Ryanair sulgeb kevadel Tallinnast veel 6 otseliini
veigo
veigo
1. veebr 2023 08:15

Märtsi lõpus, kui hakkab kehtima 2023. aasta suvine lennuplaan, on Ryanairilt meile tõeline komplekt halbu uudiseid. Lisaks sellele, et suvel ei saa enam otselendudega Tallinnast Paphosele, pole suveks enam broneeritavad ka Ryanair lennud Tallinnast Maltale, Napolisse, Dublinisse, Pariis Beauvais’sse, Nürnbergi ja Billundisse. Ryanairi kodulehe andmetel on viimased väljumised Napolisse 23. märtsil, Dublinisse ja Billundisse 24. märtsil, Maltale, Pariisi ja Nürnbergi 25. märtsil.

Ryanari 2023. märtsis suletavad liinid (k.a. Paphos)

Et detsembris kadusid ära ka lennud Edinburghi ja Liverpooli, on Ryanair viimastel kuudel Tallinnast maha võtnud kokku 9 liini.

Mis siis Ryanairil suveks alles jääb? Praeguse seisuga jäävad alles 7 sihtkohta:

  • Viin
  • Milano Bergamo
  • Rooma Ciampino
  • Treviso
  • Barcelona
  • Stockholm Arlanda
  • London Stansted

Ryanairi puhul on muidugi võimalik, et mõni suletavatest liinidest ilmub tulevikus tagasi. Nii on juhtunud näiteks Paphose ja Maltaga, aga mingeid garantiisid loomulikult pole. Veelkord leiab kinnitust tõsiasi, et kui odavlennufirmad pakuvad kuhugi soodsaid pileteid, siis võimalusel tasub lennata kohe. Wizz Airi lennud on siin veel muidugi täiesti omaette teema.

Täiendus: Ilmselt mõjutas Ryanairi otsust Tallinna lennujaama lennundustasu tõstmine 30% võrra.

Juhtusin ka eile suveks sihtkohti uurima ning Ryanairi list väga lühike tõesti. Erinevus Wizziga peaks olema see, et probleem ei ole otseselt täituvuses, vaid et lennukeid puudu. Alles ju raporteeriti rekordnumbritest. Ehk kui lennukeid puudu, siis mõni Kesk/Lääne-Euroopa liin tasuvuse excelis eespool ja nii meilt liin ära võetakse. Ääremaa ju :(

1
0

Selles võib iva olla küll. Mitmete lennujaamade puhul (s.h. Dublin) on Ryanair teatanud, et sel suvel tuleb rekordiline arv sihtkohti.

0
0

Ryanairi TLL-BGY on vist küll kivisse raiutud, see liin on nii pikalt juba toiminud.

0
0

Lennuliinide sulgemisel pole üldjuhul ühte faktorit, et hei, siin on X, nii et paneme Y liini kinni.

Üldjuhul, sest näiteks Ryanair on aeg-ajalt kimbutanud liinide sulgemistega lennujaamu, mille puhul on toodud välja selge maksude või tasude argument.

Pigem ongi lugu selles, et kuivõrd nõudlus on Ryanairi olulisimates sõlmjaamades äärmiselt tugev, siis tuleb vastavalt sellele prioritiseerida lennukite ja pardameeskondade kasutust ning samaaegselt Tallinna lennujaam tõstis 2023. aasta algusest lennureisijate tasusid ja TLL pole lihtsalt laiema lennuvõrgustiku vaates jaam, kus ressursside nappuses neid rakendada.

3
1

Berliini liin peaks ka alles jääma.

2
0

Lugedes täna Delfist ka vastavat artiklit lennujaamapoolsest vaatenurgast, tundub, et odavlennundusega hakkab lihtsalt (vähemasti siinkandis) asi ühele poole saama.

2
2

Eks tulevik näitab. Ryanair on päris sageli mõned aastad jonninud ja siis mõnda lennujaama jälle tagasi läinud. Aga Tallinn muidugi pole see koht, kus tohutult reisijaid oleks.

0
0

Raul, tead ikka, et Ryanair on a) suurem kui Lufthansa b) kasumlikum kui Lufthansa. Odavlennundus (iseasi kui odav tippajal) õitseb täiega.

0
0

30% tõus juba iseenesest tundub üle pingutatud. Tausta ei tea aga mõistlik see otsus küll polnud. Oleks justkui automaatne inflatsiooni kompenseerimine. Ja rääkida sealjuures, et sellel mõju justkui poleks???

Tallinn on Euroopa mõistes natuke ääremaa ja need asjad ei toimi labase loogika põhjal. Tundub natuke Exceli tabeli poolt genereeritud hinnatõus, kus vaadati ainult numbreid. Mure ongi selles, et sellised tabelid ei näita kunagi muid seoseid. Tabeli kasutaja on muidugi algul õnnelik, et sai hinnatõusu lihtsalt ja kiiresti tasandatud. Võib ka olla, et riske hinnati aga mindi blufile välja?

0
1

Malta liinist on kõige rohkem kahju.

Ma pigem ei usu, et see lennujaama maksu tõus määravaks sai, sest uudises mainiti ka, et nendel liinidel ei oleks vähemalt aasta lõpuni see hind tõusnud. Ma üldse imestan, et nad on suutnud lennujaama tasusid 10a suht samal tasemel hoida, kui üldine elu on läinud vähemalt 2-3 korda kallimaks.

0
0

Snoopikene,

Las see Ryanair olla pealegi suurem (kui ikka on aga vahet pole :) )

Minule sobivat ei ole sellel lennufirmal mitte midagi pakkuda.

Tõsi, paljudele on.

Samas, kas Sulle ei tundu, et ONGI ebanormaalne, kui Eestist tuhandete kilomeetrite kaugusele saab lennata sama raha eest, mis Tallinnast Tartusse bussiga sõita?

Minu meelest on küll ebanormaalne.

Loogika ütleks, et see pilet võikski kuskilt 200EUR kandist üldse alata. No "pluss-miinus".

1
3

Raulikene,

jutt oli sellest, kas odavlennundus on kadumas. ei ole.

Ja ei tundu ebanormaalne, sest bussiraha eest saad sa ainult enda ja pisikese koti kohale viia väga kehvadel aegadel ja kuupäevadel ja kehvades lennujaamades enamasti (üksikute eranditega). Tahad vähegi enamat, maksad Ryaniga ka rahulikult 100-200 EUR edasi-tagasi.

muide, su armastatud LH tegi siin vahepeal pidevalt 100 EUR/return pakkumisi igale poole Lõuna-Euroopasse. Odavlennundus?

2
1

Jah, Edinburghist Rhodosele ja/või Dublinist Zakynthosele on kevadsuvel tõepoolest potentsiaalseid reisijaid eeldatavalt rohkem kui emmast-kummast Tallinnasse. Seega Ryanairi otsus lennukipargi limiteeritud suurust arvestades ka mõneti mõistetav.

Midagi pole teha, oleks Talllinnas 0,5 mln. asemel näit. 1 mln. elanikku ja Eestis tervikuna 4-5 mln. siis oleks olukord otselendudega ka hoopis teine. Väga väikse rahvaarvu ning lääne-eurooplase jaoks suhteliselt tundmatu turismisihtkoha kombinatsioon ongi suhteliselt vähene lennureisijate arv. Igal reisil on kaks otsa ja kui isegi siit meie juurest tuleks arvukalt reisijaid, siis liini ülalhoidmiseks on vaja huvi mõlemast liini otsast. Ehk et inglased, iirlased jt. tuleksid ka meile. Lisaks sellele et me ise aktiivselt reisime.

1
0

Raul, kahjuks ei kaasne Lufthansaga ka mingeid teenuseid ammu juba mitte. Peaaegu sama kui Ryanairis, põhiline vahe, et ei pea lennukisse trepist minema. Head ühendused n Tallinnast vaid läbi Helsingi. Frankfurt tihtipeale vales suunas ja 2-3 lendu siia päevas ei anna häid ühendusi. Ärkad kodus hommikul kell 4 või saabud koju öösel kell 1. Tallinnas olen ma juba kodus kui Frankfurdis saan terminalist välja. Inimesele kel aega palju, kuldkaart ja naudib lendamist on lufthansa hea valik. Minu jaoks lennukiiste ei ole puhkus.

4
1

Tõsi ta on, olen isegi viimasel ajal lennates korduvalt mõelnud, et mis vahet on Lufthansal enam võrreldes nö klassikaliste odavlennufirmadega. Ja ega peale ümberistumisvõimaluste nagu polegi. Vahel on nö klassikaliste odavlennufirmade pardal jalaruumi isegi rohkem olnud ning lennukidki mõnikord märksa uuemad.

Aga jah - kuna otselende on nappinud siis ega Lufthansale sageli alternatiivi polegi. Ja üle ookeani lendudel saab ka turistiklassis tasuta teenuseid. Odavlennufirmad opereerivad lisaks ju ka peamiselt Euroopa või lähiümbruse siseselt. Ja eks nö klassikaliste firmade kasum tulenebki peamiselt kauglendudest ning seal seetõttu ka veidi rohkem mugavusi turistiklassis.

0
0

to chrisrändaja

Eks see teenuste osa sõltu LH puhul piletist eeskätt. Mina pidasin silmas oma kommentaaris just isiklikult ennast ja oma peret ning selles osas on kogu LH Grupil ja sinna juurde LOTil teenused mulle sellised, mida ülejäänud firmadelt ka enamasti ükakõik mis raha eest ei saa ;)

Eraldi transport (sõltuvalt lennujaamast aga FRA/MUC/VIE enamasti Porsche, ZRH Mercedes, WAW Volvo, BUD eraldi buss (see oli ka mulle üllatuseks :D)) lennukisse ja lennukist, soovi korral paljudes stationites eskort läbi turva- ja passikontrolli ja ka boardimine ilma igasuguse järjekorrata, vajadusel kollase vestiga härra/proua järjekorrast läbi teed loomas jne jne

OK, selle saamiseks peab ka tõesti palju lendama. Ning jah, minule lendamine meeldib ja ei ole otselende kunagi hinnanud.

Aga ka kõikidele teistele reisijatele sisaldub enamik piletites Lufthansal ka täna pagas ja mis kõige tähtsam -- sõltumata piletitüübist omab lennufirma vastutust reisija lõppsihtkohta toimetamiseks sõltumata ümberistumiste arvust. Ehk siis EI OLE lendamine point-to-point ning ka pagas liigub algusest lõpuni, vajadusel isegi erienvate piletite ja eirnevate Star Alliance lennufirmade vahel.

Olles juba Senator (või mõne Star Alliance kuld)staatusega, on kõikide LH piletite puhul hinnas eraldi checkin (äriklassi või Firsti, sõltuvalt lähtelennujaamast), fast track turvakontrollis ja tasuta istekoha valimine (see küll vist ei kehti kõige-kõige odavama Light piletiga).

Seega väide, et LH-l "ei kaasne Lufthansaga ka mingeid teenuseid ammu juba mitte.", on pehmelt öeldes üle paisutatud.

Enamikku Euroopa pealinnadestki ei hakka aga Tallinnast mitte kunagi otse lennata saama -- meid on siin Eestis selleks lihtsalt liiga vähe. Ehk siis ümberistumised on ikka suhtkoht paratamatud.

Ma ise pakun, et lähiaastatel hakkavad need klassikalised ja odavlennufirmad taas teineteisest üha rohkem eemalduma oma sisu ja vormi poolest. Lendamine muutub(ki) kallimaks ning siia juurde tuleb üha enam ka komponente, millede vastu need odavlennufirmad ei saa.

Seejuures, kui varem 300€ pileti eest tuleb välja käia 340€, see reisijat eriti ei mõjuta.

Kui 30€-sest piletist saab 70€-ne pilet, on kasv juba üle 100% ning reisijaid jääb vähemaks.

Kõik on suhteline...

Aga mõnekümne (aga ka 100) euro eest tuhandete kilomeetrite taha lendamine ON anomaalia.

Vahel võib taoliseid 150+€ soodsaid pakkumisi vähestele kohtadele salongis teha lennufirma, kellel enamik lennukist on välja müüdud 5-6x kallimalt ning kes niikuinii seda lendu lendama peab ja eks ka siis tehakse seda marketingikaalutustel.

Pidevalt aga (suhtkoht suvalisel päeval, ütleme 1-2 kuud ette piletit ostes) sama raha eest tuhandeid kilomeetreid lennata ei tundu jätkusuutlik.

0
0

Väga kahju et Malta otselend ära kadus. Tuttavatel oli hea mõnus tulla külla ning endalgi eestit külastada üpris taskukohane + ajaliselt väga kiire. Aasta tagasi sain lausa 20€ edasi-tagasi otselennu piletid.

Oman ka LH kogemust Maltale tulles ning see oli pehmel öeldes piin. Covidi aeg, nädal enne lennu algust muudeti ~2-3h layover 10h+ks. Kuna muud võimalust polnud siis pidin sellega leppima ja lennujaamas öö veetma. Lennukis olles oli ikka sama nagu ryan v no vähemalt mina mingit vahet ei näinud.

Loodetavasti lähitulevikus tuleb Ryan tln tagasi.

0
1

Malta liinist on kahju tõesti. Pikalt oli plaan minna, aga alati tuli midagi vahele.

0
0

Kuna läks võrdluseks turistiklasside osas, siis lihtsalt märgin meeldetuletuseks et Lufthansa pole ainuke nö klassikaline (ehkki nagu siin juba juttu oli siis vahe nende ja nö odavlennufirmade vahel on tänaseks kohati peaaegu olematu) lennufirma, mis ka Tallinnast lendab. Näiteks AEGEAN mis maist taas ka Tallinnast lendama hakkab pakub turistiklassis reisijatele tasuta kerget einet ja karastusjooke/kohvi. Lennukid enamasti suhteliselt uued, jalaruumi enamasti piisavalt ja lisaks nendega üle Ateena võimalik ka mitte ainult mujale Kreekasse, vaid ka Ida-Vahemere piirkonda laiemalt lennata. Ühendused neil selles suunas head. Ja lenadavad nad mujalegi. Tuttav lendas hiljuti näiteks Air Albaniaga, sealgi pakuti tasuta kerget einet jne. Tallinnasse nad küll muidugi ei lenda.

Ja saan aru et ka näiteks Emirates, Etihad, Turkish jne. pakuvad endiselt turistiklassis pardateenindust? Ehk teisisõnu - osad nö klassikalised lennufirmad pakuvad endiselt ka turistiklassis seda mis veel aastat 20 tagasi oli tavaline oli kuid nüüdseks paljud loobunud ja osade firmade puhul seega vahe endiselt nö odavlennufirmadega olemas. Aga eks Eesti/Tallinna häda tõesti vähene ühenduste ja lennufirmade valik. Ja ega siin rahvaarvu arvestades midagi palju teha polegi. Ehkki tore muidugi oleks kui lisaks ühendustele tuleks ka erinevaid vedajaid turule juurde, see ergutaks natukegi konkurentsi.

0
0

to mrky

See mingisugusel kujul pardateenindus turistiklassis on olemas ka näiteks LOT Polish Airlinesil -- miskid joogid ja pirukas. Ca 1,5 tunnise lennu kohta polegi nii vähe.

0
0

Justnimelt. Seetõttu ongi kahju, et neid nö klassikalisi lennufirmasid kes Tallinnast lendavad ja natukegi rohkem pakuvad (ümberistumisvõimalused välja arvata) kui odavlennufirmad on nii väheks jäänud. Näit Lufthansa, SAS ja airBaltic midagi sellist ju ei paku. Ma ise pole viimasel ajal küll SAS-iga lennanud, aga lugedes siit ühe teise teema alt nende rangest käsipagasipoliitikast ja meenutades näiteks mõne aasta tagust Ryanairiga lendu Milano-Bergamost Tallinna kus keegi ei vaadanud käsipagasi suurust vähimalgi määral, siis tundub et mõned nö klassikalised on pakutava osas kohati piltlikult öeldes paavstimad kui paavst ise... Ja väikse kõrvalmälestusega - Bergamo, mis teenindab peamiselt odavlende oli hoopis parema ja mitmekesisema kaubavalikuga kui nö klassikalistele spetsialiseerunud lennujaamad. Jah, tegu enamikus söögi ja joogikraamiga aga valik oli palju mitmekesisem ning selgelt kaldu heade ning mõistlike hindadega itaalia toodete poole. Ehk ei olnud taaskord täpselt neidsamu viskisid, Lindti šokolaade, parfüüme või Põhjamaade viinasid mida mujal Euroopa tavalennujaamades võib näha ja millele alternatiive väga nagu polegi. Mitte et see oleks teab kui oluline (ehkki natuke kahju küll et kaubavalik sõltumata asukohast niivõrd standardiseerub, eriti kui juhtub et on aega ostlemiseks mida alati ju pole), aga väike lisaväärtus seegi.

0
0

Raul, mitmel inimesel Eestis LH senator? Mitu neist siin foorumis? Ilmselt sa ainuke siin foorumis. See mida sa kirjeldad ei ole lendamine, vaid elustiil. Kuigi olen kunagi ka ise aastas üle 100 lennusegmendi lennanud, siis mul ikka kahju neist kes oma elu nii peavad veetma, lennates või esimeses klassis. Ära võta absoluutselt isiklikult, aga väga paljude jaoks on äriklassis lendamine eputamine. Euroopas lennates on vahe väga väike, ka lounged on täiesti ülerahvastatud. Suur vahe on kauglennul kui on lie flat iste, muu väga väike mugavus.

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased