Hei,
kui soovid ette ära tellida, siis ise olen kasutanud varem ja kasutan ka sel aastal Taxi Vinales teenuseid. Neil kenasti hinnad tabelis välja toodud: http://taxivinalescuba.com/?secc=transfers&lang=english&origen=Havana#city
Kui reisite kahekesi, siis on privaat takso muidugi tiba kallis lahendus ning odavam oleks kasutada collectivosid - taxo, kuid lisaks teile on veel inimesi. Üldjuhul leiab igas Viazuli jaamas tegelasi, kas pakuvad teenust erinevas suunas liiklemiseks, küsivad kindlat hinda per nägu ja stardivad niipea, kui auto täis õnnestub saada.
PS! Hiljuti toimus kuuldavasti miski muudatus Havana lennujaama osas - esialgu Vinalese casa particulare kaudu orgunnitud autojuht andis teada, et ta ei saa lennujaama enam tulla, luba olevat vaid riiklikele taksodele. Olin alguses skeptiline ja pöördusin juba tuttava Taxi Vinalese poole, kuid ka sealt sain kirja teel vastuse, et on valmis ükskõik mis teisel suunal teenust pakkuma, kuid lennujaama ei saa tulla.
Irma räsis peamiselt põhja rannikul asuvaid Cayo'sid. Tänaseks vast kõik taastatud. Cayo Santa Maria osas päris detailne kronoloogia koos resortide taas avamist puudutava infoga leitav siit: http://www.cayosantamaria.info/irma2017.html
Hei, Lomprayah on neist vast kõige korralikum operaator. Muuseas, kui soovid kokku hoida ja aega on, siis Lomprayah müüb sulle pileti otse Koh Phangan - Bangkok. Sel juhul sõidad katamaraaniga läbi Ko Tao (peatus ca 15 min) Chumphon'i. Seal ootavad Sind suured ja mugavad Lomprayah bussid, mis viivad muretult Bangkoki kesklinna. Start saarelt hommikul 8:30 ja Bangkokis oled 20:30. Kogu tripi hind 1300 bahti st ca 35 EUR. Pileti saad bookida siit: https://www.lomprayah.com/page/route Parimat, J.
Endal küll positiivne kogemus - lennukid suured, uued, söök hea, jooki pakutakse ka - kõik nii, nagu peab. Suure tõenäosusega on lend läbi Toronto või Montreali? Üldjuhul sealt edasi on lennud opereeritud juba mainitud Air Canada Rouge poolt, mis kasutab odavlennufirma ärimudelit - lennukid on küll uued ja ei saa öelda, et kitsas oleks, kuid söök/jook juba lisatasu eest. Samas sealt Havanasse ei ole enam pikk lend. NB! Kui lend on läbi Kanada, siis teadmiseks, et elektrooniline luba ehk eTA on vaja vornistada ka transiitlendude korral (http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp). Aasta alguses Mehiko suunal lennates avastasin seda alles väljalennuga samal päeval. Eeldasin, et luba läheb vaja vaid Kanadasse jäämise korral ja paari tunnine peatus Toronto lennujaamas ei valmistanud mulle muret. Hakkasin on-line check-ini tegema ja korduvad punased tekstid hoiatasid, et lennule lastakse vaid eTA numbri olemasolul. Ja seda tõesti ka kontrolliti Helsingis. Elektrooniline taotlus koos kinnitamisega võttis küll ca 30 min, kuid nagu aru saan, siis pisteliselt võib avaldus minna ka täiendavasse kontrolli, mis võib venida mitme päeva pikkuseks.
Nii palju, kui uurinud olen, siis bussiga minnes ühe raksuga Havanast Cayo Cocosse ei saa. Viazuliga tuleks sõita kõigepealt Ciego de Avila'sse (ca 8h sõitu, pilet 25 EUR). Sealt saab edasi taksoga (ca 60 CUC) või nn collective taxi'ga (ca 70 CUC jagatuna nii mitme vahel, kui samal suunal veel soovijaid leidub). Havanast väljub buss 3 korda päevas, kuid arvestades vajadust liikuda veel ka taksoga saarele (98km st 1,5h sõitu), tuleks vast eelistada 6:30 väljuvat reisi.
http://www.viazul.com/ruta/24/Habana-Santiago%20de%20Cuba
PS! Viazuliga sõites soojad riided selga! :)
Käisime jaanipäeva paiku (2016). Lendasime Kiievisse. Nordicaga saab suvekuudel otse ka, kuid meil oli veel Tšornobõli külastus plaanis. Kiievist sai öö-rongiga Odessasse. Õhkkond oli igati sõbralik, inimesed abivalmid. Kuidagi sageli suutsid kohe aru saada, et tegu külalistega pribaltikast ja olid tänulikud, et kõige viimasel ajal toimuva taustal ikka külla sõidetakse. Hinnad on meie mõistes väga head - 0,5 õlu saab restoranis alla euro kätte. Söögid samuti odavad. Randu on mitmeid erinevaid - osad rohkem kohalikule turistile suunatud, teised püüavad pigem välisturisti (nii palju, kui neid seal on). Üks sellistest oli Arcadia rannarajooni koos oma lõputute poekeste ja mitmete rannaklubidega. Viimastest on popimad: ITAKA: http://itaka-club.com.ua/en/beach/ IBIZA: http://ibiza.ua/en/beach/ BONO: http://bono-beach.com.ua/plyazh Asuvad kõik suht kõrvuti ja ka hinnatase on sama. Öösel on IBIZA neist vast kõige menukam. Päeval sai päikest ja merd/basseini ITAKAs kõige rohkem nauditud. Takso on odav, kuid trammi ja marsaga sõit samuti kiire ja olematu hinnaga, kui endale liinid selgeks teha.
Igal juhul soovitan - natukene nostalgia hõngu, teeninduskultuur meile natukene humoorikas, kuid samas leiab sealt juba kõik vajaliku korralikuks rannapuhkuseks.
Käisime jaanipäeva paiku (2016). Lendasime Kiievisse ja sealt mõne päeva pärast edasi öö-rongiga Odessasse. Õhkkond oli igati sõbralik, inimesed abivalmid. Kuidagi sageli suutsid kohe aru saada, et tegu külalistega pribaltikast ja olid tänulikud, et kõige viimasel ajal toimuva taustal ikka külla sõidetakse. Lisaks O-tonu poolt nimetatud Odessa magnetitele tooksin välja ka Arcadia rannarajooni koos oma lõputute poekeste ja mitmete rannaklubidega. Viimastest on popimad: ITAKA: http://itaka-club.com.ua/en/beach/ IBIZA: http://ibiza.ua/en/beach/ BONO: http://bono-beach.com.ua/plyazh Asuvad kõik suht kõrvuti ja ka hinnatase on sama. Öösel on IBIZA neist vast kõige menukam. Päeval sai päikest ja merd/basseini ITAKAs kõige rohkem nauditud.