Mõned aastad tagasi oli Saksamaa pika ajalooga puhkuselendude firma Condor üsna kadumise äärel, kuid Londonis baseeruv investeerimisfirma Attestor Capital omandas 2021. aastal 51% Condori aktsiatest ja lennufirma sai päästetud. Attestor näib Condori arendamist tõsiselt võtvat ja nii telliti kauglendudeks uued Airbus A330neo lennukid, mis said pilkupüüdva triibulise välimuse.
Aga lisaks kauglendudele plaanitakse tegusid teha ka Euroopa puhkuselendude segmendis. Selleks asutas Condor eelmisel aastal uue lennufirma. Marabu nime kandev lennufirma alustab sel suvel lende Hamburgist ja Münchenist Vahemere ja Punase mere äärsetesse puhkusesihtkohtadesse. Lennufirma kodulehe andmetel on plaanis lennud Hispaaniasse (Baleaarid, Kanaarid, Andaluusia), Portugali, Itaaliasse, Horvaatiasse, Kreekasse ja Egiptusesse (Hurghada).
Marabu lende hakkab pikaajalise lepingu alusel teenindama Nordic Aviation Groupi kuuluv Nordica, mis hakkab Münchenist ja Hamburgist lendama kolme Airbus A320neo lennukiga. Kuna Saksamaalt lendavate lennukimeeskondade vahetuseks on vajalikud teeninduslennud Nordica Tallinnas asuvasse baasi, hakkab Marabu peagi pakkuma lende Tallinnast Hamburgi ja Baierimaa pealinna Münchenisse. Piletimüügi eest vastutab Condor.
Alates 21. maist käivituvad lennud Tallinn – München liinil. Lennud toimuvad kaks korda nädalas, Müchenist Tallinnasse neljapäeval ja pühapäeval, Tallinnast Münchenisse reedel ja esmaspäeval.
Lennuplaan on järgmine:
Lennud Tallinn – Hamburgi liinil algavad 16. juunist ja toimuvad samuti kaks korda nädalas.
Väike ülevaade piletihindadest (üks suund):
Arvestada tuleb, et kõige odavamad piletid Economy Light sisaldavad ainult väikest kotti isiklike asjadega, käsipagasi ja äraantava pagasi eest tuleb juurde maksta. Käsipagas kuni 8 kg maksab 24,99€ suuna kohta, äraantav pagas kaaluga kuni 20 kg maksab 54,99€/suund. Kuna enamik inimesi lendab vähemalt käsipagasiga, siis edasi-tagasi lennule lisandub kallima Economy piletitüübi puhul 40€ või kui käsipagasi eest lisaks maksta, siis 50€.
Istekoha valik turistiklassis maksab 16,99€ või pikema ismevahe puhul avariiväljapääsu reas 24,99€.
Piletid Münchenisse on müügil kuni 27. oktoobrini ja Hamburgi kuni 29. oktoobrini.
Lõpuks ometi TLL-MUC otselennud normaalsete kellaaegadega, millest reaalselt ka kasu on jätkulendude puhul.
4.30 lennud, ehk siis hiljemalt 3.45 lennujaama isegi fast lane puhul. tänan ei.
Jätkulendudele oleks tõesti ka koodijagamist tarvis. Aga kui megavajadust ei ole samal päeval olla kusagil varajasel kellaajal kohal, siis tõesti mitte kuidagi ei meelita see kl. 3.00-3.30 ajal lennujaama saabumine. Liinilendudest juba kl. 5.40 Riia või kl. 6.00 Helsingi ja Frankfurt nõuavad omajagu eneseületust. Aga kes Aegeaniga harjunud lendama, sel pole ilmselt probleemi.
Müncheni liinil on kolmel päeval nädalas juba otselennud olemas kell 07.20. Ja vajadusel ka koos koodijagamistega jne.
@henry086. mis neil Lufthansa lennuaegadel mudiu viga on?
Samas... ei usu mina, et need Nordica (mis iganes nimega nad ka nüüd ei hakkaks) kuidagi jätkulendudeks sobivad on.
Jätkulendudeks (ühel piletil, definitsiooni järgi) eeldab see, et jätkuvedaja seda Nordica-Marabut ettevedajana aktsepteerib.
München on üheks kodubaasiks Lufthansale, kõik teised lennufirmad lendavad sealt põhimõtteliselt samamoodi, nagu lennufirmad Tallinnast.
Lufthansal samas puuduks nagu igasugune mõistlik põhjus aktsepteerida seda Nordica-Marabut ettevedajana -- Lufthansal lendab seda liini oma lennuk + veel code-share airbalticuga.
Ehk siis pole seal mingit jätkulennuvõimalust selle uue lennumoodustisega, Vääägade kahtlane kas ka näiteks EK (Emirates) teda endale ettevedajaks tahab.
Ehk lõpeks taas üks surnult sündinud moodustis ja annaks jumal, et Eesti riik seda firmat sendigagi ei toetaks.
Ps. Vatse toodud ajad on AirBalticu lennud, millel on LH kood küljes. Lufthansa ise lendab päevasel ajal seda liini.
Jah, hommikune AirBaltic, millelt saab Lufthansale jt ümber istuda. Paljudesse sihtkohtadesse tihti kiirem, mugavam ja soodsam, kui kella kuuene Frankfurdi lend.
Kui vaadata Nordica töökuulutusi, ja lendava personali hulka Eestis, siis tundub, et tegelik põhjus nende kahe liini avamiseks on pigem vastassuunaline Veigo pakutuga. Seda eriti peale Toomas Uibo intervjuud ERRile (31.03) ja mõnda sõna Jan Palmeri intervjuus eilses AKs. Attestor tundub pigem teostavat ideed, mis sai lennundusega seotud inimestele (EAC, TLL, XFLY, Estravel) välja pakutud 2021 sügisel. Teisalt on raske uskuda, et seda jõuaks teostada enne talvise lennuplaani käivitumist. Eks näis, mida lähimad kuud toovad.
Ise ootaks ka igahommikusi ja -õhtusi MUC lende, sest MUC on ümberistumiseks oluliselt mugavam kui FRA või WAW. Lennud peaks muidugi olema LH või LH koodiga. Vastasel juhul kasutaks vähe.
Ehk et põhimõtteliselt mingeid tavalisi Müncheni ettevedamisi (a la Emiratesile) ei saa, aga võiks ju saada vähemalt ühel piletil jätkulende Kanaaridele, Baleaaridele ja kuhu iganes need lennukid sealt Münchenist edasi lendavad.
Öösel kell 3 lennujaama minek kogenud Kanaaridel käijale kindlasti hirmutav ei tundu, pooled otsetšarterid ongi mingil sellisel karvasel ajal.
Condor teatas, et tagastab piletite raha.
Uuesti piletit otsides ei ole TLL enam üldse listis.
Midagi on vahepeal lappesse läinud ?
Sama küsimus, et kas Nordica diil kukkus läbi või ei jõutud nii kiiresti asju paika ajada?
Condorile online lennule registreerimine on täielik jama. Jäi ajanappuse tõttu tegemata ja väravas 25€ vaja maksta.