Sattusin esimest korda imelikule juhtumile, kus võtsin majutusasutuse Armeenias ning veidi küll vaatasin, et arvustused on suht kõrged aga kohe jõudes ikka suhteliselt minimaalsete tingimustega kopitanud tuba, kus konditsioneer undas pea kohal.
Asi oleks ehk jäänudki sinnamaani aga tavaliselt annan ikkagi lühikokkuvõtte ja hinnangu, kuid veidi hiljem vaadates olin juba nö oma hinnagu andnud 10 punkti ja Exceptional.
Vaadates enne mind andnud inimeste arvustusi , siis nüüd on kuuel samamoodi arvatavasti "fake review" 10 punkti, ilma tekstita ja siis üks reaalne ning veel omajagu arvustusi, kus hinnang 10 punkti. Veel varasemaid hinnanguid vaadates oli üks inimene samamoodi avaldanud hinnagu, et tema eest on juba arvustus tehtud ilma tema teadmata ning oli suhteliselt pahane.
Näiteks äpis polnud võimalik arvustust muuta, vaid ainult kustutada, browseris oli võimalik seda teha. Muidugi tegin ka vastava arvustuse muudatuse.
Klienditeenindus vastas esialgu, et olen ikka ise selle arvustuse andud, kuid veidi rohkem suheldes pidid nad asju uurima.
Kas kellegil on sarnast juhtumit?
Minul veidi kaugemast minevikust kogemus kus veidi (tōesti ainult väga pisut) kriitilist arvustust ei võetud sisse.
See aga ei takistanud muidugi meilide saatmise jätkamist palvega anda tagasisidet.
Ja sel kevadel panin tõesti ka ise tähele et paljud hotellid olid tasemelt märksa kehvemad kui piltide ja tagasiside ning koguhinnete puhul eeldanuks. Kontrast minevikukogemustega oli üsna märgatav. Aga panin selle arvele et tegu polnud Lääne-Euroopaga. Nüüd mõtlen et võib olla polnud see siiski ainus põhjus.
Meil oli Montenegros sarnane juhtum kui meie väga negatiivset arvustust ei tahetud pikka aega sisse võtta, sest pildil ju kõik ok. Tegelikult ei olnud mitte midagi ok ja meilt hoopis võeti raha lisaks hotellimaksumusele 270EUR, et me oleme sedajaseda ära lõhkunud, lisaks hotellimaks. Seal polnudki enam mida lõhkuda, kõik oli juba eelnevalt kas katki või rippus viimase vindi peal. Tükk aega mässasime Bookinguga aga saime lõpuks raha tagasi. Teised arvustused on ülipositiivsed aga väga väga napisõnalised.
Mul oli kogemus märtsis ühe väga heade arvustustega Hanoi hotelliga, kes saabumispäeva hommikul teatas, et tühistab mu pool aastat ette tehtud nädalase broneeringu. Helistades sinna selgituste saamiseks oldi äärmiselt jämedad ja ülbed. Kui hotelli ikkagi kohale läksin, õnnestus siiski oma tuba kätte saada, aga samas sunniti mind nädala sees vastu minu tahtmist tuba vahetama. Ma muidugi ei jätnud enda teada, et kavatsen nende suhtumist ja käitumist oma hiljem jäetavas arvustuses ka vastavalt hinnata. Aga võta näpust - soovides Bookingusse arvustust jätta, avastasin imestusega, et minu broneeringu taha oli ilmunud märge "cancelled" ja "no show". Seega arvustust jätta polnud võimalik ja ma üldse ei imesta, et sellel hotellil nii head hinded on kui igasugune võimalus jätta negatiivne tagasiside juba eos nullitakse. Suhtlusest Bookinguga abi polnud.
Analoogne juhtum Montenegros, kus mind pandi broneeritud toa asemel mingisse uberikku ja üritati väita, et see ongi õige. Proovisin siis oma arvamust samuti Booking.com-is avaldada, aga omanik oli samuti peatumise tühistatuks (cancelled) märkinud ning arvamust lisada polnud võimalik.
Suhtlesin siis Bookinguga ja seal taastati mulle õigus arvustus lisada. Millele sain muidugi omanikult vastuse stiilis, kui kibestunud tegelane ma olen.
Nüüd vaatan, et see koht on kergelt uue nimega ja ainult ühe arvustusega. Minu broneeringute ajaloost on öömaja samuti kadunud. Nii et minnakse uuele ringile.
Aga keegi majutusasutustest võiks kommenteerida, kas tõesti saab arvustused
- soovi korral kinni keerata
- mingil moel valida, mis avaldub
- trikitada majutusasutuse nimega?
Ma arvan, et alati pole tegu ainult majutusasutusega. Saan aru et vahendajana saavad nad üsna kopsakat vahendustasu igalt ööbimiselt, nii et nad huvitatud nii palju kui võimalik hotellide hoidmisest oma listis ja tehingutest. Mäletan et kunagi ammu oli ühes hotellis lausa silt väljas, mis kutsus üles nendega otsebronne tegema (saame alati kokkuleppele!) kuna vahendajad küsivat suurt vahendustasu.
Minu viimase aja subjektiivne mulje on, et heade nö keskklassi hotellide hulk on hakanud nende listis kahanema. Ju sundis COVID aeg hotelle oma kulupoliitikat üle vaatama ja selle tulem ongi nüüd käes. Kehvad arvustused ja fotod hoiaksid inimesi veelgi eemal.
Aga võib olla on ka lihtsalt hotellide hindade osas toimunud kallinemine ning inflatsioon teinud siin tugevama töö kui muudes sektorites. Selle aasta kogemuse põhjal ütleksin, et hea hinna-kvaliteediga hotelle on olnud raskem leida kui kunagi varem. Aga võib olla on ka asi regioonides kus olen peatunud. Ehk tavapärasest vähem Lääne-ja Kesk-Euroopat.
Ma ütleks vastupidi, viimastel aastatel, eriti viimasel paaril aastal on vahendajate kaudu ( hotels.com, agoda.com, booking.com, jne ) PALJU odavam osta hotellitube, kui otse hotellilehelt, k.a. Eestis asuvaid hotelle. Hotelli enda veebilehed väidavad küll oma kirjakesega üleval nurgas, et neil garanteeritud parim hind, aga minu praktika ütleb, et ca 20-50% odavam vahendajate kaudu osta. Pole õnnestunud osta kahjuks odavamalt ühtegi hotellituba hotelli enda kodulehelt. Ja ma ei räägi kümnetest hotellipakkumisest, vaid olen ikka võrrelnud üle saja, kui mitte rohkem, viimase paari aastaga. Aga eramajutajaga jah ilmselt otse rääkides võimalik hea hind saada.
Piirkonnas ja ajas on hinnad otse ja vahendaja kaudu olnud erinevad. On mõned lojaalsusprogrammid (Hilton Honors näiteks), mille läbi saad alati parema hinna. On neid majutusasutusi, mis ütlevad sulle kohapeal ilma broneeringuta oluliselt kõrgema hinna kui bookingus ja keeravad siis ka kohe bookingus hinna kinni. Olen ka selliseid kohanud, mis suunavad su otsepäringu korral ise bookingusse. Vahel on õnnestunud ka hotellilt otse parem pakkumine saada, aga see eldab enamasti pikemat peatumist, rohkem teenuseid jms. Puhas toa hind hoitakse enamasti vahendaja juures soodsamalt.
Varasemalt oli neil reegel, et nad ei tohi bookingust odavamalt kuskil pakkuda ja tegelikult on bookingul siiani juures viide - we price match. Kui suudad tõestada, et oleksid selle broneeringu kuskilt odavamalt saanud, maksavad vahe kinni.
Mind on bookingu kasuks kallutanud lihtsus - ilma pikemalt süvenemata leiad valikud, hinnad, arvustused, pildid. Ja lisaks jääb ka mingi vastutus bookingu poolt (kuigi viimasel ajal on nad pigem üsna kasutud). 15 aastat tagasi pugesid nad nahast välja, kui meie majutus meid 6-kuuse lapsega ukse taha jättis. Viimati Singapuris oli hotell õhtul hilja saabumise tühistanud ja kokkulepped unustanud (late check-in kuni 24:00). Alternatiivi väga ei olnud, sest seal on kombeks check-in kell 23:00 sulgeda. Booking palus meil mitte muretseda, tõenäoliselt saame oma ettemakstud raha mõne nädala jooksul tagasi.
Mul endal on booking.com kaudu buukimisega siiani väga hästi olnud, aga kui hotelli Maltal buukis sõber hotelli enda lehelt, siis läks natuke nihu. Erinevatest tubadest olid kenad ülevaatlikud pildid, a la 6. korrus, avar ruum, suur rõdu, vaade üle linna. Ja kui kohale jõudsime, ootas meid pisike ja hämar, esimese korruse korter välisukse kõrval, mõlemast küljest tänav. Rõdu oli, aga see Malta kinnine. Sõber proovis neid kätte saada, aga sai õhtul vastuseks vaid, et pildid ongi illustratiivsed. Seda nägime juba ise ka :)
Et muidu oli tuba puhas, mõnusa vannitoaga ja suht ok, siis arvasin, et pole mõtet rohkem jamada, saab hakkama. Aga ise oleksin kindlasti rohkem jamanud, et õiglust nõuda.
Kui majutus märgib sind kohale mitte ilmunuks, siis arvustust üles panna ei saa. Olen tõstnud ka inimesi tänavale, kes siis kättemaksuks üritavad "arvustada". Sellised arvustused saab Bookinguga suheldes maha võtta. Ise endale arvustusi toota on selles keskkonnas võimatu, kui just ise endale broneeringuid ei tee, mille eest Booking võtab vahendustasu. Mõttetu.
Heh tegelikult on veel teine äärmus - väga kõrgete hindadega bookingud ala Itaalia vanallinades - kus tegelt on ühine vannituba ja pisike elamine .
Ma ei tea kes on need inimesed kes annavad 10mneid tavalisele pisikesele toale .
Endal 1 kogemus, kus avastasin, et minu toimunud majutus oli märgitud "cancelled" ja 1 juhtum, kus majutaja käis nii kaua ajudele, kuni muutsin 7 8-ks. Ju see oli siis oluline vahe...
Ma olen pigem üllatunud, et nii paljudel on õnnestunud Booking.com klienditeenindusega suhelda.
Mida peab külastaja tegema, et teda visatakse hotellist välja? Kardan et vähesed tunnistavad, et väljatõstmine oli õiglane, nagu ka väljatõstja tunnistab, et reageeris üle. Kas lihtsam ei ole olukorda preventatiivselt vältida?
dim123 - mina olen see inimene, kes annab kõrge hinde (vahest ka 10) imepisikesele toale, kus WC ja vannituba võivad olla ka ühiskasutatavad kui see majutus asub minu jaoks sobivas kohas ja on piisavalt hubane ning puhas, suhtlus majutajaga sujub ning kõik vastab täpselt ootustele, vajadustele ja kirjeldusele. Hotellituba ülemaailmses ketihotellis ja miskit pisikest kodumajutust pole minu jaoks ei võimalik ega vajalik samadel alustel hinnata.
Alariga nõus.
Me ju hindame enda elamust, ja eriti seda, kas see vastas meie ootustele. Kui mul ongi vaja vaid korraks öömaja, ma saan selle kergesti kätte, mulle sobivas kohas, mugavalt sisse-välja - ongi hästi. Lisa sinna kas töötaja naeratus või tuppa jäetud komm ja ongi kümme punkti käes.
Selles mõttes ongi hinne väga subjektiivne. Ma olen alati väga ettevaatlik kõikide üle 9 palli hinnatud öömajadega, pigem loen kommentaare. Ühiskasutav wc ja vannituba tulevad kõne alla kusagi Amazonases, Aafrikas safaril ehk kohtades, kus arvestadki sellega.
Samas peaks olema ka hinnete andja vastutus hinde eest, sest reaalselt ta jagab teistele soovitust. Isiklikult annan ma hindeid väga harva, just sellepärast, et raske on hinna 10 palli skaalal Four Seasonit ja dormi Beiruti kesklinnas. Tõenäoliselt on see Beirutis asuv dorm (koht 10-ses meeste toas) Bookingus kõrgema hindega kui Four Season näiteks Kairos.