Olemasolevad teemad on üksikud ja koondaks info ühte teemasse. Ise suhtlesin Swedbank reisikindlustusega ning mind saadeti sisuliselt pipramaale. Et kui ise tahan ära jätta, siis nemad ei puutu asjasse. Ja kui reisiplaanid takerduvad riikide meetmete tõttu või epideemia tõttu, siis nemad ka ei hüvita. Ühesõnaga, Swedbank reisikindlustuse peale ei saa loota ning sealt midagi ei hüvitata. Pöördusin ka asjaosaliste poole, niivõrd kui see üldse tänasel momendil võimalik on. SWISS oma keskkonnas ei tahtnud minust midagi teada ja käskis helistada. Peale poolt tundi telefonis laulu kuulates, loobusin. SWISS-iga ühendus on võimalik ainult Sveitsi helistades ning kuidagi kahju hakkas telefoniarvele kuluvast rahast. Lõpuks leidsin meili, kuhu oma pöördumine saata, samal ajal on nii palju muutunud, et tegelikult peaks kogu asja hakkama uuesti ajama. Mingil hetkel pakkusid nad võimalust aasta lõpuni rebookida piletid, nüüd on terve hulk riike kinni ning liikumine nagunii piiratud ehk asjaolud on uuesti muutunud. Enne oleks saanud nagu süü panna lennukompaniile ja raha tagasi küsida, nüüd on kõikjal riiklik sekkumine (erinevate riikide). Siit võiks järgnevad jagada oma kogemusi alates veebruari lõpust 2020, et kas keegi on saanud reaalselt raha tagasi või piletid ümber vormistada. Ja kuidas muud kulutused(hotellid, tripid, matkas jne) on õnnestunud tagasi enda rahaks vormistada. Kas on selleks olnud mõni kindlustusselts, keda saaks kiita, kui reisijasõbralikku?! Hilton saatis mulle kirja ja ütles, et nemad ei pane pahaks, kui kuni 24tundi enne saabumist annan teada, et tule ning annavad raha tagasi.
Kas sul kindlustuse ning lennufirmaga suhtlus toimus viimase 2-3 päeva jooksul? Enamik täielikult suletud riike on tekkinud selle aja jooksul, kindlustused-lennufirmad pole jõudnud oma seisukohti revideerida (ka terve Euroopa sai ju alles täna teada, et USA-sse enam asja pole).
Samuti on igasugused riiklikud reisihoiatused (mis üha enam kalduvad "ära üldse kuskile reisi" poole) revideeritud viimase paari päeva jooksul ja ka need mõjutavad kindlustuste suhtumist.
Mina enne järgmist nädalat väga ei ootaks lõplikke kindlustusfirmade ja lennufirmade seisukohti lendude osas, mis teoorias justkui võiksid toimuda, aga kuhu lihtsalt ei taha enam minna.
Toimib ilusti Finnairi ja Lufthansa tasuta muudatus internetis. See on siis see uus reegel nende lendude kohta, millega saad muuta sama lennu hilisemaks.
Lufthansa ja AirBalticu kõnekeskuseni pole veel jõudnud. Täna katkesid lihtsalt kõik kõned enne liinile saamist.
Kui konkreetselt sinu broneeritud lend tühistatakse, siis peaksid kõik jätkuvalt raha tagasi andma. Näiteks kõik need tuhanded Itaalia lennud ja nüüd lisanduvad USA lennud jne.
Eile 11.03 tegin Gjensidige-ga reisikindlustuse. Kahjuks ei pannud tähele, et gjensidige avaldas 10.03, et alates kl.11.00 ei paku enam seoses epideemiaga reisi tühistamisel erakorralist ( laiendatud) kaitset.
Leidsin täna, et Seesam veel pakub "reisitõrke laiendatud kaitset". Küll ei ole seal sees, reisi omal soovil tühistamist.
Tühistasin Gjensidige lepingu peale konsulteerimist credokindlustuse maakleriga ja loetud tunnid tagasi tegin Seesamiga kindlustuslepingu.
Lend kuu aja pärast Londonisse, tasutud lennud ja majutus.
Seesami laiendatud kaitse peaks seda katma. On küll teistest poole kallim.
Lisatud: alates 14.03 võttis Seesam ka selle reisitõrke lisakindlustuse maha.
Mul on samuti Swedpanga kuldkaardi kindlustus.
Kuna Airbaltic on Itaalia lennud mai lõpuni tühistanud, siis sealt peaks piletiraha tagasi saama. Seejärel suhtlen swedbankiga Gold krediitkaart ) ning loodan tasutud hotellibroneeringu tagasi saada. Ei tohiks seda epideemia kaela ajada, vaid tegu on ju sellega, et lennuk lihtsalt ei käi sinna kui mul vaja on.
Wizz Air näiteks ei anna mingit võimalust kuupäevi muuta ega ka raha tagastada. Veel kummalisema vastuse sain neile helistades, kui öeldi, et nad näevad lennu väga väikest täituvust, kuid seda lendu ei tühistata.
Samuti on raha lootusetu kätte saada Ergost, kes põhjendab kõike praegust toimuvat kui võimude tegevust. Kui kellelgi on Ergoga paremini läinud, kuulaks huviga.
Eelmisel nädalal Seesamis kindlustust tehes oli võimalik valida tühistamine oma soovil. Hüvitavad 70% tehtud kuludest.
Kui suudate KLM'i tabada, siis küsides annavad olemasolevate piletite väärtuses voucheri kehtivusega 1 aasta. Uut broneeringut tehes peab perekonnanimi vähemalt sama olema (väitis näitsik Filipiinide kontorist).
Piletid peavad muidugi olema ostetud otse KLM'ist.
Lend oli Helsinki - Phu Quok 10.03 kell 00.20, lendaja TUI. Eelneval päeval võttis Vietnami valitsus vastu otsuse, et 9-st Euroopa riigist, k.a. Soome, ilma viisata reisijaid vastu ei võeta ja viisa peab olema tehtud vähemalt 5 päeva enne väljalendu. Meid toideti ja paigutati hotelli, ilmselt TUI lootis mingil viisil ikkagi lennuluba saada. Keskpäevaks oli selge, et lendu ei toimu. Suhtlus TUI-ga oli hea, jooksva olukorra kohta tulid sõnumid telefonile. Tõsi küll, mul oli antud soome nr, minule tuli info. Samal lennul oli päris palju eestlasi, aga eesti nr ei saadetud midagi. Kui oli vastu võetud lõplik otsus, et lendu ei toimu, saadeti sellekohane meil koos tel nr-ga, kuhu helistada. Kas soovid mingit teist lendu või loobud. Mina loobusin ja teatati, et 3 - 5 pangapäeva jooksul kantakse raha tagasi. Aga hotell oli ka makstud.Reisikindlustus oli läbi IIZI tehtud AIG-ga, korralik (oma-arust), nn kuldpakett. AIG poolt antud tel helistades anti teada, et nemad ei puutu üldse asjasse ega tea midagi (mis kuradi nr?), saatku meil. Saatsin meili, saadeti blankett reisitõrkest teavitamiseks, kusjuures oli juurde lisatud paar punkti, mis juhul on lootust kindlustuse poolseks korvauseks. Lennu ärajäämisest polnud sõnagi, jättis sellise õngitsemise mulje, et äkki inimene arvab, et raha ei saa ja jätab nad rahule. Olen lugenud antud firma kindlustustingimusi ja mina ei suutnud kusagilt välja lugeda, et antud juhtumi puhul hotellibroneeringut ei kompenseerita. Saatsin täna kõik vajalikud paberid kindlustusse, eks näe, mis saab. Ei taha ette üle reageerida, ehk sujub kõik ilusasti ja hotell kompenseeritakse.
Ma olen suhelnud, püüdnud suhelda, viimase 3 päeva jooksul jah. Kust te sellele Lufthansa telefonile ligi pääsete. Pange see number siia ka. Mina ei ole jaksanud oodata.
See rebookimise asi on ka huvitav. Kust ma oskan arvata, millal koroonaviirus lõpetab või leitakse ravim( vaktsiin). Mul on tuttavatel tühistatud lennupiletid, mis oli mai lõpus ja juunis.
Kui inimesed ei ole kadedad, siis võiks panna siia konkreetsed näited.
Mul pidi 15.03 olema lend Washingtoni Lufthansaga, õnneks canceldati tagasilennu kõige viimane segment ja pakuti asenduseks paar tundi hilisemat lendu - kohe hea võimalus refundi paluda. Swedi krediitkaardi kindlustus vähemalt üleeile lubas ka tasuda sellise olukorra puhul kulud, aga ehk midagi siis muutunud. Airbnb lubab, et saab tagasi ka teenustasu kui reisile seatakse piirang, aga hetkel näib teenustasu siiski seile jäävat
Lufthansa laseb hetkel tasuta broneeringuid muuta hilisemaks kuni aasta lõpuni. Pileti vahe tuleb kinni maksta.
Possibility to rebook existing bookings:
The new waiver policy for existing bookings applies worldwide for tickets purchased before 5 March with a travel date up to 30 April 2020. Passengers can rebook once to a new date up to 31 December 2020 without any rebooking fee within ticket validity – regardless of condition of the original booking fare purchased. The webpages of the individual Lufthansa Group airlines offer a comfortable way for self-service rebookings. If you hold a Light Fare, please contact our Service Center.
General rebooking option for future bookings:
Starting March 06 and until 31 March 2020, the Lufthansa Group airlines will waive the rebooking fees for all newly booked flights worldwide and offer a one-time rebooking – regardless of condition of the original booking fare purchased. Passengers can in future rebook to a new travel date until 31 December 2020 without rebooking fees.
Applicable for both waiver policies: The departure and destination airports must be identical. If the original fare is no longer available, the corresponding difference must be paid. The rebooking must be made before the original travel date
Lufthansa ja nendega ühendust saamine
Kui kellegil on staatus, siis staatusklientidele on olemas (staatusest sõltuvalt) erinevad klienditeenindused. Nende Saksamaa number on toodud enamasti kaardi tagaküljel. Võite selle leida ka Miles&More kodulehelt peale sisselogimist (kuid see võib näidata ka eesti numbrit, mis on tegelikkuses suunatud Cape Towni kõnekeskusesse).
Kui vahetate Miles&More lehel (NB! Mitte Lufthansa lehel!) oma asukohamaad, saate ligi ka teistele numbritele. Palju lihtsam olevat tabada UK ja Venemaa numbrit.
Aitab ka LH Service äpi alla laadimine (iphonel on, vast on andrioidil ka). See tuleb aktiveerida oma kaardinumbri ja pin koodiga ning siis tekib kohe ridamisi juurde ühenduse saamise võimalusi (HON-il näiteks ka täiesti automaatne "vajuta ning ühendu" võimalus aga mu meelest läks ka Senatori elu selles osas lihtsamaks)
Lendude ümberbroneerimise ja tühistamisega on minu arusaamist (ja kogemust) mööda LH-ga niii:
ümber broneerimiseks peab veel kehtima sama tariifikood ning soovitaval lennul olema ka vastav broneeringuklass.
Siia (saatan peitub pisiasjades!) ongi "koer maetud". Nimelt nullib tariifi kehtivuse (saada olebuse nõue) ära kõikide mis iganes sooduskampaaniate (hooajalised müügid, 2 ühe hinnaga müügid jne) muutmise. Ehk siis küsitakse juurde raha hetkel kehtiva tariifini. AGA VÕIMALIK, et nüüdseks on sellest reeglist loobutud. Lähiajal katsetan.
Tühistada saab kõiki broneeringuid, milledele on tekkinud irregularity (ehk siis mõni algne lend on tühistatud).
NB! Veel paar päeva tagasi tuli raha tagasi saamiseks tühistada läbi kõnekeskuse! Internetis sai vaid piletist lahti. Aga see asi võib olla vahepeal korda tehtud.
Irregularity annab võimaluse ka kuupäevade muutmiseks, kuid mis määral, sõltub agendi lahkusest ja võimekusest.
Samuti on minu meelest kõikide tariifide reeglites tasuta tühistamine, kui sihtkoha ametivõimud reisijat enam sisse ei luba. Seda võimalust väga ei teata...
Kui pilet tagastatud, tuleb hakata ca nädala pärast silma peal hoidma om pangakonto kaardikontol. Ja vajadusel minn apangast raha nõudma. Swedbanki puhul ei ole mina veel sentigi lennufirmalt näinud enne kui küsimas käinud -- kui piletikulu ja tagastus olnud erinevatel kuudel.
Raha tagastatakse reeglina samal moel, mil osteti pilet.
Ja veel.
Üldjuhul peaks kõikide muredega tegelema pileti väljastaja. Lennufirma küll võib, kuid kui pilet ei ole nende vormistatud, siis reeglina esmalt suunatakse väljastaja juurde. Ehk siis eelis neil, kes ostnud LH-lt endalt või Eesti mõnelt tõsisemalt tegijalt (a la Estravel, Reisiekspert, mõni vast veel).
Jõudu, kannatust ja kindlat meelt!
Oleme hetkel veel reisil ja oli soov vahetada tagasituleku lennupiletid varajasemaks. Lennufirma KLM/Airfrance. Kõik toimis kenasti, kuid telefoniliinil oli vaja ootel olla 20 minutit enne kui löögile sain. Kokku võttis kogu protseduur aega 50min. Lisatasu selle eest ei võetud
Lendasime Ryanairiga Tallinnast Bergamosse 22. veebruari õhtul ja plaanid olid nädalaks tehtud Põhja-Itaaliasse, eelkõige Milaano lähiümbrusesse. Järgmise päeva õhtuks oli selge, et olukord on hapu ja otsustasime Milaano plaanid tühistada ja sõita Rooma - st tühistasime majutused Milaanos ning ostsime rongipiletid Rooma, majutuse Roomas ja uued tagasilennupiletid Roomast.
23.02 õhtul sai igaks juhuks ühendust võetud ka IF kindlustusega, kellega oli tavapärane reisi- ja tervisekindlustuse leping antud reisi jaoks sõlmitud ning telefonile vastanud proua kinnitas, et evakueerumise punkti alusel saame oma lisakulutused reisitõrke summas tagasi.
Pärast koju tagasi jõudmist läks IF-ile avalduse tegemisest positiivse otsuse teada saamiseni ca 45 minutit. Kuna tegemist oli reedega, tuli raha kogu reisitõrke summas (3x300€) üle esmaspäeva jooksul.
Kokkuvõttes väike miinus muidugi jäi, kuna uued kulud kokku olid kolme peale veidi suuremad kui 900€ ning kasutamata jäi ka juba broneeritud Bergamo-Tallinn lend, ent sellegipoolest oli vähemalt minu jaoks tegemist väga positiivse kogemusega ning kõik toimis ootamatult hästi.