Riia lennujaama hullud päevad

Riias on miskit hullu lahti. Olen viimasel paaril nädalal nende juurest kolm korda lennanud ja kahel hädas olnud, millest ühel lausa lennust maha jäänud.


Paistab, et neil on kaks suurt tipptundi: 11-13 ja 20-22.

Kõige esimesel korral, lennates Berliini, ulatus kell 11 järjekord turvakontrolli hoonest välja, kulgedes mööda check-in lettidest. Kuigi kõik rajad olid töös, võttis turvakontrolli läbimine aega 50 min. Turvatöötajaid ei huvitanud grammigi see, et lennuk kohe väljumas. Kinnitati, et ka järjekorras seistes jõuab lennule. Jõudsin viimaste seas, abiks oli B8 värav, kust saab lihtsalt välja.

Teine, negatiivne kord tabas meid nädal tagasi Brüsseli lennule minnes. Järjekord turvakontrollis ulatus check-in laudade keskossa. Olime tund enne lennujaama saabunud ja kui järjekord juba ohtlikult aeglaselt venis, palusime end läbi lasta. Turvameeskond keeldus, otse läbi said vaid lastega reisijad. Turvakontroll ca 50 minutit, väravasse joostes nägime ust sulgumas. Ei aidanud ei nutt, ei sõim ja lõpuks eskorditi meid lennujaamast välja, kahjuks mitte lennukile.

Õhtusel ajal on olukord pisut lahedam, kuid ikkagi ei julgeks soovitada saabuda hiljem, kui 2 h enne lendu. Kindlasti fikseerige oma saabumise aeg.

Sellepärast ongi igalpool kirjas, et lennujaama tuleb saabuda vähemalt 2h enne lennu väljumist. 

Kui asi nutune on, siis PINSi äpiga saab fast tracki osta. Ka siis kui piisavalt punkte pole. Maksab 1666p või 10€.

2 nadalat tagasi olin samas olukorras. L2ksin mingi 1,5h enne lendu kohale ja oli kohe naha, et ei j6ua peale. 6nneks lasid t66tajad mind kiirkorras ette kui asi hakkas kriitilsieks minema.

Suvel oli isegi soovitus saabuda 3h enne lendu.

Siis vist sai õigesti 14:30 Riiga saabuv buss valida, kui lend väljub 18:30...

Ja miks on vaja fikseerida lennujaama jõudmise aeg? Kuhu selle infoga edasi plaan minna? 

Kindlustuse kontekstis võib relevantne olla, kui küsimus selles, et kas jäid lennust maha sõltumata mõistlikult varajasest saabumisest või omal süül.

Esiteks olen ka alati 2h varem olnud kohal, muu variant pole nagu pähegi tulnud, küll aga on iseenesest õigustatud küsimus, et kes seda kinnitab, et ma olin varem ja seisin sabas, mitte ei saabunud tund varem ja väidan, et seisin sabas?

Enamasti vast meilile tulnud taksoarve / bussipilet Riiga / laevapilet Helsingisse / vms dokument on. Alternatiiv on lülitada telefoni location tracking sisse või teha lennujaama saabudes ja järjekorda nähes suva pilt, et oleks tõestus olemas.

Kui ikka häda käes,siis igas lennujaamas videovalve hästi organiseeritud! Kui töesti vaja,saate alati nöudab videovalvekaamerast videot.....yks variantidest 

bosser : keegi ei hakka sinule mingeid videosalvestusi otsima :) 

Veel vähem sinu nõudmise peale . 

Foto elektroonilise lennutabloo taustal, kus kellaaeg ja väljuvad lennud nähtaval.

Ka kogemus pikast järjekorrast (mitte küll nii pikast kui teemaalgatajal) Riia lennujaamas peale kella 11.00. Õnneks päästis see, et reisil oli kaasas 9-aastane laps, kes kvalifitseerus "väikse lapsena", seega kutsuti nurga taha eraldi järjekorda.

To dim.....loomulikult ei hakka keegi pärast näitama videosalvestust,aga kui selle jutuga pöörduda kassasse uue pileti saamiseks,kyllap siis nad usuvad,et olid 2 tundi enne väljalendu kohal.....no,see kyll ainult minu arvamus.

See on siiski väga vale arvamus. Sellist asja ei eksisteeri üldse, et kodust viimasel minutil lennujaama minnes ning siis lennukist maha jäädes mingid uued piletid saad. Puhtalt oma süü, et maha jäid, ja ei kompenseerita sulle midagi ei reisikindlustusest ega lennukompanii poolt.Aga kui lähed kohale 2-3 tundi varem, nagu peaks, siis ka jõuad lennule ja pole probleemi. Nagu siin teema algataja mainis, siis järjekorrad ca 50 minutit- kui kaks tundi varem kohale lähed, jõuad ikka ning jääb aega ülegi.


 See uute piletite teema kehtib siis, kui lendad ümberistumisega, piletid on kõik ühel broneeringul ja siis turvakontrolli või muude järjekordade tõttu ei jõua jätkulennule.

see neandertaali välja pakutud fast-tracki ostmine PINS appist 10 eur eest on igati asjalik õlekõrs hädasolijale, kui see tõesti toimib ja peale ostu fast-tracki võimaldav pilet kohe meilile saadetakse.

Ma usun, et ka check-in süsteemi jääb jälg, mis kell lennujaama saabusid, juhul kui teed seda lennujaamas.
Kuid mina ei paneks siin süüks ainult Riia lennujaama. Sama olukord on ka Tallinnas, mis küll nüüd on tunduvalt paranenud, kuid siiski võiks parem olla.
Veel aasta alguses võttis turvakontrolli läbimine 45 minutit. 
2 tundi lennujaama varem kohale on minu arvates ka suhteline, kui teine lause ütleb, et check-in äraantavale pagasile suletakse 20-30-40 minutit ennem lendu. See omakorda peaks kliendile andma turvatunde, et selle ajaga ta ka lennule organiseeritakse.

Ka check-in letis võib olla pooletunnine järjekord ja see, et saad oma koti ära anda, ei garanteeri veel midagi. Pagasi vastuvõtmisel ja reisijate turvakontrollil puudub seos. Ja kui tehtaks uus reegel, et check-in lõpetatakse 1,5 tundi ennem lennuki väljumist, kui palju mahajääjaid siis veel oleks? Viimasel hetkel lennujaama minekut võivad endale lubada näiteks äriklassi reisijad, kes fast tracki kasutavad. Tavareisija peaks 2-tunni reeglist kinni pidama, mitte eeldama spetsiaalselt temale lahtirullitud punast vaipa alates välisuksest kuni istmeni lennukis, ning mitte undama pärast igal pool, kui puhtalt omal süül maha jääb.



Väike soovitus: toksige Google'i otsingusse Riga Airport ja paremal avaneb ülevaade tipptundidest. See on päevade lõikes veidi varieeruv, aga üldiselt leiab Jaanuse tähelepanek kinnitust.
 

Esmalt, vingumisest ja halamisest on asi kaugel, lihtsalt, sõbralik meeldetuletus.
Riia ja ka Tallinna puhul olen ma harilikult tundi või siis õige pisut üle parajaks pidanud. Minu juhtumil, kus maha jäin, et tähendanud 50 min turvajärjekorda libisemist lennuaega, vaid "Gate closes" aega.

Tunnistagem nüüd ausalt - mitmel korral Ryanairiga lennates on värav juba avatud olnud, kui kukub "gate closes" aeg??? Enamasti on boarding viimasel kümnel minutil.
Lend pidi olema 11:45, meie olime lennujaamas sees ca 10:40 ja kui lõpuks väravasse saime, jooniti paksu markeriga alla meie piletil olev kiri - Gate closes at 11:15. 

Ma ei tea lennundusest ja lennujaamade pidamisest palju, aga üldine reegel äris võiks ju olla see, et kui mina midagi kokku keeran (turvajärjekorrad), siis ka mina vastutan!