Poola teed 2019

Kas Suwalki ümbersõit on avatud? Tähtajaks oli märts 2019.

Kohalikes uudistes oli, et tähtaeg oli eile, aga avamine tuleb vist aprillis enne lihavõtteid. Külma tõttu on veel jooned joonistamata jms.

Täpselt nii, külma ilma tõttu lükkus aprilli, juurdesõiduteed avatakse juunis: https://kuriersuwalski.pl/suwalki/inwestycje/3675-obwodnica-suwalk

Mind huvitab  kuhu suunda peaksin Augustowist minema Varssavi poole sõiduks?  GPS viib?

Lomza-Ostriw Maz lõik oli eelmine suvi küll kohati päris jube - hirmsasti ära vajunud ja sihuke tunne oli , et auto tõuseb kohe lendu.

Kas Ostrow Mazist edasi Varssavi poole on nüüd kiirtee ehitus lõpetetud ?

Ostrow Maz.ist edasi Varssavi poole on kiirtee valmis.
Tegelikult mitte kiirtee vaid lihtsalt 2+2 tee, millel kiiruspiirang 120 km/h
Kiirteel Poolas siiski 140 km/h.
Augustowist  Varssavi peale kõige kiirem ja mugavam läbi Bylastoki.
Lomza tee oli okt.2018 kohutav.
Läbi Bylastoki sõidab enamus rekkatransiidist ning tee on ca 60 km pikem.
Samas saab ca 100 km rohkem 2+2 teel sõita.
Ajakadu ca 30 minutit.
Läbi Lomza liigub oluliselt vähem rekkaid ning tee on täiesti ok.
Viimane sõit märts 2019

Tänan, triplekix! Viimati liikusin Lomzast Eesti poole eelmise aasta juulis. Sõita sai, aga hea küll ei olnud!

Teekonna erinevus polegi nii suur. Augustów-Białystok-Varssavi vs Augustów-Łomża-Zambrów-Varssavi on vahe 35km. GPS näitab liikluseta täpselt sama sõiduaega mõlemale variandile, aga hetke liikluskoormust arvesse võttes võib see ennustus kõikuda. Arusaadavalt mõjutab kehvake ja sisuliselt möödasõidu võimaluseta Łomża variandi liiklus sõiduaega rohkem kui magistraalil vabalt püsikiirusega täiel kiirusel minnes. Oleneb ka millega sõita, veokiga ja bussiga võib-olla tõesti tiksub pikemal teel see 30 minutit juurde, aga sõiduautoga olen ma Białystoki kaudu GPS-i ennustusest enamasti kümmekond minutit kiireminigi saanud. Eks see ajavõrdlus ongi suhteliselt selgeltnägemise teema, sest kui ma sõidan üht teed pidi, ei saa ma kuidagi teada, kuidas just samal hetkel teist kaudu sujuks. Magistraalidel tasub aga tähele panna Poola liiklusmärkide erilisust. Kui rahvusvaheliselt ollakse harjunud, et rohelise põhjaga märk tähistab kiirmagistraali, siis Poolas on rohelise põhjaga märk vaid rahvusvahelise tee tunnuseks, mis ei pruugi olla veel kiirtee, rohelist võib vabalt isegi külavaheteel kohata:) Ainus selgitav märk asetseb magistraalile sisenemisel (ka sealt väljumisel), kui seal on  (sõiduauto kujutis), on tegu ekspressteega, kus 120 lubatud. Kui seal on  (silla kujutis), alles tegu päris kiirteega, kus võib 140 vajutada. Jääb see märk sissesõidul kahe silma vahele, juba teel olles enam viitade ja märkide värvuse põhjal neid eristada pole võimalik. Ka GPS pole alati adekvaatne ega tunne uusimate trasside piiranguid. Enamasti eelneb kiirteele ka väravate läbimine ja lahkumisel nõutakse raha.

Suurt vahet pole. Laias laastus on Poola Piirist Ostrow Mazowieckani kolm võimalust: otse üle Lomza, üle Lomza ja Zambrowi või üle Bialystoki. Tee kehva olukorra tõttu pole ma tükk aega enam otse üle Lomza läinud, selle kohe välistaks. Nagu viktor54 ütles, Bialystoki ning Lomza-Zambrovi variandid ajaliselt ei erine, vahemaa erinevus on 30 km.
Kuna ise harrastan rahulikku sõidustiili, eriti mööda ei viitsi tõmmelda ning ka üle Bialystoki minnes tuleks enne kiiremale jõudmist niikuinii 90 km rekkadega koos tavateel kulgeda, siis eelistan Lomza-Zambrowi varianti - sealtkaudu ühes rongis 85-90 km/h liikumine tuleb ajaliselt sama mis Bialystoki teel 100 km/h rekkadest mööda sõeluda ja siis peale Bialystokki 140ga tulistada. Aga maitse asi. 
Ka on Lomza Tallinnast minnes just parajalt kaugel, et seal ööpeatus teha, mitu normaalset hotelli tee ääres. Paar kohasoovitust: kohe kesklinnas itta jääva väiksema silla kõrval on linnarand, kus paras end värskendada ning kehakinnituseks on Lomzas Syta Panna restoran, kus lisaks restotoidule ka kohaliku talutoitu, omatehtud kalakonserve jms kaasa müüakse. 

Augustowist on Lomzasse 100 km ja Bialystoki 90 km. Mõlemad teed on koormatud rekkadega.

Bialystokist algab neljarealine Varssavini (täielikult avatud), samas, kui Lomzast tuleb veel Ostrow Mazi sõita 50 km äärmiselt kitsast ja aukus teed, et pääseda Bialystok - Varssavi trassini.

linni, Lomzast ei pea sugugi otse Ostrow Maz. peale sõita, parem on hoopis Zambrowisse sõita, see tee on vaid 20 km ning sealt edasi juba kiirtee. 

Tänud vihje eest, pole kunagi üle Zambrovi sõitnud.


Siiski eelistaksin Bialystoki varianti. Zambrowini üle Lomza jämedalt 130 km. Tihe liiklus. Bialystokini tihedat liiklust 90 km.

Tere.
Kui juba Poola jutuks, küsiks ka sinna saamise kohta.
Kas Panavezise ringtee on juba valmis? Ja ega muid hullemaid remonttöid sellel trassil alustatud pole?

Kui huvireisiga tegu, siis on läbi Bialystoki minev tee palju ilusam. Tee ääres on palju metsa, suvel saab teha mustikapeatuse. Korycinis on ilus suur kirik ja korralik ujumiskoht. Me tavaliselt veedame minnes ja tulles öö kuskil metsas telkides.

Panevezyse ringtee valmis. Viimati (märtsi keskel) oli veel kuskil ehitusega seotud foor, kuid sai kiirelt läbi.

Kui ma poola keelest õieti aru sain on 13 km Suwalki möödasõidu avamine homme 13.aprillil kell 9.30.

Booking.com "loeb" juba päevi, seega Poola teemat vaja hoida "soojas"! Kuigi seda riiki on igas suunas läbitud, võiks sellegipoolest jagada soovitusi meeldivaks puhkepaigaks  või huviväärsustega tutvumiseks.    

Esmaspäeval, 15.04. oli Lomza ümbersõit igatahes avatud.

On kellegi andmeid, mis trassiga muidu tegemist on? Suunaviitadel on läbikriipsutatult Lomza ja Warsawa. Ligi 13 km saab neljarealist, siis peab Augustowi peale ära pöörama, kuigi on näha, et (pooleliolev) trass jätkub.