läti-Leedu on ikkagi köömes selle kõrval. Suuremad teetööd algasid nüüd Leedus Panevežise ringtee lõuna-poolses otsas. Võimalik kaaluda hoopis läbi Panevežise sõitmist. Võimalik, et saab kiiremini kuigi linna teed pole just ringraja omad.

Ei ole eriti suur Poola asjatundja. Ei ole isegi pealinna saanud, vaid sõitnud mitu korda Lublini kaudu lõunasse. Targutada võin Suwalki - Augustowi - Lazdijai kandist, seal olen korduvalt viibinud juba vene ajast alates. Ma ei jälginud eriti kuhu seadmed mind viivad, arvasin, et Garminist ju vaatasin alati peale sõitu käidud kohad üle, TomTom-st infi kätte ei oska saada või seda ei olegi seal sees.
Ise arvan, et peale Augustowit vedas mu Lomzasse ja mingi jupi sõitsin A2 mööda (Minski tee). Võimalik, et mul on tolle päeva pardakaamera salvestused veel alles, kuigi väga tüütu on neid läbi vaadata.

mapa.targeo.pl kõik teetööd peal

Waze-s jääb teekond salvestatuks, kas kõik - pole teada! Poola kohta sai mul küll asi detailselt selgeks. Tõesti peale Augustowit suundusin 61 Lomza, 671, Ostrowek, 50, 17, S17, 19, S19, 97, Rzeszow ja seejärel minu sihtkohta Brzozow. Miks sealt - ei tea?!

Sõitsin üleeile-eile läbi Baltimaade ja Poola, hakates sõitma Tartust esmaspäeva varahommikul ja jõudes hilisõhtuks Poola-Saksa piirile enne Berliini. Kogemused olid järgmised:

Baltimaades tuli teetööde tõttu tuli ca 20 min oodata Riia-Tartu teel, 20 min Riia ringil hüdroelektrijaama paisul.

Poolas sõitsin üle Augustowi, Lomza ja Ostrow Mazowiecka, suuremad teetööd olid vaid Ostrow Mazowiecka ja Wyszkowi vahel, samas otsest seismist kusagil polnud, liiklus läks ühtlaselt selle 25 km ulatuses 60-70 km/h, mistõttu soovitan ikka pigem sealt sõita kui teha mitmekümnekilomeetrist ja ca 20 min enam lisaringi mööda 61 läbi Pultuski. Ummikutest oli rohkem liiklust Lomzasse sissesõidul, samuti aeglasem liiklus Suwalki ja Grajewo läbimisel. Üldiselt aga annab mapa.targeo.pl kaart päris hea ülevaate sellest, mida oodata.

Kuna Poolas on käimas saagikoristus, siis olid teetöödest suuremaks takistuseks hoopis 40 km/h teedel kruiisivad kombainid. Samuti oli teisipäeval Poolas rukkimaarjapäev, mida paljud kasutasid pikaks nädalavahetuseks Masuurias ning liiklus Varssavi suunal tihe. Kokku oli puhast sõiduaega Tartust Varssavini täpselt 12 tundi ehk sama mis Google Mapsi teekonnaarvutaja näitab.

Kütuse poolest on kõige soodsam tankida piiridel, Poolasse sisse sõites on hea hinnaga Statoili tankla Suwalki Kauflandi kõrval (95 kütus 4.31 zl/l), Berliini suunas Poolast väljudes aga andis parima, Suwalkiga sama hinna Ochmani tankla Boczowis. Kohe enne seda oli ka hea ööbimiskoht, Petro motell Torzymis, hind hommikusöögiga 28€ 1 in / 34€ 2 in öö, suured vaiksed toad ja viisakas hommikusöök.

Viimane, juuli lõpust pärinev info Poola suuremate teetööde kohta on muidu siin: http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/gddkia-w-tym-roku-do-uzytku-oddamy-ponad-200-km-nowych-drog--59361.html. Kui lühidalt kokku võtta, siis suve lõpuks peaks avatama Varssavi-äärne Marki ümbersõit (15 km) ning oktoobris pool Wyszkow - Ostrow Mazowiecka lõigust (7 km), teine pool jääb siis järgmisesse kevadesse.

Selle järel läheb suurem ehitus lahti Leedu piiri ja Ostrow Mazowiecka vahel (S61), mille tulemusena peaks 2021. aastast saama Leedust Saksa vaid mööda kiirteid sõites: https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/via-baltica-przetarg-na-budowe-gddkia-s16,125,0,2354045.html.

Ise käisin juuli alguses tln-berliin-tln.
Minnes läksin kogemata läbi "külavaheteede" ehk siis läbi Lomza-i ja jõudsin Varssavisse. Varssav - Berliin kiirtee oli lausa lust sõita (kui need krdi üksteisest pidevalt möödasõitvad rekkajuhid välja jätte).

Tagasi tulin berliin-varssavi-tln ja ütleks samuti et varssavi-leedu lõik oli olenemata teetöödest täiesti sõidetav. Kusagilt seisakuid ei esinenud, nii et tasuks E67-t eelistada.
Kui see 67 lõik kunagi kiireteeks valmis saab, siis on ju lausa lust Saksamaale sõita :)

2017 juulis olid Varssavi-Gdanski teel pikad (40 km) ummikud, sest ehitatakse kiirteed. See-eest sai valmissaanud teel 130-ga sõita. :)

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi