Lendasin Bangkokist Finnairiga Tallinnasse läbi Helsingi. Ümberistumiseks pidi olema aega 1 h ja 5 min. Väljalend Bangkokist hilines 43 min ja Helsingisse jõudis 38 min hilinemisega. Läksin kiirustades lennukist välja, kuid turvakontroll võttis väga kaua aega ja seetõttu ei jõudnud Tallinna lennule, kuigi jooksin väravani nii kiiresti kui võimalik. Kokku jäi vähemalt 5 inimest sellelt lennult maha.
Tegin Finnairile avalduse ja nad vastasid, et Bangkoki lend küll hilines, aga Tallinna lend ootas niigi 30 min, et kõik jõuaksid lennule ja seetõttu on nende poolt kõik hästi ja mina ei kvalifitseeru kompensatsioonile.
Seega pidin 5 h Helsingi lennujaamas passima ja järgmist lendu ootama. Minu istekoht oli lennukis eelviimases 64. reas (nede paigutatud, mitte ise valitud) ja läks tükk aega, kui lennukist välja sain. Samas mina tegin endast kõik võimaliku ja lausa jooksin väravate vahel, seega arvan, et kompensatsioon võiks olla õigustatud.
Mida antud olukorras teha?
Mina vastaks Finnairile väga viisakas toonis, et nende vastus on täielik pullikaka.
Lennufirmade tavapärane taktika on tagasi lükata ka täiesti õigustatud kompensatsioonitaotlused, lootuses et inimesed löövad käega. Enamik lööbki.
Et jõudsid Tallinnasse 5 tundi algsest hiljem, on sul õigus kompensatsiooniks. Kui aga Finnair endiselt keeldub, tuleb ilmselt pöörduda Soome tarbijakaitsesse.
Lennufirma kohus on esitada tõendid, et polnud nende süü. Nõudmisel peavad nad teatama, mis kell avati saabunud Bangkoki lennu uksed (see on olulisem, kui maandumisaeg), mis kell suleti Tallinna lennu värav jne.
MCT Helsingis Schengeni-väliselt lennult Schengeni lennule ümber istumiseks on 45 minutit. Kui 65 minutist 38 maha võtta (tegelikkuses ilmselt rohkem, oleneb uste avamise kellaajast), siis jäi sinu ümber istumine kõvasti alla lubatud piiri.
Mul oli sarnane juhtum juunis Bangkokist labi Stockholmi Tallinna, Bangkokis hilines valjisega umbes 49 min ja mul oli umbes 1 t 20 min umbes lennukit vahetada. Olin valmis et ei joua, Olin samuti taga umbes 62reas ja enne maandumist palusin ara vahetada ja sain kiiresti lennukist valja. Onneks polnud nii passi - kui turvakontrollis jarjekorda, sain ruttu varavasse kus oli juba final call ja uks suletud aga sain siiski 20 min uhelt lennult teisele. Ime ka, et is ego pagas joudis kohale! Esimene lend sul hilines, seega pole sinu probleem ja peaksid saama kompentseeritud..
Klassikaline kompensatsiooni case ju. Finnair ajab sõrgu vastu viimase hetkeni.
Selline huvitav küsimus tekkis, et millises Finnairi lennukis on rida nr 64? Julgen pakkuda, et olen lennanud vist kõikide Finnairi lennukitüüpidega (ka nendega mida ammu enam kasutuses pole) ja ei meenu küll nii suurt rea numbrit.
See ei ole esimene kord, kui tulla BKK-st näiteks 15:00 lennuga Helsinkisse, siis pead olema lausa sprinter, et jõuda TLL viimasele lennule.
TLL lennu värav on ka nii taga lõpus, et annab ikka päkkadele valu anda. Samas tegelikult ükskord ootas ikka ilmatu aeg, et neljaliikmeline pere väikeste lastega peale jõuaks.
Peaksid saama küll kompensatsiooni rahas vôi soovi korral suurema summa voucheriga. Ja selle 5-tunnise ooteaja eest kohapeal oleks nagu samuti pidanud kompensatsiooniks saama "toiidukupungi" ( äkki saidki?).
Läheb algsest teemast välja, aga kui kôht täis vôi lounge'i abil toit olemas, siis saad sama kupongiga (viimati oli vist Finnairi äppis see kupongikood) ajaviiteks shopata. Kasvôi pikalt reisilt tulles musta leiba ja muud tarvilkku kodusesse külmikusse (24 h Alepa toidupood eeldab küll turvaalast korraks väljumist).
Toidutalonge ikka pidid andma. Aga seda olen ma tähele pannud et lennukipersonalil, turvatöötajatel, passikontrollil täiesti ükskõik. Nemad ei kiirusta kunagi, pigem vastupidi kontrollivad Sind topelt kui näevad et kiirustad. Võib-olla see peabki nii olema, äratad kahtlust?
Jäin Stockholmis jätkulennust maha, passikontroll käsutas joone taha, ütlesin et "sorry, last call" ta vastas "not my business". Ja ega ka stjuardessid Sind lennukist ennem businessklassi välja lase. Seisavad tee peal ees, kuigi näitasin neile jätkulennu pardakaarti.
SAS i toidutalongide eest Stockholmi lennujaamas kõhtu täis ei saanud.
Aga hea uudis on see et Swedpanga kindlustus hakkab teatud juhtudel alates 1 aprillist lennujaama toidutsekke hüvitama. Kui ma uutest tingimustest õigesti aru sain.
See on nii Finnair moodi, et isegi ei pane imestama.
Mulle põhjendati kord 2h hilinemist ja jätkulennult maha jäämist (BKK-HEL-TLL), et Soomes lennujaama töötajad jäid haigeks ja seega hilinemised (lennuki saabumine BKK ning sealt hilja väljumine) ei olnud Finnair põhjustatud. Ja see selgitus tuli alles siis ilmsiks kui nõue kohtuni jõudis, kuna muud moodi neilt vastust ei tulnud üldse!
Kas 7h lennujaamas järgmise lennu ootamist kuidagigi kompenseeriti või muul moel hoolt kanti - loomulikult mitte!
Ma isiklikult pigem nõustun lennufirmaga. Võibolla teil ole kogemust pikamaalendudega. Mäletan Covidi aegset reisimist ja mõeldud lennukisse atumisel: "huvitav kui sihtkohta jõuan, kas vahepeal on tehtud otsus mis muudab reisi kulgu."
Üks tund ümberistumiseks- sellisel juhul ei jätaks ma midagi juhuse hooleks. Selliselt juhtudel tuleb maksta istekoha eest, kui te ei ole valmis ootama.
Tallinna lend ootas 30 minutit! Kaua nad veel oleks pidanud ootama? Võibolla on sellel lennul inimesed kellel on jätkulend Tallinnast?
Ma olen olnud mitmel õhtusel viimasel lennul Helsinkist Tallinna. Vähemalt kahel on oodatud jätkulennult tulnud inimesi. Nad ei pea seda tegema aga ometi tehakse. Lennufirma ei tule hiljem nende käest raha nõudma, me ootasime teid, makske meile.
Kas teil on õigus nüüd kompensatsioonile?
Vastavalt seadusele, toidukupong oleks kindlasti abiks, eriti kui kaasas on lapsed.
@Tur1st
Kuidas Covid asjasse puutub?
Tund aega on Helsingis ümberistumiseks täiesti piisav, MCT antud juhul oli 45 minutit. Finnair oli nõus sellise lendude vahega pileti müüma, see ei ole reisija probleem, et lennuk hilines.
Et teemaalgataja sai hilisema lennuga Tallinnasse, siis see mingil määral näitab, et Finnair võttis vastutuse. Oleks nad kohe arvanud, et teemaalgataja jäi maha omal süül, oleks ta märgitud no show'ks ning oma kulude ja kirjadega Tallinnasse pidanud saama.
Finnair ja ka AirBaltic ei oota viimase öise lennuga Tallinnasse mitte sellepärast, et nad on kõige empaatilisemad lennufirmad maailmas, vaid sellepärast, et lennust mahajäänute majutus, toitlustus koos transpordiga ja järgmine päev uutele lendudele panemine läheks kokku rohkem maksma. Lisaks need EL-i kompensatsioonid, mis sellise sihtkohta hilinemisega kaasneksid jne. Lihtsam ja odavam on lasta viimasel lennukil kasvõi tunnike seista.
Kui lennud on ühel piletil, siis on lennufirma asi klient sihtkohta transportida.
Olen isegi Riias tunnikese lennukis oodanud. Iga natukese aja jooksul saabus ports hingeldavaid reisijaid. Ilmselgelt oodati Tallinna suunduvaid inimesi. Ilmselt ongi odavam neid oodata kui hakata majutust ja muud orgunnima. Samas ma väga ei pahandanud ka. Olen ka mitmel korral saanud olla äraoodatud ja see pani ootamisele teise pilguga vaatama. Tore on siiski kasvõi tunnike hiljem koju jõuda.