Tjah, paistab väga sedamoodi, et novembrist alates enam selle lennufirmaga Tallinnast kuskile ei saa. Mida arvab üldsus, ehk teab keegi paremini, mis värk on?
Kui Tallinna Lennujaam hinnas alla ei tule, siis jah, on Ryanairiga novembrist alates Tallinnas kõik. Võib-olla siiski jätkavad kõrgemate lennujaamatasudega lende Bergamosse, Stanstedi ja Arlandasse, aga ma julgen selles väga kahelda.
Ei maksa minit möga ajada lennujaamatasude kohta. 10 aastat poldud tasusid tõstetud, nüüd pandi 3€ pileti kohta juurde. Sellepärast nüüd küll ükski lend lendamata poleks jäetud. Lennujaamatasud maksab kinni alati pileti ostnud klient, tahate öelda, et teile oleks see 3€ üle võimete maksta? Pealegi on tasusid tõstetud viimasel ajal ka nii Riias, Vilniuses kui Helsingis, pole nagu kuulnud, et seetõttu seal liine kinni oleks pandud. Lennujaam peab töötajate palkasid ka tõstma, on vaja uut turvaliini, kus poleks vaja enam vedelikke ja elektroonikat kotist välja võtta, lennujaam vajab hooldust, elekter tahab maksmist jne. Kõik hinnad tõusevad, aga teie arust lennujaam peab tasuta teenust pakkuma või?
Siin teemas juba vastatud küsimus - talvine plaan saab paika septembris.
Neandertaalil on õigus, head teenused ja tasemel masinad maksavadki raha ja kolm eurot on väga väike summa, mida juurde maksta, eriti võrreldes kõigi muude teenuste hinnatõusuga. Kusjuures osaliselt rahastatakse hinnatõusuga ka uute masinate ostu, mille tulemusel kaovad piirangud kaasavõetavale vedelikule. Lennujaamas on pudel vett kaks eurot (saab ka tasuta kui oma pudeliga tulla ja seda täita). Õlu ja muu kraam on veel kallim. Kes soovib, teenib selle 3 eurot kiirelt tagasi võttes kaasa oma nodi (175 ml vein kasvõi), mida oleks muidu lennujaamast ostnud.
Eesti/Tallinn on ääremaa, me peaksime tegema kõik selleks, et hoida võimalikult suurt hulka otseühendusi. Lennjaam, mis teenis eelmine aasta ligemale 9 mil kasumit ja kellel on jaotamata kasumit kordades!!! rohkem peaks mõtlema natuke laiemalt. Tallinna lennujaam ei ole tavaline äriühing, kelle ainus eesmärk on teenida kasumit omanikele.
Neandertaal, aga, mis sinu arvates siis tegelik põhjus on? Selge ju, et 3 eurot kallim pilet ühtki reisijat ei koti.
Ilmselgelt ei tasunud Ryanairil need liinid lihtsalt ära. Tasude tõstmine andis lihtsalt võimaluse süü lennujaama kaela veeretada. Aga tegelikult on süüdi hoopis need reisijad, kes lendavad käsipagasiga, istuvad seal kuhu tasuta pannakse, nosivad kodust kaasa võetud leivakest ning alksi ja parfüüme ka ei osta. Nagu mina. Sellistega kaua ei lenda. Lennujaam pole süüdi.
Lihtsalt korrektsuse pärast olgu ära mainitud, et lennujaama lennunduse osa tootis pigem ligi 3 miljonit kahjumit, mitte kasumit. Ja kui reisijaid on 2,7 miljonit aastas ja neilt igalt küsida 3 eurot vähem, siis teeb see kokku veel umbes 8 miljonit miinust.
Aastaid tagasi oli umbes analoogne situatsioon Riia lennujaamal Ryanairiga. Kohalik insider ütles, et Ryanair nõudis lennujaamalt tunduvalt odavamaid tasusid kui teised lennufirmad maksid.
Meil on oma rahvuslik lennufirma ka olemas, hakkaku lendama, suur konkurent on jalust ära.
LiisM, mine ja loe AS Tallinna Lennujaama maj aasta aruannet. Täitsa avalikult kättesaadav kõikidele, kellel vähegi huvi. 9milj kasumit on kellegi märg unenägu!!!
Tore on lennujaamale ette kirjutada, et nemad peaksid kahjumit teenima, et mõned, kes ei kannata kolme eurot välja käia saaksid välismaale puhkama minema. Elate sotsialistlikus mõttemaailmas. Minge külastage sotsialistlikke lennujaamasid ja tulete kõik tagasi kapitalismi ja võrdset kohtlemist nõudma. Ryanair käitub nagu maffiapealik mõnes filmis ja kahjuks paljud siin arvavad, et peakski püksid alla laskma ja see kasum, mille lennujaam teenib lennukitele teenuste pakkumisega (reisilendudega mitteseotud teenused) peaks minema reisijate puhkuste rahastamiseks. Veider suhtumine. Sama hästi võiks trammiga sõitjad automaksu maksta ja tanklast odavamat kütust nõuda, sest tankla teenib kohvi müügiga kõva kasumi.
See, et Ryanair enam Tallinnast ei lenda on või Airbalticule ja teistele, kes saavad kõrgemaid hindu küsida oma lendude eest, sest odavam konkurent puudub. Olgu see Ryanair nii nõme kui tahes, aga vähemalt seni on hindu toonud madalamaks, Riiast veel õnneks lendab edasi ja Lõuna-Eesti inimesed saavad ka kergelt sealt lende valida.
Jäin praegu mõtlema, et Ryanair peaks päevas tegema kokku umbes 1500 lendu (no on kuskilt meelde jäänud selline nr.). 3 eurot inimese pealt teeks laias laastus 500 eurot lend. Korrutame selle nüüd 1500-ga. See oleks 750 000 päevas! Polegi nii tühine summa see 3 eurot kui esmapilgul paistab. Muidugi Tallinna osa on selles tühine, aga kardan, et majandada see firma ikka oskab, kust muidu kasumid pidevalt tulevad. Ja hästi ei usu, et pelgalt mingi põhimõtteline jonn, eks nad ikka vaatavad majanduslikke näitajaid ja selle põhjal otsustavad. Samas, no pangu siis need mõned eurod pileti hinnale otsa, ei juhtuks ju midagi. Nii, et ei tea, mis seal täpselt on. Võib olla mõtlen ise valesti.