trip-krainetrip-ukraine-dark
Vietnam omal käel

Tere!

Palun kogemusi, kuidas on ise Vietnami reisi organiseerimisega? Lennupiletid on tavapärane, aga kõik muu. Majutus? Transport? Lastega minek? 

Kahjuks pole üldse Aasia maadega kogemusi. Kas on lihtne leida transporti/transfeeri hotelli? Kui tahaks ringi käia, mis transport oleks kõige mõistlikum? 

Oleme palju ise reisinud, aga tavaliselt lennujaamast auto ja edasi juba majutus jma Seal ilmselt nii ei saa :)

Oleme tänulikud igasuguse kogemuse eest!

Pole nüüd Covidi ajal käinud ja ei tea kuidas nüüd asjad on, aga enne seda oli ikka superlihtne ning muretsema küll ei peaks. Arvan, et kõik muutub tagasi sama organiseerituks ning probleeme pole. Vähemalt Tais, kuhu pääsesime üle 2 aasta oli küll kõik sama hästi või isegi paremini organiseeritud.

Ise seal autot ega muud liiklusvahendit juhtida ei maksa, aga transfeer on igasuguste turismiteenuste lahutamatu osa. Mul on ilmselt kõik Vietnami hotellid peagi pärast broneerimist kirjutanud ja pakkunud transfeeri lennujaamast - tihti olen võtnud ka, see tuleb ehk mõni dollar kallim kui omal käel lennujaamast mõnest letist võttes, aga mugavam on võtta hotellist ja maksta alles check-outi tehes koos kõige muuga. Aga loomulikult toimib ka lihtsalt taksosse istumine. 

Näiteks viimati Hanoi hotell on pärast Bookingus bookimist kirjutanud ja pakkunud transfeeri 18 dollariga, teine hotell on kirjutanud pärast Agodas bookimist, et 38 dollariga saab edasi-tagasi transfeeri. Kiire otsing praegu näitas, et omal bukkides või lennujaamast võttes võib saada 15-17 dollariga transfeeri.

Alati pakutakse hotelli meilides ka igasuguseid tripe ja värke (Hanoi hotellid suht 100% tõenäosusega pakuvad mõnda Ha Long Bay reisi enda kaudu), aga need võib vabalt netist ka laevafirmade kodukatelt võtta. Hotellist võid küsida, hinnad on juures - võrrelda otse ostmise hinnaga. Transfeer hotellist on alati hinnas.

Aga üldiselt Vietnami puhul tundub, et väga pole vaja peljata hotelli kaudu broneerimist. Selleks on seal alati eraldi inimene või väiksemas hotellis mapp pakkumistega ja administraator tegeleb. Hinnad on väga sarnased sellele, mida saad kuskilt tänava reisibüroost - aga loomulikult võib ka sealtkaudu osta.

Kui nüüd transfeeridest rääkida, siis kahjuks ma ei tea, kas UBER Vietnamis töötab. USA-s oli see väga mugav ja tunduvalt odavam kui Hotellide ja Bookingu poolt pakutavad.

Selleks tuleb tõmmata Grab äpp. Suurlinnades toimib ilusti. Lennujaamade puhul ma ei viitsiks panustada, sest hind on niigi odav ja tihti on piirangud, kuhu äpitaksosid ligi lastakse.

Enne lennujaamast väljumist tuleks kindlasti võtta kohalik SIM-kaart interneti jaoks, siis ei pea linnas otsima. Viettel on parim firma. Hind pole oluline kulu, sellele ei maksa mõelda (ca 15 dollarit mingite gigade eest, eks ta mõne dollari kaupa läheb kallimaks, kui rohkem mahtu võtta).

Vietnam ja USA, need on need kaks riiki, kuhu ma iga kell tagasi läheks.

Vietnam on muidugi oluliselt ehedam ja autentsem ning erinevalt "improvedi" arvamusest, pole kahtlustki, et Vietnamis tuleb rentida sääreväristaja ehk võrr, sest sellega näeb seal "kõike". Muidugi, kui pole kunagi võrriga sõitnud, võib see olla probleem, aga vähegi tegija õpib selle tunni ajaga selgeks. Kusjuures, kiiver peab peas olema! See on Vietnamis, võrriga sõitmisel, ainus reegel.

Majutus on odav, söök on odav, võrr umbes 5-10 eurot päev, bensiini hind imeodav. 

Ainukesed mured Vietnamis on sääsed (malaaria) ja päike, mis kõrvetab kahe-kolme tunniga naha surnuks. 

Blogi : Mina ja Vietnam

2018.aasta märtsikuus saabusime lennukiga Hanoisse. 

Rongiga Hanoist Phong Nha koopaid vaatama ja edasi reisisime taksodega. Kõik sõidud tellisin ühest firmast. korraga nädal aega ette. Alati olid taksod õigel ajal õiges kohas. Üks taksojuhtidest ei osanud ühtki sõna inglise keelt. 

All firma andmed ja hinnad.

Hoi An on kena linn kus õhtul jalutada, läheks üks  kord veel.

Kuva lähtepilt

Lastega läheks Ba na hillsi kus on prantsuse kitš-linnake ja tuhandeid hiina turiste keda iga päev kümnete autobussidega kohale tuuakse. Linna saab vaid köisraudteega.

Kuva lähtepilt

Company Name : VM Travel 

Contact Person: Phan Thanh Vinh

Address 67 Le Loi street, Hue city

Phone Hotline (+84)917.126.661 

Email info@vmtravel.com.vn 

Website www.vmtravel.com.vn 

www.hueprivatecars.com 

1. Phong Nha to Hue - 94USD

2. Hue to Hoi An - 50USD, 

Sightseeing: - Lang Co Beach - Hai Van Pass - Marble Mountain

3. Hoi An to Ba na hills to Da Nang Airport -  50USD. Visit Ba na hills.

4. Ho Chi Minh airport via Sightseeing to Ben Thanh Market - 98USD.

War Remnants Museum, french post office, Notre Dame, Independent Place.

Taksode kogumaksumus 301USD, deposiit 30USD.

Kui Aasia liikluse kogemus varem puudub, pealegi veel lapsed kaasas, siis mitte mingil juhul ei soovita võrri ega ka rendiautot. Seda peab enne nägema ja siis otsustama. Minu Taist pärit reisikaaslane, kes on võrridega üles kasvanud, ilmselt 5-aastasest peale iseseisvalt võrriga poes käinud, ainult filmis Vietnami "issand, kuidas need hullud sõidavad" linnaliiklust ja keeldus seal ise sõitmast.

Aga nagu eelpoolsest autonäitest näha, pole sugugi raske leida seal mis tahes muud transporti reisibüroode kaudu, kindlasti lihtsam kui Euroopas kui nii mõneski teises Aasia riigis.

Üldiselt ei meenu kuskilt ühtegi varrukameest ega hinda, mida oleks tulnud 100 pealt 20 peale kaubelda, sellal kui kohalikud saaksid näiteks 5-ga. Mingit suurt turistide tüssamise taristut ei meenu küll kuskilt.

Sularahaga ehk? Kuna kohalik raha on nii suurte numbritega ja paralleelselt kasutusel dollar, siis on ehk lihtne 20 000 dongi (80 eurosenti) asemel maksta 200 000 dongi (8 eurot) - või vale nulliga summa tagasi saada, sest dollarites makstes tagasi antakse reeglina dongides. Aga see võis ka mõni teine Aasia riik olla, kus sellega probleeme oli, Myanmar või miskit.

Seda küll, et transpordi ajal võidakse teha peatusi mingites suurtes teeäärsetes kulla-, karra- ja ehtekesksustes, kus juht teatab, et nüüd on kohustuslik 20-minutiline pissipaus (kuigi keegi ei soovi WC-s käia). Samas erinevalt Türgi või Põhja-Aafrika sarnastest keskustest Vietnami müüjad pigem eiravad sind, ei suhtle ega määri midagi pähe. Juhile ei maksa seda pahaks panna, tema peab selle aja seal täis tiksuma, nii et võib julgelt seal konditsioneeritud müügisaalis ringi jalutada midagi ostmata.

Minu kogemus on aastast 2020 veebruar. Koheselt kui hakkas koroona levima. Ühtegi transproti ette ei bronninud, Maandusin otse Nha Trangi lennuväljal ja sealt eest sai bussiga linna (maksis ca. 4.-) ja kui buss liikuma hakkas siis uuriti kõigi käest mis hotelli soovitakse ja pandi selle järgi marsruut paika. Nha trangis kohapeal võtsime otse hotellist rollereid (135-155cm3) hinnaga 5.- 24h ja Nha trangist liikusime LUX bussiga Mui Ne´sse ja selle hind tuli ca.12.- . Seal saime hotellist juba rollereid hinnaga 6.- 24h ja edasi liikusime sealt bussiga Da Lati  hinnaga ca. 10.- kus maksis roller juba 7.- 24h. 

 Toidud olid soodsad, Grab oli olemas, aga ei kasutanud ja 2023 Veebruariks uued piletid ostetud.

Minule tundus maa kus tehakse ka kliendile elu lihtsaks nagu Filipiinidel.

Kasutaks teemat ja küsiks nii, et kui oleks ca 8 päeva kasutada, siis millised 1 või 2 sihtkohta Vietnamis valida? Kuna mitu 6-12 aastast last kaasas, siis rand/bassu peavad olema, aga midagi muud melu ja vaatamist võiks ka olla.

Täpsemalt siis sai järgmiseks märtsiks soetatud piletid Singapuri. Lisaks Singapuri nautimisele teeks umbes 8-päevase rannapuhkuse, ideaalis siis otselend Singapurist. Tundub olevat järgmine valik:

  1. Phuket - ca 10 aastat tagasi käidud (enamik reisiseltskonnast aga ei ole näinud), seal nädal veeta tundub mõistlik/piisav;

  2. Langkawi & Kuala Lumpur - ka umbes 10 aastat tagasi käidud. Langkawi rannapuhkuseks OK, aga üle 5p läheb igavaks, siis võiks uuesti Kuala Lumpuri ka üle vaadata. Penangil ei ole käinud, aga Langkawi vist rannapuhkuse poolest etem;

  3. Vietnamis Nha Trang ja/või Saigon - ei ole käinud ja võrdlus eelnevatega puudub.

Väga palju transpordi/reisimise peale aega ei tahaks kulutada ehk päris päeva-kahe tagant uus koht ei ole teema. Võibolla mõni teine kord väiksema seltskonnaga.

Kes juhtumisi neist igal pool käinud, mida eelistada või midagi uut pakkuda (Singapurist lennatav).

Täiendus: Singapurist lendab siiski otse Phu Quoci ka, oleks vist selgelt mõistlikum variant kui Nha Trang?

Ise Vietnamissse minnes olen ka kohe koos hotelliga lasknud omale broneerida hotelli transfeeri.

Kinnitan ka omalt poolt, et näiteks Tai ja Vietnami liiklus on tõesti väga erinev. Kuigi nii mõnedki siinsed inimesed on isegi Tai liiklusest ära ehmatanud, siis on seal tegelikult ikkagi korda majas ja reeglid selged.

Vietnamis (eriti just suurlinnades) on aga risti vastupidi. Igaüks keerab sinna kuhu ise tahab ja mingeid arusaadavaid reegleid ei paista üldse olevat. Vasak käsi on sõidu ajal ka pidevalt signaali nupul ja seda ei häbeneta ka pidevalt kasutada. Hanoi vanalinnas vahetasime isegi peale esimest ööd tänavapoolse hotelli toa (5. korrusel) hoovipoolse toa vastu, sest lihtsalt võimatu oli öösel magada tänavalt tuleva pideva signaalitamise taustal.

Ise olen ma Vietnamis rolleriga liikunud vaid Cat Ba saarel ja seal muidugi mingit liiklemise probleemi ei olnud.

Hanoi vanalinnas oli meil küll piisavalt tegemist nn. "varrukast tirijatega", kes kogu aeg mingeid kaupu püüdsid maha parseldada ja isegi mõnda aega järel käisid.

Mis puutub müüjate aususesse - üldiselt oli nagu kõik hästi. Välja arvatud üks kord (jällegi vanalinnas), kui minu kaaslasele anti saiakeste ostu järel sularaha tagasi just täpselt see ühe nulli jagu vähem raha. Algul ei pannud me seda tähelegi ja alles hotelli tagasi jõudes avastasime. Kahju oli vist umbes 10 euro kanti. Kusjuures kaaslase kohta arvati sellel reisil tihti, et ta ongi Vietnami päritolu (tegelikult Tai kodanik) ja hakati temaga tihti kohalikus keeles rääkima.

Seoses sellega soovitan esimest korda sinna minejatel omale kohapeal raha väärtus hästi selgeks teha sest seda tundub tõesti ikka jube palju olevat - selles mõttes, et tagasi võid oma arust palju raha saada, mis tegelikult polegi nii palju väärt. Hea abimees on valuuta kursse võrdlev telefoni äpp.

Hinnavahet kohalike ja turistide vahel märkasin ühel korral Hanoi kesklinnas mingit park/muuseumi külastades. Seal võeti valgelt inimeselt ikka julgelt rohkem raha sissepääsu eest ja see oli ka hinnakirjas olemas.

Aga üldiselt on Vietnam üks kena ja meelitav riik. Midagi keerulist organiseerimise mõttes küll ei olnud. Mingi hetk lähen kindlasti jälle  tagasi.

improved ütleb, et tuleb võtta kohalik SIM. Sarnaseid soovitusi on ka teiste riikide kohta. Seni olen seda soovitust eiranud aga alati olen ringi jälle kodus lõpetanud - sõltub inimesest ja vajadusest aga ei tasu välistada võimalust, et saab ka ilma hakkama.

VäikeLotti ütleb, et tuleb rentida võrr. Vietnamis kasutasin busse ja taksosid maapealseks kulgemiseks. Sai hakkama. Kui on soov, julgus ja võimalus, ehk siis tasub proovida. Annab kindasti mingi vabaduse. Meil puudus julgus aga hea oli pugeda ka võimaluse puudumise taha - kolmekesi, kellest üks sõidukõlbulik.

Transfeeri soovitused on sageli rõhuga taksondusel. Loomulikult sõitsime meiegi taksoga aga nagu juba ette asja uurisin, sai HCMC lennujaamast ühe bussiga päris esimese hotelli lähedale. Maksumus ilmselt väiksem, kui taksoga.

Enne minekut olid kõik ööbimispunktid (booking.com) ja siselennud (erinevad lennufirmad) bronnitud. Ei ole kohustuslik, saab ka kohapeal, minu stiil erinevatel nii lennu- kui autoreisidel on lihtsalt selline (meeldib kindel teadmine ette ja rahulik bronnide valimine kodus arvuti taga - valdavalt ei ole seni pidanud pettuma). Eks kõik sõltub oludest ja soovidest.

Linnadevahelised bussipiletid ja transfeerid bussi- ja lennujaamadesse sain hotellidest. Jaamast edasi järgmisse hotelli mõnikord siis taksoga või ka mõne hotelli puhul tasuta transfeeriga.

Đà Lạt-i hotelli jõudmine meenutas effekti kirjeldatud Nha Trang'i oma. Mõned linnadevahelised sõidud sai tehtud Sleeper bussidega, mille piletid sai samuti hotellidest.

Hotellis pakutavate bussipiletite, ekskursioonide ja transfeeride info on sageli booking.com-is kirjas, selle järgi ka hea hotellivalikut teha ning jällegi minu jaoks mugavam kodus arvuti taga (nõunikud loomulikult üle õla kooskõlastamas).

Vietnamis sääski ei kohanud (veebr-märts) Đà Lạt'ist Phú Quốc-ini, maal ja linnas. Võimalik, et vedas lihtsalt. Päikse poolt ära ei kõrvetunud (järelikult on välditav, päike tegelikult paistis).

Raha ümberarvutamised tegin soravalt peast enda poolt koostatud rusikareegliga stiilis VND viis komakohta number väiksemaks ja korda neli võrdub ligikaudu Evro.

Plaanime ka uuesti minna, seekord põhjapoolsesse osasse.

Mis nõuded rolleri rentimisel on? A-kategooria nõutud? Tagatised?

Phu Quoc lennujaamast peaks justkui saama lennata ka Siem Reapi, aga momondo selliseid lende ei leia. Kas Phu Quacilt on võimalik otse Kambodzasse liikuda, olgu siis Sihanoukville, Phnom Pehni või Siem Reapi?

Kasutaks ka teemat ära - kahjuks ei taibanud open jaw piletit osta, nii et ilmselt peab piirduma lõunapiirkonnaga. Kas Saigon-> (buss) Can Tho/Mekong delta-> (lend) Hoi An -> (lend) Nha Trang->(buss) Dalat -> (buss) Mui Ne -> (rong) Saigon tundub mõistlik tripp 2 nädalaga? Huvideks selline niisama tšillimine, loodus, söök, kultuur, rannas pikalt passida ei viitsi. Phu Quoci kohta ei ole viimasel ajal head kuulnud, Con Dao tundub äge, aga vist logistiliselt tülikam + hinnad ja piletite saadavus. Ära bookiks esimese ja viimased ööd Saigonis ja vajadusel siselennud, muidu vaataks tunde järgi. Või Hoi An otsa asemel väike Cambodža ring sisse pressida?

jaanusm. Rollerit küsisin alati hotelli lauast, kedagi ei huvitanud ei load, ei tagatis.  Arvatavasti kuna passiandmed olid hotellil olemas. Aastal 2016 maksis võrr nädalaks 4 euot päev, tavaliselt 135m3. Annab tohutu vabaduse ja ringi kolamiseks hoopis teised perspektiivid. See käis kuidagi nii, et lendasime  mingisse piirkonda ja rentisime seal esimesest hotellist nädalaks võrri, kuigi ööbisime seal ainult ühe öö. Väiksed seljakotid lubavad mugavalt ringi trippida ja ööbida seal kus meeldib. Minu seljakott mahtus sadulasse, naise oma oli tagaistuja seljas. Lastega muidugi võimatu. Liikluses peab sõitma voolus, mitte liikluseeskirjadest kramplikult kinni pidama. Maksab olla tähelepanelik, kuna sinu sõidusuunas on palju vasakpööret üritavaid vastusuunas ukerdajaid.

Teadja. Olles käinud kõigis sinu poolt mainitud sihtkohtades, siis lastega valiksin Langkawi. Lisaks lihtsalt sinna naabersaared, kas Penangi või Tais asuva Koh Lipe. Penang Langkawi lennukipilet maksis 15 eurot, mälu järgi oli vist mingi 40 minutit lendu. Georgetownis sain oma elu parimad maitseelamused, soovitan õhtul Little India linnaosa restorane. Koh Lipele oli kiirpaadiga 50 minutit sõitu, paremat lebosaart annab otsida.

Kuivõrd teema vast veidi Turkishi pakkumistest ajendatud ja isegi piletid soetanud, siis jälgin infot huviga.

Igasuguste sise- ja jätkulendudega hoiaks reisi lähenemiseni tagasi, sest juba mingi kabetamine käib graafikutega ja kunagi varasemast on samuti Turkishiga üks algselt vägagi viisaka graafikuga reis Aasiasse lõpuks ära jäämisega kulmineerunud.

Käib tõesti kabetamine graafikutega... Sai samuti piletid Vietnami osta, ja just tuli ilgelt ebameeldiv e-mail, et layover Istanbulis on varasema ca 3-4h asemel nüüd 27-28h :) 

Ei hakanud hetkel midagi kinnitama ega näppima, äkki muudavad veelgi.. Aga ilmselt siis mõistlikum paluda neil liigutada Tallinnast lend ühe päeva võrra edasi.

Kindel? Vaatasin esimese hooga sama eile, aga tegelt TLN-Istanbul jõuab õhtul ja Istanbul-HCMC väljub juba järgmine kuupäev, reaalselt tõsteti 02.30-lt 02.05 peale samal kuupäeval, meil vähemalt.

Jah, algul toimus selline muudatus nagu mainisid, nüüd aga nihutati Istanbulist lendu HCM Citysse hoopiski päeva võrra edasi.

Mul piletid jaanuariks, iga natukese aja tagant tuleb sõnumeid graafiku muutumise kohta, ei viitsi enam lugedagi :D