Autorent välismaal on tõeline peavalu! Vaata, millised firmad oma kliente kõige suurema tõenäosusega petavad
0
0
1
2

Üks lahendus selliste asjade puhul on nö kolmandad pangakaardid. Minul on kasutusel mitme erineva teenuspakkuja omad (Transferwise, Revolut, N26 - kes otsib, see leiab veelgi). Sääraste puhkude puhul panen hetkega kaardile täpselt selle summa, mida esialgu vaja on ja seejärel hoian kaarti tühjana. See tähendab, et neil ei ole võimalust minult lambist raha võtta, mina aga saan teavituse, kui nad seda on üritanud (Revolut vähemalt annab teavituse). Nende kaartide nö käibelt maha kandmisega ei kaasne "tavakaardi" kaotamise valusid. Lihtsalt tellin äpi kaudu uue, mis potsatab postkasti ja võtan jälle kasutusse.  Nii on välismaal käimine turvalisem, saab autorendi firmade peavalu kontrolli all hoida :) Pole küll võibolla see lahendus, mida otsite, aga üks võimalus ikka! Hertziga pole probleeme olnud.

0
0

Vastupidiselt  eelmisele kommenteerijale saime just hiljuti Berliini lennujaama Hertziga haledalt üle.. oleme alati Budgetit jne rentinud, seekord otsustasime Hertzi kasuks ja kahetseme... sealne töötaja rääkis jube halba inglise keelt, saime mehega temast ühtemoodi valesti aru ja 60 eurone autorent oli lõpuks 230 eurone.

0
1

Minul oli ka probleem artiklis mainitud Europcar-iga https://trip.ee/foorum/uldfoorum/europcar-autorendi-vaidlus

0
0

Mina teen enamasti enne reise alati pisut eeltööd (foorumid, arvustused, reitingud) ja kogemused autorendiga valdavalt head/väga head. Ei ole ka  pidanud vajalikuks mingeid skeemitamisi kaartidega vms teha. Küll on mul reisimiseks tõepoolest omaette kaart koos "reisikontoga", aga seda peamiselt küll võimaliku pangakaardi kopeerimise ohu tõttu (mida on ka juhtunud).  
Ainuke nõrgavõitu autorendikogemus oli Islandil Geysiriga. 
Ülihead kogemused Tenerifel Pluscariga ja USA-s Hertziga. Ülejäänud valdavalt head - mingeid hilisemaid raha mahavõtmisi või arusaamatusi pole kordagi olnud.
Võib olla on asi ka selles, et ma ei kasuta autorendi puhul kunagi vahendajaid, vaid rendin auto alati otse rendiettevõtte kodulehelt ja võimalusel koos täiskaskoga (Zero Excess). Zero Ecxessi puhul ei tulda autot tagastades sageli isegi seda üle vaatama. Anna võtmed tagasi ja tsau!

0
0

60 eurone autorent lõppes 230 euroga??? Lepingut ikka vaatasite millele allkirja andsite? Mitu päeva ja mis need muud tasud seal oli?

1
1

Lotti- minu tähelepanek on, et proboleemid ja olemasolu ei sõltu niivõrd firmast, kui just asukohast. Itaalia ilmestab probeemi, USA jällegi murevabadust. Ka Iisrael on äärmiselt vastik olnud, samas Küprosel tehti kõik selleks, et sinu meele järgi olla. Ka vahendaja kasutamine ei pea probleeme tekitama. Autorendi puhul on suurimaks probleemiks rendi tegelik maksumus. Kuigi meie tarbijaorganisatsioonid võitlevad selge lõpphinna kuvamise eest, ei ole mina veel suutnud enne renti ühtegi hinda lõplikult ette näha. Mis maksavad kindlustused, kui palju deposiiti - need teemad selguvad tihtipeale letis ja maksumus ning tingimused sõltuvad sinu kauplemisoskusest ja teenindaja suvast. Ja 60-eurone maksumus võib üsna kergelt kasvada oluliselt suuremaks. Vaatasin Edinburghis viisakamaid ettevõtteid ja nende otsepakkumisi. Hinnad algasid 200 eurost, samal ajal, kui ryanair vahendajana pakkus 25 eurost sõidukit. Kohapeal selgus, et oeks vaja tasuda ca 3000 naela deposiiti. Eelistasin tasuda 130 € täiskindlustuse eest. Lõppkokkuvõttes oli muretu ja soodne, kuigi arvustused olid hirmuäratavad, pakkujaks Easirent. Hispaanias Gironas oli sama keiss. Kas võtad kohe 200 € hinnaga, olemata kindel, mida veel kaela määritakse või saad 35 eurose sooduka, millele hiljem lisandus sõbralik 165 € nädalase täiskindlustuse eest.

1
1

Endal on Gran Canarial Pluscariga ülihea kogemus. Maksin täpselt niipalju kui veebis broneerides näitas, täiskindlustus oli hinna sees ja ikkagi parim hind turul. Kohapeal oli tüüp autoga lennujaamas vastas ja mis kõige toredam, kasutasin maksmiseks prepaid Skrilli deebetkaarti (siis polnud veel ei revoluti, transferwiset jms ja küllap need kõlbaks ka) ning ei mingit kobinat selle kohta. Pärast jätsime auto lennujaama parklasse, võtmed kindlalaekas, nagu kokku lepitud ja sellega asi lõppes.

2
0

£3000 deposiiti? Kas rentisid Maybachi? 

Deposiidi suuruse leiab enamasti rendifirmade kodulehtedelt üles, kuigi jah, mõned üritavad seda võimalikult kaugele nurka peita. 

Olen teistes sarnastes teemades varem Avist kiitnud ja teen seda uuesti. Seni  vaid korra probleem tekkinud  Tallinna lennujaamast rentides ja ka siis maksis Avis raha tagasi, kui kaebasin. Sülitan nüüd üle õla muidugi.

Kanaaridel on eelistuseks Autoreisen, hea teenindus, head hinnad. Fureteventural oli parklas kõrvalistuja uksele väga korralik mõlk sisse löödud, autot tagasi viies kehitati ainult õlgu, kuna null omavastutus sisaldub neil vist alati.

1
0

Sixt, Malaga lennujaam, rentalcars lubas hinda 183 eurot (7 päeva) Lõplik hind koos kindlustuse täispaketiga 504 eur, millele lisati veel 30 eur sellepärast et nad suutsid paaki 2,63 liitrit kütust lisada.

Paagi võtsin täis sissesõites Malaga sse. Soovitan kõigil ikka lennujaamas tankida, paak ääreni täis. Mis siis et näidik näitab auto üleandmisel täispaaki.

0
0

Minul on ainult üks, peaaegu ebameeldivalt lõppenud autorentimise kogemus ja see oli mõned aastad tagasi Sixtiga Barcelonas. Võtsin paariks nädalaks auto ja kõik sujus probleemideta kuni jõudsin reisilt koju tagasi. See oli ligikaudu nädal pärast rendiperioodi lõppu kui postkasti potsatas pikk juriidiline kiri koos ca 300€-se maksenõudega. Kirja sisu oli selles, et autolt leiti suur mõlk, selle parandamine oli oooii-kui-kallis ja nüüd maksa ära või me võtame selle summa su krediitkaardilt. Kuna ma tegin autost üleandmise hetkel pildid ja mingit mõlki loomulikult polnud, siis nad kas labaselt üritasid petta või siis üritasid mingit vana kriimu minu kraesse sokutada. Igatahes ma saatsin sama kurja kirja vastu ning lubasin krediitkaardi tehingu koheselt vaidlustada kui see tehakse ning sellega kogu asi ka lõppes. Rohkem mulle ei kirjutatud.

Aga see on ainult üks peaaegu-tõrvatilk ligikaudu 20-st korrast, mil ma piiri taga autot rentinud olen. Ülejäänud kordadel on kõik sujunud kenasti.

Eks kindlasti sõltub probleemivaba rentimine ka eeltööst. Kui sa bronnid auto puhtalt reklaamitud üliodava päevahinna pealt, siis võib juhtuda, et see nimekiri täiendavatest kuludest sulle tõesti ei meeldi. Mina ise uurin alati nelja asja lisaks hinnale - läbisõidupiirang (km), superkasko hind, kas superkaskol on omavastutus ning kas rentimisel broneeritakse ka mingi summa su kaardil. Kui mõnda asja nendest broneerides kusagilt ei leia, siis küsin e-kirja teel või helistan üle ning kui infot ei saa, valin mõne teise pakkuja. Enamus juhtudel võtan superkasko ka, sest ma olen valmis maksma selle eest, et mingite jamade korral on need jamad kellegi teise omad.

0
0

Kõige levinum on vist see, et üritatakse lisakindlustust müüa ning vastu pakutakse broneeritud summa vähendamist. A la "me ei broneeri 750EURi, aga see lisakindlustus maksab 100EUR". Goldcar on selles osas väga jõuline, aga enamik vähemalt üritab seda pakkuda.

Teine lisa-teenimise koht on see, kus võid tühja paagiga auto tagasi tuua ja maksad selle paagitäie ette. Enamasti maksad nii kallima liitri-hinna ja päris tühjana ju ka lõpetada ei saa. Ehk kindlasti "full-to-full" pakkumisi vaadata.

Sellest, et hiljem mingeid kriime nõutakse, seda ei ole juhtunud. Tagasi viies vaadatakse ju auto üle ja paberitele allkirjad alla. Et kui kohe midagi ei leitud, mida siis mitu nädalat hiljem enam leida on.

0
0

Lihtsamalt öeldes tehakse teile korralik müügitöö millega te nõustute ja siis hiljem kurdate, et summa on liiga suur.

0
0

Mees80,jaga kogemusi, kuidas vältida deposiiti ja lisakindlustuse müüki? Kuidas kaitsta end alusetute nõuete ja kriipsude lugemise eest? Kuidas teha oma elu muretumaks, kui kasutad kolmanda osapoole kindlustust ja põhjustadki kahju? Ma pakun, et ainus lahendus on MAKSTA.

0
0

Kui sa tahad olla kõiges täiesti muretu ja mõelda ainult korra esitatud arvele, siis on ainus võimalus võtta otse mõnest suuremast rendifimast auto ja maksta kinni kõik pakutavad lisakindlustused. Hiljemalt autot kätte saades on summa lõpuks selge ja asi korras. Kahjuks on muidugi osades riikides jätkuvalt tingimusi, mis ei kata isegi siis kõiki osasid autost. Või ei kehti tingimused siis, kui juhtum pole fikseeritud politsei poolt jne. Neid nüansse, mis tulenevad vahel ka riigi seadusandlusest on tegelikult mitmeid. Aga muretust lisab see, kui sa oled mõttega läbi lugenud sihtkohariigi antud rendifirma enda tingimused (mitte näiteks Itaalia omade asemel rendifirma Eesti või Iirimaa omad). Normaalsel firmal on need internetist inglise keeles leitavad. Kui ei ole, siis saadab normaalne firma need päringu peale eelnevalt meilile. Aga täiesti muretult kõike ikka võtta ei saa, sest kui sihtkohas on nõutav politsei kohale kutsumine parklas lömmi sõidetud ukse pärast ja sa jätad selle tegemata ning vihjad muretult oma sadade eurode eest ostetud lisakindlustustele, siis kahjuks see suurema kahju korral ei toimi. Kriimud on siis tõenäoliselt suva, aga kui autot ei saa reaalselt peale pesu uuesti renti anda, siis need sajad eurod enam ei päästa.

Aga lepingu ja tingimustega eelnev tutvumine on tegelikult elementaarne. Seda nii tööle minnes, pangas laenu võttes kui ka autot rentides. Enamik probleeme tulebki sellest, et klient ei viitsi seda teha. Lennujaamas öösel autot võttes tõesti ei viitsigi seda korralikult teha. Aga keegi ei keela seda enne eelbroneeringu tegemist rahulikult kodus teha. Seega üks muretuse lisamise viise on ka see, et ära võta autot alles lennujaamas jne. Tee tellimus piisava varuga ette ja tutvu tingimustega.

Omavastutuse ja deposiidiga on ka nii, et osades riikides ei saa seda isegi suure firmaga täiesti nulli ajada, sest neil lihtsalt polegi sellist ülisuperkindlustuse toodet pakkumises. Reaalselt on selliseid riike näiteks Balkanil.

3
0

Ise ma kuulun sellesse teise gruppi, kes kõige eest nõutud summasid maksta ei soovi. Muretuse taset ja deposiiti nulli tõenäoliselt ei saa, aga see pole ka eesmärk.

Aga muretuse suurendamiseks teen järgmisi asju.

Suurlinnas eelistan mingit rahvusvahelist (mitte odavrendi) firmat. Kui aega ja viitsimist, siis võib ka mingeid kommentaare otsida. Enamasti valin hinna ja lisade järgi (palju makab lisajuht, teiste riikide külastamine jne). Kütus olgu ideaalis minu makstav, sest nii on lõpuks enamasti soodsam. Läbisõit lõpmatu, sest ma ei viitsi nii täpselt kõiki vahemaid ette arvutada. Jne.

Üritan tutvuda reaalselt kehtivate tingimuste ja lisateenustega. Seda ka siis, kui auto on võetud vahendaja kaudu (vahendaja enda lehel on vahel üsna umbluu tingimused ja teenuste hinnad võrreldes reaalselt kehtivatega). Sealt saab üldiselt teada palju minu valitud lisadega maksimaalne deposiit on ja mis need lisad reaalselt maksma lähevad. Ja tegelikult nii lähevadki ilma kauplemiseta.

Autot võttes annan konkreetselt teada, mis lisateenuseid ma soovin ja mida ei soovi. Sealhulgas seda, et tean omavastutusest ja deposiidist jne. Seni pole tegelikult ka üritanud keegi peale konkreetset juttu mingeid mulle ebavajalikke asju lisaks müüa. Tõenäoliselt on olekust ja jutust ka juba näha, et päris kolmandat korda elus autot enam ei võta ja müügitöö on mõtet kulutada järjekorras järgmisele ootajale.

Autot kätte saades vaatan normaalse pilguga selle üle ja lasen osa märkimata kriipse lepingusse juurde märkida. Kõik kriimukesed tegelikult enamike suurte firmadega normaalset hinda makstes neile ka hiljem huvi ei paku. Paljudes kohtades on olemas ka konkreetne loetelu kriimude pikkusest jne, mis läheb loomuliku kulumise vms alla. Odavrendid on muidugi teine teema ja sellepärast nendega tegeleda ei viitsi. Ideaalis võib muidugi teha video või fotod autost seest, väljast, alt jne. Ütlen ausalt, et enamasti ma seda tegelikult ei viitsi. Ja vahel on ka selleks liiga pime (taskulamp on piisav, et mingi suurem märkimata jama autolt kiirelt üles leida).

Tagasi viies jätan piisavalt aega, et kohalik esindaja jõuaks minuga autoni ja peale pilgu heitmist kinnitaks allkirjaga, et kõik on korras. Sama kinnitab osades riikides ka kaardimakse teenuse lõpus, millega vabastatakse broneering nii teenuse maksumuselt, kui ka deposiidilt. See reaalse inimesega auto ülevaatamine on jällegi üks põhjus, miks ma ei salli odavrente, kus on vahel 2-4 tunnised järjekorrad ka autot tagastades. Isegi mitteodavrendiga olen korra või paar eelistanud lennujaama lähedal olevat kontorit. Seal järjekorrata auto tagastamine ja takso lennujaama võtab vahel kõvasti vähem aega, kui lennujaamas järjekorras passimine.

Omavastutuse jaoks kasutan otse kindlustusfirmast võetud kindlustust. Jah, juhtumi korral on vaja üks paber rohkem täita, aga reaalselt olen kümne aastaga säästnud tuhandeid eurosid.

Erandid on olnud erinevatel (mitte populaarsetel puhkuste) saartel. Vahel on valik täiesti olematu. Ja rahvusvahelised firmad puuduvad või küsivad ulmelisi hindu. Samas on kohalik saare kõveim tegija enamasti päris normaalne firma, kellega saab asju ajada. Lisaks on väikesaartel, kus puhkajaid eriti ei käi, elu nii rahulik olnud, et rendifirmad ei viitsi mingi lisade petmisega tegeleda. Või ei taha, sest kõik tunnevad kõiki ja mine tea kelle kauge sugulane sa tegelikult võid olla ;)

Kui ma peaksin töö tõttu pea iga nädal autot rentima ja tööandja maksab selle kinni, siis ma reaalselt seda kõike teha ei viitsiks. Kui mulle on lubatud võtta rentija täiskindlustusega auto ja see kõik kinni makstakse, siis pole probleemi. Peangi seda selliseks äriklassi teenuseks. See on loomulik, et tööandja ei sunni töötajat vastutama oma rahaga kolmanda osapoole tekitaud kahjude eest jne.

Lõpuks tunnistan ausalt, et minu elu esimesed rendid läksid samuti maksma oluliselt rohkem, kui algselt tehtud broneeringus kirjas oli. Võtsin lisaks letis pakutud täiskindlustusi jne.

Veidi hiljem tuli juba kogemusi ja hakkasid pihta saama, et mida ja kuidas täpselt teha, et hind ei üllataks ja ka jamasid ei tekiks. Ja tehtud valikutega olen rahule jäänud.

3
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased