Lend Frankfurt-Cancun ja lennuhirm

Tere!

Olen maadelnud lennuhirmuga aastaid. Vahepeal ei lennanud aastaid üldse, aga nüüd olen lühemaid lende Euroopasse siiski julgenud ette võtta. Lendamisel tarbin tavaliselt Xanaxit või joon veini. Ega täitsa lahti hirmust pole ka nendega saanud.

Nüüd siis esimest korda pikk lend, sest tahaks ju ka kaugemale. Aga hirm on taas sisse tulnud..Ma ei teagi, mida ette võtta. Kõige rohkem kardan vist üle ookeani sõitu, turbulentsi. Lisaks muutis Luft ka vedajat, selleks nüüd Eurowings, kellest ma ei tea miskit. Ma tean tegelikkuses kõike lennukite turvalisuse kohta jne, jne. Olen palju lugenud, aga lennukis olles lendab kõik see teadmine vast taevast ja jälle hirm sees..Tahaks nautida reisi planeerimist, aga hetkel tunne, et jäta või minemata. Imelik see, et Tallinn-Frankfurt lend mind eriti ei kõiguta, selle saab tehtud. 

Ega ma ei tea ka seda, mida ma siia kirjutamisega loodan...

Ehk on kellegi Eurowingsiga kogemusi või antud liinil lendamisega? On üle ookeani lendamine hullem, kui nt Tallinn-Istanbul vms?

0
0
1
23

Eurowings on Lufthansa odavlennufirma. Lennukid on  uuemadki kui emafirmal kuid pardateenindus omane odavlennu omale, s.t. kõige eest maksad eraldi.
Lendavad nad aga iga päev ning õnnetusi pole ette tulnud. Autoõnnetusse on sul kindlasti suurem võimalus sattuda... Võta siis pardal napsi ning küll kõik laabub :)

1
0

Tere, 

Otsest kogemust Eurowingsiga pole aga üle-ookeani lendudega päris mitmeid ning oma kogemuse põhjal eelistan alati pikemaid lende lühematele, sest mida suurem lennuk, seda stabiilsem ja mugavam on lend. Turbulentsi on olnud palju vähem kui väikeste lennukitega (AirBaltic, Ryanair, LOT, jne).

Lisaks on suuremates lennukites rohkem viise mõtete eemale viimiseks, reeglina on iga istme juures väikesed ekraanid, kus on suur valik filme ja seriaale. Ise vaatasin Amsterdam-Mexico city lennul ära terve ühe seriaali hooaja ning lend ei tundunud sugugi 12h pikk.

3
0

Ise hirmu ei tunne, seega ei ole kindel soovituses, aga äkki pika lennu puhul kartjal parem keskele koht võtta. Siis välja ei näe ja piisavalt palju ruumi mõlemas suunas ka, et ei pruugi arugi saada, et lennukis oled. Lisaks nagu öeldud, ekraan filmide, mängude, muusika jaoks, jõuad mitu uut filmi selle ajaga ära vaadata, ei tulegi muud rumalad mõtted pähe.

Üldiselt muretsemiseks ei ole põhjust, seni ei ole ükski lennuk taevasse jäänud ;)

1
0

Minu arust kõige hirmsam on Tallinn-Helsingi lend, sest lennuk nii väike. Mida kaugem lend, seda suurem ja stabiilsem lennuk.

Aga võta siis pikemal lennul Xanaxit mitu korda, kui see sul toimib.

1
0

Hei

olin mitmeid aastaid lennujänes (2 nädalat enne lendu magamata). Lennutundidega on tulnud rahu, kuigi väike jänes ikka püksis, aga pole hullu. Ära mõtle halbade asjade peale :)

Eurowingsiga käisin Barbadosel. Ei oska lennuki ja lennu kohta midagi halba öelda. O turbulentsi üle ookeani. Saatus hoiab jänesied....

0
0

Kõrvaklapid aitavad väljalülitada, eriti mürasummutavad. Elad omas maailmas ja miski ei sega. Silmaklappe kasutanud ei ole, kuid võibolla oleks ka neist abi.

Mul lennuhirmu ei ole, kuid sageli läksid "kõrvad lukku" ja see hakkas mõjutama. Tekkis ajutiselt väike lennuhirm.

Sellise vastu aitas allergiaravimid, mis teevad hingamise lahti. Tund enne tablett sisse ja kõik muutus ühe lennuga tagasi normaalseks.

3
0

Eriti pikema lennu puhul tasuks alkoholiga ettevaatlik olla, kui kogemust sellega vähevõitu. Sattusin kunagi Euroopa sisesel lennul ühe lennukartja taha istuma, kes alguses kohusetundlikult konjakit tarbis ja pärastpoole siis oksendas. Ei mäleta, et turbulentsi oleks olnud, põhjus oli ikka konjakis.

Võibolla lubab aknast kaugemal olev istekoht lihtsamini unustada, et lennukis oled? Mingi meeldiv tegevus, musa, raamat, film?

0
0

Xanax + viin = A Team B.A.

1
2

Mina olen klassikaline näide lennuhirmust, sest ma kardan paaniliselt lennata.

Murphy seadus toimib minuga peaaegu, et igas eluetapis, ja seega ka lennuki allakukkumine on enam kui tõenäoline - minu puhul. 
Tiivad ju jäätuvad, pagas on valesti paigutatud, kindlasti on pagasis patareid, kergestisüttivad vedelikud.. Välk lööb lennukisse, mingi elus pettunud piloot,  kütus saab otsa, mootor seiskub jne.. 

Aga minu puhul sai määravaks.. nali naljaks, aga ülisoodne lennukipiletihind. Täiesti reaalselt. 

Tegin oma esimese lennu Tenerifele, otselend TUI-ga. Vist oli 50 eurot edasi-tagasi ots. Maandumine Tenerifel ägedas turbulentsis. 
Ja tagasi läbi Londoni, ümberistumisega - ja muidugi, lennuk ei saanud maanduda, kuna Londonis oli tihe udu ja me tegime mingi kolm-neli tiiru Londoni kohal.. No lõpp oli ikka väga lähedal - kütus saab otsa, teised lennukid õhus, tihe udu, turbulents.. Aga ikkagi maandusime. 

Ja siis tuli Vietnam, 11 tundi lend, ja Los Angeles, 11 tundi lend.. Vietnamist lendasin tagasi Euroopasse, Dreamliner lennuki esiklaas oli kinni teibitud Mac Gyveri teibiga - kusjuures täiesti tõsiselt (blogi: "Mina ja Vietnam"). Sellest on ka foto tehtud.

Ja need kõik olid maruodavad piletid :) Ja ükski lennuk ei kukkunud alla. 

Ei joonud ma veini, ammugi ei võtnud ma rahusteid - vaatasin filme ja mõtlesin, et elu on niikuinii sitaks lühike, pole vahet, millal või kuidas inimene sureb.  Ja lennukis suremine on lähedastele absoluutselt kõige kasulikum viis niikuinii - kindlustuse väljamaksed on üüratud, võrreldes sellega, kui tänaval auto otsa sõidab.. 

Ja nii kuidagi ongi läinud, et kuigi ma olen totaalne lennufoobik, ei olnud lendamine mulle mingiks takistuseks, kui piletihind oli soodne. Absurdne, aga nii oli. 

Ja mis puutub lennufirmasse, siis asi pole kunagi firmanimes, vaid õnnes. Ja õnn saab otsa siis, kui ta otsa peab saama. Olgu siis lennukis, hotellis või kodus, oma voodis.

12
1

Ja autoavariis võib visklema jäädagi, lennuõnnetuses seda võimalust ei ole. Ja muidugi rahalise poole peale lähedastele lotovõit.

4
2

Võimalik, et asjakohased videod aitavad. Enamus lennuõnnetusi juhtuvad maandumisel või õhku tõusul. Neist suurem osa juhtub inimese vea tõttu. Siis tulevad õnnetused, mis on seotud hooldusnõuetest kõrvalekaldumisega. Mitte kõik ei lõppe õnnetult. 

Ma ei tea, kuid pakun, et enamus raskelt lõppenud lennuõnnetusi juhtus 80-90ndatel, mitte nüüdisajal.  Kõikide nende vigade vältimiseks on tehtud meeletult tööd. 

Youtube-is: Mentour Pilot, mõnus ajaviide ja näete, õnnetused ei juhtu sellepärast, et teil maapinda all ei ole.

0
0

Kui võimalik, siis reserveeri istekoht ette poole lennukis. Seal turbulentsi tunnetust vähem. Lisaks mulle just meeldib istuda akna all, et kui turbulents, siis päevasel ajal näen näiteks lennuki tiiba ja kui see natukene liigub turbulentsi ajal, siis vaatad, et see ju nii vähe :)

Euroopa kohal lennates tead, et alati mingi lennujaam lähedal, kui midagi juhutuma peaks. 

Enne mere kohale minekut teevad minu meelest ka piloodid viimase checki lennukile, et kõik süsteemid oleksid rohelises, kütust piisavalt jne...selle mõttega võid end rahustada.

0
0

Mina võtan unerohtu. See teeb ikka nii uniseks, et isegi kui raputab kõvasti, siis tunned küll, aga ei muretse selle pärast.Alkoholi muidugi siis ei tohi. Parim oli lend Singapuri. Peale õhtusööki jäin magama ja enne hommikusööki ärkasin. Hong-Kongi lend raputas jubedalt vahepeal, aga siiski uni sai võitu ja ei kartnud üldse.

0
0

Soovitaks vaadata minekut läbi Lisboni. Tap Air Portugali 339 on kindlasti üks parimatest lennukitest, millega üle ookeani lennata. Tegu ka väga vaikse lennukiga, seega pole ka müra probleemiks. Tallinn - Lisbon on Lufthansa grupp tihti soodsaid lende pakkunud ja TAP-il ka tihti soodukad käimas, seega hea silm peal hoida.

0
0

Aitäh kõikidele vastajatele! Tore on teiste kogemusi lugeda. Unerohtu olen ka kaalunud, aga kuna varem pole kunagi tarvitanud, siis ei tea, kuidas see minu puhul toimib. Tahaks kohale jõudes ikka adekvaatne olla :) Kõrvaklapid võtan kindlasti ja koha püüan saada vahekäigu juurde, seal mul lihtsam. 

Piletid meil juba väga ammu ostetud ja selles osas lennufirmat vms muuta ei saa. Ja ostetud sai just väga soodsate piletite tõttu, et üks kord see pikk lend ikkagi ette võtta ja hirmust võitu saada.

Ise mõtlen, et hirm on kindlasti selle pärast suurem, et reis perega. Kui olen üksi nt lähetustes käinud, siis ei muretse nii palju. Olen ka varasemalt alati lennusaatjaid teavitanud ja nad on väga toredad, käivad mind "kontrollimas" :) Isegi piloodiga rääkimist on paar korda pakutud, aga ma pole julgenud minna..Tundun endale nagu hädaline, kes pilooti tülitab.  Aga teavitan kindlasti seekord ka.

0
1
1
23
Lennupakkumised
Reisikaaslased