Tallinna lennujaama turvakontroll

Ei saa märkimata jätta, et uute turvaaparaatidega võib turvakontrolli läbimine olla nüüd aeganõudvam. Minu subjektiivse mulje järgi läheb nüüd rohkem käsipagasit erikontrolli ja nende läbivaatamine võtab aega.. Ootasin just oma käsipagasit ca 15-20 min. Seda pärast tavajärjekorra ja väravate läbimist. Saan aru et oluline teema nüüd akupangad millega nüüd läheb rohkem aega. Aga mitte ainult.

Ühesõnaga - tasub arvestada, st. isegi mitte tipptunnil võib see praegu olla varasemast aeganõudvam.

6
4
1
23
...
18

Mõni nädal tagasi olin valmis halvimaks, aga keset päeva läbisin alla 5 minuti.

Küll aga andis saba automaatne passikontroll ja aega võis seal üle tunni kuluda. Palju nutvaid ja hüsteerias inimesi, kes Londoni lennust maha jäämas olid.

Seega, meie armas väike lennujaam on rohkem nagu mängulennujaam ja nõuab 3-4h enne lendu kohale ilmumist

8
1

Väga imelik, mul viimati Türki lennates läks kiiresti nii turvakontrollis ( kuigi pooled asjad läksid eraldi lindile) kui ka passikontrollis (2 min) - saab ju kasutada ka tavalist kontrolli. Äkki sattus halb päev?

3
0

Võib olla.

Minul läks tegelikult veel suhteliselt hästi, sest oli ka neid kellel läks eri põhjustel veelgi kauem.

Võib olla ma ei osanud seda näha, aga ka seda masinat millega saab turvakontrollile omapoolne hinnang anda ma seekord ei silmanud. Aga veelkord, võib olla lihtsalt ei näinud.

0
1

05.03 hommikul oli järjekord turvakontrollis 0 minutit. Aga kust pärineb selline arusaam, et lennujaama on OK minna umbes 30-40 minutit ennem väljalendu, ning igalt poolt peab viivitamatult läbi saama? Kui on ikka mitu lendu samal ajal väljumas, võivad pikad järjekorrad igal juhul olla. Asjata pole soovituslik minna kohale 3-4 tundi varem, ja siis vaevalt et lennust maha jääb.

7
4

Ma saabusin ca 1,5 tundi enne lendu ja pole kunagi arvanud, et igaltpoolt peab viivitamatult läbi saama. Ega ka sellega arvestanud. Järjekord ei olnud ka täna pikk, vaid oli täiesti mõistlik. Lihtsalt kogemus uute turvamasinate läbimisel oli, et juhul kui su käsipagas läheb mingil põhjusel erikontrolli (sattusin ise juhuvalimi tulemil), siis võib minna seal rohkem aega kui varasemalt (sest eri põhjustel oli vähemalt täna suunatud sinna rohkem kohvreid kui vanade masinate aegadel, õigemini mul ei ole nö käsitsi kontrollis kunagi niipalju aega läinud). See lihtsalt oli minu kogemus. Ja mulle tundus, et ma ei olnud ainus. Nägin, et oli ka inimesi kelle pagas tegi masinas mitu ringi.

7
1

Täitsa võimalik, et Tallinna lennujaama töötajad alles harjutavad selle masinaga töötamist. Näevad monitoril midagi uut, kontrollivad koti üle, järgmine kord teevad sama ja kolmandal korral juba teavad, millega tegu ja kui peavad ohutuks, siis enam kotti avada ei palu. Turvakontrolli töötajad peavad veenduma, et oskavad monitoril olevast aru saada. Helsingis on sellised masinad juba aasta aega, seal vist selliseid venimisi enam ei ole? Kellel on kogemusi?

4
1

@täitsajänku. Minu jaanuari-veebruari kogemused nii Helsingi kui Amsterdami "moodsate masinatega", et pisike seljakott samuti kôrvallindile järelkontrolli ootama, misjärel midagi kahtlast ei leitud.

2
0

Tallinnast pole hiljuti lennanud, aga see 3-4 tundi on selline number, millega Tallinnas pole minu arust suurt midagi peale hakata. Kui check in avatakse paar tundi enne lennu väljumist, siis milleks enne seda lennujaamas passida. Samuti, kui oled online registreerimise teinud, siis peaksid ikka samas ajaraamis lennukile jõudma, kui need inimesed, kes kohapeal lennule registreerivad.

Suuremates lennujaamades on sellega aegajalt (kui mitte sageli) probleeme, aga tegelikult võiks ju olla reisijal mõningane õigustatud ootus, et lennujaamas check in´i lahtioleku ajal lennule registreerides ta ka lennule jõuab, kui sealt turvakontrolli jne suundub. Loomulikult võib enda närvide rahustamiseks pigem varem minna, aga see ei muuda printsiipi.

19
0

Tallinna lennujaamas on 2h. täiesti piisav.

5
0

Teema algataja ja tom1967, aitäh, seda on kasulik teada, arvestan sellega lennujaama minnes.

1
3

Hea ja kasulik info, suur tänu teema-algatajale.

Loodetavasti on see kõik küll alguse asi ning ajapikku nö loksub paika -- saavad masinad paremini häälestatud ja töötajad uute masinatega rohkem "sina peale"

2
1

Jah, loodan sama.

Tegelikult kehtib see osalt ka reisijate osas, sest kuigi näiteks läpakat (ja vedelikke) ei pea enam eraldi välja võtma, siis sain aru et akupankade osas see vist ei kehti. Üsna mitmed, kes suunati erikontrolli olid jätnud akupangad kohvrisse ning nende mahtu siis eraldi ka kontrolliti.

0
0

Amsterdamis ei teinud moodsad läbivalgustusseadmed protsessi kuidagi kiiremaks, pigem vastupidi. Juba kehavalgustuskamber töötab aeglasemalt, kui lihtsalt metallidetektorist läbi astuda. Põhjustasin selles tahtmatult ka ise probleemi, kuna olin jätnud passi tagataskusse. Aparaadile see kohe üldse ei meeldinud ja loeti sõnad peale, et see on väga-väga paha. Ja nii see aeg kogunebki.

4
2

Täpseid mudeleid võrdluseks ei tea, aga Lissabonis on juba mitu aastat uued aparaadid, millega võib vedelikud ja arvutid kohvrisse jätta. Kõik toimub ideaalselt ja ammused kurikuulsad järjekorrad kadusid väga kiirelt. Tõenäoliselt läheb kuu või paar häälestamisega ja töötajatel harjumisega.

Akupanga normidele vastavust tõenäoliselt ekraanilt ei määra ja siis on tehtud töötajatele kohustus neid kõiki kontrollida. Seega võiks nad veel korduvalt meedias üle rääkida, et vedelikud ja arvutid võivad nüüd kohvrisse jääda, aga akupangad võtke igaksjuhuks välja. Lisaks siis vastav teavitus siltidele ja lindi juures töötajate meeldetuletused.

Lissabonis läks omajagu aega seni, kuni kohalikud loobusid vedelike ja arvutite kohvrist välja võtmisest. Osadel välismaalastel jookseb jätkuvalt juhe kokku, kui neile öeldakse, et jätke vedelikud kohvrisse ja liikuge edasi, aga iga aastaga on asi paremaks läinud ;) Pakun, et hommikuste tšarteritega võib meil oodata korralikku kaost. Õnneks pole Türgi hooaeg veel hoogu sisse saanud.

1
0
1
23
...
18
Lennupakkumised
Reisikaaslased