Kes on koroonapandeemiast tulenevast tühistamisest reaalselt hüvitise rahana tagasi saanud?

Koroonaviirusega seotud piirangud on nüüd peaegu 1,5 kuud kestnud, ning oleks huvitav teada, kas keegi on reaalselt midagi saanud kätte? See tähendab siis vaucherit, või raha arvel. Või veel midagi? Ise ootan SWISS-ilt üsna viisakat summat ning seni ei ole midagi laekunud.

Vabandan Hbert, aga pealkiri on natuke vale, hüvitist kohe kindlasti tühistamiste eest ei maksta, tegemist pigem tagastusega.

Raha arvele (kaardile) olen saanud seni Aviselt (2 päeva taotluse esitamisest), Marriottilt (9 päeva), hotels.com'ilt (17 päeva) ja British Airways'lt (18 päeva ja 4 päeva).

Tühistamist ootavad veel Easyjet, veel üks Marriott, potensiaalselt ka Finnair ja BA.

Sain raha tagasi Cathay Pacificult. Tühistasin ise lennud mõned nädalad peale seda, kui CX kõik lennud tühistatavaks muutis.

Raha ilmus umbes kahe nädalaga.

Tulevikku vaadates ning eeldades, et  coroonaviirus tuleb veel mõne lainega, peaks hakkama sel juhul tegema pingerida usaldusväärsetest lennufirmadest.

Ma Cathay Pacificuga ei olegi lennanud ning lisan British Airwaysi ka nimekirja, kellelt tasuks pikemalt piletit ette osta.

Koopia teisest teemast -

Veidi üle kuu jooksul on tühistusse läinud vähemalt paarkümmend erinevate firmade piletit. Raha on laekunud vaid ühe AirBalticu pileti eest, mis oli keeruka ühenduse tõttu ostetud Expedia kaudu. Raha laekus otse AirBalticult ja Expedia teenustasu ja kaardimakse tasusid tagasi ei saanud. Ega ei oodanud ka.

Ülejäänud piletid on olnud vist kõik otse lennufirmade lehtedelt ostetud ja nende tagastamist ootaks pigem suve jooksul.

Lisaks siis booking.com-i kaudu nii tühistatav, aga tasutud, kui ka tühistamatu broneering samas hotellis. Mõlema eest tuli raha tagasi.

Tere.

Minul oli tagasimaksevõimaluseta hotellibroneering, aprilli algus(broneeritud eelmisel aastal)

Ettemaks laekus eile Ibis elt tagasi peale seda kui kirjutasin neile et tühistasin broneeringu viiruse pärast. 

Lennupiletite raha veel ootan.

Sain AirBalticult ühe lennupileti raha tagasi (teise eest valisin voucheri), raha laekus u 3 nädalat peale tühistamist.

Finnair'ilt sain raha tagasi, aega läks umbes 6 nädalat.

Finnair'ilt sain raha tagasi, aega läks 1,5 nädalat.

Ryanairilt sain kahe tühistatud lennu eest raha tagasi 3-4 päeva jooksul peale tagastuse taotluse saatmist.

Finnair ja

British Airways maksid ilusti tagasi (aega läks  ca 2 nädalat).

Üllatusin ka Ryanair'is, maksid ilusti raha tagasi (kulus 3 nädalat taotlusest tagastamiseni). 

Kõik need olid lennufirmade enda poolt tühistatud lennud. 

Lisaks ootan/vaatan kuidas olukord edeneb, võib-olla vaja veel AirBalticuga asju ajama hakata (lennud augustis) ja Lufthansaga (lennud oktoobris). 

Hotellid ja autorendid olid õnneks tasuta tühistamisega/kohapeal tasumisega.

1) Finnair maksis raha tagasi kiiresti, tühistuse tegin ka veebruaris, kui veel kriitiline aeg käes polnud.

2) Cebu pasific isegi ei vastanud kirjadele, esitasin nõude läbi paypali, raha toodi tagasi 3 erineva pileti eest 3 nädalaga

3) Rongipilet Brüssel-Pariis, tagastati 2 nädalaga

4) Philipine airlines 2 pileti eest tagastanud raha pole

5) LOT 2 lennu eest raha tagastanud pole

6) Airbaltic mängib lolli ja pole raha tagastanud

7) Airaasia on omapoolsed raha tagastustähtaja (30 päeva) üle lasknud.

8) Qatar, suhtleb ja otsib lahendust.

Kõigi ignoreerinute puhul olen teinud kaarditehingu vaidlustuse, eks näis mis saab. Hetkel on lennufirmade suhtes kõige armutumalt käitunud paypal, täitsa kahetsen, et nende kaudu rohkem makseid ei teinud. SEB, mille kuldklient olen tegutseb äärmiselt aeglaselt.

1. AerolineasArgentinas - Travelgenio kaudu ostetud lennupiletid Buenos Aires - Montevideo - sain raha tagasi kaarditehingu vaidlustusega 7 päevaga

2. Direct Ferries Argentina - laevapilet Colonia del Sacramento - Buenos Aires - sain raha tagasi 7 päevaga

3. Booking.com - makstud ja tagastamisele mittekuuluv broneering korterile Buenos Aireses - sain raha tagasi 2 päevaga

4. Booking.com - makstud ja tagastamisele mittekuuluv broneering Montevideo hotellis - sain raha tagasi 7 päevaga

5. Lufthansa - lennufirma poolt tühistatud lennupiletid 15.03, lend pidi toimuma 18.03 - igasugu keerutamine ja tagastusest kõrvalepüüdmine, broneeringu tühistuse kinnituse mittesaatmine kuni 26.03. 

26.03 kinnitati, et tagastus toimub 7 - 10 päeva jooksul, tänaseks on 27 päeva. Edasi palutakse küsimisel vaid kannatust ja ei mingeid mõistlikke seletusi miks ei tagastata või millal tagastatakse. Kahjuks ei ole siia võimalik kaarditehingu vaidlustust teha kuna ost on sooritatud rohkem kui 120 päeva tagasi. Ilmselt on mõistlik kasutada mõnda lennuabi firmat ja menetleda tagastust koos viivistega, mis jääksid siis lennuabile.

@Carolyn    

Kas pank ütles, et tehingu vaidlustamine ei ole võimalik kuna ost toimus rohkem kui 120 päeva tagasi? Võid täpsemalt VISA või Mastercard'i käest järgi uurida aga kui on ostetud mingi teenus mis toimub tulevikus, näiteks sinu 18.03 toimuva pidanud lend siis see 120 päeva hakkab jooksma alates sellest kuupäevast millal su lend väljuma oleks pidanud.

1) JetBlue USA siselend, valisin tagastuse mitte voucheris, vaid rahas krediitkaardile  alles 07.04 ja juba nädal hiljem on raha tagasi (1/3 summast 13.04 ja 2/3  summast 15.04 laekunud kaardile)

2) Hotels. com tagastas makstud raha aga vaba-öövoucherit, mida ka bronnis kasutasin, pole vist veel tagastanud

3) IHG 1 öö hotelli tagastust veel ootan, aga küll ta tuleb

4)  Rentalcars autorendi tagastus laekus kiirelt

5) Finnairi tagastust veel ootan, aga küll tuleb, läinud ka alles 3 nädalat minu avaldusest (kuni 2 kuud pidi aega vôtma)

6) CWT Kruiisikeskuse (Kaleva Travel) kaudu ostetud Kariibi kruiisi maksumus endiselt tagastamata,  kuna väidetavalt ootavad, et Princess Cruises neile enne selle raha (Saksa agendi kaudu?) tagastaks.

to Hannesto Suur tänu, seda ma tegelikult ei teadnud, arvasin, et ostu hetkest :) Proovin, tundub, et nii on lihtsam. Pank oli väga mõistev ja tegu MasterCard´iga.

@Carolyn kuidas sa bookingust said makstud ja tagastamatu kulu tagasi? Kui ma helistasin, ütlesid, et ei saa midagi teha.

Qatar Airways - peale pikka pinnimist saatsid kinnituse, et multi-city pileti kasutamata pool makstakse tagasi krediitkaardile, millelt pileti ostsin. Selle kinnituse sain kuskil eelmisel nädalal, eks näis, millal reaalselt raha üle tuleb.

// Heh, just kontrollisin ja krediitkaardi väljavõttel on tagastatud raha olemas. Eks reaalselt kontole tuleb siis järgmisel kuul kui need krediitkaardi kulud/tulud maha arvestatakse. Läks siis umbes nädal tagastuse kinnitusest.

to Kaire Meier

Bookingu broneeringu juures on link - "palun tasuta broneeringu tühistust" Esmalt hotell keeldus. Siis saatsin neile uue ilus kirja selgitusega miks ma ei saa tulla, et esmalt tühistati lennud ja hiljem kehtestati riigisisesed karantiid ja lisasin hotellile Booking.com kirja partneritele -  https://partner.booking.com/en-gb/help/legal-security/important-information-regarding-coronavirus

Siis hotell lubas tasuta tühistust ja oli nõus mulle makse tagastama.

Aga see oli märtsi lõpus. Nüüd tundub, et nii majutused, kui lennufirmad muudavad iga päev oma suhtumist ja tegevusi, aga proovida tasub igal juhul kui Bookingu dokumendis kirjeldatu sobib antud tühistuseks.

Sain 462 eur. tänu Seesam kindlustuse reisitõrke laiendatud kaitse tõttu. Aitäh.

Booking võttis ka majutusega 5 korda ühendust, ei midagi. Ise helistasin, läheb ainult automaatvastaja peale. Kadunud nagu vits vette. Tegemist oli Londonis majutusega algusega 17.04.

AirBaltic tagasta vähem kui nädala jooksul.