Turvakontrolli erinevad reeglid lennujaamades

Alustan teemat, kuna täna juhtus Müncheni lennujaamas imelik lugu vähemalt minu jaoks. Nimelt tulin Mumbaist ümberistumisega München-Tallinn lennule. Kõigepealt hilines lend (Lufthansa) Mumbaist 3 h, kuna istusime selle aja Indias lennukis, sest piloodile ei meeldinud üks undav hääl ja parem karta kui kahetseda. Selles mõttes igati nõus. Ja piloot seletas u paarkümmend minutit mikris saksa ja inglise keeles, et miks ta ei tahaks õhku tõusta. Nimelt mingi peldiku pump kuumenevat üle:) Seetõttu pikenes 8 tunnine reis 11 tunniseks lennukis istumiseks ja ohus oli jätkulennule jõudmine. Ehk kui jõudsin turvalindi juurde, oli värava sulgemiseni 10 min, läbida tuli veel passikontroll (õnneks automaatne) ja joosta veel üsna pikk maa. Siiski jõudsin viimasena lennule, uhh:) Kogu jant, mis mul kopsu üle maksa ajas, oli turvakontrollis. Nimelt kannan oma nn kasuaalsetel reisipüksidel plastikpandlaga rihma, et ei peaks seda eemaldama. Isegi kui reisin ametlikult üritusele ülikonnaga, siis kas peal korraks plastrihm ja pärisrihm pagasis, või siis kogu ülikond pagasis. Ja nendel konkreetsetel pükstel rihma maha- (ja mis veel hullem) ja pealepanemine ei ole lihtne ja kiire. Niisiis, ütles turvatädi, et rihm maha, mina vastu, et see plastipandlaga ja nagu ei peaks. Tema: paistab, et lendate esimest korda. Mina: opaa, kuidagi pidin ka siia lennujaama saama ja olen elus veel mõned lennud teinud, k.a siit samast lennujaamast. Kuna oli kiire, siis ma loobusin sellest diskussioonist, kuid rihmata pükstega jooksmine järgmisele lennule ei kukkunud just kõige seksikam välja, kuigi mõni võis mu pidevalt põlvedeni vajuvaid püksedega jooksmist seksikaks pidada.

Olen küll kogenud erinevaid turvatõlgendusi ka varem (näiteks erinevate jalatsite puhul), aga selline rihmajant mul küll esimest korda. Kas kellelgi on midagi sarnast ja ebaharilikku tavapärasest veel ette tulnud (noh, niikuinii on)? Lugesin kiiresti ka inglisekeelseid foorumeid ja seal just soovitatakse kanda plastikpandlaga rihma ja ka poed müüvad a la "best TSA friendly belt for you". Kuigi, tõele au andes on mainitud, et turva võib siiski nõuda ka sellise rihma eemaldamist. Ja mulle on ka erinevates kontrollides öeldud, et ei, sellist rihma ei pea te eemaldama. Järgmine kord panen pükstele...nööri, eriti Münchenis.

7
4
1
23

Müncheni lennujaama veebileht ütleb et turvakontrollis tuleb läbivalgustusele saata jakid, mantlid ja teised kehal kantavad esemed (Jacken/ Mäntel und alle am Körper getragenen Gegenstände müssen ebenfalls abgelegt werden): https://www.munich-airport.de/sicherheits-und-passkontrolle-3897036. Seda, kas need esemed on metallist, pole siin otseselt mainitud.

Võimalik et riigiti on reeglid ka erinevad, näiteks USAs eksisteerib tõesti TSA PreCheck, kus enda eelnevalt ontlikuks kodanikuks tunnistamise korral on võimalik turvakontroll lihtsustatud korras ja plastikpandlaga rihma ära võtmata läbida: https://www.tsa.gov/precheck

3
1

Minul oli kunagi väga ammu, ligi 30 aastat tagasi, samuti sealsamas Münchenis turvakontrollis ka veidi omapärane juhtum. See, et just Saksa lennujaamades on turvaväravad maksimaalselt tundlikuks keeratud (minu hinnangul kõige tundlikumad kogu maailmas, mitmel juhul olen eelnenud lendudel probleemideta läbi saanud, aga seal alati piiksunud) sain alles hilisemate reiside käigus aru, aga tol korral ei saanud ma kuidagi turvaväravatest läbi kuigi olin eemaldanud kingad, rihmad, kella, ühesõnaga enamvähem kõik võimaliku. Aga kuna piiiksusin ikka ja jälle, siis saadeti uuesti ja uuesti ning lõpuks võreti metalliotsijaga kogu garderoob ette. Ühesõnaga, pärast pikka tralli ja põhjuse otsinguid läks kontrollija nägu lõpuks järsku särama ja selgus põhjus -taskusse oli kunagi jäänud pisike nätsupakk...

2
0

Mul ka plastikpandlaga vöö lennujaama turvavärvate tarbeks ostetud, aga paaril korral on palutud see ikkagi eemaldada. Lennujaama ei mäleta, äkki oli Ateena ja Budapest, korra Tallinnas ka. Viimase nädala jooksul mitu lendu lennanud, vööd pole palutud ära võtta ning piiksunud ka ei ole

Kõige rangem turvakontroll on mul olnud Tartus. Isegi juuksed kästi krunnist lahti lasta. Vot see palve oli küll üllatav

Standstedis sain märkuse, et vedelikega gripikott peab olema kasti VASAKUS nurgas kontrollija poolt vaadates. Pole ei varem ega hiljem sellist nõuet kuulnud

3
2

Nõus eelmise kommenteerijaga, Tartu teeb kõigile silmad ette. Mul on samuti kunagi palutud juuksed lahti võtta. Samuti uuriti üht pastakasuurust metalltoru pikalt-laialt, õnneks tunnistati ikka ohutuks.

0
2

Olen ka sarnaste püksirihmade kandja olnud ja nendega on see lugu, et vahel näeb pannal täpselt samasugune välja, aga tegelikult on metallist ja annab turvaväravates signaali. Turvatöötajal on ükskõik, tema täidab enda ametijuhendit ning ütleb "Shoes off, belts off!" ja vaielda temaga on mõttetu, raiskad ainult veelgi aega ning tõmbad endale tähelepanu. Ta ei tule sõrmenukiga pandla peale koputama, et on see nüüd metall või plastik, küllap ta on ka mõlemaid näinud ja teab, et visuaalsel vaatlusel neid lihtsalt ei erista. Reisija võib väita mida iganes , turvakontroll ei tohiks sellest erandeid teha (peale selle, et kedagi järjekorras ette lasta, kui reisijal on tõesti lennule kiire; seda muide sageli ka tehakse). Ise olen enda jaoks asja lahendanud nii, et kannan lennates täpselt õige ümbermõõduga pükse, mis ei vaju ilma rihmata alla.

Muudest juhtumistest turvakontrollis- ma olen juba ühes teises teemas kirjeldanud USAs Houstonis minuga juhtunud seika, kus kehaskänner näitas kubemepiirkonnas "midagi kahtlast" ning mulle tehti sealsamas turvaväravate juures kõigi nähes põhjalik "suunamudimine" nii eest kui tagant.. Ja kui midagi ei leitud ning mind minema lasti, siis oma asju pakkides kuulsin, kuidas järgmisele mehele peale mind öeldi samuti "Teil on kubemepiirkonnas midagi kahtlast" . Kehaskänner näitas sama pilti, mis minu puhul. Ma ei jäänud passima, lasin sealt ruttu jalga.

5
1

Minu arust pole kuskil ühtseid turva- ega check-ini reegleid, on erinevad töötajad ja nende tõlgendused reeglitest.

4
0

Jersey (JER) lubas turvakontrolli ainult ühe ühiku käsipagasit, olenemata sellest, kui palju lennufirma lubas pardale võtta. Aga ma pole sealt nüüd aastat kümme läbi käinud, loodetavasti on nad meelt muutnud.

Heathrow's korra kästi pmst iga asi eraldi kandikule panna. Ühel minigrip vedelikega, järgmisel tahvel, siis kott ja üleriided veel viimasele kandikule. Täitsa korraliku ummiku tekitas.

Kui meenutada, tuleks sarnaseid näiteid veel palju, tihti tundub, et mõni turva leiutab käigu pealt uue reegli ja vaidlemine erilisi tulemusi ei anna. Võib olla on mingi võistlus, et kes kõige tobedama asja suudab välja mõelda.

2
1

0,5 l veepudel, mis ei tekitanud probleeme ei Kasahstani Šõmkenti ega Istanbuli SAW lennujaamas turvakontrolli läbides, võeti mult lõpuks ära sõbralikus Helsingis, kus ometi on moodsad valgustusseadmed.

Istanbulis tuli seljakotist (käsipagas) kõik asjad välja võtta, sest seade näitas, et mul on kaasas mingi suur raudork. Midagi ei leitud, aga võta kinni, millest selline kahtlus üldse tekkis.

0
2

Kui juba pagasi peale jutt läks, siis viimane kord Bangkokis riigist väljudes saadeti mul käsipagas lisakontrolli ja tõmmati täiesti lahti ning aeti kõik segamini. Ometi oli seal midagi veel ja kui hämmeldunud naisturvatöötaja enda ülemuse kutsus ning palus vaadata, mida see aparaat ometi näitab minu pagasis, mida ta üles ei leia, siis ülemus viskas korraks pilgu peale ja ütles: "Kondoomid". Oh seda punastamist (mitte minu poolt). Aparaat näitas vist siis vedelikku vms.

3
1

@improved, siin küll eksid, loomulikult on kehtestatud ühtsed miinimumreeglid lennujaama julgestuskontrolli tarbeks, ilma nendeta oleks ju võimatu ühtset kontrollitaset tagada.

Euroopa Liidus on selleks Euroopa Komisjoni 05.11.2015 rakendusmäärus nr 2015/1998, millega nähakse ette lennundusjulgestuse ühiste põhistandardite rakendamise üksikasjalikud meetmed:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015R1998.

Sellesama vöö teema osas ütleb selle määruse p 4.1.1.1. et 'mantlid ja pintsakud võetakse enne läbivaatust seljast ning vaadatakse läbi käsipagasina. Läbivaatuse teostaja võib reisijalt vajaduse korral nõuda täiendavat esemete eemaldamist'. Ja täpselt nii ongi, üldiselt pole vöö eemaldamine nõutud, aga julgestustöötaja võib seda nõuda ja vastav õiguslik alus on selleks Komisjoni määruse näol ka olemas. Sinna juurde muidugi veel ICAO reeglid, siseriiklikud reeglid jms mudru.

5
2

Kõik ei ole veel kadunud, kui turvatädi sind jätkuvalt ilma püksata näha tahab.

14
0

Kathmandu lennujaam, väljumisel ülipõhjalik käsitsi kontroll kõikidele kottidele. Meil oli olnud pikk matk ja kõigil olid kotis mäetäied räpast, higist pesu. Kõik laotati laua peale laiali ja näpiti läbi.

Mina aga võtsin julgestustöötajaga lobiseda - kiitsin nende ilusat loodust, ägedat kultuuri, külalislahkeid inimesi. Tulemuseks viidati minu kott lihtsalt läbi, lukku ka ei tehtud lahti.

4
1

2009 lendasin 3 sõbraga Riia- Stansted, Heatrow- Singapur, Singapur- Denpasar, Balil. Kõigil vaid käsipagas (mõõtu sobiv seljakott), mis läbis 3 täismõõdus turvakontrolli.
Balil lennujaamast väljudes ostsime esmalt mingit puuvilja, mida tuli lõigata. Ja sõbranna Lea võttis oma kotist noa, korraliku Viktorinoksi klapitava multituuli, millega oleks ka arbuusi prepareerida saanud, tera selgelt üle 6cm. Meil jäi karp lahti ja siis taipas ka Lea ise, et ta oli selle täiesti unustanud ning nuga läbi kõigi nende turvatädide- onude ja x ning blu- ray'de Riiast Denpasari välja vedanud. Tal polnud halli aimugi, miks ta noa kotti pani ja jättis, kuigi on staazikas päkkpäkker.
Igal juhul saime lihtsalt ja kiiresti pärispuuvilja nälja kustutatud.
Müstika!?

4
1

Mis nugadesse puutub, siis Zürichi lennujaama turvaalas on igati korralik Victorinoxi pood, enne lennukile minekut saab igaüks endale sealt sobiva pikkusega väitsa soetada: https://www.flughafen-zuerich.ch/en/passengers/shopping-and-enjoy/shops/all-shops/victorinox-airsidecenter

8
0

Sealt nt läbi Riia tulles ei ole Riias uut turvakontrolli?

PS Ostan lennujaama turvatsoonist noa, mida aga järgmise lennu turvatsooni ei lasta...

0
0
1
23
Lennupakkumised
Reisikaaslased