AirBalticu uus käsipagasipoliitika - 8kg ja 12kg
Tuli selline uudiskiri e-mailile täna airBalticult. Huvitav, kas nüüd hakatakse igat käsipagasiühikut väravas üle kaaluma?

New heavier cabin baggage 

You can now choose between two cabin baggage options when traveling on a Basic or Premium ticket. You can still take on board one cabin bag (55x40x23 cm) and one personal item (30x40x10 cm) with a total weight of 8 kg free of charge. 

If you need to bring more but don't want to check in your suitcase and wait at the baggage belt, we now offer the option of increasing your hand baggage weight by 4 kg. When you buy your ticket throughairbaltic.com, add Heavy cabin baggage for just 8.99 EUR and bring 12 kg on board instead of 8 kg. 

Please note! If you purchase additional cabin baggage weight, your cabin baggage must still remain within the above-mentioned dimensions. Exceeding the allowed cabin baggage weight or size limits will cost EUR 60 at the airport.

Ilmselt läheb suuremaks kaalumiseks jah D). See 60 eur lisatasu üle 8 kg pagasi eest on lennufirmale ikka väga magus pirukas.

kui igat kotti nüüd väravas kaaluma hakatakse, siis jäävad nad oma "Euroopa punktuaalseim lennufirma" tiitlist küll väga ruttu ilma :D

Mida see uudis meile ei ütle, on see, kuidas seda juurutada plaanitakse. See võib olla lihtsalt uus valikuline lisavõimalus ja kaaluma ei hakata. Samas võib see olla ka Ryanairi stiilis potentsiaalne peedistamiskoht. Või loterii nende kahe vahel.

Esialgu võtaks lihtsalt teadmiseks ja vaataks, kas midagi ka reaalselt muutub või ei.

airBalticul on ju arvuka koodijagamise tõttu nagunii väga keeruline midagi mõõta ja kaaluda. Alati võib leiduda reisijaid, kes on mingi muu lennufirma koodiga pileti omandanud ja kellele airBaltic on lihtsalt esimene või viimane jupp pikemast reisisist.
Paljudele sellistele nagunii kehtivad hoopis mingid tont teab mis Austraalia või Aasia otsa näiteks premium economy tingimused. Jõuad sa siin kõiki 160 reisijat segregeerida, et keda võib paari kilo pärast kottida ja kes kukub kiunuma, et tal üldse Qatari või Etihadi Uus-Meremaale lendamise pilet, Silver/Ruby/Gold/Bold klassis, 30 kilo äraantavat ja 15 kilo pardalevõetavat - kaks ühikut pealegi - ja sügavalt pohh, et Euroopas ühel tunnisel otsal (5% pileti kogumahust) mingi airBaltic üritab mingeid oma reegleid teha.

On kellegil infot, kas kaalud on välja võetud Tallinna Lennujaamas?

Kaalud on ju Tallinna lennujaamas juba aastaid olnud ?

8 kg on ju väga hästi :) 
TUI-l on see üldse mingid naeruväärsed 5 kg, kusjuures Helsingi lennujaamas kontrolliti seda grammitäpsusega (Tenerifele). 
Aga kui ma viimati Vietnamisse TUI-ga lendasin, siis läksingi 5 kg käsipagasiga. Põhimõtteliselt.
Tegin nii Vietnami kui Kambodža tripi 5 kg pagasiga ära :) Seljakotiga.

Kui palju kilosid sinna käsipagasisse ikka mahub, panin tavasuuruses käsipagasi kohvri servast servani täis ja kaalus vaid 6 kg (sh kohver ise 1,5 kg). Väikse pambu saab veel kättegi võtta. 

Alati on võimalik kasutada oma jope ja pükste (suuri) taskuid. Kui mina TUIga Kanaaridele läksin, siis kaalus kott ilusti 4,9kg, aga taskutes oli veel ca 3kg, mis kohe peala kaalumist ja piletite kättesaamist kotti tagasi rändasid.

Olen ka kasutanud läpakas-raamatud vöö vahele ja rasked asjad taskusse, kui näed, et järjekorras eesolijaid jebitakse, puhtalt riietega on 5kg üsna keeruline saavutus. 

Huvitav, kui nüüd lähen tavalise seljakoti ja käsipagasi kohvriga, kas läbi saan. Seljakoti mõõdud muidugi ei vasta sellele nii öelda pisemale kotile. Kuid kuidas Airbalticuga üldse on. Kus see pisem kott üldse läheb? Pole varasemalt üldse Airbalticuga lennanud. 

Paar päeva tagasi Riiast Tallinnasse lennates igatahes korjati seljakottidega reisijatelt, kel oli lisaks ka käsipagas,lisaraha.

Täna saatis see naljalennufirma mulle sellise kirja, kus ütleb, et hakatakse spetsiaalselt kaaluma lennujaamades. Ehk sisuliselt pileti hind käsipagasiga reisijale on 9 eurot kallim kui veebileht näitab. Nt kui lähed nädalaks tööreisile, siis läheb ikka üle 8 kg lihtsalt. St nad ei kaalu mitte ainult käsipagasit üksi, vaid ka väikest ühikut (käekott, läptop jms) koos. Minu seisukoht on, et pangu oma piletihind siis kohe mõni eurot kallimaks ja tehku normaalne kaalupiirang, selle asemel, et sebida siin kaaludega.

Dear passenger,
we would like to inform you that heavy traffic is expected at most European airports during the summer vacation season.
In order to ensure efficient boarding and sufficient baggage space in the aircraft, we have introduced additional cabin baggage control points at our airports. Therefore, we kindly ask you to check your cabin baggage dimensions and weight prior to going to the airport.
If you are not sure whether your bags fit within our cabin baggage allowance, you can purchase additional cabin baggage weight or add additional bags to your reservation by clicking here.
We look forward to seeing you onboard and hope you will have a smooth travel experience with airBaltic.
Kind regards,
Laura Vecvanaga - Puķīte
Air Baltic Corporation
SVP Ground Operations & Customer Care 

See nõue, et käsipagas koos isikliku esemega võib kaaluda kokku kuni 8 kg oli minu arust juba aastaid kehtiv. See, et keegi seda nüüd lõpuks kontrollima hakkab, ei tähenda, et firma hakkab nüüd reisijaid petma ja nöörima. Pigem reisijad petsid enne firmat, sest firma ei viitsinud nõuet kontrollida.

Sama piirang on ju paljudel firmadel. Suvaliselt võttes tuli esimesena kohe välja Finnair, millel on sama süsteem ja piirang. Lufthansal on käsipagas 8 kg + isiklik ese kaaluväliselt. Seega lendamiseks valikut on.
See, et 9 euro eest saab lennukisse kuni 12 kg pagasit võtta, on oluliselt parem variant, kui maksta 60 eurot lennujaamas selle eest, et 9 kg kaaluv pagas alla ära anda. See oli varem, kui juhuslikult pagasit kaaluti ja pidi lisakilode pärast ära andma.
Kui sa pole kindel, kas käsipagas on kokku üle 8 kg või mitte, siis lase tööandjal kohe see 9 eurot ära maksta ja muret vähem. See pole isegi erareisi jaoks mingi jube summa.

9 eurot on broneerides, hiljem maksab 15.

Soovitakse vist kütuselt võimalikult palju säästa. Lõpuks maksate pileti eest oma kehakaalu järgi!

Soovitakse lihtsalt nöörida. See paar postitust tagasi lennufirma õigustamine on küll üsna kahtlase maiguga. Sisuliselt müüvad teenust, mida pole mugav tarbida ja kus tegelikult väljareklaamitud hinna eest sa ei saa seda, mida on mõistlik oodata (nt 3kg seljakott läptopiga ja kohvri mõistes ülikerge ja väike 6 kg kohver). 


Finnairil sul keegi ei kaalu seda, vähemalt mul ei ole juhtunud veel. Ega ka Nordica, LOT, Lufthansa. Suuruse mõõtmist vahest olen näinud, mis on ka mõistetav, sest ruum on tõesti piiratud ja sul ei saa ette planeerimata poole reisi ajal kohvri mõõdud suureneda (erinevalt kaalust).

Tehku siis üldse käsipagas tasuliseks nagu Ryanair ja WizzAir, mitte nii, et "võtke kohver kaasa, aga tegelt makske ikka juurde". Ryanairi maine kujunes omal ajal nii poriseks just sellise hämara poliitika tõttu, kus aeti hambatikku lõhki ja peedistati inimesi. AirBaltic tahab endale sama sopast mainest ilmselt.

Aga "vatse" tasakaalustamiseks: British Airways - käsipagas kuni 23 kg, EasyJet - kaalupiiranguta, Norwegian 10 kg, WizzAir ja RyanAir saab küll võtta ainult priority teenusega, aga siis on 10kg (pluss seljakott/käekott lisaks). AirBalticul on lihtsalt väga kehv teenus, mille eesmärk näib selgelt olevat reisijate peedistamise pealt lisaraha teha. See pole mingi kena äripraktika, pangu nad tingimustesse kirja, mida soovivad.

Kui nad tahtnuks reisjate mugavusele mõelda (nagu ise reklaamivad), oleksid teinud 10kg check-in kohvri selle raha eest. Sellel oleks mingi väärtus ka reisja jaoks.

See on inimeste peedistamine süsteemi poolt kõigepealt, raha sellest on boonuseks.