autorent puust ja punaseks

Ikka on keegi kambast rentinud, milles siis rahaliselt osalen. Pole julenud iial ise rentida, kartes jumal teab mis ohtusid. Minek Lanzarotele omal käel.
Aidake mu hirme maha võtta teadmiste ja selgitustega.
Kõige suurem takistus on kehv keele oskus. See tõttu näib et netis oleks parem broneerida , on aega asju seedida jne. Samas tagastusel vaidluste või muu teema tekkel sama mure.
Teine teema on tagatistasu /krediitkaart, kas selleta saab ja kui ei saa mis on mõistlik tagatis tasu ja kõik sellega seonduv.
Kolmas teema on kindlustuse variandid ja nende mõistlikkus, riskid jne
Neljas mis värk selle bensuga on ? Full to full on arusaadav aga need muud ja milleks muud variandid ?
Kuna olen täitsa teadmatuses palun ka muud olulist kirja panna, mille kohta ei oska küsida.
Lisan veel, soovin väikest, ökonoomset 2-3 reisijale autot, naisterahvas 50++, vähese sõidukogemusega , (load küll 12 aastat) tavaelus sõidan väikelinnas aga saan tln-s ka hakkama, sest tunnen piisavalt linna. Võõrsil pole julenud väga sõita, välja arvatud Helsinkis GPS abiga.
Tänud kui kellelgi jagub aega ja tahtmist asju selgitada lihtsalt ja ka põhjendada, ehk on ka teistele esmakordseile rentijaile abiks.
Ahjaa ehk on ka infot Hispaania maade liikluse eripärade kohta, mis on erinev või teisiti ?

Ise olen Centaurot kasutanud, see peaks Hispaania oma olema ka ja ilmselt sellepärast hinnad natuke odavamad. Broneerisime ka netis ja võtsime kohe juurde vist selle kindlustuse, mis kõik katab (päris täpselt ei mäleta). Krediitkaarti minul ega elukaaslasel ei olnud, mõlemal Swedbanki ISIC ehk siis deebet pluss. Minuarust meilt rohkem tagatist ei võetud kui ainult kütuseraha ja see oligi vist tänu sellele, et täiskindlustuse võtsime. Kui auto täispaagiga tagasi viisime, siis oli paari päeva pärast kütuseraha ka arvel tagasi. Kõik käis kiirelt ja lihtsalt, ühtegi probleemi ei olnud. https://www.centauro.net/en/
Auto puhul ei oska muud soovitada kui et kõige väiksema mootoriga ja odavamat ei tasu võtta, sest need ei lähe mäest üles. Me võtsime ühe odavamate seast ja vahepeal oli tunne küll, et jääme poole tee peal seisma. Hispaania liiklus on muidu üsna viisakas, aga parkimisega peab ettevaatlik olema, sest seal on kohalike jaoks normaalne parkida nii, et autode vahe on 1 cm ja kui keegi parklas sisse sõidab, siis on ka suht ükskõik.

Soovitan pluscari, http://www.pluscar-lanzarote.com/ maksad selle hinna mis kodulehel näha, tagatist ei ole. Ma hetkel ei mäleta, kas nad broneerisid paagitäie kütuse tasu või ei. Krediitkaart on vajalik. Auto tagastad sama koguse kütusega, kui kätte said. Rentisin Gran Canarial Pluscarist, auto jätsin lennujaama vastavalt autos olnud juhistele, neil oli lennujaamas auto kuhu võtmed jätta ja kõik. Pluscaril on kindlustus ka hinna sees.
Broneerimise hetkeks võid ju kõrvale kutsuda kellegi kes inglise keelt jagab.
Ise soovitaks ehk automaat rentida, on võõras liikluses kergem. Olen käinud Tenerifel ja Gran Canarial ning ütleks, et liiklus on seal viisakas, pole midagi hullu.

Ma eraldi kedagi soovitama ei hakka, saartel ise rentinud ei ole, mandriosas aga küll.
Ehk on abiks sinu puust ja punaseks palve osas :)

Kehv keele oskus ja ettebroneerimine - jah, mõistlik. Ette broneerides tead arvestada auto hinna, kindlustuse jms lisakuludega. Kui keeleoskus tekitab muret, siis ei ole mõtet jätta tingimuste ja hinnakirjaga tutvumine kontoris oleku ajaks. Seetõttu soovitaks ka pigem suuremaid firmasid - Avis, Hertz, Europcar jt - neilt saab üljuhul täpsed hinnad ette uurida ja kohapeal ei ole vaja midagi seletada. (Avise eestikeelsel kodulehel on nt rendi info ja tingimused ka eestikeelsed)

Tagatistasu /krediitkaart, kas selleta saab ja kui ei saa mis on mõistlik tagatis tasu ja kõik sellega seonduv - autorentimiseks on vajalik krediitkaart, mis on juhi nimel! Igasugused muud variandid eeldavad kohapeal ikkagi läbirääkist ja veendmist, st keeleoskust.
Tagatisraha suurus sõltub eelkõige rendifirmast ja valitud autogrupist ning suuruse määravad laias laastus kolm "ohtu"- nö plekimõlkimised, rendiauto vargused ning riigist minemasõitmine. Plekimõlkimine on Hispaanias väga tavaline, seal ei suhtuta autodesse eestlaslikult uhkusega. Samas ära sõita saarelt autoga ei saa. Standardklassi tagatisraha võib jääda u autorendi hinna piiresse - kindlustused ja omavastutused aitavad seda vähendada.

Kindlustuse variandid ja nende mõistlikkus, riskid jne - mida rohkem lisakaitseid, seda kõrgemaks kujuneb rendi hind (mida ei saa tagasi). Samas, tagatisraha väheneb (saab tagasi). Pärast mandri Hispaania trippi, kus olime sõpradega tunnistajaks kohaliku parkimiskultuuri õudustele ( kui autode vaheline ruum polnud piisav, siis tagurdati kahe auto vahel niikaua, kuniks enda oma vahele suruti; kahe auto vahele ei jäänud pärast parkimist isegi sentimeetrit!), valin mina alati lõunamaades 0-omavastuse. Iseenda juhtimisse on usku, aga teise heatahtlikusse mitte - pigem maksan igaks juhuks tühja kui muretsen kogu reisi. Esiklaasi jms lisakaitsed vastavalt planeeritud marsruudile, tihtilugu ei ole lisaks valinud.

Neljas mis värk selle bensuga on ? Full to full on arusaadav aga need muud ja milleks muud variandid ?
Laias laastus - kuidas sa auto tagastada tahad? Kas maksad ette tühja paagi eest ja reisi lõpus tankimise pärast ei muretse. Või valid ise tankimise ja kui jääbki tankimata, siis tuleb trahv. Üljuhul on soodsam sellises järjekorras: 1) täispaagiga tagastamine 2) tühja paagiga tagastamine 3) trahv. Trahv tuleb tihtilugu kallim seetõttu, et plaanis on ju enne tagastamist tankida, aga mingil põhjusel jääb see tegemata ja nii maksad paaki jäänud kütuse eest + mitte täispaagiga tagastamise trahvi (mis ei sõltu tihti sellest, palju puudu jääb).
Mina ise sain kunagi nii vastu pükse - võtsime tagasitulles kiiretee ääres paagi täis ja plaanisime enne tagastamist lennujaama lähedal olevas tanklas paagi uuesti lõpuni täita. Aga tankla oli suletud, öösel läheduses ühtegi avatud tanklat rohkem polnud ja nii jäi u 5 liitrit puudu - krediitkaardilt läkski maha trahv 80 euri. Oleks kohe tühja paagiga tagastamise valinud oleks saanud optimaalsemalt.

Mida veel?
Autorentimisel jälgi oma kättesaamise-tagastamise aegu - kas kontor on sellel ajal avatud (õhtul autot võttes- kui palju on nö varuaega kontori sulgemiseni juhuks kui lend hilineb), kas tagastamise saad teha nö inimesele või tuleb jätta võtmed kuhugi postkasti (juhised üle küsida auto kättesaamisel), või ehk on mingil ajal lisatasu, mida saab sättides vältida.

Väike auto on Lanzarotel suhteliselt mõtetu - vaja on ikka sellist, mis suudab teid mäest ülesse vedada. Kõige pisemad autod jäta heaga kõrvale.

GPS on soodsam kaasa võtta Eestist. Rendifirmades on hinnad meeletud, samas kaadid värsked.

Vaata üle planeeritud marsruut ja vali selle järgi, et auto oleks võimeline seda läbima ning seltskonnal oleks sealjuures mugav (kui on plaanis nt majutuskohta pidevalt vahetada, siis on tihti vaja ruumikamat pagasiruumi. Kui lühikesed sõidud, siis kannatab ära ka väiksema jalaruumi).

Kui keeleoskus võimaldab, siis tasub autot rentides uurida bensiinihindade ja tanklate kohta enne kui täis/tühja paagiga tagastamise valite. Inglismaal näiteks saime töötajalt väärtusliku infot, et põhja liikudes on hind tunduvalt kõrgem - tõepoolest, hinnavahe oli märgatav ja töötaja soovitus säästis nädalase reisi peale ilmselt 100 euri küttekulu. Lisaks saime tagastuse optimaalseimaks sättida.

Ma loodan, et sellest on kasu ja jätkub julgust ka ise autot rentida :)

Dzään, tegi nüüd küll, kui mitte puust, siis punaselt ette. Tubli.
Kui keeleoskus kehva, bronni auto Eestist. Endal keeleoskusega probleeme pole, küll aga laiskuse ja mugavusega.
Näit. Broneerisin sept. lõpus Avis Eesti esindusest auto, seitsmeks päevaks Barcelona lennujaamast. Auto saamine ja tagastamine samast terminalist kuhu lennud.
Sisaldas: avarii ja vargusekindlustus omavastutus 0.eur., piiramatu kilometraas, lennujaamatasu, tagatisraha 0 eur., käibemaks, bensiin full-to-full.
Auto kuulus gruppi B. Odavamad algavad grupp A.
Maksma läks 267.eur.
Autod uuepoolsed ja kõik ok . Nael kummi.

Tõesti südamest tänan kõiki, on tõesti klaarim tunne.
Teeme ära ja loodan et pärast ei laku "haavu" :)
Peatse kuulmiseni peale trippi !!!

Eespool on juba kenasti enamus kirjas.
Lisaks veel siia kevadel 2016 Tyyna sulle kirjutatud vastuse. Siis sa uurisid küll Horvaatia kohta aga asenda seal tekstis sõna Horvaatia sõnaga Lanzarote ja ega muud suurt vahet polegi.
Kui keelega on probleeme, siis on hea mõte esmalt kontakteeruda Eestis asuvate suurte rahvusvaheliste kettide esindajatega -- juba eespool mainitud Avis, Hertz, Europcar ning ka Sixt.
Eestikeelsel lehel on lihtsam broneerida ja vajadusel saad ka kohalikust kontorist loodetavasti eesti keeles lisainfot küsida. Aga vaata kindlasti kõiki neid, hinnad võivad sõltuvalt rendikohast väga erinevad olla.

paar lisanõuannet ka -- kui auto kätte saad, vaata ta koos rendifirma esindajaga hoolikalt üle ja lase rendilepingusse kirja panna absoluutsel kõik autol olevad kriipsud, mõlgid, puuduvad (pisi) detailid jne. -- seda nii auto sees kui väljas.
Kui rendid auto lennujaamast, siis pane võimalusel rendisoovi kirja saabuva lennu number. Korralikud firmad hoolitsevad sel juhul lennu hilinemise korral ise, et auto kätte saaksid.

Pluscar - hea kogemus 2016 ja odavam kui suured brändid. Tundus et räägivad keeli ka. Eestist eeltellimine on lihtne, maksad alles kontoris kohale jõudes.

Samas, nende kindlustuses pole kaetud teistele saartele sõitu (Lanzarotelt on Fuerteventurale üsna vähe maad). Võid muidugi "illegaalselt" minna, keegi praamisabas midagi ei kontrolli aga aga siis vastutad ise. Mul ei pidand närvid vastu ja andsin Lanzarotel Pluscari tagasi ja võtsin Fuerte jaoks kallimast Cicarist uue auto. On ka variant sõita ilma autota üle ning teisel pool auto võtta. Kui sa Fuertele ei lähe siis pole muidugi sellel susserdamisel mõtet, võta Pluscar.

Soovitan ka harjutada käsipiduriga kohaltminekut, mägedes kulub ära, eriti pisikestes külades, kui kirikuplatsid võivad täis olla ja parkida saad vaid kuskile kaldpinnale. Autot iga hinna eesti kuskile 10cm vahedesse toppida pole mõtet, pigem sõida edasi ja kõnni tagasi :)

Just tulime Tenerifelt ja rentisime autot seal. Meie kasutasime auto valimiseks arguscarhire.co.uk veebilehte, see on ka eestikeelne minu teada. Seal on koos kõik pakkujad ja saad valida erinevate pakkujate vahel. Mina soovitan kindlasti ette alati broneerida. Üldjuhul odavam ja kindel, et auto olemas. Kui me oma autot ootasime, siis ühed venelased käisid oma laste ja pagasiga ühe rendifirma leti juurest teise ja vist lõpuks ikka said omale auto. Sobivaid autosid polnud väga.
Kuna meie täiskindlustust ei soovinud, siis tuli maksta 200 eur tagatist. Kui oleks võtnud täiskindlstuse (mida pakuti seal 1 nädala eest 23 eur juurde, siis poleks pidanud ka tagatist jätma). Meil oli saksa rendifirma Top auto vmt. Ütles kohe ära, et plekimõlkimised, kriimustused - tühi asi, nende pärast muretsema ei pea. Kui juhtub siis juhtub. Bensiin oli meil märgitud veerand paaki, seega tagasi pidime tooma samuti veerand paaki. Kõik sujus ilusti. Auto ei olnud küll platsil seal, kus pidi olema, aga leidsime numbrimärgi järgi siiski ise ülesse.

Muidu on ju kõik kenasti lahti seleltatud ja häid soovitusi jagatud, aga üks väide tundub kahtlane, vähemalt ei vasta minu kogemusele.
"Väike auto on Lanzarotel suhteliselt mõtetu - vaja on ikka sellist, mis suudab teid mäest ülesse vedada. Kõige pisemad autod jäta heaga kõrvale."
Kohalikud lõuna vabariikides kasutavad enamasti pigem väiksemaid autosid kui Eestis tavaks. Teed on mägedes serpentiinina ehitatud, et vältida liiga järske tõuse.
Autoteedel piisab üksinda tühja autoga liikudes A klassi 0,9 L moototriga masinast küll. Loomulikult tuleb mägedes madalam käik valida ja kõrgematel tuuridel mootoril käia lasta, aga seda hirmu sisendada lauskmaa elanikule, et väikeauto vajub tagurpidi tagasi minu meelest ei tasu. (Ma eeldan, et teema algataja ei lähe offroadi sõitma ega ürita mäkke tõusu võistlustest osa võtta).
Väikse auto eelis tuleb erit hästi välja, kui otsid parkimis kohta. 3 meetrise pisikese putuka torkab igase prakku, aga 5 m pereautoga võidki tiirutama jääda, autot pole kuskile panna.
Vabandan juba ette Tripikate ees, kelle ego lihtsalt väiksemasse autosse ei mahu.

Endal hea rendi kogemus kanaaridelt Goldcar firmaga. Kuna me alguses olime mõned päevad linnas, siis ei hakkanud kohe lennujaamast autot võtma. Linna kontorisse helistasin ette, et kas midagi kohapeal on. Astusin sisse, maksin debet kaartiga, mingit lisa kindlustust ja muid teenuseid ei võtnud. Kui tundsin muret võimalike kriimustuste - mõlkide koha pealt, leiti - ära muretse, kõik on hinnas, pane ainult paaki sama palju kütust kui seal praegu on. Hind selle juures oli ~ 10 eur päev.
Ma kraapisin põrkeraua (pamperi) kitsas koha korralikult ära, aga autot üle andes ega hiljem ei öeldud selle kohta ühtegi paha sõna (ega esitatud arvet).

Mida vähem võtta lisa teenuseid, seda odavam on. Tundub, et autorent ja odavlennu firmad toimivad sama ärimudeli järgi, nii et tasub enne reisi telefoni kohalik kaart tõmmata. Kui lapsega minek, siis istmekõrgendus/turvahäll ise kaasa võtta (isegi ryanair veab seda tasuta).

Lükkan julgelt ümber väite, et väikest autot pole mõtet võtta. Vastupidi võtke väike ja mägede pärast küll ärge muretsege. Vastupidi väikesega väga mugav seal. Aga meelerahuks tasuks võtta all inklusive kindlustus. Siis ei lähe ka omavastutust vaja(tagatist) ja millegi üle pole vaja muretseda. Rusikareegel on küll selline , et pool või natsa rohkem läheb auto kallimaks aga Tenerifel oli ka selline firma kes midagi juurde ei küsinud. Gps kodust kaasa! Aga vaadake ikka et õige kaart ka seal olemas oleks.

Ei plaaninud ka rendiautoga (1,1 mootor, automaatkäigukast) päriselt mägedesse (Itaalias) minna, aga noh.. vahel juhtub (kiirtee remont, ümbersõidud, ilmselt valesti ära keeramine jne), aga masin oli usin, tegi küll lennukihäält, aga ronis üles ja alla saime ka. Kiirteel kihutas ka kui hoo sisse sai.

GPS on abiks, telefonides ka tänapäeval mitmed erinevad äpid olemas, töötavad ka netiühenduseta, lae ainult piirkonna värsked kaardid kodus alla.

Tegelikult tahtsin anda ühe järeleproovitud soovituse - vahel võib juhtuda et nii päris GPS kui ka telefoni analoog enam ei tea, kus sa oled, siis ära kaota pead - lülita telefonis sisse internet ja Google maps aitab hädast välja.

ikka tahan väga teadjatelt teada lisa.
Ma ei näe või ei saa aru õieti, kas Excess or damages and theft .......eur
kas see on kindlustusest maximum saadav summa häda korral või on see see osa mis krediitkaardil prab olema.
küüsin oma ümber inimestelt ja igaüks räägib erinevat juttu

Excess on sisuliselt omavastutus ning tavaliselt (kuid mitte alati) nõuavad rendifirmad selle ulatuses ka broneeringut krediitkaardil.

ikka tahan väga teadjatelt teada lisa kinnitust.
Ma ei näe või ei saa aru õieti, kas Excess or damages and theft 1100 eurist oma lepingus. Tahtsin 0 omavastutust.
Kas 0 omavastutust kindlustust teete alles seal kohapeal ja see lisa summa selgub alles siis ? kas siis kodus tehtud leping tehakse ümber või see on lisa ja eelnev ei kehti?
See et mul on full incurance see ei tähenda mulle 0 kulu õnnetuses?
Kas see on max kindlustus kate (1100) ja suure jama puhul (näiteks auto vanarauaks)- või on see see osa mis krediitkaardil peab olema ja millest siis lõplikult ilma jään. Kui nad nõus 0 omav. siis kuidastean et krediitkaarti kaitstud,, et nad enamat näiteks "kogemata" ei eemaldaks.
Küsin oma ümber inimestelt ja igaüks räägib erinevat juttu.
Firma on mul ka selline mida kõik siin kiruvad-Coldcar.

Kui Excess on lepingus 1100 eurot, siis on omavastutus 1100 eurot. Kui sa soovisid nulli ja lepingus on 1100, siis on veel tõesti variant, et saad kohapeal täiendava summa eest kindlustust juurde osta. Tavaliselt on 0-omavastutuse hind ka lepingus/kodulehel ära toodud. Aga kui näiteks üldse ei pakutagi väiksemat omafinantseeringut (excessi), siis peadki arvestama sellega, et kõige hullemal juhul oled 1100 eurost ilma (kui midagi juhtub).
Kokkuvõttes - kui kohapeal lepingule alla kirjutad, siis igasugune number, mis Excess real erineb nullist, on see summa, millega õnnetuse korral riskid.

Kust sa broneeringu tegid/teed? Kas Goldcari enda lehelt või mõne vahendaja lehelt?
Kui vahendaja lehelt, siis kogu see jutt võib tähendada ka seda, et ostes vahendaja pakutud lisakindlustuse on omavastutus 0, aga rendifirma võib ikka panna kaardile 1100 eurose deposiidi omavastutuse eest ja sellest kaetud kulud saad tagasi hoopis selle vahendaja pakutud kindlustuse kaudu jne.

Kõige kindlam on, kui paned siia täpse lingi selle lepingu või tekstiga, siis saab täpsemalt vaadata, mis see on. Praegu ma nendest lausekatketest aru ei saa, et mis ja kus täpselt.

Economy Car Rentalsi Kaudu- GoldCar
Ma olen tuttavaile tahtnud oma lepingu linki saata aga see ei avane neile, siis tegin page screen jne viisil edastatud. Aga siia oleks see liig pikk, proovin leida sulle otse saatmise võimaluse. Näis kas õnnestub.

See on ilmselt Economy Car enda kindlustus ja rendifirma silmis oled ikka deposiiti väärt. Kui midagi juhtub ajab rendifirma sinuga asju ja sina pead edasi ajama Economy Car iga. Nii vähemalt olen mina asjadest aru saanud ja seetõttu ostan ka üldjuhul plangu auto kindlustused siis kohapealt.

Pöördun korra veel auto suuruse juurde tagasi.
Mulle meeldib sõita käänulisel mägiteel (ja kitsaste tänavatega mägikülades) pigem väiksema autoga. Jõudluse jaoks on oluline jah mootor. 2012 talvel Prantsuse ja Itaalia Alpides anti mulle sõbraga Renault Twingo 1,5D85C (ehk diisel) ja sõidulust sellega jäi pikaks ajaks meelde.
Kuigi olen bensiini-usku, siis diiselmootori väändemoment õigustas ennast mägedes. Arvan, et järgmisel korral valin mägedes võimalusel diiselmootoriga auto.