Poola teed 2017

Eelkõige huvitab olukord Leedu piir-Varssavi trassil? Kas kiirtee Varssavi ja Ostrow Mazowiecka vahel on valmis saanud? Kas väljasõit Varssavist Leedu poole ümber Marki on valmis? Kas kevadel on alustatud Varssavist Leedu poole mingeid uusi suuremaid teetõid?

Marki ümbersõit peaks valmima suvel, juuli-august. Wyszkow- Ostrow Maz järgmise aasta suvel. Ostrow Maz-Bialystoki enamik ehitusi selle suve jooksul.
Mingi uuem asi tundub olevat Suwalki ümbersõidu ehitus, aga see ei tohiks eriti sõitu segada. Seda alustatakse vist sellel aastal.

Lisaks, et leedukatel käsil Kaunase ja Marijampole vahel 2+2 ehitus, kus mõnel pool lausa magavad politseinikud enne viaduktide ehitusplatse maas. Ise just sai tuldud Varssavist eelmine nädal.

Suvi tulekul ja paljud sõidavad Euroopa poole. Isiklikult eriti huvitatud Leedus toimuvast, sest eelmiste aastate ehitused võtsid seal palju aega ära. Uudiste korral palun läbisõitjatel mõni rida siia "trippi" ka lisada.

Nõus , et info on igati teretulnud nähtus. Samas pole sellega (Leedu poolel) midagi suurt pihta hakata, peale selle, et ette ära kiruda ja ennast marineerida. Normaalne alternatiiv sellele trassile niikuinii ju puudub. Poolas, ma saan veel aru, et on erinevaid võimalusi aga Leedu... kuskilt ringi sõites kaotad sama aja kui kuskil teetöö järgi oodates.
Muidugi aja planeerimises on vahe. Et kui vaja jõuda kella peale, siis peab selle võimaliku ajakaotuse tõttu varem startima.
Eelmisel aastal aga mega kaost küll kuskil ei märganud. Vb tuli max 1h kogu Varssavi tee peale.

Eelmise aasta suvel olid pikad seismised Kaunase kandis (vahel korraga pooltundi), aga lõpuks otsustasin tagasi tulla kodu poole üle Šiauliai - Jelgava, tee oli veidi pikem, aga olulist ajakaotust ei olnud ja samas äärmiselt rahulik sõitmine. Ainuke, GPS-i pidi väga hoolikalt jälgima, sest pööramisi õigesse suunda päris palju!

Kuu aega tagasi polnud viga eriti kuskil midagi
Tallinn-Augustow ei mingit pidurdamist
Augustow -Lomza nagu ikka aga talutav 100km/h Ostrow Maz- Varssav oli vist ca 20 km remonti ja edasi kiirelt lõuna poole. Ärge ainult Bialystok i kaudu proovige

Pühapäeval tulime just suusatamast. Teeremont Varssavi- Leedu piir kestab jätkuvalt. Samas seisakuid ei olnud. ( Tagasitulles oli, aga see oli tingitud avariist teel). Leedukad ka remondivad, aga nagu juba ütlesin, seisakuid polnud.

Kaalun sel aastal vahelduseks Jelgava kaudu sõitmist. Saab ehk midagi muud ka näha. Traditsiooniline trass on juba tüütuseni pähe kulunud.

Tallinnast alustades algavad suuremad teetööd juba Ääsmäest : http://arileht.delfi.ee/news/ehitusjakinnisvara/vaata-millised-on-selle-aasta-12-koige-suuremat-tee-ehitusprojekti?id=77755036

Aga ega minu teekonda teetööd ei muuda. Tean lihtsalt milleks valmis olla ja kui mitu tundi normaalsele sõiduajale otsa planeerida. Suvi ja teeremont on sama paratamatu nagu jaanipäev ja vihm. Peab lihtsalt ära kannatama. Cocobocol on õigus. Uue marsruudi otsimine ja Beata Kanana sahmimine ei vii kuhugi. Olen aastast 2009 Poolat läbinud igal aastal vähemalt paar korda ja sealse taristu areng olnud selle aja jooksul muljetavaldav.

Olemas on väga hea venekeelne reisiportaal Euroopa riikide kohta:
http://autotraveler.ru/poland/

Vaatasin ka üle, on tõesti väga asjalik portaal. Tasub uurimist ja kasutamist.
Tänud 834arr!

Tellisin eile sellelt lehelt uudiste e-kirja ja täna sain teada kütusehinnad Euroopas! Lisaks oli huvitav kaart hindade kohta Euroopas ja hindade dünaamika graafik.
Kuna teema on "Poola teed", siis Suwalki lähedal toimuvad tänavu teetööd. Minule isiklikel põhjustel meeldib üldse sõita Lazdijai juures üle Poola piiri, aga eelmine aasta oli ka seal mööda kruusateid päris pikk ringisõit. Teisel korral arvasin targem olevat ja tegin ühe silla remondi kohas möödasõidu mingit karjääri pidi, kust vaevu läbi sain!

"Poola teed" omavad sellist natuke laiemat, filosoofilist tähendust. Hakkavad need kusagilt Eestist, kulgedes seejärel läbi Läti, Leedu ning Poola kuhugi Saksa piiri äärde ;)

Need autotraveleri kütusehinnad on üsna üldistatud. Nt Belgia kohta on näidatud õigusaktidega paikapandud maksimumhind, samas kui enamus supermarketite tanklad müüvad 12-15 senti madalama hinnaga (95 praegu 1.28€). Samuti on suur vahe kas tankida kiirtee ääres ja vahetult enne piiri või kusagil väiksemas kohas, nt Poolas enne Saksa piiri kiirtee ääres tankides maksad juba Saksa hinna. Aga jah, mingi üldise riigi keskmise taseme nad näitavad.

Mulle on jäänud mulje, et Eestis on reaalselt alati hinnad kõrgemad kui on näidatud rahvusvahelistes tabelites.

Kas keegi lähipäevil küüti saaks pakkuda palun Slovakkiast, Tsehhist, Poolast > Eestisse või teab kedagi, kes teel? Sõitjaid näib palju, aga infot transpordivõimaluste kohta vähe või hajali... Tel/sms +372 5018383

Kui keegi plaanib sõita Varssavist Katowice poole,siis hoiduge kasutamast S8 teed.Päris hullult teetöid.Sama oli ka Bialystokist Varssavi suunal.Üksikud kiiremad jupid ja teetööd.

Kuidas oleks mõistlik sõita Krakowisse ? Kas üle Radomi Ja Kielce on väga hull mõte ? Või veel idapoolt ? Või jääb ikka ainukeset mõistlikuks valikuks Katowice tee ?

1.Mail diiselkütuse soodsaimad hinnad olid järgmised:
Poola: 1,06 eur
Leedu: 0,99 eur
Läti: 1,06 eur
Eesti: 1,16 eur

Radomi ja Kielce teel käib puuduvate neljarealiste lõikude ehitus. Kohati on tegemist täiesti uue teega, aga kohati vana tee laiendamisega koos kõikvõimalike ümbersõitude, radade vahetuse jms. Eriti puudutab see Kielcest lõunasse jäävat u 45 km-t.

Pole Ida-Poolat kunagi läbinud, aga üldiselt peaks see olema tüüpiline vana Poola külavahetee. Nagu pea need kõik eelmisel sajandil olid. Nii ajaliselt kui ka kilomeetrite poolest peaks Katowice kaudu kindlasti kiirem ja isegi otsem olema.