Viimased kommentaarid

EZE ja Jorge Newbery vahet ja ka mõlemast lennujaamast kesklinna sõidab Tienda Leon:  http://www.tiendaleon.com/resultados/busqueda/bus/. Nende lett on ka lennujaamas (vähemalt EZE-s küll) olemas ja maksta sai seal ka kaardiga. 

Nii palju kui ma tean, siis SUBE puhul perioodikaardina ostmise varianti pole. Pealegi SUBE't saab kasutada mitte ainult Buenos Aireses, vaid ka mujal Argentinas. 

Mina ostsin paar nädalat tagasi Latam'i lehelt Tšiili siselendude pileteid ja sain ka iga lennu puhul pagasi sellele kõige odavamale light klassi piletile juurde osta. Millegipärast mitte kohe piletiostu käigus, küll aga hiljem eraldi paari hiireklikiga . Maksmisel krediitkaardiga mingeid probleeme polnud.  

Oleksin huvitatud Kolumbia SIM-kaardist.

Aga palun! http://telefericopuertoplata.com/info/
Soovitan tungivalt minna enne lõunat. Väga tihti läheb lõunast pilviseks ja näha pole enam midagi.

Ilmast niipalju, et Dominikaanis (Puerto Plata piirkonnas) sel ja eelmisel aastal jaanuaris-veebruaris käinuna võin ainult vana tuntud tõde kinnitada - aastad pole vennad. Kui eelmisel aastal sadas ainult väga harva, peamiselt öösel, siis sel aastal oli ikka tihti pilvine ja sajune, nii päeval kui öösel , ühel nädalavahetusel näiteks sadas pea 24h nonstop.

Kogemused Albaniaga läinud suvest. Külastasine Shkoderit, Krujet, Beratit, Sarandat, Butrintit, Gjirokasterit ja nipet-näpet veel. Tiranasse ei hakanud trügima. Meile isiklikult tundus Albaanias üsnagi turvaline. Taustaks mainin, et olime Eestist oma autoga ja meie seltskond koosnes kahest naisest ja kahest noorhärrast vanuses 12 ja 18. Kuna meie ööbimised olid Beratis ja 2 ööd Sarandas, siis võin õhtuste linnas patseerimiste asjus vaid nende kohtade suhtes sõna võtta. Igatahes ohus olevana me end kordagi ei tundnud ja inimesed olid ka valdavalt lahked ja abivalmid. Politseid oli teedel üsna tiheda intervalliga näha, aga meie kokkupuude nendega piirdus vaid paaril korral imestunud nägude ja sõbralike viibetega. Teeolud Albaanias varieerusid heas ja kohati väga heas korras olevatest maanteedest kuni kõikvõimalike ebameeldivate üllatusteni, eriti mägedes, kus kunagi ei tea, mida järgmise ristmiku või käänu tagant oodata on - teele varisenud kive, augu kõrval auku, seda, et varingu tagajärjel on kuristikku haihtunud pool teest jne. Teedel liigub igasugu imetabaseid kaadervärke, nii mootori kui kondimootoriga. Liiklus on, eriti linnades, lõunamaadele omaselt pisut või rohkem kaootiline. Suuremates linnades hea reaktsioon ja külm närv hädavajalikud. Meie kogemus Shkoderi kesklinnast - foorid on, liiklusmärgid on, isegi politsei on, aga (ees)õigus on ikkagi sellel, kes kiirem, julgem ja ülbem. Jalakäijaid ja rattureid saalib samuti risti, põiki ja piki sõiduteed - täpselt nii nagu hetkel tarvis või pähe tuleb. Tirana pidada veel kraad hullem olema. Kaardimaksevõimalust pole kaugeltki kõigis tanklates ja poodides, õigupoolest üsna vähestes, nii et sula tasub ligi hoida. Prügi on probleem, seda vedeleb igal pool. Väljas söömine soodne. Ja kui maitsvaid meloneid ning arbuuse saab tee äärest osta! Arvestades seda, millise hooga näiteks Sarandas uusi apartmenthotelle püsti pannakse, siis pole ilmselt kaugel seegi aeg, kus ka sealmail sarnaselt Horvaatiaga turiste suurte hordide kaupa käima hakkab ja hinnad kallimaks muutuvad. Praegu oli turiste siiski veel suhteliselt hõredalt. Igatahes vaatamisväärset jagub Albaanias küllaga.

Kas Poola poolt D1-le Ostrava suunas liikudes peab Tšehhi vinjeti ostmiseks juba enne piiri Poola tanklates ringi vaatama hakkama või võib lootma jääda piiril olevale võimalusele?

Eelmisel suvel sai kolmel korral BiH-i autoga sisenetud, korra Serbiast ja kaks korda erinevatest Horvaatia nurkadest. Ei mingeid turisti- ega muid makse, ainult vaadake, et autol oleks roheline kaart, millel ka BiH kaetud. Mitte kedagi piiril ei huvitanud, kas ja mida (k.a. toiduained) me autos veame. Seda, mis seadus toiduainete kaasavedamise osas lubab või keelab, ei oska kahjuks kommenteerida.

Eelmisel suvel sai kolmel korral BiH-i autoga sisenetud, korra Serbiast ja kaks korda erinevatest Horvaatia nurkadest. Ei mingeid turisti- ega muid makse, ainult vaadake, et autol oleks roheline kaart, millel ka BiH kaetud. Mitte kedagi piiril ei huvitanud, kas ja mida (k.a. toiduained) me autos veame. Seda, mis seadus toiduainete kaasavedamise osas lubab või keelab, ei oska kahjuks kommenteerida.

Kas on keegi viimasel ajal ostnud reisipaketi First Choice kaudu ja saanud selle eest Eestis välja antud (krediit)kaardiga maksta? Helistades nendele just hetk tagasi kinnitati mulle veendunult, et pangakaart peab olema välja antud UK-s, et saaks nende kaudu broneerida. Minu jutu peale, et paljud eestlased on nendelt reisi saanud osta, teatati, et seadus on muutunud 3 kuud tagasi. Võib see tõsi olla või aeti mulle kägu?

Käisime seal just äsja, juuni lõpus. Auto jätad parklasse (erinevalt Plitvicest on parkimine tasuta). Ostad rahvuspargi piletid ja siis saad sealsamas parkimisplatsi juures olevalt platsilt bussiga mööda seda sinka-vonka teed koskede juurde. Bussisõit kuulub hinna sisse. Väljumiste intervalli ei mäleta, aga väga pikk see küll polnud. Pärast saad bussiga parkla juurde tagasi.

Just äsja Balkani tuurilt saabunuda võin Monte ööbimiste kohta öelda niipalju, et ette midagi ei broneerinud, kohapeal on pakkujaid küllaga. Aga ilmselt polnud kõrghooaeg veel alanud ka. Ühe öö veetsime Žabljakis (30 EUR/öö) ja järgnevad 2 ööd Sutomores (35 EUR/öö). Hind siis apartmendi kohta neljale inimesele, peale pisukest tingimist. Mõlemal juhul oli tegu ruumika ja mugava elamisega. Ja ärge piirduge ainult Kotori ja Budvaga vaid sõitke kindlasti sisemaale ja mägedesse, need vaated on lummavad!

Milline on Serbias Zlatibori piirkonnas soodsa kodumajutuse leidmise tõenäosus kohapeal spontaanselt üheks ööks ja hinnaskaala? Reisime autoga neljakesi juuni teises pooles. Oleme transiidil ja luksusele rõhku ei pane. Esialgne plaan oleks külastada ka Sirogojno vabaõhumuuseumi. On ehk seal lähedal külades kodumajutust pakkuvaid kohalikke?