Mis teid AirBnB korterite juures kõige rohkem häirib?
Mul on paar asja :)
- aeg ajalt piiratud sisse registreerimise aeg või siis orienteerumine võtme leidmiseks
- nürid noad köögis
- lagunev mööbel
- kõrged koristustasud
- kohustus ise korter ära koristada
- pagasit ei saa peale väljaregistreerimist korterisse jätta.
Kui filtrites valid self check in ja ikka ronib kohale rahvas ja tahab palju suhelda. Isegi, kui toredad inimesed - siis peale pikka-pikka reisi(tihti öösel saabumine vms.) ei jaksa. Ja sellepärast ju valingi selfcheck-ini.
Kui on kohvimasin, aga pole mainitud, mis firma(et ise ette osta) ja et kapseid pole. Ehk siis, kui ööbid kuskil eraldatud kohas ühe öö, siis kohvi ei saa.
Niiske/rõske õhk ja lõhn toas. Palav, aga puudub kont või ei saa piisavalt tuulutada(puudub putukavõrk nt jne.).
Puuduvad kardinad või on väga heledad.
Parkimise puudumine(kui seda pole mainitud). Pole probleemi veits kaugemale jätta, aga on olnud pikem matk ka kodinatega lähimast kohast.
Muud asjad pole väga häirinud, sest minimaalselt alati ööbimiskohas.
Kord Roomas buukisin ühe pildil kena korteri, mis küll pooleldi keldrikorrusel asus, aga isegi aianurk oli õues, kus mõnus istuda. Oli päris kallis, aga eks Rooma kesklinna lähedal ongi kallis. Jama oli see, et igasugu ebameeldivat võõrast kola oli palju, ka vannitoakappi ei mahtunud minu asjadest midagi. Lahendasin asja sellega, et koristasin lihtsalt oma ajutise kodu ära, nii et seal oli tore olla :)
Teine Airbnb oli aga hiljuti Ragusas, Sitsiilias, ja see oli ülivõrdes imeline, läbi kolme korruse, puhas ja stiilne, heas asukohas ja üldse mitte kallis.
Kuna ma teen suht palju taustatööd (review'de sisud, nende rohkus jne) enne lõpliku valiku tegemist, siis pole seni veel pettuma õnneks pidanud. Küll mind häirib kohati tõesti see kõrge koristustasu, mis lühemad perioodid teeb mõttetult kalliks ka hotellidega võrreldes.
Ei puutu otseselt teemasse, aga saan jagada kogemusi ka villade rentimisega (osalt AirBNB teeb ka seda):
Kõik need on pisiasjad. Tegelik ja globaalne probleem seoses AirBNB-ga on, kogu süsteemi ülesehitus:
- Spekulandid ostavad populaarse sihtkoha kinnisvara kokku, et seda lühiajaliselt välja rentida.
- Kinnisvara hinnatase läheb selle peale üles.
- Tavalised kohalikud inimesed ei saa enam endale kodukohas kinnisvara ostmist ega üürimist lubada ja peavad kodudest välja kolima.
- Tekib ülemäärane turism (ja selle vastased protestid).
- Kunagised mõnusad paigad muutuvad sisuliselt vabaõhumuuseumideks. Pole enam kohalikke elanikke, poode, kohvikuid... Kogu majandustegevus on suunatud turistidelt raha väljapumpamisele neile mõttetut träni ja kehva sööki müües.
Lisame siia juurde, et erinevalt sertifitseeeritud hotellidest ei pruugi AirBNB-d täita erinevaid sanitaar- ega turvanõudeid. Ka maksude maksmine on kahtlane.
Puhastusvahendite lõhn ruumis, nürid noad, kohvikapslite- või patjade puudumine olemasolevale masinale, taimeriga konditsioneerid mis töötavad vaid 2 tundi korraga. Wc-paberi, käteseebi ja nõudepesuvahendi ning -svammi puudumine. Elementaarne sool-suhkur-õli võiks kapis olemas olla. Halvasti pestud rätikud, mis hakkavad kohe niiskeks saades halvasti lõhnama.
Kodumajutustes lisaks juba eelpool nimetatule häirib see, kui eelnevate külaliste ostetud asjad nagu sool, pipar jne koristaja või siis omaniku poolt ära veetakse. Olen olnud kohtades, kus kõik asjad alles ja kuhu ostad ise ka asju juurde, mida koju vedama ei hakka ja siis on kohad kus on aru saada, et iga kord tehakse kapid puhtaks ning pead kõik asjad 0st ostma.
Möned "helgemad" kogemused ka minul.
- Perega reisil Pöhja-Soomes. Eelnevalt kokkulepe, et vaatame, kaugele jaksame söita, sest eeltöö näitas, et hooaja välisel ajal ööbimiskohti kerge leida. Tegime siis kiire otsuse, vaatasime pilte ja teksti ka kiirkorras. Kohapeal selgus, et ööbimiskoht nö garaazi ehitatud. Vett sees polnud, ühekordsed nöud, wc ka teises majas (talvel -25 kraadiga teise majja minna ei olnud mönus).
- Suvel Poolas jälle sama lugu. Söitmisest sai villand ja jääme peatuma kusagile. Pildid ilusad ja oma hoolimatuse töttu taas tekst kiirkorras läbi loetud. Kohapeal vana korrusmaja. Majja sissesaamine ja vötme leidmine oli ka omaette tsirkus. Korteris polnud kuumalaine ajal konditsioneeri :D :D :D Köik aknad lahti, kuid olime kusagil peatee ääres ja targad poolakad kasutasid ka öösiti alarmsöitu tehes hääli. Oehh, esimene öö oli väga raske. Teise öö magasime juba väsimusest väga hästi :D
Peale neid öppetunde loeme juba teksti piltide juures paremini ja veelgi rohkem klientide tagasisidet.
Talvistel reisidel kohale jõudes avastada, et küte on äsja sisse lülitatud (ja endiselt miinimumi peal), toatemperatuur 17 kraadi.
Ülikõrged ja kõvad padjad (ma saan aru, et isikliku eelistuse küsimus, aga pigem eeldaks sellises kontekstis mingit "keskmisemat" valikut).
Natuke ebameeldiv on ka avastada, et sinu Air BnB asub hästi järsu künka otsas, kuhu viib teravnurga all pöörav kitsas kiviaiaga piiratud kruusatee. Iga päev tee nagu mingit edasijõudnud autojuhi "raskete teeolude" eksamit, et kohale jõuda.
Aga positiivset on siiski olnud palju rohkem.
* Omanik ei vasta telefonile, et väravast sisse saada, peale tundi ootamist lõpuks suvatses tagasi helistada ja poole tunni pärast oli kohal. proovid check-out`i teha ja võtmed anda aga telefonid väljas.
* Kõrged koristustasud või ulmelised koristussoovid( vii tuhk välja, puhasta kõik tolm ja pese aknad, wc/vannitoas suurpuhastus ning klopi vaibad.
* Mõned riigis antakse väga segaselt infot, kus korter täpselt asub ja kuidas sisse saab
* Wifi password ntx peidetud riidekappi sisemise poole ukse külge või mujal huvitavates kohtades nagu sahtlid jne.
* Rikkis või halvasti toimivad konditsioneerid, mida pole hooldatud
Suurim miinus AirBNB juures on minu jaoks alati olnud service fee ja cleaning fee. Eriti Eesti majutuste puhul, kus hinnad niikuinii ulmelised, ja siis lükatakse veel need asjad ka otsa.
Majutused senimaani kõik samas olnud üsna asjalikud, üksikute eranditega. Kattuvad häirivad asjad ülalkõnelejatega.