Mis autoga tripite

Jah, lihtne küsimus, kirjutage mis autoga Euroopa reisi olete teinud või teete.

Volkari buss, terve elu mahub kaasa, ka jalgratas

Kodiaqiga käisin just Portugalis. Mahutas ilusasti nii inimesed, kui ka pagasi.

Nissan x-Trail+katuseboks. Mootor piisavalt võimas, et mägedes hing kinni ei jää. Just Põhja-Hispaaniast tagasi. Kogu trip 7700km.

MB Vito, 7 inimest + külmkapp + lapsevanker + 2 nädala pagas. Ruumi üle ei olnud, puudu ka ei jäänud.

Subaru Forester + katuseboks. Senised sõidud - üks juht ja kolm navigeerijat.

Vastus oleks rendiautoga. Aga üldplaanis on see teemapüstitus küllaltki mõttetu, sest see ei Anna mingisugustki olulist infot. Huvitavam oleks see arutelu teemal isiklik auto vs rendiauto, sest mõlemal on omad plussid ja miinused. Teatavasti kulutab üks kolmenädalane ca 8k km tripp sõidukit üksjagu. Rendiauto puhul see kliendivaates jällegi rolli ei mängi ja saab valida täpselt sobiva suuruse, -mootori ja -varustusega sõiduki. Isikliku sõiduki puhul lähed sellega, mis on :) Samas, kahjuks ei paku Eestis rendifirmad nt eriti cng sõidukeid, mis vähendab oluliselt kulutusi kütusele. Kui isiklik sõiduk kasutab cng-d, siis on suur kiusatus sellega minna ning tavalisest bensukast või dislast ei taha enam midagi kuulda. Seega küsiks pigem, et kas reisite isikliku sõidukiga või rendisõidukiga ning miks just selline valik.

Autoga matkamine ja rendiautoga sõitmine on päris erinevad asjad. Just matkamise seisukohast valisin mina  universaalkeregaToyota Avensise ja katusekasti. On plusse ja miinuseid, eks näe, milline on järgmine.

Rendiautoga on mõnus/odav reisida kui seltskonnas igaüks enda arveid maksab. Pere reisil aga sööb see rendiraha korraliku portsu eelarvest.

Sellepärast reisin enda autoga. Ja sõitmiseks ta ongi soetatud. 
Autoks siis Kia Carnival. 7 kohta. Kui kogu pere kaasas (6 inimest), siis üks iste välja staffi jaoks. Asjade jaoks ruumi vähe, aga saab hakkama kui mõistlikult võtta. Elu on näidanud, et suurem osa kaasa veetavast  kraamist on üleliigne. Katuse boksi ei kasuta. Kütuse kulu ja raskendatud parkimine maaalustes parklates ja ostukeskustes. Eelmine suvi aga käisime Slovakkia tripil ainult abikaasaga. Peale esiistmete, kõik istmed välja, madratsid sisse. Ööbisimegi ainult autos, kuigi telk oli kaasas. Super reis oli. 

Stahl, kuskohast saan rentida auto ilma läbisõidupiiranguta, et teha 8000 km trip? Ja mis selle hinnaks tuleks?  Aasta tagasi oli vaja rendiautoga kahe päeva jooksul Leedus käia ja juba see oli rendifirmade jaoks liiga palju.

Teemasse ka: Volvo XC90 oli viieliikmelisele perele päris mõnus Norra-reisiks.

Jaanapr - ma pakkumisi ei küsinud, aga erinevate ettevõtete renditingimusi sirvides oli mitmeid, kes ei olnud läbisõidupiirangust ühtegi sõna kirjutanud, mis muidugi ei tähenda, et lõpuks lepingut sõlmides seda ei oleks. Paar ettevõtet pakkusid ka 6k, mõni 5k jne. Ma neid kõiki läbi ei vaadanud. Ma ei või siin reklaami teha ei või teha, aga üht ettevõtet tean küll kindlalt, kellel LS piirang puudub ka välisriikides. Vähemalt oli see nii mõned aastad tagasi. 


Kunagi ammu sai reisitud Volkar Caravelle bussiga. Tagumiste istmete vahele tegin vahetükid, et oleks sile voodi. Voodi all oli reisiks vajalik. Pärast reisi sai kolme minutiga bussiks tagasi. Meid oli 4.

 
Minu arvates on parim matkabuss. Juba 10 aastat pole teistmoodi reisinud.

Esimene reis sai tehtud 94a VW Passat universaaliga :)(aasta siis oli 2008) aga järgnevateks reisideks sai ostetud VW T4 Multivan Syncro, hea pill jõuab minna, ruumi jagub, olemas väike maastiku võimekus ja liiklusest parem ülevaade

Rääkides 8000 km trippidest, siis suure osa sellest moodustab Poola ja Baltikum, mille läbimine ei ole kellelegi eesmärk omaette. Ka mina pooldan pigem rendiautot ja pikemate vahemaade läbimist lennuki, bussi või rongiga. Spetsiaalse trippimiseks loodud sõiduki olemasolu on investeering omaette ning selle kulu ületab ilmselt tunduvalt mistahes sõiduki rentimise kulu. Kui seda just vabadel hetkedel teenima ei panda. Kui on võimalik mõnda tarbesõidukit kasutada ja kohandada, siis see loob ehk veel efekti, kuid stahli mõttekäik on igati õige - mida teeb teie auto turuväärtus 8000 km lisandumisel, mis maksab osa rehvijooksust, õlivahetuse välbast ja muudest kulumistest.
Autos magajatele on mul küll küsimused - kuidas te seda lõunapoolsetes riikides teete? Kreekas viimati backpackiga liikudes üritasime mõne öö rendikas magada. Auto läheb niiskeks ja lämbeks, aknaid avades ründavad sääsed. Hommikul kell 6 ründab päike, mis auto tunniga 40+ kraadini kütab.
Kui tahta veel ka teatud hügieenitingimusi, siis tuleks arvestada kämpinguga ja seal hinnad juba kopsakad.

Kunagi sai mitmed tripid Euroopasse tehtud universaalkerega Toyota Avensisega. Plussiks oli väike kütusekulu ja auto vastupidavus. Oleme ka viiekesi pikema reisi teinud selle autoga ja mugav just ei olnud. Lisaks on üsna ebamugav selles autos ööbida vajadusel. Eelmine aasta käisime pikemal retkel Balkanimaades Ford S-Maxiga ja sellega oli puhas rõõm sõita ka viiekesi. Auto on põhimõtteliselt küll 7 kohaline, aga 2 viimast rida rohkem ajutised istmed, mitte reisimiseks. Oleme ka ükskord ööbinud selles Fordis, aga Eesti muusikafestivalil, kus palav ei hakkanud. Kuna saab istmed kõik alla lasta, oli see  üsna mugav. 


Kuna meile meeldib kõige rohkem kahekesi reisida ja minul lube pole, siis enamasti ikkagi on reis lennuk+rendikas, et teine päris rihmaks ei sõidaks ennast. 
Rendikat ei vali kõige väiksemat seljakotti, vaid ikka natuke paremat, viieukselist sedaani vms. Reis ei pea üks häda ja viletsus olema ju. Vedas ükskord USA-s Herziga, kus maksime Toyota sedaani eest ja saime Jeep maasturi. Arvasime, et midagi aeti sassi ja nö meie koha peal vale auto, läksime putkasse uurima ja öeldi, et nüüd olete Ameerikas, siin ongi kõik suur, teretulemast. Ungaris-Hollandis-Portugalis-Saksamaal ainult head kogemused  ja puhtad-uued autod alati olnud. Kehvemad kogemused on Itaaliast, kus igal sammul püüti natuke tüssata, Hispaanias ka kauplevad ja püüavad midagi lisaks tingimata suruda, ka tuntud firmade putkades. Ja Abu Dhabis saime hoopis kehvema auto, kui broneerisime, lisaks mootor undas imelikult jne, proteste kuulda ei võetud, õnneks pidas nädalase reisi vastu ka. 

Viieukselist sedaani pole olemas!

Ise tripin universaalkerega E-klassi MBga, nelikvedu ja korralikult kilovatte ning ruumi palju, nii salongis kui pagasiosas.

Kui rendin, siis ka alati mingi vähemalt compact-klass autoga.

Mini Cooperiga...kolmene perekond (1 on koer) mahub sisse, asjad ka, hea kiire :) 

Sõitsin koos koeraga läbi Euroopa (Gibraltarist Tallinnani) Citroen Berlingoga. Ruumikas ja nunnu, hea sõita kalale või golfama:)

 Skoda Octavia, Ford Galaxy ja Multivan.

See teeme meenutas mulle ka kohe ühte anekdooti.


"Vene uusrikka poeg läheb baari. Kohtub seal neiuga ja neiu hakkab küsima: 
"Sul mersu on?" 
"Ei ole." 
Neiu küsib edasi: "Sul Peterburgis maja on?" 
Poiss vastab jälle: "Ei ole." 
Neiu juba päris vihane: "Sul kahekorruseline suvila on?" 
Poiss vastab jälle: "Ei ole." 
Läheb koju ja isa küsib: "Kuidas läks?" 
Poeg hakkab rääkima: "Üks neiu küsis, kas mul mersu on, ja mina vastasin, et ei ole. Siis küsis ta, kas mul Peterburgis maja on, ja mina vastasin, et ei ole. Järgmisena küsis ta, kas mul kahekorruseline suvila on, ja mina jälle, et ei ole. Oi kui häbi on, isa!" 
Isa siis vastu: "No su Ferrari võime ju Mersu vastu vahetada, maja võime Havailt Peterburgi ära vahetada, aga mingi tüdruku pärast suvilal kolmandat korrust maha võtta - no see ei lähe kuhugi!""

Ehk muljetamiseks hea küll, aga müüa nüüd oma Sharan või Alhambra maha, sest keegi kiitis Galaxyt (mis on trippimiseks kindlasti hea auto)...

Eelmine aasta tegime elukaaslasega 10 päevase tripi Lexus IS250ga, isegi ühe öö sai autos magada. Kuna me ööbimiskohti ette ei otsinud, siis Viinis ei näinud kell 10 õhtul mõtet 150€ eest ööbimist võtma hakata, kus oleks ainult maganud.
Olemas ka T4 Caravelle, aga mingil põhjusel pole sellega julgenud minna. :D