Kui sageli on teil ette tulnud, et majutus- või söögikohas palutakse lahkumisel kirjutada positiivne arvustus Tripadvisorisse või Google'isse?
Hakkasin mõtlema, et ikka suht sageli ja pigem sellistes väiksemates kohtades. Kui on tõesti põhjust, enamasti kirjutan ka. Mõnes kohas on kohe tunda, et pingutatakse ja miks mitte väike vastuteene teha.
Mina majutusettevõtjana ei palu seda kunagi. Töötajad teevad oma tööd ja ei teeninda tärnide nimel.
Küll võin seda öelda, et Googlisse kirjutatakse igasugust p..ska. Sinna kirjutavadki need, kes ei oska käituda, või ei mäleta hommikul ööd ega mütsi.
Antud hetkel on meil Bookingu reinting 9,3 mis pole ka väga hea, sest külastajate ootused on liialt suured.
Järgmise hooajani.
Päikest.
Ikka vahel juhtub, et koht on meeldiv, teenindaja/omanik ka. Päris tihti antakse märku, et sulle ju meeldis, kirjuta meile mingi tagasiside ka. Siis kirjutangi.
Ise ma vaatan päris tihti kasvõi söögikoha arvustusi/menüüd. Hea, kui on info olemas ja seepärast jätan alati ise ka jutukese või pildi toidust. Seda kõike lootuses, et normaalsed kohad saaks kliente ja sitad kohad saaks poest nööri ja seepi osta,.
Mõnikord palutakse, suht siuke 50-50.
Indias ühes Varkala majutuses oli eriti pull juhtum, kus hotelli manager palus check outi ajal mul oma Bookingu broneeringu avada, võttis mult telefoni käest ja pani ise 10/10. Õnneks enne submittimist sain jaole :D Aga tegelt oli igati hea majutus, väikeste puudustega, lõpuks sai 9/10 reitinguks :D
Otsisin see nädal Egiptuse Sharmi hotelle - ja müstika kui palju on neid feik hindeid ja tagasisidesi tulnud .
Booking - hotellid alla keskmise 9+ hinne , tripadvisor 20mnest mõni on ainult objektiivne, vene hoteltops sama lugu , liiga palju tekkinud häid kommentaare . Väga raske aru saada mis reaalne olukord on
See on vist kasvav trend. Noogutan tavaliselt pead ja elan oma elu edasi. Reaalselt on ka 4* hotellist saadud lahkudes visiitkaart QR-koodiga, et pääseks kohe hinnangut andma. Jordaanias Aqabas on üks hea kohalik restoran, mis oli arvustuste lunimisega aktiivne juba peaaegu 10 aastat tagasi. Seni pole minult veel ühtegi saanud (neil on niigi neid piisavalt), aga söök on hea, hinna ja kvaliteedi suhe suurepärane ning Aqabasse sattudes lähen ikka nende juurde sööma.
Reaalselt saavad arvustuse ka ilma küsimata kõik väiksed majutused, igasugu korterid, mägedes asuvad külalistemajad jms. Võimalikult põhjaliku ja sellise infoga, mida ka endal oleks hea teada. Kui neil on Tripadvisori leht, siis läheb koopia ka sinna. Google Mapsi ei kopeeri. Kuna enamik selliseid kohti on valitud hoole ja armastusega vähemalt pool aastat ette, siis on ka tase ootuspärane ja seega lihtne positiivset tagasisidet anda. Aga kui on ikka mingi jama, siis läheb see ka ausalt kirja. Tööreisidel enamasti ei viitsi sellega tegeleda. Erandiks mingid eksootilised kohad näiteks Jeemenis, Etioopias vms, kui neil eriti arvustusi pole olnud.
Kuna söögikohas telefonis ei istu, siis ei viitsi nende kohta enamasti tagasisidet anda. Mingite suvaliste punktide andmine tundub nõme ja pikka juttu ei viitsiks mitu korda päevas kirjutada. Erandina meenub üks Albaania taverna rannikuteel, mille leidsin päris juhuslikult. Hooaja alguses oli meie külas ainult paar jubeda toiduga turistikat lahti ja tuli õhtusöökide jaoks mingi uus koht leida. Teel leitud koht oli lihtsalt nii tore ja hea söögiga, et ma tegin ise neile Tripadvisorisse uue restorani sissekande ja siis esimese arvustuse otsa. See oli vist 8 aastat tagasi ja Balkanil kohalikud eriti internetis olevate arvustuste peale ei osanud veel mõeldagi. Samas mingi osa lääneturiste käis juba kindlalt ainult Tripadvisoris mainitud söögikohtades. Seega said nad tõenäoliselt peagi kliente juurde.
Tegelikult on arvustused suureks abiks väike ettevõtetele, eriti, kui on hiljuti avatud. Miks mitte kirjutada paar hea sõna, kui rahule jäite või ka seda, millega ei olnud rahul. Mina ise eriti ei küsi (vist tagasihoidlikusest) meie majutuse kohta arvustust, aga väga hea meel on küll, kui keegi kirjutab. Tean, et paljud reisijad loevad arvustusi ja vaatavad, kui mitu arvustust.
Ise kirjutan teistele, kuna tean, kui vajalik see on.
Vahel läheb tõesti see arvustuse küsimine liiale. Kui ikka restoranis korduvalt öeldakse, et jätke ikka arvustus ka, siis ma ei jäta või panen arvustusse ka, et pressiti arvustust välja ja see oli tüütu. Viimasel ajal olen tähele pannud, et kõivõimalike matkade, sukeldumiste jms teenusepakkujate juures on see sisuliselt juba standard, et küsitakse veits agressivselt review-d või pärast saadetakse meeldetuletus veel maili peale. Natuke selline jootraha väljapressimise tunne - aga võibolla ongi review tänapäeval üks jootraha vorme (tean, et mingites kohtades saavad need teenindajad kes nimeliselt reviews ära märgitakse bonust vms)
Ise jätan review siis kui tõesti oli hea kogemus ja vahel ka uutele kohtadele nende toetuseks. No ja teinekord siis kui tõesti tuleks keegi saata nööri ja seepi ostma.
Ja nagu siin juba teiste poolt mainitud, siis ega see arvustuse kirjutamine ei ole nii, et lups ja valmis. Kui seda teha eesmärgiga, et lugejatel kasu oleks, siis on see üks paras ettevõtmine. Niisama tärne panna ja ühelauselist kommentaari ei näe mõtet - mis lisaväärtust see ikka enam eelnenud 500-le või moodsal ajal ka tuhandetele arvustustele loob. Ja pean ütlema, et ise olen kohati hakanud vältima kohti millel liiga palju arvustusi - tundub natuke hirmutav kui restoranil 5000 arvustust on :-)
Hotellides on ca 150 ööbimise kohta palutud pärast bookingus konkreetset teenindajat positiivselt mainida 1 kord Saksamaal. Kasutades tavaliselt broneerimiseks Bookingut, järneb alati nende hindamise palve. Reeglina täidan tabeli ära! Kunagi panin ka fotosid juurde, kuid viimased 5 aastat ei ole enam viitsinud!
Kõik hinnas hotellides paluvad sageli animatöörid kirjutada hea arvustus. Võtavad su telefoni oma kätte, näitavad õige koha kätte ja siis panevad su kirjutama. Kui hotellide kohta arvustusi loen ja kui seal on kohe mainitud, et kui head on animatöörid ja neid ka nimepidi manitud, siis tean kohe ära, et see on võltsarvustus.
Mismoodi neid telefone muudkui enda kätte haaratakse? Inimesed ei käi ju kogu aeg ringi, telefon peos. Ja küsimise peale vähemalt mina küll oma telefoni võõra kätte ei anna.
Arvustusi on palutud kirjutada vaid loetud kordadel, ja seda ka väga tagasihoidlikul moel. Sunnituna pole ennast tundnud, ammugi pole keegi mu telefoni enda kätte tahtnud võtta. Üldiselt viitsin kirjutada, kui toit/majutus on kas väga hea või väga halb või kui kohal peaaegu üldse arvustusi pole mingil põhjusel.