Tallinna lennujaamas hetke olukord

Tere!

Kuidas on Tallinna lennujaamas olukord, selles mõttes, et kuna nüüd vaadatakse läbi kõikide inimeste sertifikaadid jms, siss sellele kuluv aeg on kindlasti suurem kui eelnevalt. Mis oleks mõistlik aeg kohale minna, et lennule ikka jõuaks?

Merlyn

Värav avatakse ikka sama palju varem kui enne.

Võibolla puhus õnn, aga Tallinna lennujaam on olnud ainus lennujaam, mis peale koroonat on endiselt väga kiirelt ja efektiivselt töötanud. Hoolimata sellest, et pardakaarte tuleb check-in lauast üle korjata, samas näidata ka testimise/vaktsineerimise sertifikaati ja sihtriigi passenger locator formi, olen siiski põhimõtteliselt 10 minutiga saanud läbi checki-ini ja turvakontrolli. 

Aga see võib suuresti ka sõltuda sihtkohast/lennufirmast. Olen näinud seal ka pikki järjekordi teistesse sihtkohtadesse. 

Kogemus välisriikide lennujaamas aga on täiesti vastupidine. Seal ei ole mitte vaid check-ini järjekorrad pikad, vaid ka mingil põhjusel on turvakontroll olnud väga vaevaline.

Liinilendudel on täituvus tõenäoliselt jätkuvalt keskmisest kesisem ja erilisi järjekordi need vähesed Tallinnast väljuvad lennud ei suuda tekitada.

Just uurisin ühe laupäevase liinilennu kohta ja öeldi, et mingit probleemi ei ole. Check-in avatakse ikka samal ajal jne.

Tšarterlennud on vast rohkem täis, aga neil on üks kindel sihtkoht ja kõigile samad nõuded, seega see kontroll kaua aega ei võta.

Tavaline loogika on see, et kui üritad minna liinilennule sama ajal, kui väljumas on kaks tšarterlendu, siis turvajärjekord võib kaua aega võtta. Keskmise tšarterlendaja peale kulub turvas alati kordi rohkem aega kui teistele. Aga hetkel tundub, et osad varahommikused tšarterid on asendatud päevaste aegadega. Ja realselt väljub Tallinnas heal juhul üks lend tunnis. Täna hommikusel tipptunnil väljus kahe tunni jooksul kokku kuus lendu (nende hulgas Kärdla ja Kuressaare), mis on vanade heade aegadega võrreldes väga väike number.

Peaksin ütlema, et läksin kaks tundi varem kohale, nagu nõutakse. Check inis läks kiiresti. Koos ID kaardiga andsin nõutavad dokumendid ja edasi. Natuke rohkem läks aega turvakontrollist läbi minnes, kuna läks paar lendu lähestikku. Igaljuhul alla poole tunni. Soovitan vaadata Tallinna Lennujaama lehelt, kas on lähestkku teisi lende.

Kui lendasin veebruaris Tenerifele, siis seisin tund aega järjekorras, sest paljudel oli dokumentidega probleeme. Kellel puudu, kellel käidi kuskil teisel korrusel midagi kontrollimas.

Huvitav, millised liinilennud tühjad on? Mina nüüd kevadel lennanud Tallinnast/Tallinna nii Finnairi kui Lufthansaga, siis täituvus 100%. St mul on tunne, et tõesti lende on kordades vähem, aga mis on, on hästi täis :) Ja seda mujal riikides samamoodi.

Aga lennujaamas peab veidi rohkem sabatama ( nõme neile, kes harjunud käsipagasiga reisima ja check-in lauda vältima), aga turvakontroll on ikka tühjavõitu. Kui ma tavaliselt jõuan ca 50 minutit enne lendu lennujaama, siis nüüd 80 tundub optimaalne.

Pole seda asja uurinud aga kas saan õigesti aru, et praegu peavad kõik check-in lauast läbi käima ja online check-in pole võimalik?

Osadel firmadel on online ikka võimalik, aga pardakaardi saab vaid lauast. Et kohad valid ära jne ja siis lähed võtad lauast pardakaardid isegi kui pagasit ei ole.

Päris nii ei ole. Nimelt saad teha paljudel lennufirmadel online registreerimise teha ja pileti välja printida, vahe tekib selles, et nende paberpiletitega mis saad registreerimis lauast nendega ei ole vaja pärast bürokraatiat uuesti läbi teha,kuna oma vajalikud tõendid, paberid ja muud asjad vaadatakse ära juba ees lauas, kui reisid ainult seljakotiga ja oled online registreerimise teinud, siis nendel inimestel kontrollitakse enne lennukisse laskmist kõike vajalike dokustaate

Just, mitmed lennufirmad lasevad küll onlines check-ini ära teha, sh istekohad kinnitada, aga pardakaarte elektroonselt ei anna, vaid selleks pead minema check-ini lauda kus enne pardakaartide andmist kontrollitakse kõik koroonadokumendid ja nõetele vastavused ära. Seda isegi juhul kui reisid käsipagasiga.

Meil kontrolliti kõiki vajaminevaid dokumente alles lennukile minema hakates, sest olime kõik elektroonselt teinud. Seda küll Frankfurdis.

LOT-ga sai küll onlines kõik ära teha ning pileti ka kätte. COVID testi (Belgia jaoks) näitasin boardingus. Seega oleneb täiesti lennufirmast ja sihtkohta(dest).

Finnair pardakaardid saab Tallinnas check-in lauast, kus kontrollib enne ka vajalikud sertifikaadid. Jah, saad telefonis /äppis küll istekohti valida, kuid elektroonilist regamist ja pardakaarti ei saa.

Tallinna väravas pole Finnair teist korda serte küsinud, aga Helsinki-Vantaa väravas enne lendu küsivad  taas.

Aegeaniga lend, Tallinnast, tegin check in netis, printisin pardakaardi ja väravas siis kontrolliti vajalikke pabereid, kuna märgati, et me pole  check in lauas käinud.

Ryanairi online check in-is laadisin meie covid testid check ini käigus sinna süsteemi ise üles. Boarding passil oli kirjas (covid documentation uploaded). Käisime aga check in deskist läbi kuna andsime pagasi ära, neid kodus prinditud boarding passe ei vaadand keegi ja samuti ei küsitud sertifikaate. Võimalik et siis tõesti neil jookseb see kõik kuskile oma süsteemi seal ilusti, aga no kes teab. Üldiselt läks kiiresti kõik ja ei täheldanud küll tavapärasest pikemat asjatamist.

Ma tegin esimese otsa sarnaselt Kadri_L-ga, kuid check-in lauas ei käinud. Boardingul kontrolliti (vähemalt minul) lisakas tavapärasele dokumendi ja pardakaardile veel COVID testi ning Saksamaa jaoks tehtavad deklaratsiooni. Ilmselt need, kes check-in lauas tegid said kiiremini, kuna eeldati, et nende osas on asjad kontrollitud. Samas lennule minek venis ikka jubedalt. Eks paljud olid covid testi, deklaratsiooni jms koti põhja pannud, et kindlasti ära ei kaoks :) ning selle otsimine võttis aega.

@12.06 Tallinn-Berlin Ryanair