RyanAir pagas, ümberistumine

Hei

Mul küsimus. Nimelt lähen Riiast Londoni ümberistumisega, Portosse. Ja mul on seljakott kaalus ca 10kg (45l). Ma ei ole online checki teinud, sest ma pole kindel kas selline mitte päris suur ega ka mitte päris väike seljakott käsipagasina läbi läheb. Nagu ma aru saan siis RyanAiriga peab pagasi ümberistumisel välja võtma ning uuesti järgmisele lennule checkima (st ka lisakulusid). Ehk siis et ei saa seda lõppsihtkohas välja võtta. St et oleks igati mõttekas see kott kuidagi pardale käsipagasina kaasa vedada.

On kellegi kogemust selles vallas, et kas selle firmaga taolised trikid võivad läbi minna, et sokutada seljakott kuidagi käsipagasina pardale?

Ja et kas see online check võib kuidagi seda olukorda parandada?

Ja kas see krdi (pardon my french :) ) ümberistumise teema selle firmaga on tegelt ka nii karm kui räägitakse?

Kristian

Endal just RyanAiri yberistumisega lennuga kogemust pole aga ...RyanAiri pagasiga kyll. Nimelt lendasime see aasta Prantsusmaalt Belgiasse. Minnes oli meil kaks check in pagasit ja lisaks kasipagasina vaike seljakott, arvutikott, spordikott ja rull banneritega. Laks nagu ludinal ei mingeid probleeme. Tagasi tulles Belgias aga ainult probleemid olidki. Esiteks check in'is selgus, et meie pagas on 17,5kg ja 10,5kg ...ei sobi. See on 15kg yhe pagasi kohta. Nii tostsime siis asju veidi ringi ja sobis. Minnes aga passikontrolli selgus, et seal (Brysselis) on yks pagas reisija kohta lennuki pardale. Meil oli arvutikott, seljakott ja bannerite rull. See teeb kolm pagasit!!!Kilogrammid voi suurus ei lugenud. Tostsime siis jallegi asju ringi...nimelt oli mul seljakottis ...yks spordikott. Panime bannerid ja seljakoti spordikotti...Jallegi paluti moota, et kas spordikott ikka mahub sinna lennukipagasi mootudesse, mahtus. Hiljem turvakontrollis paluti uuesti spordikott sinna suruda...mahtus. Jareldus, kui sinu seljakott sinna lennupagasi mootudesse mahub siis ei tohiks probleemi olla. Samas soltub see aga suuresti kohalikust lennujaamast ja kontrollijate tujudest(nagu meil selgus ..minnes ei mingit probleemi)mitte niipalju RyanAirist.

Sõbranna just kirjutas, kuidas Ryanair oli nendelt selle tegemata online check-ini eest võtnud 20£/nägu (juhul muidugi, kui sa piletit bronnides oled valinud online checki ja siis selle mingil põhjusel tegemata jätnud, lootes, et küll vormistavad ära) ja käsipagasi mõõdud neil kodulehel kirjas, olen siit samast lugenud, et suht jälgivad seda. Endal ka ryaniga varsti mitu lendu ees, nii et üritan püsida kaardil :)

Küsiksin veel siia juurde, et kas RyanAiri käsipagasis võib vedada SÖÖKI?
Sain alles nüüd teada, et lennukis süüa ei saagi, aga lendan 2-ja 6-aastase lapsega. Eestist Malagasse kulub transpordi peale 20 tundi, seetõttu ka küsimus, et kas söök võib lennukis kaasas olla??

Kommi, šokolaadi, banaani. Lennukis pakutakse ikka sööki ka (pitsa, võileib), oma raha eest, tõsi, aga mitte just kole kallist. Ja lennujaamas ikka sobib oma toidupoolist nosida, nii et võtke aga pirukad kaasa.

Nädal tagasi lendasin elus esimest korda Ryanairiga Riiast Liverpooli, et 4 päeva hiljem Glasgow-st tagasi Riiga lennata ja tegin päev enne äralendu mõlemas suunas check in-i arvuti taga ära. Panin kirja endale ja oma naisele selle 1 lubatud tasuta pagasi mõlemas suunas kuid sattusime reisil veidi rohkem shoppama ning kuigi mõlemate need tavalised järelveetavad lennukotid olid veidi rohkem punnis, saadeti mingil põhjusel vaid 1 neist tagasi. Proovisime küll üht-ja teispidi neid asju ümber tõsta ja ka kotist mõned riided topelt selga panna aga ei miskit, üks kott oli lubatud 20 cm asemel ilmselt ligi 25 cm paks ;-((. Et mitte lennukile hilineda, pidin uuesti nii check-in järjekorras kui veel eraldi rahamaksmise kassasabas selgitama, et mind järjekorrast mööda lastakse ja napilt jõudsingi lennukile kuid 20 naela lisandunud pagas + 20 naela check in ümbertegemine (kuna varem tehtud ainult käsipagasi check in osutus nüüd valeks)oli ikka omajagu "kirves" arvestades, et punnis käsipagas maksis mulle ligi 2/3 varem "soodsalt ostetud" edasi-tagasi pileti maksumusest.
Muidu on Ryanairil uued lennukid, jalaruumi eriti megalt kui pääsed varuväljapääsu juurde istuma. Joogid suhteliselt kallid, söök kah mitte liiga odav aga kes tahab, saab sööki kaasa võtta küll.
Riia poolt äraminnes ei oldud nii ranged aga tagasilennul kontrolliti ikka väga rangelt, et 1 kott per nägu lennukisse (vahet pole, kas kilekott, seljakott, järelveetav kott) ja ei kaaluks üle 10 kg ning mõõdud 55x40x20 cm. Need rauast pagasimõõdupuud neil ju enne check in-i, siis turvakontrollis ja ka enne lennukile minekut.

Nii palju kui olen Ryanairiga lennanud, võetakse seda ühe pagasiühiku nõuet päris piinliku täpsusega, eriti Euroopas, lätlased nii jäigad ei olegi. Mul oli Hahn-Riia lennul järelveetava käsikohvri peal peegelkaamera kott - paluti kohvrisse suruda. Küsisin, kas võin fotoka kaela panna ja tühja koti kohvrisse - öeldi, et ei, kaelas rippuv peegelkaamera on eraldi ühik! Õnneks oli kohvris ruumi.
Minu taga tuli naisterahvas, kellel lisaks kohvrile kõige tavalise naiste õlakott - ja see kott tal kohvrisse ei mahtunud, nii et ta saadetigi pikema jututa turvakontrollist tagasi. Mis temast edasi sai, ei tea, aga ega see ilmselt meeldiv ei olnud.
Teemaalgataja, kui su seljakott mahub nendesse raamidesse, mis lennujaamas pagasiühiku suurust mõõdavad, ja kaal on >10 kg, siis pole põhjust muretseda. Ümberistumine pole sugugi hull, lihtsalt peab check-ini uuesti tegema - mis seal ikka nii hullu olla saab :)

Tänud kõigile infot andmast.

Täiesti normaalne käitumine Ryanairi poolt, ega nad sellega kasumit ei suuda teenida, et hipidele paarisajaeeguseid pileteid müüvad. Ikka on vaja naiivsetelt tegelastelt raha kätte saada.

Snoop, Sa võiks ikka enne lennata kui kommenteerid (minu arvamus endiselt ei muutu :) ).
Mis aga teemasse puutub, siis reeglid on kirjas pileti ostmisel - võiks öelda lausa puust ja punaselt. Ma leian, et äärmiselt normaalne on, kui lennufirma jälgib käsipagasile sätestatud nõudeid - see tagab selle, et kogu käsipagas mahub mugavalt ära ja ei teki probleemi, et keegi on oma teise koti minu kotile ette nähtud kohta pannud. See, et pagas "juhuslikult" liiga suureks osutub, ei ole ka väga tõenäoline - mõned inimesed üritavad võtta ka teadmatusest üle 100 ml vedelikke lennukisse, see ei tähenda, et see neil õnnestuks ja samuti ei kuula ma neid ka foorumis teemal "mu habapasta oli 150 ml aga sain läbi" teemal rõõmustamas. Tuleks leppida sellega, et kui reeglid on paigas, siis tuleb neid jälgida.
Ryanair on tõesti kasumis, ja ma kahtlustan, et mitte tänu sellele, et nad mõnele üksikule reegleid eiravale inimesele trahvi teevad. Pigem on põhjuseks hästi toimiv ja lihtne süsteem (online check-in on ülimalt mugav lahendus), lendude alati õigel ajal või varem kohale jõudmine (ma ei ole nendega kunagi hilinenud) ja Euroopa piires sihtkohtade rohkus ja tihe lennugraafik (eriti sellise halvasti ühendatud ala nagu meie regioon). Milleks maksta lendamise eest lihtsalt maksmise pärast rohkem? Niikaua kui enamik teisi lennufirmasid ei suuda pakkuda paremat teenust, siis samadel tingimustel on igati mõtekas eelistada odavamat.

Minu hirm lihtsalt põhines pigem kuulujuttudel kuna mul endal selle firmaga kogemus puudub. Samas EasyJet`i kohta on mul ainult kiidusõnad öelda, kuigi samuti tegu odavlennufirma klassi kuuluva ettevõttega.
Kindlasti ei ole firmadel reeglid niisama kirjas, aga ilmselt põhjustab segadust lennujaamades olev personal, kes annab aluse kahtlusteks kuna tegutsevad ettearvamatult ning nn olnevalt tujust.

Tänud kõigile veel kord teemasse pühendumast.

Kristian

Odavlennufirma Ryanair lõpetab lennujaamas lennule registreerimise ja küsib edaspidi pardakaartide trükkimise ja veebipõhise check-in'i eest lisaraha.
Alates järgmisest kolmapäevast peavad kõik Ryanairi reisijad check-in'i veebis tegema, vahendab logistikauudised.net.
Käsipagasist suuremad kotid saab igaüks jätta lennujaamas spetsiaalselt selleks loodud pagasiloovutusse.
Samal ajal kehtestab firma kohustusliku online check-in'i eest 5 euro (83 krooni) suuruse tasu. Kui te ise oma pardakaari välja ei prindi, küsib Ryanair samuti lisaraha - 40 eurot ehk 660 krooni.
http://www.tarbija24.ee/?id=119312

Accordingly, Ryanair will remove its £10/€10 airport check-in fee and introduce a £5/€5 online check-in fee per person, per flight, on new bookings, other than promotional fares (fares of “Free”, “€1” and “€5” will include web check-in on a free of charge basis), while a €40/£40 ‘boarding card re-issue fee’ will be introduced to encourage all passengers to arrive at the airport with their pre-printed web check-in boarding card.

Ma saan sellest lõigust aru, et uutele bookingutele laieneb vähemalt ainult see online check-in fee.

tom1967 kirjutas: "Panin kirja endale ja oma naisele selle 1 lubatud tasuta pagasi mõlemas suunas."

Ma küsiks igaks juhuks üle, et lennukisse võib kaasa võtta iga inimene kuni 10 kilose pagasikoti, mida ei pea kuskil kirja panema, üles märkima ja mille eest ei pea ka maksma? Või olen valesti aru saanud?
Maksma peab iga järgmise koti eest, mille koguraskus ei tohi ületada 15 kilo?

Eksju?

Mul ei lasknud Ryanair piletit osta online check-in valides, üritasin mitu korda ja kui valisin prooviks airport check-in, kohe pilet olemas ja 8 latti läinud. Või on seal mingi nipp? Nüüd pole muidugi enam vahet, kui ainult online check-in jääb.

Tere, küsimus seoses Ryanairi pagasiga ja check in´iga. Ostsime piletid Riia-Frankfurt, Frankfurt-Dublin lennule ( enne kui lennujaama check in ära kaotati) ja valisime siis selle lennujaama check in´i, nüüd seda enam ei ole, kas peame tegema nüüd online check in´i? Teine küsimus, siis pagasiga, kuna pileteid ostes ei teadanud palju tuleb pagasit, siis panin pagas 0, kas pagasi eest on võimalik juurde maksta lennujaamas või peab tegema seda enne (online check in´i ajal)?
Olen lugenud, et üks 10kg kott on kõigil tasuta, kas see kehtib veel?
Tänud igasuguse info eest!

Pole kunagi veel lennukiga lennanud, niisiis mõned küsimused, kui keegi raatsib vastata, siis tänan :)
Misasi on üldse see online-check in?
Kui palju peab koti eest maksma, kui see ei ületa 15 kilo?
Kui kott ületab 15 kilo, palju siis maksma peab?
Mitu kilo ühe inimese kohta üldse tohib selle lennufirmaga kaasa võtta?:P
Kas selle lennufirma piletid on tõesti nii odavad, kui räägitakse(250kr näiteks)?
Ma tõesti ei oska ise arvata, kuna pole iial lennukiga lennanud:D

Vastame siis:
1) Online check-in tähendab seda, et sisestad internetis oma andmed (sünniaeg, isikut tõendava dokumendi nr. jne) ja saad sellise ühe A4 välja printida, millega võib lennujaamas kohe minna otse turvakontrolli (kui sul ei ole äraantavat pagasit).
2) Igal lennufirmal on oma reeglid. Tavalennufirmade puhul ei pea üldiselt kottide eest eraldi maksma (näiteks Lufthansa, CSA jne), kotitasu on reeglina odavlennufirmadel. Näiteks ryanairi puhul saab võtta tasuta kuni kümme kilo, kuid kott peab mahtuma mõõtmetesse (siin on sellel teemal ka piisavalt arutatud). Igal lennufirmal on need nõudmised erinevad ja sa pead konkreetselt vaatama lennufirma lehelt.
3) Ryanairi puhul saad vaadata otse internetilehelt peale lennu valimist, palju äraantav pagas maksab. See on üldiselt erinev ja teinekord maksab pagas isegi rohkem kui lend ise. Kui ma õigesti mäletan, siis äraantav pagas (lisaks kuni 10 kg lennukisse võetavale pagasile) võib kaaluda maksimum 15 kg.
4) 10 kg lennukisse ja tasulise äraantava pagasi puhul kuni 15 kg.
5) Oleneb millal sa lendad, mõned piletid võid saada ka 100 krooniga, viimasel hetkel ostes võid aga maksta lausa 8000 krooni.

Mis puutub online check-ini ja pagasi äraandmisesse eraldi kohta, siis see on levinud praktika ka teiste lennufirmade puhul (näiteks American Airlines kasutab samuti sama skeemi, et kõigepealt teed check-ini ja siis annad alles pagasi ära). Ryanair'i puhul tuleb teha online check-in - enne lendu tuleb e-mail lingiga, kust saab otse seda teha. Prinditud leht tuleb lennujaama kaasa võtta ja selle lehe alusel saab ka pagasi ära anda (juhul kui on makstud äraantava pagasi eest).

Kui paljudel juhtudel on nõutud koti eest maksmist? Kas on oht, et ei lasta läbi turvakontrolli, kui kaasas ainult käsipagas, mis ei ületa kaalupiirangut, aga mõõtudelt on umbes 50x36x24(ehk siis kõrgus pisut suurem, samas kui teised mõõdud väiksemad). Imelik hakata paar cm madalamat kohvrit ostma ainult selle lennu jaoks, aga nelja otsa eest juurde maksta ka ei tahaks.
Ja veel, kas praegu kehtivad lisapagasile kodulehel toodud hinnad, ehk siis 20eurot ühe otsa eest ja 10eurose pagasi saab võtta ainult internetis broneerides? Pärast broneeringut check in-i ajal seda vist enam muuta ei anna.

Nii, käisin reisil ära ja saan otse teile anda kommentaare selle RyanAiri pagasi ja checkinni kohta.

Teekond oli Riia-London-Porto. Tagasi Lisbon-Dublin-Riia.

Pagasimaksude suurused olenevad lennujaamadest, sest igal pool võeti mult erinev summa. London oli kõige hullem. Seal pidin maksma checkinni eest 20 naela + pagasimaks 20 naela. Kokku siis 40 naela. Fkng hell. Osati ka omast lollusest, sest ma ei teinud eelnevalt checkinni, aga pagasit ma ei oleks nii või teisiti saanud enne regada. Aga oleks pidanud ise ennast regama ja pagasi lennujaamas. Ühesõnaga kaotasin 20 naela. Lisaks pidin 6h lennujaamas veetma öösel, aga see ei puutu siia teemasse :)

Sama asja eest Dublinis võeti mult 10 euri regamine + pagas 20 euri. Portugalist ära lennates ei pidanud ma mingi regamise eest maksma, ainult pagasi eest 18 euri. Thumbs up for Lisbon :)

Riiast ma ei mäelta enam plaju nad võtsid, aga pmst oli sama värk, et ca 30 auri kogu laks.

Kokkuvõtteks siis, et RyanAiriga lennates kooritakse iga tehtud või tegemata liigutuse eest. Kaaluge ennem täpsel üle palju teie pagas või käsipagas kaalub ja mida te ennem peate regama. Hea, et mul veel pagas ülekaaluline polnud, muidu oleks veel hullemini läinud.

Kasutasin seda firmat esimest ja ilmselt ka viimast korda, sest esmapilgul odav lennupilet on lõppkokkuvõtteks poole kallim. Lisaks ei tee nad ühendadtud reise, st et pead pagasi iga kord uuesti välja võtma, regama ning maksma. Arvestage siis juurde ka see lennujaamades passimise aeg, mil ootate järgmist lendu.

Tundub, et eelmine postitaja maksis lihtsalt laiskusest, oleks enne netis pannud kõik kirja ja teinud check-in'i ära, poleks pidanud midagi maksma juurde.
Mina näiteks ostsin just piletid Riiast (ühe vahemaandumisega) Bratislavasse ja tagasi - 320 EEK. Lennujaamas pole ma kunagi midagi juurde maksnud, sest viitsin ilusti ise pardakaardi välja printida.