Ettevaatust - Novatours!

Panen alljärgnevalt kirja loo, kuidas Novatoursist reisi soovisin broneerida ning kuidas Kreeta suur soojus broneeringu sulatas! Võib-olla on see ennetavalt abiks mõnele, kes plaanib reisikorraldajana Novatoursi kasutada!

Reede 20.06.08: Kella 9st alates helistan Novatours infotelefonil 6668000 ja ühegi konsultandiga ühendust ei saa. Ooterežiimil viibin tunde. Kell 12:29 saadan maili info@novatours.ee reisi broneerimise soovi koos kõigi sõitjate nimede ja isikukoodidega. Plaanitava reisi alguskuupäev on 6.07.08 – seega palju aega pole. Peale lõunat viibin Novatours infotelefoni ooterežiimil veel tunde aga reisikonsultantidega ühendust ei saa.

Laupäev 21.06.08: Ennelõunal sõidan Kaarli pst Novatours kontorisse. Minu kiri on üldiselt meiliaadressilt tõstetud Julija postkasti. Väidetavalt on teised teenindajad nende postkastidesse tõstetud kirjadele vastanud samal päeval, siis Julia minu kirjale vastanud ei ole. Saan ka teada, et minu poolt soovitud hotelli oli veel reede õhtul 2 vaba tuba aga hetkel neid enam ei ole!

Pühapäev, esmaspäev ja teisipäev on pühad.

Kolmapäev 25.06.08: Kell 9 helistan reisikonsultant Julia telefonil, et selgitust küsida. Telefoni võtab vastu Elina Aavik (Eraklientide teeninduse osakonna juhataja) ja ma saan teada, et Juliat tööl sel päeval pole. Räägin ära oma kahe eelmise päeva loo, mis siinkohal juba kirjas. Elina otsib Julia postkastist üles minu kirja ja lubab selle broneeringuga ise tegeleda ning ütleb, et olemas minu poolt soovitud hotelli (Ekavi Beach) on kaks tuba. Mina soovisin kolme tuba – Elina broneerib kaks tuba ja lubab ühe toa osas teha järelpärimise Lätti ning Leetu. Elina lubab peale lõunat minuga ühendust võtta aga ei tee seda.

Neljapäev 26.06.08: Kell 9 helistan Elinale aga telefon suundub infotelefonile. Peale korduvat helistamist ei ole ma lõunaks ikka Elinaga ühendust saanud. Helistan administraator Ele Kaljo telefonil ja palun Elinale sõna/kirja jätta, et ta minuga ühendust võtaks. Õhtul kella 16 paiku helistab mulle Elina ja teatab, et Lätist ta ühte vaba tuba Ekavi Beach hotelli juurde ei saanud. Lubab, et kohe täpsustab ka Leedu osas sama küsimuse ning helistab tagasi. Mõned tunnid ootamist ja ma helistan ise Elinale. Saan vastuseks, et ka Leedust ühte tuba lisaks ei saanud. Täpsustan üle, et mulle on broneeritud Ekavi Beach hotellis kaks tuba (stuudio ja apartement) ning saan Elinalt suusõnalise kinnituse. Kinnitan ka enda poolt üle, et võtame, siis need kaks tuba ja mahutame oma seltskonna sinna ära.

Reede 27.06.08: Telefoni teel Elinat taas kätte saada ei õnnestu. Saadan Elinale maili, et millal ja millisesse kontorisse ma võiks reisi eest tasuma tulla. Saan oma mailile automaatvastuse – Elinat sel päeval tööl ei ole. Hetk hiljem helistab mulle Elina ja teatab, et Kreekast tuli vastus ning kinnitus tuli vaid ühele toale st. stuudiole. Otsustan ja teavitan sellest ka Elinat, et minu reisiseltskond tuleb jagada kahte erinevasse hotelli – üks hotell on Ekavi Beach ja teine hotell tuleb lisaks valida. Elina lubab koheselt täpsustada ka seda, kui suur see Ekavi Beach hotelli stuudio ikka on st. kas lapsega sinna ära mahume. Ootan vastust tunni ringis ja võtan siis Elinaga ise ühendust. Saan teada, et tegemist on väga väikse nurga pealse stuudioga ja sinna lapsega koos küll raske mahtuda!? Jään oma eelnevale otsusele kindlaks ja Elina palub mul minna Novatours Rävala kontorisse Anu juurde, et teisele seltskonna poolele teine hotell välja valida. Lõuna ajal olengi koos oma pisikese pojaga Rävala kontoris. Reisikonsultant Anu ei tea sellest juhtumist mitte midagi. Otsime teist hotelli ja enne lõplikku otsustamist hakkab reisikonsultant küsima minult Ekavi Beach hotelli broneeringu numbrit. Seda mul pole, sest kogu suhtlus on olnud telefoni teel ja suusõnaline st. kirjalikku vastust pole nädala jooksul mulle Novatoursist tulnud. Reisikonsultant helistab ja saab teada, et minu nimele ning Elina poolt, ei ole Ekavi Beach hotelli tehtud mitte ühtegi broneeringut! Olen jahmunud – Kas tõesti kolmest soovitud toast on Kreeta kuumad ilmad viimasegi ära sulatanud. Reisikonsultant Anu kehitab õlgu ja teatab, et tema minu broneeringuga tegelenud ei ole ning tekkinud olukorda kommenteerida ei oska. Lubab, et esmaspäeval Elina vastab mulle ning selgitab olukorda. Nördinud ja petetuna väljun Novatours kontorist.

Esmaspäev 30.06.08: Ootan terve päeva Elina selgitavat kõnet või maili. Ei tule kõnet, ei tule maili ja ei tule selgitust – on vaid Novatours töötajate poolt öeldud tühjad sõnad ja katteta lubadused! Pole mul reisi kuupäevaks 6.07.08 ja oodata on vaid suurt telefoniarvet Novatours infotelefoni ooterežiimil oldud tundide eest! Kirjutan Novatoursi kirja, et saada selgitust juhtumi kohta.

Novatoursi saadetud kirjale ma vastust ei saanud st. nad ei vastanud ega kommenteerinud mulle juhtunut. Edasi saatsin selle loo Tarbijakaitsesse. Tarbijakaitse kaudu sain Novatoursilt vastuse – Novatoursil pole kliendiga lepingut ja nad vabandavad, et vastusega viivitasid. Tore on teada, et ka täna st. pea 2 kuud hiljem ei ole Novatours minuga ühendust võtnud ning minu kirjadele/ broneerimissoovidele vastanud. Appi kui ülbed ja ülesöönud need suured reisifirmad on!

Eelmisel kevadel oli ka soov Türki sõita perega ning leidsin sobiva pakkumise Novatoursi kodukalt. Saatsin e-maili vajaliku infoga, aga mingit vastust sellele loomulikult ei tulnud. Siis mingi aja pärast loobusin ja saatsin kirja teisele reisifirmale (nime ei pane, reklaami ei hakka tegema), kust vastus tuli võrdlemisi ruttu ja asjad said üsna mugavalt aetud. Kokkuvõttes siis enam ei näe mõtet Novatoursi tülitada, enamgi veel, paketireisidega reisimisel ei näe üldse mõtet, parem ise reisid orgunnida. Selle kasuliku õppetunni eest loomulikult suur aitäh Novatoursile!

Soovitan osta reise edasimüüjatelt-reisibüroodelt, mitte tüütada reisioperaatoreid :), väikesed kontorid on reeglina palju adekvaatsemad ja käbedamad.

Siit foorumist saab iga reisikorraldaja oma sauna kätte. Kord on see Nova, kord Happy ...
Tegijal juhtub.

Suve algul oli soov minna ka Novatoursiga reisile. Leidsin väljavalitud hotelli pakkumised nende kodulehelt, algul sooduspakkumiste hiljem ka viimased kohad alt.Kuid, kui soovisin reisi broneerida siis tuli meilitsi vastus, et kohta pole soovitud hotelli. Arusaamatuks jäi, miks siis kodulehel vastav info üleval. Isegi nädal aega veel hiljem, kui olin eitava vastuse saanud. Reisil käisin, kuid mitte Novatoursiga.

Mina nägin kevadel Novatoursi büroost möödudes aknal reklaami, kus pakuti lennupileteid üsna soodsa hinnaga mind huvitavasse kohta. Astusin siis sisse, et asja lähemalt uurida. Büroos oli meeldiv tütarlaps, kes aga osutus praktikandiks ega osanud mulle kuidagi seda pakkumist kommenteerida. Jätsin siis neile oma telefoni numbri ja e-maili, mis lubati edastada kellelegi teisele. Pole vist vaja öelda, et seda kõnet või meili ootan siiani. Või noh, tegelikult enam ei oota :)
Arusaamatuks jääb mulle, milleks reklaamida kui müüa tegelikult ei taheta...

Mul igatahes hakkab Novatoursi´st juba kahju: sauna armastavad ju ka nende firma töötajad :)!

Novatoursi kaitseks. Olen Novaga 2 kord paketireisil käinud ja mõlemad on absoluutselt positiivsed kogemused. Mõlemal korral olen suhtunud reisi kerge eelarvamusega just korraldaja koha pealt. Kui esimene pos kogemus oli olemas, siis kartsin, et teist nii head ikka ei tule, aga tuli ikka. Alati on mul õnnestunud saada kontakti Novaga, minu meilidele on vastatud, on ise teada antud, millal võin paketile kontorisse järele minna. Kõik lennukid on väljunud täpselt. Kohapeal on kõik selge ja arusaadav. Ning parimana on mõlemal korral olnud super reisisaatjad. Praegu Marmarises resideeruv Liivia on väga tore , asjalik ja lõbus inimene. Võib-olla on minu ootused paketireisile juhuslikult kattunud Nova poolt pakutavaga või on mul lihtsalt vedanud. Teemaalgatajal aga ei olnud esmase kontakti saamisel õnne, st sattus suhtlema valede inimestega. Mõistan pahameelt, aga minu kogemus ütleb, et selles firmas töötab ka päris mitmeid häid töötajaid.

Tuli kommentaare lugedes meelde, kuidas ma mai lõpus Novatoursi 1990 kroonist lennupiletit broneerisin, mitte küll Novatoursi kaudu. Lauatelefoniga valisin Matkapunkti ja mobiiliga Estraveli, võitis see kes ennem vastas, Estravel siis. Ja võitsin eelkõige mina. Aga tegu oli Novatoursi lennuga. Ei nurise Novatoursi üle, lõputul irisemisel ei ole ju mõtet. Kõigil juhtub.

Mina ühinen "tripika" kommentaaridega. Olen ka 2 paketikat läbi Novatoursi võtnud ja siiani vaid positiivsed kogemused. Meilidele olen vastused saanud (ja suht kiiresti), samuti olen alati inimese telefoni teel kätte saanud, mitte tunde ooteliinil istuma pidanud. Ise kaldungi arvama, et targem on kohe mõnele konkreetsele klienditeenindajale meilida või helistada. Eelmisel aastal läks meil veel vormistamisega kiireks ja teenindaja helistas ise mulle mitmeid kordi ja kirjeldas hetkeolukorda ja proovis igati aidata. Kohapealseid reisisaatja teenuseid pole kasutanud ja seda ei oska kommenteerida.
Aga niipalju kui on inimesi, on ka erinevaid arvamusi ja kogemusi. Alati ei tasu ühe negatiivse kogemuse pärast üldistusi kogu firma suhtes teha. Ja pole vist ühtegi reisibürood, mida kõik kliendid 100% kiidavad. Juhtub ka paremates firmades, eriti kui arvestada, et töömaht on suur. Alati tasub olla ise aktiivsem ja kui ikka pole tagasi helistatud, tasub ise uurida ja pärida jne.

Tõenäoliselt mul Novatoursiga tõesti õnne pole. Talvel näiteks tahtis Novatours 24 tundi enne reisi väljumist mul reisi tühistada, sest Kanaarid ei kinnitanud hotelli broneeringut. Ma polnud sellega nõus - kohvrid olid ju peaaegu pakitud juba. Otsisin siis ise uue hotelli (Novatoursi esindaja ei vaevunud seda tegema) ja palusin ennast sinna majutada. Esialgu müüdi mulle hotell koos õhtusöögiga aga kohapeal ilmnes, et mul tuleb ikka õhtusöögi eest lisaks maksta. Ei lugenud see mis vaucheril kirjas - ka tookord öeldi, et inimlik eksitus. Võiksin siinkohal jätkata veel näidetega Novatoursist aga vist aitab :-) Kindlasti on ka Novatoursis vastutustundelisi töötajaid aga kahjuks ei ole mina veel nendega kohtunud. Oma aktiivsuse üle Novatoursiga suhtlemisel ma ei kurda ja arvan, et pigem võib mind selles osas pealetükkivaks nimetada aga mitte passiivseks.
Olen nõus sellega, mis kirjutas KÜLM, et reise tasub osta edasimüüjatelt-reisibüroodelt. Nendel veel südametunnistus ning vastutustunne üldjuhul olemas ning endalgi mitmed positiivsed kogemused selles osas.

Ja meie saime "tänu" Novatoursi eksitusele paketi koos õhtusöögiga:)
Ja seda päris kallis hotellis kus õhtusöök ei olnud mitte teps odav.

No mina mõtlesin, et ei hakka helistama, et küsimusi nii palju ja hea oleks ju kohe silmast silma suhelda, vaadata hotellid, hinnad ja asjad üle. Läksin kohapeale, ja uskumatu, aga see nn klienditeenindaja lasi meil oodada tükk aega ennem kui jutule võttis, sest tegi arvutiga mingeid "omi asju" taustaks supermario mängu musa. Normaalne onju:). Siis kulus tal meiepeale pool minutit, et öelda, et meie soovitud reis on läbimüüdud! (kusjuures edasimüüjalt saime ikka selle reisi, ja korraldajaks Nova)!
Niiet tõesti, nagu üks kasutaja eespool ütles kasutage edasimüüjaid!:)

Ise ostnud kaks pakettreisi Estraveli vahendusel (suheldi minuga piisavalt ja alati vastati meilidele ja kõnedele) ning korraldajaks Novatours, kelle tegevusega jäin ka rahule. Otse ei ole Novatoursi tüüdanud kuna olen Estraveli klient. Nii et jah. Kasutage vahendajaid, nagu Estravel. Novatoursi reisiteenusega tasub rahule jääda kuna reisid toimuvad ning kohapeal ootamas inimesed et teiega tegeleda.

Kevadel kah oli sama lugu nii Novatoursiga kui Toptoursiga, tulemus oli ka suur telefoniarve. Nüüd olen igavesti Estraveli klient ja eriti meeldib mulle Stockmanni Estraveli büroo. Super teenindus, kiirelt saab kõik asjad aetud meili või telefoni teel. Nüüd olen minemas jälle puhkusele, Toptoursiga, kuid ikka läbi Estraveli. Hommikul saatsin meili oma sooviga ja õhtul oli broneering koos kinnitusega olemas! Tundub, et reisifirmade omavaheline suhtlus on kiirem ja asjalikum kui reisikorraldaja ja kliendi vahel.

Ma soovitan ka osta reise edasimüüjatelt, kuna korraldaja reisikonsultantidel on tihti väga suur koormus-palju hinnapäringuid, bronne ja järelpärimisi. Suhtlen ise päris tihti erinevate korraldajate agendiosakondadega ja ka neil on väga kiire, tihti ootan vastust päris pikalt. Novatoursil on ka selline süsteem, et enamus hotellide kinnitumiseks (va kui on mainitud, et hotell kinnitub kohe) on vaja sihtkohast kinnitust küsida. Võite isegi arvata, kui kiiresti nendest manjana suhtumisega töötajatelt vastus tuleb. Vahel olen oodanud hotelli kinnitumist mitu päeva ja lõpuks ikkagi ei kinnitu, selleks ajaks aga on ka teised hotellid otsas. See ajab lõpuks närvi krussi.
Keegi siin mainis, et kodulehel on väljas valeinfo sooduspakkumiste kohta. Need ei saagi ju olla reaalajas. Viimasehetke pakkumised lähevad reeglina üsna ruttu ja kodulehte ei jõua nii kiiresti uuendada. Kõige täpsema vastuse saad, kui helistad või lähed mõnda edasimüüja büroose. Seal pakutakse ka alternatiive (kui ühel korraldajal on otsas, siis äkki teisel on midagi sobivat).

Millalgi tabab vist enamust paketireisijatest uudistest tuttav kogemus, kui tuleb istuda ja oodata lennujaamas lendu, mida ei tule ega tule… Sinna juurde loomulikult täielik teadmatus reisikorraldaja poolt. Siiani olin Novatoursi teenustega alati rahule jäänud. Aga eile… Transfeer hotellist tund ja 50 minutit enne lendu tundus Hurghadas kuidagi kahtlaselt lühike aeg. Oligi nii. Ajal, mil pileti järgi pidime juba lennukile minema, seisime veel immigratsiooni sabas. Jõudsime napilt 10 minutit enne lendu väravasse ja siis hakkas edasilükkamine. Algul tunni aja kaupa, siis juba paar tundi. Varsti levis info, et hommikune lend pole Tallinnast väljunudki. Loomulikult meie kohapealne reisiesindaja Maria vaikis või ütles, et ta midagi ei tea. Mitte mingit asjalikku infot ei andnud ka Nova Tallinna esindus. Egiptuse lennujaama infost rääkimata… Kui olime peale kella 16 juba üle 3 tunni lendu oodanud ja ekstra küsinud, saime nö toitu – tükk kuivanud pitsat, võileib VÕI 2 karastusjooki. Protestidele ei reageeritud – selline olevat lennufirma Small Planet söögikorraldus. Kella 18 ajal, kui reisiesindajale helistasime (ikka oma kulu ja kirjadega), lubas ta, et kohe varsti tulevad bussid järgi ja meid viiakse tagasi linna öhtusöögile. Ootame me neid jäimegi. Uus esmane info, et lennuk väljub 23.10. Enne kella 21 kuulutati, et tulge jälle sööma – taaskord väsinud pitsatükk ja seekord lausa jook sinna juurde! Tekkis allaandmistunne. Me olime juba üle 8 tunni oodanud jahedalt konditsioneeritud ootesaalis, osa inimesi kergetes suveriietes, sh seltskonnas üle 10 väikese lapse. Novatoursi väite kohaselt me enam lennujaamast välja ei oleks pääsenud. Lennujaamatöötajad imestasid, miks pole me juba ammu hotellides ja õhtusöögil. Selgus, et kõiki inimesi polnudki kella 12-ks lennujaama toodud, osadesse hotellidesse oli teatatud, et lend hilineb. Aga miks toodi 2 bussitäit rahvast lennujaama määramata ajaks ootama, kui info lennuki katkimineku kohta oli juba olemas??? Äärmiselt ebameeldiv käitumine Novatoursi poolt. Lõpuks u kell 24 saabus lennuk ja hakati (loomulikult mitmete viivitustega) rahvast lennukile laskma. 12 tundi lennujaamas ootamist saigi läbi ning võis keskenduda 5-tunnisele öisele tagasilennule.

Mind huvitab, kas Novatoursi enda töötajad peavad normaalseks olukorda, kui nemad ise peaks ootama 12 tundi lennujaamas, ilma et keegi neile adekvaatset infot pakuks, ilma et nad saaksid 3 tunni tagant süüa JA juua, ilma, et neid mõistliku aja möödumisel hotellidesse tagasi viidaks.

Ma arvan, et kohapealsel reisiesindajal puudus advekaatne info st. talle seda lihtsalt ei edastatud.

Ma ise olen käinud Eestist 2x paketireisil ja enam seda viga ei tee. Hotell tasub omal järgi uurida, mis teised sealkäinud asjast arvavad. Need tärnid võivad olla saadud väga ammu ja tänapäevaks pole enam isegi Dzingeli taset. Eelneval lool aga väga lihtne seletus: reisikorraldaja on maksnud hotelli eest kuni kella 12-ni päeval ja nad ei taha lisakulu kanda. Loomulikult oleks ilus öelda, et veetke oma päev linnas või viia nad bussiga ekskursioonile vms. Novatours lasi oma Poola esinduse pankrotti ja miski ei välista, et nad siin sama võivad teha.

Vastupidi Naabrimees :)
Pakun välja, et kohapealsel giidil oli info täiesti olemas, aga targem oli seda lihtsalt mitte edastada.

Aga mis puutub turismifirmade kohapealsetesse töötajatesse, siis reeglina on kohapealne esindaja (Aafrikas) käinud läbi nii tulest, veest kui ka vasktorudest ja kui sul sõnaotseses mõttes plärisevad kaks telefoni korraga ning Allah ei soovi ikka veel lennukit välja saata, siis pole miskit parata. Tuleb vait olla ja edasi teenida.
Olgu tema siis Novatoursi või misiganes "Toursi" töötaja.

Siinkohal tahaks remargi korras öelda, et kui valid paketireisi (üldjuhul on need odavamad, kui ise orgunnida), siis tuleb arvestada sellega, et soodsa hinna üks komponente on lennureis.
Pole siis midagi parata, kui tehniliste probleemide tõttu tuleb kaua oodata Bulgaria Air'i või FlyLal Eesti või miks ka mitte EA lennuki järel, kuna ülalnimetatud ettevõtetel on 1-6 lennukit.
Kui mõni "-tours" telliks tšartereid vähe kopsakama lennukipargiga ettevõttelt, siis kipub vist ka hind taeva poole kiskuma.

Antud reisibüroo puhul vist seda pole olnud, aga paaril varasemal juhul (juba hingusele läinud firmade puhul) on lennuki hilinemine olnud otseselt seotud rahasummade liikumise viivitusega suunal "tours"-"lennukompanii".

Tõenäoliselt on tõesti reisifirma esindajatele antud ülesandeks nö venitamistaktika rakendamine, sest väide, et lend hilineb ntx 2 tundi ei muuda reisijatehulka, kes on lennujaama toimetatud, veel juhitamatuks märatsevaks massiks, mida teeks vast tõele vastav väide - lennu start hilineb 12 tundi.