Lennupiletite ostmine. Jagan kogemusi

Tere kõigile.

Sooviksin jagada oma kogemusi ja vigu lennupiletite ostmisel.

Lennupiletite ostmisel kasutasin alati mingi otsimisüsteemi ning läbi selle ostsin ka piletid. Kõik on siiamaani hästi läinud, ehk minu vedamine oli selles, et kõik minu lennud ja ümberistumised teistele lendudele olid tehtavad kas ühe ja sama lennufirmaga (näiteks, Turkish AL) või kui toimus ümberistumine ühelt firma lennult teise firma lennu peale (näiteks, FinnAir ja KLM – skyteam-i liikmed) siis mina kunagi ei muretsenud selle eest, et jään hiljaks teisele lennule esimese lennu hilinemise pärast, kuna sain alati ühise e-pileti ning kui hiljaks jäin, siis sain lennufirma esindusest lennujaamas uue pileti uuele reisile ja lendasin edasi.

Hiljuti ostsisin piletid punktist A punkti B lendamiseks ning leidsin ühe firma otsimissüsteemis odavad piletid kolme ümberistumisega. Samamoodi nagu eenevalt ostsin läbi otsimissüsteemi piletid arvates, et pakutavad piletid tulevad ühisepiletina, kuid ei - kuik 3 piletid tulid erineva broneeringu numbriga ja kolme e-piletina. Ümberistumised lendude vahel olid 1-2 tundi – see tähendas seda, et kui ma ei jõua ümberistudaesmeselt lennult teisele siis pean ostma uued pileti, et edasi lennata. Piletil oli kirjas, et pileteid müünud firma vastutab selle eest, et kui ma ei jõua teisele lennule ümber istuda, siis ta garanteerib uue pileti väljastamise. Täielik jama. Ärge kunagi uskuge seda. Esiteks, mul võttis tohutult palju aega, et saada nendega kontakti. Teiseks, leiti 100 põhjust uued piletid mulle mitte osta. Seega edasi reisimiseks pidin ostma uued piletid ise. Samuti algselt vaatasin enne lendu checkmytrip-is, et minu esimene lend oli tühistatud, läksin otse lennufirma lehekülejele ning logisin broneeringu numriga sisse. Lennufirma pakus teist lendu, kuid see teave palvega kinnitada lennu vahetus oli saadetud selle firma e-mailile kust ma pileti ostsin, ehk firma pidi teavitama mind, et kas ma olen nõus lennu vahetusega või raha tagastusega. Kuid seda nad ei teinud. Võtsin ühendust ise selle firmaga. Aega võttis terve päev, kuid nad tegid selle vahetuse.

Mitte kuskil internetis ma ei leidnud sellist abistavat asja nagu eelnev e-pilti kontroll enne pileti ostmist, et kas ma saan lennule ühise e-pileti või tulevad erinevad e-piletid. Kui keegi on sellist näinud siis palun andke teada.

Kokkuvõttes mis ma soovitan:

1.        kasutada lennupiletite otsimissüsteemid ainult lendude ostimiseks ja „connection times“ vaatmiseks. Seejärel kui teile connection times sobivad ja on küllaltki pikad siis minge lennufirma leheküljele ja ostke iseseisvalt piletid.

2.       Eelistage ühe ja sama firma lende. Näiteks, teil vaja lennata punktist A – punkti B ümberistumisega punktis AB ja antud mõlemal lennul teostab lendu AirBaltic, siis saate ühise e-pilti. Juhul kui esimene lend on AirBaltic ja teine Lufthansa, siis saate 2 erinevat e-piltit, kuna antud lennufirmad ei tee omavahel koostöös ja ei esimene ega teine firma ei taga seda, et kui esimene lend hilineb siis saate uue pileti. Peate siis ise muretsema endale uue pileti ostu. Kui näiteks, esimese lennu teostab Airfrance ja teise AllItalia, siis saate ühise e-pileti kuna antud firmad on ühise SKY-TEAMi liikmed.

3.       Ostke piletud pikkade ümberistumisajadega (miinimum 5-6 tundi). Näiteks, mõnedele lendudele Aafrikasse ei saa registreerida isegi online, nõutakse viisa näitamist lennujaamas, seega peate registreerima end lennujaamas näidates viisa olemasolu ja siis saate piletid). Kui lendate väga kaugele, siis võtke isegi 24 tunni ümberistumiseks aega.

4.       Odavlennufirmad nagu AirBaltic, RyanAir, WizzAir jne mitte kunagi ei ole omavahel ühenduses. See tähendab seda, et kõik piletid on erinevad (ühist e-piletit te ei saa) ning odavam on kui registreerida antud lendudele online. Lennujaamades võetakse registeerimise eest suurt tasu. Check-in kioske lennujaamades samuti odavad lennufirmad ei oma.  Samuti minu arust (võin eksida) odavlennufirmad ei paku teisi asenduslende teiste firmadega, kui näiteks toimub neil streik või lennu tühistamine/hiljem väljumine siis jääte ootama lendu sama firmaga kuid hiljema ajaga või teiele tagastatakse raha.

Kolmas punkt on natukene üle paisutatud. St tasub jätta normaalne ümberistumiseaeg (mida aktsepteeriks ka kindlustus). Ning võtta arvesse erinevaid tegureid (eeldatav ilmastik, lennujaam, lennufirmad jne). 24h ümberistumisaeg tähendaks ju meeletut ajakulu ning hotelli.

Ise olen peale otsimisüsteemist piletite leidmist kontrollinud ka lennufirma kodulehe hinda, kui hinna erinevus on minimaalne eelistanud lennufirmat. Eelistama peaks ühe lennufirma lende(või siis täpsemalt lennu koode), siis saad üljuhul ka suhelda ka otse lennufirmaga ja teemasid otse lahendada. Kokkuvõtvalt, oma ja tripi kogemustele toetudes, üldjuhul saab läbi otsimissüsteemi ostetud piletitega probleemide vabalt lennata.  Aga see on väikse riski ja rahalise võidu kaalumise küsimus, kust me pileteid soovime osta. Üljuhul võiks olla nii, et ostad odavamad piletid ja valid sellise kindlustuse, mis probleemide korral katab kulud.

AirBalticu lende on ikka teiste firmadega samal piletil ka. Näiteks paljud läbi Pariisi või Amsterdami minevad ühendused on AirBaltic + Air France või KLM ning kõik samal piletil. Selliseid ühendusi saab probleemideta osta ka AirBalticu enda lehelt või Air France'i, KLMi lehtedelt ning broneeringusüsteemidest. Endal oli viimane selline lend Austrian Airlinesi ja Air Balticuga. Mõlemad lennud olid ka lennuki omaniku lennunumbriga. Mitte näiteks Austrian Airlinesi omaga.


Minu jaoks on kõige olulisem vältida igasugu Kreeka, Ukraina, Rumeenia jne finantseeringuga süsteeme. Kui on keerulisem ühendus, siis ostan enamasti ainult lennufirmast või expedia erinevatelt lehtedelt, sest nad pole suutnud seni veel muudatuste korral jne mingi jamaga hakkama saada. Maksku pilet mingi 20 eurot rohkem, aga tean, et telefonile vastatakse ja asi aetakse korda.
Samuti on expediast ostes kohe näha, kas pileteid tuleb lõpuks üks või mitu erinevat. Mingid Kiwi sugused vahendajad suudavad selle info väga edukalt ära varjata ja kui sa kogu teksti ja igal lehel pidevalt ei loe, siis ongi jama käes ning lõpuks selgub, et tegid ise linnukese kohta, mis kinnitas, et piletid on erinevad jne.

teemaalgatajal pikk jutt, sisulist infot vähe. Ilmselt ostiski kiwi st, aga firma nime siin mainida ei julge. KUI juba teema teed, siis julge ka teisi hoiatada, mis firmal end pügada lasid.

Nagu eespool juba täpsustati, siis on suur osa  jutust  lihtsalt ebatäpne. 
Odavlennufirmade puhul tuleb jätta mõistlik ümberisutmise aeg a la 3 tundi ja omada normaalset kindlustust, kes jama korral kulud kompenseerib.

jah, kiwist ka ostetud, kuid ostetud ka tickest.ee Bucharest-Tallinn (reis Bucharest-Helsinki üks pilet, Helsinki-Tallinn teine pilet. erinevad vedajad blue air ja finnair). Ja kus seal siis vaadata enne ostu kas ühine pilet või mitte? Ma olen küll palju reisinud, aga ikka ämbrisse astusin.

Expediat vaadates saan nüüd aru, et kui kirjas Multiple airlines, siis erinevad piletid. Kui aja all kirjas konkreetne firma, siis vastutab see firma kogu reisi eest isegu kui reisi teiostab teine firma. Võtan nüüd expedia kasutusele.

Tähtis oleks, et lennud oleks kõik ühe pileti numbri all . 

Proovin nüüd expediat. Ei leia mitte kuidagi sihtpunktidena linnad Monrovia (Libeeria) ja Abidjan (Ivory Coast). Proovisin sisestada isegi lennujaama koodid ikka ei leia. Ei saa aru milles viga. Kas mina loll või süsteemi pole need linnad pandud.

Mis sel momondost otsimisel viga on, täiesti hea variant. Alati on seal ju võimalus mitte osta vahendajalt, vaid otse lennufirma kodulehelt. KUI lennud näiteks ei ole ühel piletil siis momondo kuvab, et odavaim lennufirmade kombinatsioon or smth ja kiwi puhul tuleb lihtsalt teada, et sealt pole mõtet osta.

See jutt, et Monroviasse või Abidjani otsisüsteemidest pileteid ei leia, on üsna samast ooperist, kui kogu eelmine jutt. Mis ses Expedias nii erilist on, et peab tingimata sealt otsima?



Teema kohta ei ole midagi kommenteerida, kuna eelistan otse lennuliinidelt osta. Olgu need siis kallimad ja kui on liiga kallis, siis ei lenda sel päeval, või lendan sinna, kuhu hetkel taskukohane. Kui juba juttu erinevatest otsingusüsteemidest, siis küsiks vanadelt kaladelt, et miks eelistada Momondot näiteks Skyscannerile? Või Google flights näiteks on ka päris mugav. Võtad kaardi ette ja kohe näha kuhu homme kõige soodsam lennata.

Kas trip'il on Momondoga mingi diil?

Mis siis Kiwi.com viga on ?


Nii Momondol, Skyscanneril kui Google Flightsil on omad plussid. Viimase otsingumootor on tõeliselt kiire ning lisaks mainitud kaardirakendusele on võimalus otsida soodsamaid hindu nii kuu kui pikema perioodi lõikes. Seda võimalust pakub ka Skyscanner ning see on väga sobilik just paindlikele rändajatele. Senise kogemuse põhjal näib, et GF kuvab kalendris esialgsed hinnad suurema tõenäosusega õiges, ehk lõplikus suurusjärgus kui Skyscanner.


Erinevalt teistest näitab GF vaid hindu, mis kehtivad otse lennufirma kodulehelt ostes.

Kes soovib leida kõige odavamat hinda mingil konkreetsel marsruudil, peab igal juhul mitut erinevat otsingumootorit kasutama, sest mõnikord leiab üks, mõnikord teine parima võimaliku ja soodsaima variandi. Isiklikul hinnangul ei ole Momondo otsimiseks just kõige sobivam ja mugavam, aga kui ostmiseks läheb, võib sealt päeva lõpuks siiski kõige odavama hinna pakkuja leida.

Kiwi sobib pigem otsimiseks, sest selle algoritmid suudavad isegi kõikvõimalikke odavlennufirmade lende kuvada ja neid ka omavahel kombineerida. Kui ei ole teatud piirkonna vedajatega kursis, on see alustuseks täitsa ok platvorm. Samas ostmiseks seda ei soovita, sest hind võib kohati isegi kallim olla kui otse lennufirma(de) lehelt ostes, ning lisaks suudavad nad hästi ära peita riske liiga lühikeste ümberistumiste korral või leevendada neid teatud (kahtlaseid?) garantiisid pakkudes. Kui on plaanis 3-4 lendu korraga osta ning ei soovi enda andmeid mitu korda sisestada ja kaardimakset sooritada, on kiwi.com muidugi üsna mugav variant.

Nii mõnelgi on ehk hoopis teised kogemused ja ega lõplikule tõele ei pretendeerigi.

Igaks juhuks mainin, et Finnair ja KLM ei ole mitte SkyTeami liikmed, Finnair kuulub oneworldi.

On kolm lennufirmade koostöö kategooriat:
- koodijagamine: üks lennufirma müüb sulle oma lennunumbritega piletid, kuigi osa, või kõik lennud, opereerib teine lennufirma. Näiteks võid osta TLL-HEL-SIN-SYD lennukipiletid kõik Finnairi AY koodiga, kuigi SIN-SYD lendu koodiga AY5003 opereerib hoopis Qantas ja lennu enda number on QF2. Koodijagamist tehakse nii alliansside siseselt kui ka suvaliste lennufirmade vahel
- alliansid - lennukipiletid võivad olla erinevate lennufirma koodidega, aga kui need lennufirmad kuuluvad ühte ja samasse allianssi, siis müüakse sulle üks pilet. Näiteks SYD-HKG-HEL-TLL, kus SYD-HKG opereerib Cathay Pacific CX koodiga ja ülejäänu Finnair AY koodiga. Mõlemad lennufirmad kuuluvad oneworld allianssi.
- interline - kokkulepped - suvalised lennufirmad on kokkuleppinud, et nende  lende võib ühel piletil müüa, ja pagas saadetakse ühelt firmalt teisele. Näiteks TLL-HEL-NRT-MEL, kus NRT-MEL opereerib Jetstar JQ koodiga ja ülejäänu Finnair AY koodidega.
Kõik mis sealt edasi toimub - st mingi otsingumootorite kombinatoorika, on ainult kõva närvikavaga ja käsipagasiga reisivatele inimestele :)
Kõik näiteks toodud lennud olen ise läbi lennanud.

Küsimus piletite ostmise kohta Qatar Airways kodulehelt.


Nimelt kui valin üheotsa marsruudi Tallinn - Johannesburg, siis annab odavaimaks variandiks hetkel 335EUR ja läbi Kopenhaageni ja Doha. 



Tallinn - Kopenhaagen otsa teenindab Nordica, nagu see on ka Qatari kodulehel välja toodud. Tekkis aga küsimus, et kas terve see lend on ühel piletil? St., et kas kui näiteks Nordica peaks lennu Kopenhaagenisse tühistama või lootusetult hiljaks jääma, siis kas Qatar tuleb vastu ja sellisel juhul organiseerib uue lennu Kopenhaagenist/Tallinnast?



Küsimus eelkõige ajendatud sellest, et Tallinnast startides annab QA koduleht odavama hinna kui näiteks Helsingist (360EUR). Kas see esimene ots Nordicaga oleks omal riskil või võtab vastutuse Qatar Airways?

Samuti mis arvate, kas võiks loota, et sellest hinnast tuleb veel odavamaid pakkumisi? Sellepärast, et pea igaks päevaks on selle Tallinn - Johannesburg otsa pilet sama: 335EUR. Või oleks naiivne loota, et mingi hetk leian pakkumise, mis jääks näiteks alla 300EUR ühele otsa puhul.

Reis alles järgmise aasta oktoobris plaanis, niiet aega on selles suhtes.

Jah, Qatar ja LOT on samal piletil.

Muidu tore, ainult et sellise ühesuunalise piletiga kui sa juhtumisi LAVi passi/elamisloaga ei ole, ei saa sa juba Tallinnas lennule, või hiljemalt Kopenhaagenis.

Ja vaevalt et ka viisat antakse ilma tagasi/edasisõidupiletita!

Ära muretse, olen teadlik.

Plaan on olla 11. oktoober - 7. jaanuar LAVis ja seejärel lennata Johannesburgist Sansibarile. Seega enne reisi ostan ka jätkulennu pileti ära, mille saan esitada ka viisat taotlema asudes.