ettevaatust! Finnair ja ümberistumine USAs! lennufirma vastutus?

Selline õpetlik lugu: lendasime dets. alguses kahe perega mehhikosse läbi Dallase, piletid ostetud finnairist Tallinast lõppsihtkohta Mexico citysse. Dallase lennujaamas oli aga paras ummik, tohutult palju inimesi ning USA-s ümber istudes tuleb läbida täiendavalt nii passi- kui turvakontroll ning ka oma äraantud pagas ühest kohast teise lohistada. Rahvast oli tohutult, keegi vahele trügida ei lubanud ning nii jäime jätkulennult kenasti maha. Dallas-MEX-i teenindav American Airlines palus helistada finnairi ümberbookimiseks, ent finnairi kõnekeskusest Muhammed ütles, ja palumise peale saatis ka seisukoha kirjalikult, et kuivõrd ümberistumisaeg oli pikem kui nende poolt arvestatav miinimum 1h20 min (oli 1h40 min), siis lennult maha jäämine on meie enda viga ning vaadake ise kuidas edasi saate!!!

Õnneks siiski American Airlinesi kassas olevale teenindajale tundus see samuti uskumatu, ning ta helistas kuskile oneworldi ja suutis meid järgmiseks päevaks siiski edasi broneerida, ilma et oleksime pidanud hakkama uusi pileteid ostma, samas hotelli pidime ikkagi ise maksma. Tegime ka läbi finnairi kodulehe disclaimeri, kuid ka sealt saadeti meid sama jutuga pikalt - nende arvestuste kohaselt on seal piisavalt aega.

Kas on kellelgi kokkupuuteid, kas selline kottimine on normaalne? Kas lennufirmal ei peaks olema vastutus viia reisijad sihtpunkti kui nad on müünud vastava pileti punktist A punkti B ning selliste reisijatest mittetulenevate viivituste puhul peaks pakutama hotelli ja hüvitist, mitte reisijaid pikalt saatma?

Kindlustus peaks ju selle mure kenasti lahendama?

5
0

Finnair saadabki pikalt alguses, neil on lausa terve meeskond sinna palgatud, kes nende tüüpvastustega "meie pole süüdi" tegelevad.

1
0

Täpselt sama liin, lendajad ja Dallas ca 1,5 aastat tagasi. Meile pakkus Amertican Airlines pileteid ca 2 päeva hiljemaks, hotelli küll tasus. Ostsime siis ise uued piletid. Põhipiletid olid ostetud American Airlinesilt, hiljem keeldusid nii nemad kui ka Finnair neid pileteid hüvitamast ja kompensatsiooni maksmast. Üks viitas ühele ja teine teisele...Uued piletid tasus kindlustus.

Kokkuvõttes ja edaspidi tarkusena mulle endale, peab pileteid ostes ise jälgima, et oleks pigem rohkem aega ümberistumisteks. Lennufirmad müüvad süüdimatult suht lühikeste ümberistumistega, aga piisab kui esimene lend nt. 30 min hilineb. USA kohta ütleks, et min 2,5.. 3 tundi(piirikontroll). Tähtsaim vast ei ole see, kas keegi sulle midagi kompenseerib või mitte(kindlustus vast ikka lõpuks), aga just see, et mahajäädes ei ole lähiajal kohe pileteid saada ja see võib totaalselt segi ajada su pikalt planeeritud reisiplaanid.

11
0

Kuna Finnair ei tea kui palju inimesi tollel hetkel lennujaamas oli, siis ongi nende tüüpvastus, et ise ole süüdi. Kindlustus ehk lõpuks kompnseerib.

Aga USA-s alla 3 tunni ma kunagi ei planeeri lendude vahetamiseks. Lennujaamad on mingi x valemi alusel arvutanud miinimum lendude vahelise aja, mis on enamasti liiga väike, aga mis annab lennufirmadele võimaluse öelda et ise oled süüdi.

3
0

Mina küll ei oleks kindel, et kindlustus kompenseerib. Kui hästi läheb - ehk jah. Aga ka neil on võimalus öelda, et "ise olid loll ja aeglane", "miks sa lennufirmalt ei küsinud", "kui küsisid, siis küsi veel, see on nende asi", "nõudke lennujaamalt kinnitust, et seal olid x kuupäeval y kellaajal ülekoormus ja sabad", jne.

Rohkem aega lendude vahele on ainus enam-vähem töötav lahendus.

1
0

Lennufirmalt hüvitise nõudmise õiguslikuks aluseks on ELi määrus 261/2004, mis ühelt poolt küll nõuab et hilinemiste korral tuleb reisijale pakkuda hoolitsust, teisalt aga näeb ette erandi sissejuhatava osa punktis 14, mille kohaselt erakorraliste asjaolude esinemisel on see hoolitsuskohustus piiratud või isegi puudub. Samale erandile viitab ka Montreali konventsiooni artikkel 19.
Kuna Finnairil ei olnud võimalik kuidagi USA piirikontrolli kiirust mõjutada ning kõik endast oleneva nad ka tegid (lasid American Airlinesi kolleegadel sebida piletid järgmiseks päevaks), siis ma ei peaks väga perspektiivikaks nendega sel teemal jaurata, lihtsam kindlustusele anda, kuigi ka siin tuleb enne kindlustustingimused üle lugeda, et kas seal mingit miinimumaega ümberistumiseks pole antud. Aga üldiselt nõus sellega mis Ninatark ütles - alla 3h ümberistumist USAs pole mõtet isegi kaaluda või kui soov närve kõditada, siis vähemalt korralik kindlustus teha.

3
4

Olles istunud USA piirikontrollis koos väikeste lastega (seal oli ka päris imikutega emasid) peaaegu 4h, siis ma ei teagi, millise vahega julgeksin ümberistumise osta. Esimesel korral kui käisime, läks asi nii mõnusalt ca 1h ja kõik tehtud, kuid teisel korral oli ikka õudus kuubis. Ja ma ei kujuta isegi ette kuidas seal oleks saanud vahele trügida või asja kiirendada, ruum oli puupüsti inimesi täis, mis liikus nii aeglaselt, et vahepeal lapsed magasid põrandal.

2
0

Ilma muu asjaoluta (streik vms) tavaline pikk järjekord lennujaamas ei ole küll erakorraline asjaolu ELi määrus 261/2004 tähenduses. Lisaks, kusagil viidatud määruses ei ole esile toodud, justkui erakorralise asjaolu korral hoolitsuskohustus puuduks - siis puudub vaid hüvitise tasumise kohustus.

0
0

Mul oli kunagi SASiga sarnane juhtum. Uue siselennu pileti sain ilusti ning lõpuks ka 600 EUR sihtkohta hilinemise eest. NYCi immigratsioon võttis ca 2h.

2
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased