AirBalticu uued otselennud Tallinnast: Salzburg alates 21.12.2019.

https://www.tallinn-airport.ee/news/airbaltic-alustab-lendamist-tallinnast-malagasse-brusselisse-ja-kopenhaagenisse/


Malaga (AGP) - alates 01.06.2019, 2x nädalas (T, L), ühe suuna hind al. 78,99eur
Kopenhaagen (CPH) - alates 02.06.2019, 4x nädalas (E, K, R, P), ühe suuna hind al. 28,99eur
Brüssel (BRU) - alates 03.06.2019, 3x nädalas (E, K, R), ühe suuna hind al. 38,99eur


Salzburg (SZG) - alates 21.12.2019 kuni 07.03.2020, 1x nädalas (L), ühe suuna hind al. 128,99eur

piletid müügis: https://www.airbaltic.com

Iga uus otselend Tallinnast on alati teretulnud asi. 

AGP peab kuidagi konkureerima Lufthansaga, sest pakuks, et enamasti me RT alla 200€ ei näe. Pole väga huvitav, kuni me ei näe soodukaid 150€ kandis. Aga reisibüroodele variant.
CPH ja BRU. No vaatame. Ei looda sealt väga midagi. Aga... ootame hindu.

SAS saab oma pidevalt tühistatud lendude reisjad ikkagi AB abiga sihtkohta lihtsamalt nüüd.

Sõltub kellaaegadest, aga Brüsseli lennud võivad ära võtta suure portsu LOT / Nordica lendajatest, kui riigiasutused hakkavad Brüsseli-lähetusteks (mille eest maksab EL) AirBalticut kasutama. Hetkel AirBaltic sel liinil väga ei konkureeri, sest lähetusteks võetakse suuresti ikkagi otselende ja nii saab Nordica / LOT (ja varem sai Estonian Air) küsida nende TLL-BRU-TLL lendude eest suhteliselt ulmelisi hindu. Otselennu juurde tekkimine, kui see on sobivatel aegadel (st kas hilisel pärastlõunal sinna ja õhtul tagasi või hommikul vara sinna, jõudes enne kl 9 kohale), lööb olukorda selles osas kindlasti segamini, mis on minu meelest positiivne. 

Tööreisideks jääb Nordica ilmselt oluliselt mugavamaks ikka, sest põhirõhk on õhtustel lendudel (6x nädalas) - saad juba eelmisel õhtul kohale lennata, hotellis korralikult välja magada, järg hommik värskelt ja puhanuna tööasjadega alustada ning õhtul tagasi Tallinna lennata. AB seevastu pakub ainult 3x nädalas (E, K, R) hommikust lendu, kusjuures E ja K Nordica lennuga täpselt samal ajal (7:30).

AB kirjutas täna, et nagu arvata oli, sel aastal saabuvad 8 uut lennukit vahetavad Boeingud välja. Uus oli aga info, et nii 2020 kui ka 2021 tuleb kummalgi aastal 12 lennukit lisaks. Kokku 24 lennukit Balti turule on ikka väga palju istekohti juurde. Propellerid lähevad vahetusse alles 2022-23. Varsti saab siit ikka igale poole otse!

Kõik lennukid ei tule Balti turule. Näiteks sel suvel läheb üks A220 Lufthansa käsutusse Münchenis. Tundub, et Air Balticu plaan on tugevamalt arendada väljaliisimise osa (ACMI ehk Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance ehk wet lease).

Just sattusin OTP-MUC lennu otsa, mis on operated by Air Baltic :)

Lisaks kolmapäevale ja pühapäevale hakkab alates juunist Airbaltic lendama Tallinnast Oslosse ka esmaspäeviti, www.airbaltic.com on lennud juba saadaval.

alates 21.12.2019 kuni 07.03.2020 kord nädalas laupäeviti Salzburg (SZG) Austrias.

Kunagi võiks see juhtuda, et AB laienemine hakkab mõjutama ka Eestist väljuvate SK ja LH lendude hindu. Muidugi SK soodukatega on võimalik juba hetkel väga mõistlike hindadega pileteid leida, kui natuke otsida (ostsin just Genfi 132 ga augustiks), aga üldiselt hinnatase ikkagi kõrgem. Malaga, Mallorca, Pariis jm võimalik teatud aegadel ka 100-120 ringis leida. Berliini ja Londonisse lendamist muidugi SKga pole mõtet kaaluda, kui Londoni puhul just LHR eesmärk pole.

Aga Salzburgi uudis on tore.

Kui Salzburgi piletihinnale juurde panna suusapagas ja äraantav pagas, siis kerib piletihinnakohe suhteliselt kõrgeks. Juba ammu on saanud sinna Tallinnast otse lennata laupäeviti tellimuslendudega. Samas on Salzburg enamusest normaalsetest Austria suusakeskustest nagu nt. St. Anton, Ischgl jne. sama kaugel kui Müncheni lennujaam. Nii et kui saaks otse  mõistliku hinnaga koos varustusega Münchenisse, saab ka suusatama. Olen nii aastaid käinud.

Aini viimane väide, et enamus normaalsetest suusakeskustest on Salzburgist kaugel, ei vasta muidugi tõele. Kaugele jääb tõesti Anton, Ischgl. Samas lähedale jääb väga palju toredaid suusakeskusi. Mõned neist- Bad Gastein, Flachau, Saalbach, Söll, Kitzbühel, Schladming. Seega Salzburgi tasub lennata küll.

Aga see selleks. Mind huvitab hoopis üks teine asi.
Kas meie (suusa)reisikorraldajad, nagu Alpiexpress, Mainor, Germalo hakkavad nüüd laupäeviti lendama Smartlynxi asemel Air Balticuga?

Salzburgi otselend hinnaga 426. Veebruaris. Lätlased teavad millal ja kuhu eestlased massiliselt reisivad

Ei ole üldse atraktiivne hind, eriti kui lisada veel suusapagas. Kahju, sest Salzburg on just lähedal paljudele suusakeskustele. Scladmingi ainult ca tund sõitu, Bad-Gasteini 2, mis on ka ok.

Salzburgi hinnad olid laes juba kaks sekundit peale uudise avalikustamist. Air Balticule hea business, üksikutele nobedate näppude voorudes edukatele hädapärast OK diil ja teistele lihtsalt kalli hinnaga mugav sihtkoht. Me ka 3 aastat Bad Gasteinis/Hofgasteinis käinud, sinna oleks Salzburgist mugav 1.5 h suts rongiga.

Miks sa varustuse siit kaasa võtad? Viimased 3 aastat käinud Alpides ja alati mäelt varustuse võtnud. On ju arusaadav et igasugune lisapagas maksab hullu hinda ja ma pole profisportlane, et mul peab kindlasti enda järgi laud olema