Tere,
Kas on keegi põhjalikumalt uurinud pankade poolt pakutavaid reisikindlustusi, mis tulevad erinevate kaartidega kaasa? Neid põhimõtteliselt igal pangal - Swed, SEB (PZUga), Luminor (Seesamiga), LHV ja Coopi Rahn/Rändrahn jne. Võibolla veel kellelgi? Milline võiks olla kõige parem variant?
Endal kvartalis korra kuskil käimine ja tihti ka pere/laps kaasas. Võiks olla mingi piisavalt hea universaalne reisikindlustus, et ei peaks iga kord eraldi tegema, aga ei oska valida.
Kasutanud aastaid Swedbanki plaatinumkaartidega kaasas käivat reisikindlustust kogu perega reisimisel. Kõik kenasti toiminud ja katted olevat justkui Eesti parimad (kontrollinud ei ole aga ca 6 kuud tagasi üks sõber tegi vaat' et lausa uurimustöö selles osas).
Vaja on läinud nii resitõrke-, pagasi- kui ka meditsiiniabikindlustust.
Tere,
On olnud Seb/pzu ja täna Lhv klient. Seb toode oli vanasti hea, täna aga näiteks reisitõrke puhul raha saamine välistuste puhul praktiliselt võimatu. Oman näidet, kuidas lennufirma jättis ära tänu halvale töökorraldusele lennu ning ringisuunamise tulemusel jäin sihtkohta 3 tundi hiljaks, mis tõi kaasa autorendi tühistamise ilma raha tagastamata. Kindlustus keeldus hüvitamast. Ebameeldivaid episoode on seb/pzu ga veel, lisaks teenindus, kui kahju toimunud, käib otsimine miks mitte maksta. Palusin Seb/pzu lepingu lõpetada. Lhv on kõik kenasti kinni maksnud ja teenindus väga kiire ja viisakas.
endal on hea kogemus SEB/PZU ga, aga kuna enam kuldklient hetkel ei ole, siis vaatasin ringi mita võtta, Inbank pidas liiga vaeseks, võtsin siis Revoluti kalleima variandi, millega reisikindlustus ja autorendi omavastutuse kindlustus kaasas, siiani veel vaja pole läinud ja on teatud kahtlused välisfirmaga asjaajamise suhtes. Seega kui kellegil on kogemusi Revolutiga, ootaks tagasisidet.
Ma pole teiste oma kasutanud, olen aastaid Swedpanga kuldkaardi oma kasutanud ja korra on ka tagasimakseid tehtud, kui lendu edasi lükati ning me kaotasime ühe öö majutust ja pidime mitmeid kordi taksot kasutama, et lennujaama vahet sõita-kindlustuse poolt toimis kõik ladusalt, saatsin dokumendid ja paari päevaga juba tehti tagasimakse, tervisekindlustuse osa pole seni vaja läinud.
Nagu ka Raul väitis, on ka minul Swedi Platinum kaardiga kaasnev reisikindlustus minule ja koos reisivale perele (+ ka nende kodu-ja ostu- ning auto kaskokindlustus) aastaid väga ilusti toiminud.
Tütar tegi just Swedi kuldkaardi ja sai samuti lendude ärajäämise / reisitõrkega mingi väiksema summa väga kiiresti tagasi, kuigi kuldkaardil vist mingi 30 eur omavastutus (mida plaatinumil ei ole).
Tegin aasta esimeses pooles ka Inbanki (IN Pay) "kõige kangema" ehk Metallic Platinum kaardi koos kaasnevate kindlustustega (ja lisapaketi Mastercard/Lounge Key-ga ), et võrrelda nende kaartide toimivust, saada natuke tagasi "cashbackiga" ja ka vahel harva ka mõnes muus ootesaalis istuda, kui kliendistaatusega kaasnevates Finnairi/Oneworldi lounge`ides.
Kuigi Inbanki kindlustusega (teevad koostööd IF-iga) sain ka lõpuks oma suvise pagasikahjustuse kompensatsiooni korda, võttis siiski vähemalt minu juhtumil asi rohkem aega ja küsimusi/selgitusi/ fotosid, kui seni Swediga olin kogenud. Võimalik, et Swedil lihtsalt see oma maja kindlustus, (mitte ei tehta koostööd väljastpoolt maja kindlustajaga) aitab kiiremini juhtumeid lahendada?
LHV kuldkaardi kindlustus ka ilusti toiminud mul. Korra oli lapsel väike tervisemure ja oli vaja erahaiglasse minna. LHV maksis paari päevaga need mõned sajad eurod tagasi.
SWEDi kuld omal on menetlus 30 euri per/inimene
Revolutil on 50 Euri per inimene
10-aastase paljude inimeste kogemuste ja minu enda mitmete kindlustusjuhtumite põhjal - ainuke kindel on Swedbank'i Gold või Platinum krediitkaart. Revolutioni kogemus puudub, aga kõigi teistega on probleeme olnud.
Minu eelistus on LHV aukliendi kontoga kaasnev reisikindlustus. Miks? Kõigi teiste sarnast katet pakkuvate pankade kaartidega ei jõua siinkohal võrrelda, aga panen võrdlusesse LHV kõrvale kahe turuliidri - Swedi ja SEBi - sarnase kaitsega plaatinumkaardid:
1) nõutav sissetulek kaardi saamiseks: LHV 2000€, Swed 670€, SEB 3000€
2) auto omavastutuskindlustus. Kuna rendin üsna sageli auto, siis oli mulle valiku tegemisel oluline et kindlustus hõlmaks ka rendiauto omavastutust vähemalt 2000€ ulatuses (kõrgemat pole mul praktikas ette tulnud). LHV: max 10.000€ ja ilma omavastutuseta; Swed:40.000€, aga 250€ omavastutus, SEB: kate puudub
3) kuutasu. LHV: 10€/kuu, Swed: 14.90€/kuu, SEB: 10€/kuu (+25€ väljastustasu). LHV puhul on aga lisaboonuseks asjaolu, et auklientidele makstakse arvelduskontol olevalt rahalt tavalisest kõrgemat intressi, 1% kuus (vrdl Swed ja SEB maksavad 100x vähem ehk 0,01%), mis tähendab et kui sul on enam-vähem püsivalt kontol üle 12.000 EUR, siis saad intressimaksetena kuutasu tagasi. Pluss näiteks väärtpaberite hoiutasu puudumine, ostukindlustus jms.
4) kindlustuskatted. Siin võib ise võrrelda ja otsustada. Nt vastutuskindlustuse kate LHVl on 100.000€, Swedil aga vaid 20.000€ ning SEBi platinumi kaitse ulatust pole isegi nende veebilehel ega poliisil kirjas... hambaravi LHVl 500€, Swedil 200€. Mõned asjad Swedil ka kobedamad, nt meditsiinikulud 750.000 (LHV 500.000), pagasi hilinemine üle 4h 1000€ (LHV 500€).
Summa summarum on kaalukauss pigem LHV kasuks. Jah, võib-olla on teistel kaartidel ka mingeid lisaeeliseid, Swedpanga platinum lubab vist neil peamaja külastamisel pooltunni tasuta parkida, aga mulle see oluline pole. Mõnele võib olla oluline pangapoolse tasuta sularaha väljavõtt, mida Swed kuni 1000€/kuus võimaldab, ma olen aga seni selles osas tasuta ja paremat kurssi pakkuvate Revoluti ja Wisega hakkama saanud. Samas kindla panga usku ma pole, kui keegi suudab mulle konkreetsete viidetega lepingule selgeks teha et nt Coop on sama raha eest parem, siis võin ka vahetada.
Mis kahjukäsitlusse puutub, siis olen aegade jooksul kolme Eesti pangakindlustusega neid ajanud ja pole ühelegi midagi kohutavat ette heita - kui sul on õigus, siis saad oma raha, kui ei ole, siis ei pruugi. Tundub enesestmõistetav, aga peale 10-12kuulisi keberniite ühe Saksa ja ühe Belgia pangakindlustajaga täiesti ilmselgetes asjades on ükskõik millise Eesti kindlustaja nõudmised kui sulnis lapselalin.
Buldooza tõi võrdlusesse sisse ka kaardi enda hüved. Ma natuke täiendan seda.
Swedbanki nii Platinum kui ka Gold kaartidel on juba mõnda aega kaasas ka Boingo internet ehk lahtiseletatult tasuta internet lendudel (nii kaug- kui lähimaa omadel) neil lennufirmadel, kus Boingo on roaming-parnteriks. Kuna ise lendan üldjuhul ainult Miles&More partneritega, siis teiste kohta ei tea, kuid nii Lufthansa (nii lähi- kui kaugliinidel) kui Swissi (neil on internet ainult kaugliinidel oleams) lennukites on see internet väga ilusti toiminud. Kokkuhoid kokkuvõttes üsnagi märkimisväärne.
Platinum kaardi lisapaketiga kaasnevad ka mingis ulatuses (järsku 10?) lennujaama loungede külastused LougeKey programmi raames ja ka kiirturvakontroll (mida vist tuleb ka kuidagi eraldi aktiveerida). Ise ei ole kumbagi kasutanud, sest mõlemat katavad minu jaoks lennufirmade kaardid, kuid tean, et teised on kasutanud ja toimib.
Resitõrkekindlustuse osas on Swed Platinumil piiriks 5000 € ja seal hulgas pagasi hilinemise kaitse 1000€ (praktikas tähendab see seda, et kui pagas Sinuga samal lennul ei ole, saad vajalikud riided ja tarvikud 1000€ ulatuses soetada).
Mida silmas pidada, on ka asjaolu, kes veel kaardikindlustusega kaetud on ja missuguste reiside puhul see kehtib (tänapäeva bleasure reisimise ajastul oluline faktor) . Mina olen asja lahendanud nii, et Swedilt tuleb reisikindlustus nii era-Platinumi kui firma Gold-kaardiga. Erakaardiga on kaetud kogu pere ja firmakaardiga kuni 4 kolleegi. Ja kui ongi kindlustusjuhtum, siis ei ole minul kliendina vahet, kumma kindlustuse kulude reale nad oma maja sees kahju kannavad -- mõlemad "bleasure" osad nende endi kindlustusega kaetud.
Raul, Swedi kodulehelt ei leidnud kohe, et ka lendudel wifit pakuvad, aga eks pean edasi uurima.
Selle 160 eurose lisapaketiga on mitte 10 vaid siiski 20 lounge`i aga KALENDRIaastas. Seega, kui täna, novembri lõpus alles ostaks selle lisapaketi, siis oleks vaja 2022 aasta lõpuni üle päeva neis käia, et kõik 20 ära kasutada ja 1 külastuse hind 8 euroni viia ;-)
Pagasi hilinemise kaitse annab küll meelerahu, kohati võib tunda ennast lausa "lotovõitjana", kui kohver karusellile ei ilmu ja saad shoppama minna ;-)
Paar aastat tagasi suusareisil jäi mitu suusakotti jätkulennust maha ning meie suusavarustus jõudis naaberriigi suusakuurorti hotelli alles paar päeva hiljem kohale. Sai pagasit ja suusamäkke minekut perega oodates nii lennufirma kui Swediga kindluse mõttes enne ka konsulteeritud telefonis. Ja tulemusena saime osalt laenutatud ja osalt ostetud uued suusad-kepid-saapad, kiivrid, prillid, kindad jne (mis nüüd uuemad ja moodsamad, kui enda omad olid). Tegemist muidugi oli, et nii uus kui vana kola (ei raatsinud ju kõike ära vistata) hiljem tagasilennule mahutada, aga see juba eraldi teema.
@tom1967
See Boingo interneti pakkumine on neil jah natukene nö "nuka taga".
Aga juhend selle kasutamiseks siin:
Mina olen lennukites kasutanud seda küll mitte läbi äpi netti minekuks vaid valides lennufirma enda pakutava ligipääsulehe, sealt Roaming Partners ning sealt siis Boingo.
@Raul, OK, uurin Boingot. Finnairiga mul hetkel veel tasuta 30 min Euroopas ja kogu lennu ajal pikamaalendudel, aga vahel tuleb Rauli lemmikfirma või mõne muu lendajaga ka liikuda ja siis oleks ju tore vaadata netist, mis Trip.ee-s või mujal toimub.
Loodan, et me nüüd teemaalgataja algsest küsimusest kaardikindlustuse kohta oma lisaväärtus-detailidega liiga kaugele ei liigu.
Tänud kõigile asjaliku tagasiside ja arvamuste eest!
Keegi pole veel kiitnud Luminori või COOPi lahendusi. Kas on siin ka nende kasutajaid ja milline on arvamus teenusest?
Lisan siia ka lõigu kommentaarist, mis saadeti privaatselt sõnumitesse:
"Reisikindlustuseks ainuke toimiv on Swedbank'i Gold või Platinum krediitkaart, ei ole vaja mingit uurimustööd tehagi:). Olen ise reisikorraldaja, mu klientidel olnud 10 aasta jooksul erinevaid, kõigi teistega on probeeme olnud, Swediga ei kunagi. Mul endal oli Gold, nüüd Platinum, igal aastal olen kasutanud, pole kunagi ühtegi lisaküsimust ja kõik on kiirelt hüvitatud. "
Endal pole ka kunagi Swediga probleeme olnud, vastatud on alati kiiresti ja hüvitatud samuti kiiresti. Pole kohanud mingit puiklevat suhtumist. (Näiteks kunagi mingi Euroopa riigi puhul saatsin küsimuse, et ühest küljest kehtib siin Euroopa Liidu ravikindlustuskaart ja sellega arstiteenus tasuta, teisalt kuskil foorumites soovitatakse välismaalastel siiski eraarsti juurde pöörduda, sest need oskavad paremini inglise keelt - vastati, et jaa, muidugi minge kohe erapolikliinikusse ja saatke arve meile, maksame kohe kinni - maksidki).
Aga kuidas see Boingo toimib? Lennukis on ju ikka üks wifi-võrk, mitte mingi eraldi Boingo võrk ka? Lihtsalt kui siis lööb lahti selle avalehe, et maksa neti eest miilidega, krediitkaardiga või oma äriklassi vautšeriga, siis on seal mingi Boingo link ka, et selle kaudu siseneda?