Milliste lennufirmade pileteid julgete osta koroona-järgsesse aega?

Kuivõrd ma siiski loodan, et praegune koroona-olukord on ühel või teisel moel mööduv nähtus - kas siis luuakse vaktsiin, aktsepteeritakse nakatumise risk, tekib "karjaimmuunsus" vms - siis olen hakanud mõtlema, milliste lennufirmade pileteid julgeks lähiajal tuleviku reisideks osta. Paljudel firmadel on hetkel head muutmistingimused ka (nt Lufthansal, Air Canadal jne).  Siit ka küsimus, milliste firmade pileteid tripikad julgeks osta? St mis firmad eelduslikult "jäävad ellu"?  Ise kaldun umbes sellise nimekirja poole: Lufthansa (ja teised selle grupi firmad), KLM/AirFrance, Qatar, Air Canada, Qantas, Air New Zealand, British Airways, Finnair, erinevad Hiina firmad, Emirates, ilmselt ka Etihad. 

Eelduslikult pumpab Poola raha ka LOTi, kuna paindlikud riigiabireeglid seda hetkel võimaldavad. Air Baltic juba sai toetuse, seega esialgu lendavad ka nemad.  USA firmade kohta ei oska suurt arvata, igaks juhuks vist väldiksin.  Mida arvata SAS, Iberia, TAP, EasyJet, Ryanair jt kohta? Mida teevad Lõuna- ja Kesk-Ameerika lennufirmad?

Lufthansa

LOT

Turkish

AirBaltic

Finnair (kuigi ma nende piletit ei osta)

Odavlennufirmadest igal juhul ainult Wizz Airile. Olgugi, et Ryanairile on ka tõenäoliselt turvaline osta, ei tekita nende praegune suhtumine klientidesse selleks vähimatki soovi.

Emirates, Qatar, Finnair, Air France.  AirBaltic loodetavasti.

Just vaatasin Wizzi pileteid Lvivi oktoobriks. Ilmselt ostan. Globaalselt näib muretu osta Hiina lennufirmade piletid.

Mina ostsin Turkishiga piletid Bakuusse oktoobri koolivaheajaks. Qatariga julgeks ka lennata. Euroopa firmad on kuidagi kesisema klienditeenindusega ning kahtlen kas mitte ei minda täiesti kinkekaartide peale raha tagasimaksmise asemel.

What about Aeroflot? Kas julgeb osta?

Aeroflot on niigi permanentselt odav ja hinnastab ka samaks päevaks või üks päev ette ostetud piletid madala hinnaga (nendega viimastel aastatel Aasiasse lennates pole ma ca 400-450-eurost piletit kunagi ostnud varem kui üks päev ette). Pole väga põhjust neile pool aastat varem lambist raha ära kinkida, et äkki saab veel 10 eurot odavamalt kui normaalsel ajal ostes.

Euroopas on Wizz Air, Ryanair ja EasyJet lennufirmadest kõige paremini kapitaliseeritud. Aga ühtegi Euroopa suurt veel maha ei kannaks.

Ma isiklikult ei ostaks enne juunit-juulit midagi ei sügiseks ega järgmiseks aastaks. Eestis elades on põhiline probleem see, et müügis on piletid koroonaeelsete graafikutega ja kuna need jäävad tegelikult tunduvalt hõredamaks, siis on pärast jama kõik need graafikud ringi teha ja mõelda, kuidas erinevate lennujaamade juures öid veeta jne.

Näiteks ostad hommikuse Lufthansa lennuga pileti USA-sse ja kuu enne lendu öeldakse, et käigus on ainult päevane Tallinn-Frankfurdi lend ja sealt edasi pääsed järgmine hommik. Samas hommikusele Finnairi USA lennule saaks ikka kohale. Ja lõpuks on Euroopa Komisjon vastu võtnud otsuse, et ka sobimatu lennugraafiku tühistamisel saad sa aastaks vautšeri, mida võib peale kehtivuse lõppu rahaks vahetada ;)

Kui mingi esialgne vabam liiklus lahti läheb, siis on näha, kes veel kuhu ja kuna üldse lendama hakkab.

Mõtlesin just samale asjale mõni aeg tagasi, tegin sellise listi: Turkish, Lufthansa, LOT, Airfrance/ KLM, Aeroflot, Finnair

Ostetud Taisse piletid novembriks Turkishiga.. ostsin tegelikult piletid juba detsembris, enne seda suurt kriisi.. kuid hetkel tundub, üks turvalisemaid valikuid.. Üldiselt lendangi vaid; Emirates, Turkish, Finnairiga, kunas teistes lennufirmades olen pidevalt pidanud pettuma.. Samuti hetkel välistaksin lendamise Aeroflotiga.

KLM-i küll ei julgeks osta, arvestades kuidas nad praegu juba käituvad. Ostad piletid nädala-paari pärast toimuvale lennule, mis järgmine päev tühistakse, saad telefoni teel vahetada, paar päeva hilisemale lennule. Kuid järgmise päeva hommikuks avastad postkastist, et ka see lend tühistatud. Ja müügis on endiselt KLM-i kodulehel mõlemal kuupäeval olevad lennud. Müüb lende, mis polegi tal plaanis.

Aerofloti piletite ostmine seoses Venemaa kontrolli alt väljas koroonaepideemiaga on üpris julge samm. Isegi kui mitte arvestada ilges lennujaamas Sheremetjevos ümberistumisega.

Mina Aerofloti kindlasti ei ostaks, sest kolmandik Venemaa ettevõtteid seisab, nafta hind kõigub üsna kontrollimatult, koroona tippaeg ei ole kätte jõudnud ja Venemaa abipaketid on ühed viletsamad maailmas.

Kogu selles segaduses on AirBaltic väga viisakalt käitunud, ei mingeid vastupuiklemisi ega voucherite surumist, vaid kogu raha tagastati kohe, klienditeenindus 5+. Kuigi ma neist enne suurt ei arvanud ja kippusin kohati Air Peldik ütlema, siis nüüd ma enam nii üleolev ei ole, pigem... respekteerin :)
Tuttavatel hea kogemus Turkishiga.
Aeroflot on nagu vene rulett imho.

Mul on ka Air Balticu kohta ainult head öelda, vastupidiselt teiste firmade veiderdamistele liikusid nendega asjad kiirelt ja pingevabalt.

Ma kindlasti olen Vatsega ühes paadis, ühes käes on kiiker ja teises aer ja ahtris lehvib lipp kirjaga "Tark Ei Torma!" Kui nüüd konkreetseks minna, siis meie siin oma maalapikesel ei tea ju " telgitaguseid," mis jutte aetakse "tagatubades" ja, mis niite tõmmatakse "kuluaarides". Me ei tea mida otsustavad nn. "otsustajad", fondid, pangad, riigid. Me saame ainult loota, et meid mitmeid kordi lennutanud lennufirma jääb alles, mida lähemal, seda parem. Olgu selleks siis AirBaltic või Finnair. Ma isiklikult arvan, et püsti jäävad autoritaarsete riikide firmad, nt. Eurooplaseks pürgiv või olev Turkish, kindlasti jääb Aeroflot, sest ennem tuuakse ohvriks mingi miljardärist oligarh ja pumbatakse ta raha Aeroflotti, kui lastakse see pankrotti. Eelmisel nädalal tv-puldiga mängides sattusin saksa jutusaatele, kus lahati praegu kõike reisimisega seonduvat. Kõige "roosamate" prillidega härra arvates taastub lennundus, mis oli seisuga 01.01.2020 aastaks 23 lõpp, enamuse, ka LH ja Tui esindajate arvates ei taastu selline maht ennem selle kümnendi lõppu, kui siiski. Stuudios olevalt lennundus kaardilt puudusid nii, Norwegian, Finnair, väikeste täppidena olid Iceland ja AirBaltic, kuid üle Skandinaavia ja Baltikumi laiutas SAS. Suuremad täpid olid ka British ja AirF-KLM, nats suuremad olid LH ja Turkishi logod. Kuid kõige suurem oli Wizzairi logo, puudusid nii Ryanair, kui Easyjet. Lõunas olid ka täpid, Aegan näiteks, sest loogiliselt, vaevalt SAS hakkab kreeklasi Kreetalt Lesbosele vedama, ikka Aegan. Võib-olla teavad need stuudios olnud midagi, mida meie ei tea, võib-olla vaatasid nad oma "saksa mätta otsast". Eks aeg annab arutust! Oma nimistusse lisaksin Emiratese, Qatari, mõttepausiga Etihadi, samuti autoritaarse Hiina lennunduse esindajad. Singapore ja AirAsia peaks jääma. Ma viiks korraks Tipi algatatud lennundusteemalt fookuse hoopis sihtkohtadesse, ehk kohtadesse, kus me sooviksime maanduda. Jätaks ehk selle vaikselt avaneva Euroopa kõrvale ja suunduks kaugemale, näiteks meie selle aasta sügisesse planeeritud reisile Madagaskarile, mida ei toimu. Ajutegevuse tulemusena valmis stsenaarium, mis lisaks Madagaskarile võib laieneda kuhu iganes kui võtta seda turisti vaatevinklist. Olles kaetud näomaskiga, kordi käsi pesnud ja desoainega loputanud, nii, et 8da klassi mate spikrid nähtavale ilmusid, olen jõudnud Pariisi, deGaulle või Orly lennujaama. Loomulikult olen läbinud temp. kontrolli ja passi vahel on paberkandijal tembeldatud tõend minu negatiivsuse kohta. Asun 12t kestvale lennule ja kohendan näomaski mugavamalt.  Ma ju ei tea,et eelmine õhtu oli Madagaskaril maandunud X lennuk N riigist, mille pardalt astus maha 3nakatunut. Ma ju  olen üllatunud, kui maandudes sulni naeratusega ametnik mind koormakilest tehtud tunnelit pidi merekonteineritest karantiini linnakusse juhatab. Olenevalt valitsuse, parlamendi, presidendi, peasekretäri, hõimupealiku, kindrali, tsaari või kuninga otsusest olen 7,-10,-14 päeva idüllilises kohas karantiinis. Kus on garantii, et selline stsenaarium ei toimi sel sügisel? Isiklikult loodan, et see on "ulme" ja liigitub utoopia valdkonda! Lõpetuseks, kõige suuremat kasvu reisimis ja turismisektoris arvavad analüütikud tulevat, sellel ja ka tuleval aastal Euroopas, autosuvilate ja matkaautode tootmises ja rentimisel! Loogilisi otsuseid reisidel ja edu! Ahjaa Loti unustasin, see paigutus sinna SASi kategooriasse!

Juuni plaanis on turkishil mõnedel kuupäevadel lausa kaks lendu TLL-IST

Turkish Airlines pole uut sõiduplaani avaldanud. Sama nagu enamik suuri Euroopa lennufirmasid.

Juunis hakatakse lendama 19-sse riiki. Eestisse muidugi mitte ja siis suve jooksul suurendatakse sihtkohtade arvu.

https://simpleflying.com/turkish-airlines-flight-resumption/