Tere,
pealkiri on ehk veidi keeruline, aga ei osanud seda paremini sõnastada.
Küsimus on puhtalt tehniline ja seotud lennufirmade müstilise matemaatikaga, kus oluliselt suurema vahemaaga ja ümberistumistega lendamine on odavam, kui otselend.
Näiteks, mul on vaja lennata Chicagost Helsingisse, aga oluliselt soodsam on lennupilet Chicago-Helsinki-Arlanda (ehk siis Chicago-Arlanda, ümberistumisega Helsingis), kui otselend Chicago -Helsinki. Absurdne, aga ilmselt kõik lennureisijad teavad, et nii see asi töötab.
Minu jaoks on oluline jõuda ainult Helsingisse.
Kui ametlikult on lennupiletid stiilis "Chicago-Helsinki-Arlanda", siis kas ma võin viimase sihtkoha välja jätta ja lennukile minemata jätta, ilma, et mingeid ebameeldivusi kaasneks? Ehk väljun Helsinkis lennukist ja jätan Arlandasse lendamata? Pean ma kuhugi seda teatama, ütlema?
Piltlikult öeldes, siis Chicago-Helsinki lennupilet maksab 700 eurot, aga Chicago-Helsinki-Arlanda lennupilet maksab 400 eurot, kusjuurs Chicagost Helsinigsse lendab ikka üks ja seesama lennuk ja ka samal kellajal. Lihtsalt, Helsingist edasilendamine (lisalend Arlandasse) teeb pileti oluliselt odavamaks.. Ma olen ehk tõesti pisut rumal, aga sellest hinnapoliitikast ma aru ei saa.
Reisin seljakotiga ehk äraantavat pagasit ei ole.
Tänud, kes viitsivad vastata, eriti aga, kellel on kindel info selle teema kohta.
Mina olen seda teinud suunal Honolulu-Los Angeles-London-Zurich. Väljusin Londonis. Täiesti rahulikult olen ka edaspidi kasutanud tookordseid lennukompaniisid, kuigi olen kuulnud, et lennu katkestajatele võidakse edaspidi rakendada mingit sorti sanktsioone.
Kusjuures, see ongi just see murekoht, see "katkestamine". Aga kui ma jään lennust maha, mul hakkas paha, tekkis lennuhirm?
Vist oli ka mingi kohtukeiss sellel teemal, et reisi "katkestamisel" mõisteti keegi süüdi..
Kuigi arusaamatuks jääb, kuidas saab reisi katkestamine põhjustada lennufirmale kahju - lennuk säästab ju reisija jagu kergemat kaalu, kütusesäästu jms? Pilet on ju ostetud, reisi eest on ju makstud??
Kui ma ostan rongipileti Tallinn-Tartu, aga astun maha Jõgeval, siis ei ole ju loogiline et ma saan selle eest trahvi? Äkk mul tekkis mõte minna Jõgevale? Pileti eest on ju makstud, kelle asi see on, kui ma varem väljun?
Kui ainult seljakotiga, siis pole vast probleemi. Kunagi olid siin tripis üleval finnairi veahinna pakkumised Aasiasse, tagasilennuga üle Helsingi Tel Avivi. Ma pakun et Tel Avivi lennu väravas kutsuti päris palju eesti nimedega tegelasi lennule, kes siiski välja ei ilmunud.
Kui seda teha korra-paar, ei juhtu midagi ja teatama ei pea kuhugi. "Sariunustajad" võidakse tugevama luubi alla võtta.
Oluline on siin äraantava pagasi puudumine, piisavalt olen kuulnud juhtumitest, kus lennufirmad keelduvad lennu algpunktis pagasile short-check'i tegemast.
Pagasi eemaldamine on võimalik, aga sellest peab aegsalt ette teatama. Teenus on sageli tasuline.
Ma täna just kasutasin sellist skeemi, et kuna Pariis - Toronto - Montreal lend oli palju odavam kui Pariis - Toronto otselend, siis ostsin pileti Montreaali. Kui pariisis Check-In'i tegin anti kaks pardakaarti ja kui Torontosse kohale jõudsin siis tühistasin lennufirma kodulehel oma viimase lennu Check-in'i ära et nad ilmaasjata mind seal taga ei hakkaks otsima ja võibolla lendu minu pärast kinni hoiaksid. PS, lendasin käsipagasiga.
Ühekorra varem olen ka nii teinud, et ostsin Montreal - Lisbon - barcelona lennu mingi väga odava raha eest aga viimast segmenti Lisbon - barcelona ei kasutanud.
Sellest on näiteks üks artikkel siin:
https://reisijuht.delfi.ee/a/85335153
Ning on arutletud ka siin foorumis:
Üldistamata, soovitamata ja ainult isiklikku kogemust kirjeldades - olen lennanud kaheksa aastat tagasi supersooduspiletiga Auckland-Hongkong-London-Barcelona ja kobinud lennukist maha Londonis. Lendasin perega, pagas oli ka. Selle registreerimisega lõpp-punktiks London öeldes ei küsinud keegi midagi ja polnud probleeme pagasi kättesaamisega. Lennufirma oli British Airways. Lennud läksid kliendiprogrammi arvestusse kõik. Ka viimane lendamata jupp. Hiljem olen BA-ga korduvalt lennanud ja ka nende preemialende kasutanud.
Teemaga haakub tasuta ühistransport. Nt osades linnades, nt. Tartu, on öeldud, et enne linna lōppu ei tohi väljuda. Massiliselt seda just ei kasutata. Saan aru, et nt. linna servast tasuta Tartu kesklinna enam ei saa nt prisma juurest. Aga vastupidi saab ilusti, osta vaid tasuta pilet Räpinasse.
Samamoodi on ka laevanduses-osta kruiis üheks otsaks on soodsam kui liinipilet. Edasi-Tagasi siis kaks kruiisi kui vaja olla rootsis nt öö või paar.
See Lufthansa keiss oli tingitud sellest, et isik ostis endale Lufthansa lennu enda soovitud sihtkohta. Kui Helsingis väljuda ja mitte osta Finnairi jätkulendu, siis ei saa kuidagi tõestada sinu tahtlikkust sellisel käitumisel.
Olen korra proovinud Finnairi helistada covid ajal, viidates, et mul on probleemid Belgiaga (Lend MIA-HEL-BRU), ilmselt pean plaanid ümber tegema ja reisi varem katkestama, naastes Helisngist koju, Eestisse. Nad olid lahkesti nõus mu pileti Tallinna vahetama suurusjärk 1000€ eest nägu. Kogu pilet edasi-tagasi maksis 230€ nägu. Pidin siis oma "Belgia probleemid" korda ajama check-in ajaks.
Minu teada pagasit ilma inimeseta ei lennutata. Seega kui astud Helsinkis lennukist välja, siis tõstavad nad ka sinu pagasi samas lennujaamas lennukist välja (kui on selgunud, et sa Rootsi lennule pole ilmunud) - vähemalt teoreetiliselt. Ning seega võiksid sa (jälle toreetiliselt) selle kätte saada kusagil Helsinki lennujaama pagasihoiust. Ainuke probleem on see, et ajaliselt võib see nii kaua aega võtta (pluss asjaajamise probleemid), et kogu ajavõit kipub ära kaduma.
Ise olen ma paar korda aastaid tagasi kasutanud seda pikema otsa soodustust Helsinki-Tallinn laevaliinil. Helsinkisse olen läinud ühe otsaga ja sealt tagasi tulnud Soome sõbra poolt ostetud edasi-tagasi (ööbimisega laevas) 1€ pileti abil. Seda saab muidugi kasutada vaid siis, kui liigud jala, sest autoga sellise pileti omanikke õhtul maale ei lasta.
Teemalgataja puhul võib olla takistuseks see, et lend Arlandasse jätkab sama lennuk. Võib olla, et ei ole probleemi, mul oli omal ajal kogemus TK'ga. Nende lendt oli Istanbul - Johannesburg - Kapilinn. Lendasin sellega paar korda ja väga hoolikalt kontrolliti, kes Johannesburgis maha läks. Aga võib-olla oli see lihtsalt sellepärast, et keegi ekslikult liiga vara maha ei läheks või lihtsalt terminali jalgu sirutama ei suudnuks. Teist korda lendasin Etioopiast, kus sama lennuk teenindas Stockholmi ja Oslot, seal küll keegi Stockholmis mahaminejaid ei kontrollinud.
Kui pagas läheb sihtkohta jätkulennuga, siis keegi seda seal vahepeal sorteerima küll ei hakka, kui lennule ei lähe. Pagas enamasti ju laetakse lennukisse samal ajal kui toimub pardale minek või isegi vähe varem.
Vahemaandumisega lend, sama lennukiga edasi. Seda peaks piletite pealt näha olema, piletiti ostes. Lennu number kas muutub või mitte ja varem kui sellisel lennul sai oldud, siis oli see ka piletit ostes juba kirjas.
@Nokk1, teemaalgataja ei andnud teada, et HEL-ARN jätkab sama lennuk (ja see kindlasti ei olegi sama), vaid et hindasid võrreldes on Chicago-HEL ja Chicago-HEL-ARN puhul tegu sisuliselt sama lennuga, kuid viimane skeem ligi kaks korda odavam.
Lisaks on siin ka pagasi teemasid lahatud, sellega on jah sedasi, et juhul kui pagas tal oleks (õnneks tal pole), siis jätkulennule mitte ilmumise puhul oleks see tõesti tüli kogu lennule ja vastavatele reisijatele, kuna see tekitab teistele lisa-viivitused (rahvas juba pardal, kuid siis meeskond teatab, et ootasime ikka veel ühte reisijat ja mitteilmumise tõttu peame nüüd hakkama tema pagasit taas "kõhust" välja korjama).
p.s. Ise olen AY puhul perega võtnud kunagi LHR-HEL-RIX, kuid samuti HEL väljunud ja viisakalt seal teatanud transfer deski, et RIX lennule ei lähe, ja et nad võivad kohe meid sealt maha kriipsutada. Deski töötajad olid väga tänulikud ja ei ühtegi nina kirtsutamist või lisaküsimust. Stockholmi puhul tasub ehk teavitada samuti, ning kui keegi peakski küsima, et miks "meelt muutsid", siis kõlbab selle marsruudi puhul näit. ettekäändena, et Stockholmis tuli sul mingi programmi-muudatus ja aega jäi üle ja tekkis tuju minna edasi näiteks hoopis laevaga.
Mul on sama mõte tekkimas TA Tallinn-Istanbul- Kilimanjaro- Zanzibar. Minnes tahaks Kilimanjaros maha minna ja sealt safarile, hiljem alles Zanzibarile kuna Zanzibarilt toimub tagasilend. Mõtlen, et kas Turkishiga saan Kilimanjarolt maha minna ette teatamata või peaks lennufirmale teada andma?
Olen korra Qatariga Langawile lennanud ja vahepeatus 60 minutit kusagil mandril, siis läks lennukist enamus inimesi maha, aga keegi neid ei kontrollinud, meile tuli lennuteenindaja ütlema, et vahepeatus, ärge maha minge. Huvitav kuidas Turkishiga mahaminek toimub?