Tere,
Minek Taisse (Phuket) 2020 veebruaris. Kuna meid on 3 ja sooviks ka natuke ringi liikuda, siis oleks plaan rentida auto.
Kas oskate soovitada millist autorenti tasuks kasutada, et kõik oleks piisavalt lihtne ja ei tekiks probleeme (poleks sulid)?
Kohapeal oleks 2 nädalat. Mis on sellise aja peale mõistlik autorendi maksumus?
Olen ka uurinud siin olevaid teemasid, aga kõik suht vanad.
Olen tänulik igasuguse abi eest :)
Ei oska küll autorendifirmat soovitada, aga meeldetuletuseks, et Tais on vasakpoolne liiklus ja ainult Eestis välja antud juhiloaga seal sõita ei või. Nõutav on sellele lisaks ka “International Driving Permit” (IDP).
If you do not have a valid license and an IDP, you can be held fully responsible for any accident you are involved in and any insurance coverage may automatically become void as you were driving illegally.
https://www.thephuketnews.com/tourists-driving-in-phuket-get-legal-or-get-fined-or-worse-60290.php#c61v1aZV2J6FAOES.97
Googel: Car Rental Phuket Airport. Sain hoobilt 12 firmat. Kuupäev näit. 1.02-15.02 hinnaks 300-350. eur. Kõik tuntud rahvusvahelised firmad. Võta 0 omavastutus, magad rahulikumalt. Rahvusvahelise juhiloa (papiraamatu) saad kohe ARK-ist, 26 eur. aga pilt kaasa, 3,5x4,5. Aga see parempoolne rool ja vasakpoolne liiklus on tore. Ise sõidan seal ainult rolluga.
@ inbox
Ametlikult ei kehti Tais meil seni välja antav IDP.
Seega avarii korral ja tähti näriva bürokraatia korral ei olegi vahet, kas sul see IDP on olemas või mitte.
Norm hind on ca 200€ Näiteks, hetkel Agoda kaudu kasutates otsingut pakub 170-200€ eest. Aga see on omavastutusega 150€. 10€ päevas juurde saab täiskindlustuse, see jäägu aga igaühe otsustada. Mina selle aasta veebruaris rentisid otse hotellist, 1500 thb päev. Vasakpoolse liiklusega mina isiklikult harjusin paari kilomeetriga. Ainukeseks peavaluks jäi ringilt mahasõidud, kuidagi ei harjunud ära. Aga siiski ei midagi hullu.
Kroks, mis riskidest räägid? Rentimine ja vastutus nagu igalpool mujal ka meil Eestis. Mitte midagi enamat. Vaevalt, et odavam on alati mugavam.
Riski jutt meenutab mulle kunagist minekut Dominikaani, kus oli samuti mõte omapäi autoga ringi sõita ja saart uudistada. Foorumites olid hirrrrrrmsad jutud kohutavas seisukorras teedest ja sellest, kui hull liiklus.
Kohapeal selgus, et pealinnast tasus tõepoolest eemale hoida, kuid need "kohutavad" teed saarel olid vaat et paremad kui mõni kruusatee Lõuna-Eestis :) Lihtsalt terve saar polnud täis asfalteeritud kiirteid :)
Meie reisime lastega ja oleme väga palju Tais just omal käel autoga ringi sõitnud, sh läbinud vahetult pärast 2017.aasta üleujutust autoga teekonna marsruudil Hua Hin - Phuket, kus päev pärast üleujutust olid juba paigaldatud ajutised sillad üle jõgede jmt, st liiklus on väga hästi korraldatud.
Olles sõitnud nii Phuketis, maapiirkondades, Hua Hinis, kui ka Bangkokis, siis ainult viimane linna on tõesti koht, kuhu autoga vabatahtlikult liiklema ei läheks. Igal pool mujal on liiklus, millega peab harjuma, kuid mis on suures plaanis täiesti OK. Minu arvates on mitmeid-mitmeid kordi ohtlikum rentida Tais näiteks motorollerit - kahekuuse reisi jooksul nähtud laipadega õnnetute kokku lugemiseks ühe käe näppudest ei jagunud.
Ise oleme alati auto võtnud rental carsi kaudu.
Ma arvan, et Kroks peab silmas mitte parempoolset liiklust, vaid seda, et rhv juhiluba ei kehti ja reaalselt tunned sa seda alles siis, kui õnnetuses osaled. Huvitav, kas tervisekindlustuse osa saab ka selle argumendiga kahjujuhtumite välistustesse arvata, et tegelikult sa polekski tohtinud autot juhtida ja pead nüüd ise oma kulud kandma?
Kuhu seal Phuketil niiväga sõita?Võibolla mõistlikum võtta ööbimiskohad eri kohtadesse?Saartele pole plaani minna?
ehk räägid lahti ka, miks julged? Inimesed rendivad ja tahaks teada. Seda, et õnnetuse korral on turist süüdi, see on nii enamuses idamaades.
Mina tegin kusjuures avarii Filipiinidel. Kuna olen kunagi ammu avariigrupis töötanud, hakkasin kohe jälgi fikseerima, et pareerida süüdistusi, minu üllatuseks kohaletulnud politseinikud isegi ei proovinud mind natukenegi süüdlaseks teha.
Auto rentimiseks peab julge olema Moskvas, seal on ainsana surmav kooslus kaos+pohhuism+kiirus, mujal on vähemalt üks komponentidest puudu.
Mina isiklikult küll ei tea, et meie juhiluba + IDP Tais ei kehtiks, selle kohta võiks ka mingi ametliku lingi panna. Muidu ei olekski ju mõtet kohalikel rendifirmadel seda küsida, ilma nt meie ees seisnud paar lennujaamast autot ei saanud.
Kui 2 järgmist linki omavahel kokku panna, siis näib, et Eestis väljaantav rahvusvaheline juhiluba Tais ei kehti, kuna Tai puhul lahter Accession(a), Succession(d), Ratification on tyhi: https://www.mnt.ee/et/liikleja/juhiluba-ja-juhtimisoigus/rahvusvaheline-juhiluba http://www.unece.org/trans/conventn/legalinst_08_RTRSS_RT1968.html
(Viimast linki ei õnnestu salvestada korralikult, keegi enamate õigustega võiks mudida, eemaldades sümbolid '\')
Avarii ja plekimõlkimine on kaks eri asja. Oleks olnud avarii, kus keegi satub haiglasse, oleks ilma jututa teise poole haiglaravi maksnud.
Rendifirmade väitel(rentalcars.com) ei pea olema rahvusvahelist juhiluba.
Samas Hertz Thailand lehel on kirjas nii:
Must hold a valid Thai driving license / international driving license or a driving license from a renter’s country of residence (with an English translation).
Ei ole ammu juhilube rahakotist välja võtnud ja paraku seal suurt midagi inglise keeles ei ole. Seega tundub jah, et peab olema rahvusvaheline juhiluba.
MInult küsiti rahvusvahelist juhiluba Chiang Mai -s nii rolleri kui ka auto rentimisel. Kuna mul oli olemas, siis ma ei tea, kuidas oleks asi lahenenud selle puudumisel. Vt ka https://trip.ee/foorum/uldfoorum/autoga-pohja-ja-kesk-tai-s-2019-pildid