Kuivõrd ma siiski loodan, et praegune koroona-olukord on ühel või teisel moel mööduv nähtus - kas siis luuakse vaktsiin, aktsepteeritakse nakatumise risk, tekib "karjaimmuunsus" vms - siis olen hakanud mõtlema, milliste lennufirmade pileteid julgeks lähiajal tuleviku reisideks osta. Paljudel firmadel on hetkel head muutmistingimused ka (nt Lufthansal, Air Canadal jne). Siit ka küsimus, milliste firmade pileteid tripikad julgeks osta? St mis firmad eelduslikult "jäävad ellu"? Ise kaldun umbes sellise nimekirja poole: Lufthansa (ja teised selle grupi firmad), KLM/AirFrance, Qatar, Air Canada, Qantas, Air New Zealand, British Airways, Finnair, erinevad Hiina firmad, Emirates, ilmselt ka Etihad.
Eelduslikult pumpab Poola raha ka LOTi, kuna paindlikud riigiabireeglid seda hetkel võimaldavad. Air Baltic juba sai toetuse, seega esialgu lendavad ka nemad. USA firmade kohta ei oska suurt arvata, igaks juhuks vist väldiksin. Mida arvata SAS, Iberia, TAP, EasyJet, Ryanair jt kohta? Mida teevad Lõuna- ja Kesk-Ameerika lennufirmad?
Aeroflot on niigi permanentselt odav ja hinnastab ka samaks päevaks või üks päev ette ostetud piletid madala hinnaga (nendega viimastel aastatel Aasiasse lennates pole ma ca 400-450-eurost piletit kunagi ostnud varem kui üks päev ette). Pole väga põhjust neile pool aastat varem lambist raha ära kinkida, et äkki saab veel 10 eurot odavamalt kui normaalsel ajal ostes.
Ma isiklikult ei ostaks enne juunit-juulit midagi ei sügiseks ega järgmiseks aastaks. Eestis elades on põhiline probleem see, et müügis on piletid koroonaeelsete graafikutega ja kuna need jäävad tegelikult tunduvalt hõredamaks, siis on pärast jama kõik need graafikud ringi teha ja mõelda, kuidas erinevate lennujaamade juures öid veeta jne.
Näiteks ostad hommikuse Lufthansa lennuga pileti USA-sse ja kuu enne lendu öeldakse, et käigus on ainult päevane Tallinn-Frankfurdi lend ja sealt edasi pääsed järgmine hommik. Samas hommikusele Finnairi USA lennule saaks ikka kohale. Ja lõpuks on Euroopa Komisjon vastu võtnud otsuse, et ka sobimatu lennugraafiku tühistamisel saad sa aastaks vautšeri, mida võib peale kehtivuse lõppu rahaks vahetada ;)
Kui mingi esialgne vabam liiklus lahti läheb, siis on näha, kes veel kuhu ja kuna üldse lendama hakkab.
Ostetud Taisse piletid novembriks Turkishiga.. ostsin tegelikult piletid juba detsembris, enne seda suurt kriisi.. kuid hetkel tundub, üks turvalisemaid valikuid.. Üldiselt lendangi vaid; Emirates, Turkish, Finnairiga, kunas teistes lennufirmades olen pidevalt pidanud pettuma.. Samuti hetkel välistaksin lendamise Aeroflotiga.
KLM-i küll ei julgeks osta, arvestades kuidas nad praegu juba käituvad. Ostad piletid nädala-paari pärast toimuvale lennule, mis järgmine päev tühistakse, saad telefoni teel vahetada, paar päeva hilisemale lennule. Kuid järgmise päeva hommikuks avastad postkastist, et ka see lend tühistatud. Ja müügis on endiselt KLM-i kodulehel mõlemal kuupäeval olevad lennud. Müüb lende, mis polegi tal plaanis.
Kogu selles segaduses on AirBaltic väga viisakalt käitunud, ei mingeid vastupuiklemisi ega voucherite surumist, vaid kogu raha tagastati kohe, klienditeenindus 5+. Kuigi ma neist enne suurt ei arvanud ja kippusin kohati Air Peldik ütlema, siis nüüd ma enam nii üleolev ei ole, pigem... respekteerin :)
Tuttavatel hea kogemus Turkishiga.
Aeroflot on nagu vene rulett imho.