Ryanairi pagasipoliitika muutus

Märkasin Ryanairi piletil kirja.et alates 15 Jaanuar 2018 ei ole enam Ryanairi lendudel käsipagasit.Lennule kaasa võib võtta ainult käekoti ja kui tahad käsipagasit kaasa võtta pead lisaks ostma priority bordingu ( 40€ Riia Bergamo lennul).Alguses ei tahtnud seda uskuda aga täna sain Ryanairist veel sellise kirja seoses kevadiste piletitega.
You're entitled to bring 1 small personal bag (35cm x 20cm x 20cm) on board which must fit under the seat in front of you. If you want to bring 2 cabin bags on board you must add Priority & 2 Cabin Bags.

Kuidagi ei tahaks seda tõe pähe võtta,see tõmbaks tugeva tagasilöögi võrreldes konkurentidega.

kodulehel on kõik kirjas: https://www.ryanair.com/gb/en/plan-trip/flying-with-us/baggage-policy
If you have not purchased Priority & 2 Cabin Bags, you are only permitted to bring 1 small bag on board. Your second 10kg bag will be tagged at the gate and put into the hold free of charge.

Ryanairi lehel FAQ all selline info:
What you CAN bring on board

One small bag e.g. handbag, laptop bag etc. not exceeding 35cm x 20cm x 20cm
One cabin bag, not exceeding 55cm x 40cm x 20cm in size and 10kg in weight
Due to cabin space limitations only 90 large cabin bags (55 x 40 x 20 cms) can be carried in the cabin, any bags remaining will be carried free of charge in the aircraft hold.

Passengers who have purchased Priority Boarding will not be asked to place their cabin bag in the aircraft hold, unless necessary due to operational reasons.

Ehk kui varem võeti valikuliselt kotte alla kõhtu, siis nüüd lähevad sinna kõik, mis ei oma priority boardingut. Sa saad oma koti endiselt kaasa võtta tasuta, kuid sa annad selle vahetult enne lennukile minekut ära.

@Mati
Kuidas see priority boarding nii kallis on? Võtsin suvaliselt 28. jaanuar Riia-Bergamo, priority boarding €5.10.

Äkki valis hoopis Plus'i mitte telefoni app'iga eraldi neid jubinaid?

Rumal küsimus võib-olla, aga ma ei ole aru saanud, kas need väravas ärakorjatavad kotid saab pärast kätte ikka pagasilindilt või peab lennuki juures ootama?

nii ja naa, kui lennuki juures koheselt ei anta, saab ju pagasilindilt. Tavaliselt ka öeldakse eelnevalt, kui peaks lennuki juures antama

Kuidas nad reisija nimega lipiku sellele tasuta äraantud kotile tekitavad?
Või kui kogemata valele lindile satub, siis pole kunagi lootust kohvrit üles leida, kui pole ise taibanud oma nimesilti peale panna?

lipik pannakse siis külge, kui kott ära võetakse, mõnikord on seda isegi ootejärjekorras lennukisse juhtunud
valele lindile sattmist ei oska kommenteerida, sest omal pole seda veel juhtunud. eks see kohver seal niikaua keeruta ringiratast, kuni omanik taipab minna otsima...
Juhtus, et kohver jäeti üldse maha (see ei juhtunud Ryanairiga!), siis läksime vastavasse ruumi (lost luggage või midagi sarnast) ja tegime avalduse jne.

Minu arust on see lipik, mis väravas äraantava kohvri külge pannakse, lihtsalt kollane kleeps ümber sanga, nime seal peal pole. Vähemalt mingi aeg tagasi oli nii. Tädi kleepsupakiga käis järjekorra läbi ja valis ohvreid. Kellel paistis suurem kohver, sai kleepsu.

Mina olen ise mitu korda oma käsipagasi kohvri ära andnud, kui on järjekorras küsitud, et kes on nõus ära andma. Pardakaardilt skanneeriti joonkood ja siis skanneeriti sellelt kohvrile kinnitatavalt kollaselt kleepsult numbrikood (ilmselt need 2 koodi siis omavahel ühendati, nimi seal tõepoolest puudub) ja siis saad enda kätte ka selle lisalipiku, kus kohvrile kinnitatud number kirjas. Et pärast ikka teaks, millise koodiga kohvrit taga ajad, kui midagi peaks valesti minema :) Tavaliselt olen kohvri saanud kätte lennuki kõrvalt, aga 1x Berliinis pagasilindilt.

Minu viimastel lendudel korjati suur hulk kohvreid juba väravas ära. Rahvas seisis sabas ja siis käidi ja nopiti. Jõuga just ei sunnitud aga keegi ei vaielnud ka. Kätte saime oma kohvri sihtkoha pagasilindilt. Eelnevalt ei öeldud, kas ootan lennuki kõrval või lähen pagasilindi juurde. Lennukist väljudes oli juba selge, et lennuki kõrval midagi ei jagata.
Mulle see isegi sobis, sest see ongi paras porno, kui suuri kotte salongi võetakse. Alati peab meeskond hullu vaeva nägema, et neid kuidagi ära mahutada. Endal ka oli lihtsam. Ainult läppari ja fototehnika võtsin salongi kaasa.

Hey! Saan aru, et see tasuta käsipagas võetakse ära. Aga see ikkagi tasuta jah?
Kas võetakse ära ka seljas olev backpack?

Suvel lendasin Nordicaga Amsterdam-Tallinn. Enne lennukisse sisenemist võeti samuti käsipagas ära ning öeldi, et saab Tallinnas lennuki juurest tagasi. Ryan Airil tundub olevat nüüd sama süsteem.

Backpacki / seljakotti ei usu, et peab ära andma. Me ei tea, milline see sul on. :)

Teine raskem lennukisalongi kaasavõetav pagas võetakse nüüd ära.
Loomulikult peab see vastama ryanairi pagasipoliitikale.
Jah, tasuta. :)

Ära võetakse see tasuta kaasasolev salongi kohver või seljakott. Midagi juurde maksma ei pea. Eks nad hindavad silma järgi, mille võiks lennuki kõhtu peita.

@meelis justnii. Lisaks võib olla reisijal kergema selja/kott salongis.

Sai alles tehtud 4 otsa Ryanairiga ja nagu töötaja jutust kuulsin, siis korjatakse ära ratastega kohvrid. Enda pisut üle mõõtmete spordikott ja naise korralik (ka üleliia suur) seljakott neis huvi ei tekitanud. Soovitus, mida ei maksa üleliia reklaamida, on ka, et kui pannakse pagasile lipik külge, siis aitab väike jõuvõte ja süütu nägu enne korjajate juurde jõudmist.

Kuna päris paljud ei anna enda kohvrid , siis viidi see reegel sisse.
Ise olen mingi 10 -15 korda ära andnud , see ära andmine oli juba päris ammu .
Siis kui lubati teine väiksem kott siis oli 100 inimese reegel , et esimesed 100 saavad kohvrid salongi . Nüüd viidi ainult priority .
Tegelikult KÕIK korrad sai kohvrid lindil . Lippikul ei ole vaja juu mingit nime , sul on olemas number mida kleebitakse sinu kohvri ja pileti külge .

Midagi hullu pole juhtunud.

Sellega on minu nägemusel paar jama.

  1. Paljud läpakakotid ei mahu mõõtu 35x20x20cm. Seda ju aga ära ka ei saa anda, sest tõenäosus et see lõhutakse või kotist midagi “jalutama” läheb on liiga suur.

  2. Kel ümber istumisega lend ja planeeritud lühike aeg selleks teisele lennule jõudmiseks, siis võib juhtuda et ei saa ära antud käsipagasit piisavalt kiiresti kätte.

Kehtima peaks see hakkama 15.jaanuar. Minul on ammu ostetud pilet lennule 12. Jaanuari lennule, aga ometigi teavitati juba ka mind uuest pagasipoliitikast et juba peaksin sellega sedasi arvestama. Nüüd olengi jama ees et arvutikott on suurem kui 35x20x20cm. Eks homme lennujaamas uurin üle aga natuke jabur see tundub. Läpakakott peaks olema igal juhul lubatud kaasa võtta salongi.

1) Läppakaid keegi ei võta ära.
2) Ryanairiga lühikest überistumist planeerida on äärmiselt rumal .
Aga kui keegi seda teeb siis palun osta endale iste koht ja taga sellega priority boarding

Kindel et läpakakotti ei võetaks väravas ära kui see ei mahu sellesse lubatud väikekoti mõõtmesse 35x20x20 cm ?

Kusjuures ma juba maksin neile eraldi juurde valides kindla istekoha... sellega priority boardingut veel ei kaasne.

See on kindlasti mul esimene ja viimane kord Rayanairiga lennata.

Kusjuures sellesse mõõtu ei mahu isegi ilma arvutikotita mitte ükski macbook pro ega macbook air. Macbook mahub napilt kuid kui selle mingisse õhukesse kotti paned sis juba ei mahu ka see.
Mina ei loe kusagilt rayanairi lehelt välja et läpaka kotti ära ei võetaks. Hoopis vastupidi on kirjas: Your small bag (e.g. handbag, laptop etc.) must not exceed 35x20x20cm and should easily fit under the seat in front of you.

Ei tea kuidas nad suurte läpakkatega käituma . Varem ei olnud mingit probleem , inimesed rahulikult oma 15tollise läpakatega istusid .
Varsti näeb . Keegi ei keela sul kotti panna see suurem läpakas ( kuid nemad vist tahavad just sellest loobuda)

Mina näiteks lendan ammu 12 tolli läpakas õhukeses kottis kuhu panna passi ja rahakotti . Teise kotti annan ära , kuna lähen pardale viimaste seas .

MBA 11'' mahub küll:) 30*19.2 cm. Aga iseenesest tähendavad uued reeglid, et tulebki priority osta igal juhul juurde, kui tahad käsipagasiga reisida. Siis saad oma kaks kotti kenasti pardale vedada, kui just sabas viimaste seas pole. Peidetud kohustuslik lisatasu pmst. See kamm algas juba novembris.

Reisin pea alati seljakotiga. Tegu on korraliku matkakaga, millel vilesid ja rihmasid omajagu. Kui tean, et annan selle ära, kiletan ise, kasutan spets katet või lasen kiletada. Kui see nüüd väravas ära korjatakse, ei jõua ma seda ette valmistada ja suure tõenäosusega jääb lintidel kinni ("kaob") ja/või saab lõhutud.
Üritasin seda ka varasemalt rõhutada, aga enamasti vilistati selle peale.
Kui nüüd pagas kaob/saab vigastada, millised on õigused? Mis kohustused on Ryanairil?
Riias lõigatakse ca 75% tõenäosusega pagasist kõik väärtuslik välja (minul 4st korrast 3-l on pagas lõhutud, lõhnad ja muud pudelid läinud). Siis on olnud vedaja vastutus.

Miks liigne paanika? Ega läpaka kott ise ei pea olema 35x20 vaid see peab mahtuma kasti, mille mõõdud on 35x20x20. Diagonaalis läheb ju vabalt ka 40 sentimeetrine kott.
Vanasti olid Ryanairi kontrollkastid pigem igas suunas paar sentimeetrit suuremad kui väiksemad. Muidugi tasub võimalusel konkreetset kotti lennujaamas eelnevalt kasti sobitada.

Läpaka kotti ei saa sa sinna diagonaalis ka panna. Probleem ei ole mitte pikkus 35 cm vaid see 20 cm, mis on isegi väiksem kui A4 paberi lühem külg. Seda pidi diagonaalis ka ei mahu sinna mõõtu.

Ijon Tichy - Apple kodulehelt vaadates on kõige väiksem läpakas 12" ja selle mõõdud on 28.05 x 19,65 cm. Napilt mahub, aga sa ju ei võta lõpakat ilma kotita kaasa. Isegi väga õhukese kotiga läheks see sul juba üle lubatud väikekoti mõõdu. Eelpoolmainitud diagonaalis saaks sellist tõesti sinna mahutada. Aga kuna selline miniläpakas pigem ei ole töövahend, siis enamusel on suuremad.

Eile veel ei pööratud siiski suuremat tähelepanu (ei tea kui jäigad on alates 15. jaanuarist kui uus reegel kehtima hakkab). Käsipagasid võeti ära järjekorras esimesena seisnutel... umbes kogu lennuki reisijatest pooltel. Edasi ei võetud enam kellelgi... seega vist lihtsalt vähendasid salongipagasit mingi piirini ja edasi oli savi.
Eks tulevik näitab kuidas edasi toimetavad, aga ise kindlasti enam Ryanairiga lennata ei plaani (kui just mingite olude sunnil pole vaja)... kaudsed kulud teevad hinna lõpuks kallimaks ning ebamugavusi rohkem.

Jaanus seleta kuidas sul on midagi kaduma läinud ?:)
Mul on palju lende ja pole kordagi probleeme olnud .
Ainuke kord Hispaanias olin nii läbi omadega , et ei näinud enda kohvrit .
Läksin küsima kuhu kadunud on , ja inimene juhatas mind lindi jurde ja näitas näppuga :)

Reisin ka backpackiga, kus rihmad asjad ripuvad. Seni seest pole midagi kaduma läinud. Korra on koti küljest skaduma läinud seal rippunud külma pudel aga see ka kõik.

@mull21 - õunaläpakate teema on siin küll suht offtopic, aga olles juba seitse aastat MBA11'' äärmiselt rahulolev kasutaja, ei raatsi õiendamata jätta, et tegu on ideaalse reisiläpakaga, mis kaalub kõigest kilo ja on samas tõhus töövahend milleks iganes, graafikani välja. Võimalik, et see on tootmisest maas juba. Sel juhul tasub kähku soetada, kuni veel kuskilt saab.

@Jaanusm - soovitaks nii seks puhuks kui muidu ka seljakoti katekotti. Kõik rihmad kaitstud, ei mingit kiletamist ja üldse sajal moel abiks asi.

Et ilmselt pean ootamatult nädala pärast Ryanairiga lendama, siis pileteid vaadates avastasin ebameeldivuseks, et priority boarding enam extra legroom istekohaga kaasas ei käigi, vaid tuleb veel eraldi juurde osta.

mull, sul vist on koolis matemaatika läbimata. Eespool õeldi, et võid raami sisse diagonaalis, arvuta välja kui suur läpakas teoorias sinna mahub. Arvutasin ja selgus, et minu 15 tolline õhuke samsa läpakas peaks sinna ära mahtuma küll. Lisaks ei hakka keegi isegi kontrollima kui tegu tõesti läpaka kotiga. Kuskil teemas kirjutasin, et need, kes oma 20kg hiigelkohvritega lennule trügivad, keeravad teistele reisijatele ja tulemus ongi nüüd käes.

@Ijon Tichy - ege polegi vahet mis marki läpakas kas õun või midagi muud. Lihtsalt ma ise õunaga siis oskasin ainult sellega võrrelda.

@norsu - lihtsalt läpakas mahuks ehk küll, kuid kes reisib läpakaga, mis pole üldse mingisse kotti pandud?!? Tavaliselt ikka läpakas ka mingis läpakakotis. Minu läpaka kott ei oleks lennujaamas olnud testkasti mahtunud mitte mingi valemiga... ei diagonaalselt või muul viisil. Nimelt kasutan läpakakotti kuhu mahub ka laadimiskaablid ja muu selline. Võibolla tõesti ei hakatagi ka tulevikus läpakakottidesse suhtuma sedasi, et ei mahu mõõtu siis anna ära. Kuid kirjas olevate reeglite järgi võivad nad tahta ka selle sult ära korjata ja just sellele võimalusele ma ka viidanud olen.

Lendasime viimati septembri lõpus Ryanairiga. Kohvri andsime mõlemad otsad ise vabatahtlikult ära, lennukis mugavam. ,,Väike,, kott oli ikka päris suur käekott ja mehel suur läpakakott. Keegi ei mõõtnud ega pööranud tähelepanu nendele kottidele.Kott peab olema nii suur, et mahuks sinu ees oleva istme alla või jalgade juurde.

Ei tahaks küll uskuda, et ka läpakakotti koos sisuga sunnitakse pagasiruumi andma. See oleks ju läpaka surm. Kihlveol panustaks ma pigem selle, et läpakakott sõltumata mõõdust reisib ka edaspidi rahulikult salongis. Kui läpakakott on nii suur, et sinna mahub ka jope ja muus staff, siis see ei pruugi tõesti salongi saada.

Mind väga huvitab, et kuidas ikkagi nende seljakotidega on? Nädalalapärast meilgi lend Ryanairiga, endal Pryority muretsetud, aga suuremale lapsele ei ostnud ma Priority Boardingut, sest kott pole suur- tavaline koolikott. Loodame, et seda ometi ju lapse käest ära ei võeta? Kes on hiljuti Ryaniga lendanud / lendab, äkki oskab kommenteerida?

Targemad palun informeerige. Olen küll Ryanairiga lennanud, kuid siinai ei ole ühtegi lisateenust juurde soetanud ja ei ole ka kordagi kotte ära korjatud (olen reisinud seljakotiga, mis on spets tehtud odavlennuga lendamiseks - möödud). Kui nüüd peaks ära korjatama see seljakott (ei osta lisateemat), siis nagu ma aru saan, üldjuhul lennuki juures ei lasta hiljem töllerdada, et oma kotikesi kätte saada. Seega lähevad lindile. Kui kaua see aega keskmiselt võtab, et see kotike sinna lindile saabub ja kas need lindid on alati kergesti leitavad (ei ole pidanud neid senini otsima). Ehk siis põhiküsimus on, et kui palju see tekitab juurde ajakulu. Teine asi, et kas ma peaks siis tõesti hakkama igaks juhul oma seljakotti kiletama (ei ole eriti miskeid lisasid küljes, mis kuskile vahele peaks jääma), et kott ära ei laguneks.

Kott tuleb lindile koos äraantava pagasiga, seega täpset aega on raske õelda. Kuna Ryani puhul pead niikuinii välja minema ja uuesti turvakontrolli läbima järgmisele lennule minnes, siis lisaaega läheb, aga kõik oleneb palju sul järgmise lennuni aega on ja mis lennujaamaga tegu. Kui midagi eriti väärtuslikku seljakotis ei ole, siis ei pea miskit kiletama.

Tegelikult kotid liiguvad väga kiiresti lindi peale. Annan neid alati ära , kuna liigun viimaste seas . Kätte saab päris ruttu , mõni kord jõuavad nad kohe lindile.
Aga rohkem kui 10 - 15 minutit pole kordagi oodanud . Seega siin ei ole mingit probleemi .
Kus on OHT uute reeglitega . Inimesed hakavad neid mõõte kõvasti ületama ja siis on neil õigus nõuda lisatasu . Muideks läpakaid ja muid tehnikat ei tohiks olla äraantavas pagasis osadel leendusel mingi direktiiv oli selle kohta.

Küsimus nendele kes ryanairiga planeerivad lühikesi ümberistumisi ?
Kuidas teie ei karda neid , ryanair hilineb ja vahest hilineb korralikult .

Renaldile vastuseks, kui sa tõesti muret tunned siis pigem soovitaks sul see viieeurone priority boarding juurde osta. Nii saad rahulikult oma seljakoti salongi võtta.

Kas kellelgi on värskeid rindeteateid? On keegi uue korra ajal juba lennanud?