Viimased kommentaarid

1) Finnair maksis raha tagasi kiiresti, tühistuse tegin ka veebruaris, kui veel kriitiline aeg käes polnud.

2) Cebu pasific isegi ei vastanud kirjadele, esitasin nõude läbi paypali, raha toodi tagasi 3 erineva pileti eest 3 nädalaga

3) Rongipilet Brüssel-Pariis, tagastati 2 nädalaga

4) Philipine airlines 2 pileti eest tagastanud raha pole

5) LOT 2 lennu eest raha tagastanud pole

6) Airbaltic mängib lolli ja pole raha tagastanud

7) Airaasia on omapoolsed raha tagastustähtaja (30 päeva) üle lasknud.

8) Qatar, suhtleb ja otsib lahendust.

Kõigi ignoreerinute puhul olen teinud kaarditehingu vaidlustuse, eks näis mis saab. Hetkel on lennufirmade suhtes kõige armutumalt käitunud paypal, täitsa kahetsen, et nende kaudu rohkem makseid ei teinud. SEB, mille kuldklient olen tegutseb äärmiselt aeglaselt.

Filipiinidest nii palju, et Qatar lendab minu meelest lausa igapäevaselt Doha - Manila vahet. Probleemiks on see, et ei saa Manilasse. Kogu transport pandi selles provintsis seisma 16.märts, tähtajaga 14.aprill, mida nüüd siis pikendati 30. aprillini. See on provintsiti ka erinev, aga valdaval on nii. Siin keerati vinti peaale, et näiteks nädalavahetuseti on üldse liikumise piirang (majast lahkuda ei tohi) ja et ei oleks mitte mingil juhul huvi koguneda, keelati ka alkoholi müük. Siin on ka üksikud Covid-19 juhtumid, kuna reageeriti väga kiirelt ja tõhusalt, ma ei usu hästi et näiteks lennud suunal Manilast siia nii kiiresti taastatkse, kuna just Metro Manilas on palju juhtumeid. Siin ei saa näiteks linnast maakonda ja vastupidi v.a. eriloaga. Käisin uurimas ka kohalikus omavalitsuses võimaluste kohta Manilasse siiski pääseda, paluti põõrduda Väm-i, mida olin juba eelnevalt loomulikult teinud. Minu jaoks teades olukorda kõlasid Urmas Reinsalu kojukutsed kummaliselt, kuidas ma tulen kui ei saa. Piltlikult õeldes, kui ma leviaugus olevatelt saartelt saabusin, teatati, et nüüd istud oma kodus 14 päeva ning see oli nüüd just viimane lend ja järgmisega, mis planeeritud enam edasi ei saa, me sulgeme lennujaama kuuks. Olen arvestanud, et kui enne juunit tagasi ei saa pole ka midagi hullu. Kaugteel saab ka edukalt tööd teha, nii ehk na ma usun enamik eestlasi enne juunit kontoritesse ei naase. Mul on isiklik seos selle riigiga ja seega ma tunnen siin nagu kodus ja ei midagi hullu.

Väga äge, isegi mõned aastad tagasi sama retk Baliemis tehtud ja Raja Ambatis nädalake oldud. Hetkel ise olen Filipiinidel, kui asi hapuks läks enam minema ei saanud. Sekeldusi on oma jagu olnud, aga hetke tulemus on see, et isegi parima tahtmise juures enne maid tulema ei saaks.

Filipiinide 72 tunni aken kehtib vaid Manilas olijatele, muudes piirkondades viibijad on lõksus. Ise olen üks neist, aga olengi arvestanud, et enne maid ei naase

cebupacificair.com on pehmelt õeldes üks igavene jura. Kohalikud ka naeravad selle üle. Kuni oktoobrini toimis nii web kui ka äpp, kui on Sinu seadme asukohaks Euroopa. VPN päästab päeva. Kõige lihtsam laadida alla opera äpp koos VPN-ga ja siis aktiveerida VPN ja määrata seadme regiooniks aasia. Siis saab pileteid osta ja muudatusi teha. Aga ettevaatust check-in-ga eriti just äpp-s, tehke ekraanipilt kindlasti piletist. Kipuvad ära kaotma dokumendid.

Eile lennukid ei lennanud, täna on taastunud, aga oodatakse uut ja tugevat purset. Tuhk kandus lennujaama lähedal asuva Pranaqueni, mis on nii õelda Maniila eeslinn. Kohalikud jagavad sotsiaalmeedias hulga kaupa pilte tahmast, mis taevast alla sadas.

Ise maksin Hong Kongi lennates märtsis 2019 - 800php-d, kuigi info oli, et on 700php. hinnatõusuks peab valmis olema ehk tagavara 1000php oleks abiks. Eriti loll olukord, kui sularaha pole, siis pangaautomaadist väljavõtt 250php ning kaardiga tasuda ei saa. Manilas antud maksu pole vaid kohalikud peavad ühekordselt maalt väljudes tasuma. Olin 2019 novembris sealgi selleks valmis.

Haiglad on tõesti inimesi täis, aga samas vaatame asjale otsa, see on ju iga aastane jama seal ning rahvaarv on ka üle 100 miljoni. Kui paneme meie grippi suremuse kõrvale, siis suhtarvuna polegi nii jube.

Täna olukord selline, et Tallinnas küsitakse peale lennupiletite esitamist, kas viisa teete kohapeal, kuna ei viitsinud hakata kotist viisat otsima, siis ütlesin "Jah" ja sellega asi piirdus. Ja muideks hinnanguliselt c. veerand suurest KLM B747 reisijatest suundus viisat tegma Nairobi lennujaamas.Veel üks tähelepanek: alla 16 aastatstelt lastelt viisat ei nõuta, suutsin agarusest ka neile e-viisad teha (ühele anti, aga teisele sellest keelduti just sellel põhjusel, raha nad muidugi, mis iganes vea tõttu tagasi ei anna ning lootus et keegi suhtleb e-maili teel samuti puudub). Kollapalaviku vaktsineerimistunnistust Euroopast reisijatelt ei küsita, kuna Keenias pole sisuliselt aastaid ühtegi juhtumit olnu (v.a. mõne aasta tagune Angolast tulnud tööliste juhtum). Malaaria risk on aga kõrge ja tabletid kindlasti vajalikud, eriti rannikul.

Tere,


Aga kuidas selgitada Tallinna lennujaama töötajale, et alla 16 aastastel pole viisat vaja. Väljatrükk reeglitest?

Kenya airwaysi lehel saate vaadata marsruudi järgi, kui sisenete näiteks KLM-ga läbi Hollandi, siis tuleb selline tekst:  Kenya (KE)
YELLOW FEVER VACCINATION NOT REQUIRED.
Exempt from Yellow Fever vaccination:

  • Children under 9 months of age.
    Recommended:
  • Vaccination against yellow fever for all passengers over 9
    months of age visiting any area other than the entire North
    Eastern Province; the states of Kilifi, Kwale, Lamu, Malindi
    and Tanariver in Coastal Province; and the cities of Nairobi. 


    nimetatud allikad peaks suht värsked olema.

    Ametnikul on selge see lihtsam küsida kollast raamatut ja mitte süveneda. Üldiselt peaks siiski olema nii, et nõuavad kui sisenete mõnest kõrval asuvast riigist olgu siis lennates või maismaad mööda. 




Tere,

Kogemus on Nusatrip.com-ga, seal vaja enne tehingut chatida klienditeenindusega ja lasta oma kaart nimekirja panna, millega tehing läbi läheb, muidu pannakse raha broneeringusse, kuid tehing läbi ei lähe ja pileteid ei saa. Seal ei küsitud lisadokumente. Kasutasin 3 kuud tagasi c 5 lennu ostuks ja toimis. Olen taas samasse piikonda minemas, kuhu Teiegi ja kasutan neid nähtavasti jälle, Tiket ei vastanud mulle üldse ja ühegi Euroopa kaardiga, mis mul on osta ei saanud.

Kindlasti ei tohi midagi alahinnata, mägesid ja merd kõige vähem, kätised täitsa elementaarsed olenemata suurest ebapopulaarsusest laste poolt ning samuti suurte lainetega randa just lastega ei roni. Mul omal on kogemusi mitmeid analoogses kliimas matkamisel ja ronimisel, tean mida niiskuse ja kuumuse mõttes oodata. Lihtsalt uurisin käinutelt, kuidas füüsiliselt mt Rinjani tundus ning kas üldse avatud, et siis edasi kaaluda lapse kaasa võtmist.

Oktoobri keskel plaan minna, huvitav kas Mt Rinjani otsa kannatab hetkel ronida, arvestades, et alles purskas, mis võiks olla sellise 2 päevase retke mõistlik hind mida maksta. Kas mägi on füüsiliselt raske (heas vormis ja treenitud 10 aastase poisi jaoks, kellel on ronimis kogemus)? Tehniliselt ei tundu keeruline.

Tere,

Paar küsimust on tekkinud.

  1. Kui palju võib usaldada Indoneesia siselendude graafikuspüsimist (air asia, Garuda, Lion air). Kui lend Tagasi Euroopasse kl 21.00, mis kellaks peaks planeerima lennu Lombokilt või Balilt. Kui tulla Gili saartelt, kas on mõistlikum osta pilet Denpasari lennujaamast või Matarami lennujaamast Jakartasse? Reisikindlustusel on ikka uskumatult palju välistusi ning ei tahaks maha jääda.

  2. Kuidas suhtutakse lastesse (6 ja 10 aastane) vanematega samas kaheses toas lisavoodit kasutamata, enamikes tubades on aasia pärased laiad voodid (2 suurt voodit), kas selle eest küsitakse lisatasu, millised on kogemused? Tellides lisavoodi võib kohati hind tõusta nii kõrgeks, et mõistlikum on 2 tuba võtta.

pakun, et küsimus on ajas, kaua viibida antud kõrgusel. Näiteks aastaid tagasi Lhasasse (3 700 m) saabudes (lennukiga) polnud häda midagi. 6 tunni pärast oli enamik seltskonnast peavalu küüsis voodis pikali. Sama kordunud minu ja tuttavatega umbes samal kõrgusel ka edaspidi ja ka matkates (rahulikult tõustes). Lohutav on see, et see möödub umbes 24 h :). Sõltub palju inimesest, näiteks mu naisel pole olnud probleeme ka 5000m peal.

Mind on tabanud mäehaigus 3500-3700m peal, aga seda reeglina mingi 4-6 h peale sellele kõrgusele jõudmist. Peavalu ning vahel ka iiveldus. Juua tuleb väga kõvasti. Olen suht kindel, et korraks vaadet nautima minnes probleeme ei esine.

Uhuru Peak 5895 m, 5 päevane matk tippu.