Viimased kommentaarid

Kust te autosid rendite, et suudate 1500-2000 deponeerimise organiseerida? Rentisin Juuni algul nädalaks Malpensa 1 lennujaamast Europcarist (läbi Rentalcars-i sai umbes 100eur võrra odavama hinna kui otse). Autot vormistades muutsin tagastamise koha Malpensa 2ks ja lisasin 2h (see 2h hinda ei muutnud). Autoks oli jumala uus Audi Q5, GPSi jne. ja lasteistmetega (tellisin lisaks). Lugesin ka seda foorumit enne reisi ja valmistusin halvimaks ning püüdsin teha kodutööd nii palju kui oskasin. Europcari kodulehel on Deposit policy "Rental price + 20 % + 300 €" selle auto puhul halvimal juhul sain kodus arvutades 1300.-. trükkisin selle policy isegi välja et kui siin mainitud ulmelised summad (nagu ma olen aru saanud palju odavamate autode puhul) tekivad siis lükkan neile nina alla. Arusaadavalt pakuti ka kindlustust olenemata sellest et Rentalcar-i kindlustus juba oli. Arvestades omavastutuse hindu, avarii puhul 2800 ja varguse 3000 siis ma parem maksan kindlustuse. Kuna ma sõitsin kohe Sveitsi selle autoga ja Italias sõitmist oli ainult sinna ja tagasi siis Europcar ise ütles et piisab ainult 2x odavamast liikluskindlustusest ja Sveitsis vargus kindlustust pole vaja. Kõik see tehtud, broneeriti minu kaardilt 820.- millelt pärast läks maha kindlustuse ja lasteistmete summa ja ülejäänu tagasi. Auto tagastamine võttis aega 2min, samal ajal kui kotte ja lapsi autost välja võtsin oli vennal juba tiir peale tehtud ja allkirjad alla.

http://www.flytoget.no/eng/ Rong, väljud kas Oslo Central Station (nagu seal märgitud Oslo S) või järgmine peatus, teatri juures (Nationaltheateret). Oleneb kust sulle mugavam. Kui hotell jääb kuningalossi ligi siis teatri peatus.

Muidugi minge!

Kui lõunatippu minna, siis ei ole erivarustust vaja teie valitud raja puhul. Kui aga lühemat rada pidi, siis kassid peaks ikka olema. Mis puudutab muud varustust, siis mingeid udupeeneid alpisaapaid ei ole vaja aga päris tennistega ei soovita(ikka korralik saabas mis toetab jalga ja paksu tallaga kuna üleval kivid ikka kaunis teravad). Samas esimene 20km kuni baasjaamani (Kebnekaise Fjällstation) saab ka mingite paksema tallaga sandaalidega hakkama kui ilm lubab(a la "Keen" jne. tagantjärgi targana soovitaks kaitstud ninaosaga). Aga ilmaga on just selline seis, et näiteks augustis meil oli üks päev +27 päike säras ja järgmine vaevalt +4 koos tuule ja vihmaga.

Kuna ma kõrgust ei karda siis suht raske kommenteerida. Soojalt soovitan minna juuli teisel poolel või augustis, juunis võib ka madalamal veel lund olla ja see võib nõuda mõnes kohas kasside kasutust.

http://www.rakkatasku.com/
olime seal ja jäime elamisega väga rahule, kannikate vahele topitavad pulkliftid
:( asuvad üle tee, 200m ehk. Nende ainus normaalne lift jäi Levi keskusesse. Vaadake Yllast ka, seal mägi kõrgem ja pikemad laskumised - mulle isiklikult meeldis Yllasel rohkem kui Levis.

Oskad ehk öelda kas Boracay on väga üle rahvastatud (turistide poolt) novembri esimene pool? Ma praegu veel ei ole otsustand kas Boracayle või Palawan (El Nido Miniloc või Lagen island). Saan aru, et neid eriti võrrelda ei saa, ühes on hull melu ja teised rohkem vaiksed paradisi saared. Ma olen seni ainult Batangases käind sukeldumas (rohkem pole olnud töö kõrvalt aega ja see Manilale kõige lähem norm koht) aga seekord peab mingit tegevust lisaks ka vaatama mida naisega koos teha saab.

Tripp kurat, sa kohe pidid need pildid siia riputama :-( Võid arvata kuidas, mina kes ma pole aastaajast "suvi" kunagi erilises vaimustuses olnud, nüüd piinlen. Eelmine aasta augustis sai Kebne liustikul lausa lund kallistatud ja liugugi lastud - polnd ju "sõpra" kaua näind:-)

Mis puudutab Kebne ümbrust siis.... "ma tean mida sa tunned" :-D Jotunheimen on muidugi ka tore aga Kebne kant on see mis ei lase enam lahti :-) See aasta (augusti 2 viimast nädalat) tahaks Kebnekaiset ka põja poolt näha, muidu kogu aeg lõuna poolt käidud.

Ma olen arvatavasti hirmus sant inimene aga selle võiks küll autahvlile panna !?! eriti "vaatamisväärsuste" osa, vägisi tekkis soov kirjutada, et kui vaheaeg läbi ja kooli tagasi lähed küsi õpetaja käest kus käisid....

Seda nimetatakse populaarteaduslikult Risk Managemendiks, eks igaüks otsustab ise kui suur risk on ja mida ta vastavalt oma võimetele või plaanidele kasutab. Eks oma plussid ja miinused on mõlemil variandil. Aga point kuhu ma oma segase jutuga jõuda tahtsin on, et kui plaan on koduhoovist või vanaema juurest kaugemale minna siis võiks Jyski taolistest kaubamajaddest matkavarustuse ostmata jätta.

Tripp, sa ise vastasid oma küsimusele :-)

tsiteerin: "Miinused - katki läheb! Tavaline matt on lollikindel, isetäituval peab matkal kindlasti paranduskomplekt kaasas olema." See, et tavaline matt on lollikindel on sul muidugi õigus.

Selline universaal nahaal paranduskomplekt on midagi mida seni olen niisama raskuseks kaasa tassinud aga kui sa selle korra võtmata jätad.....(sülitagem siinkohal 3x üle õla). Samas Everestil küll ei konda aga pargis ka ei jaluta ja minu tagasihoidlike kogemuste põhjal sealt see varustuse hinnavahe tulebki.

Väga palun vabandust kui mu eelmine kirjutis lahmimisena tundus, nii ei olnud see mõeldud. Kindlasti on odavamaid kui Prolite, samas kvaliteetsed ja ega Lafuma nüüd päris Jysk-i või Prisma kaubandusvõrgus müüdav bränd ka ei ole? Lihtsalt kiidan seda mida tean kiita ja laidan mida tean laita.

Minul on Prolite 4 ja ühinen Manni kiidulauluga. Kui tingimata oleks vaja nuriseda siis ehk miinuseks oleks raskus (paarsada grammi raskem) ja hind võrreldes tavaliste madratsitega. Pluss poole pealt: kokkurullitult 2x väiksem kui tavaline rest madrats, soojem ja muidugi mugavam.

On ka müügis pea 2x odavamad "isetäituvad" madratsid aga olles neid näinud tuttavatel ja reisukaaslastel niiöelda actionis, siis parem juba tavaline rest võtta.

See oleneb jah lenujaamast. Inglismaal asi väga konkreetne - ainult üks kott ja kotiks loetakse ka naesterahva väikest käekotti (sellel vist ka mingi peenem nimetus - ridiküll ?) Nii et sinu variandi puhul antakse sulle valida kumb läheb pagasisse ja ärarääkimise võimalus puudub. Olen ise nii Manchesteris kui ka Londonis seda kemplemist näinud, kusjuures neid absoluutselt ei huvita millises klassis sa sõidad (tavaliselt businessis võib kaks kotti olla) või mis värvi sa oled :-)

Trippiga 100% nõus mis puudutab seljakoti valikut, selle jaoks võta kohe aega ja tatsa mööda poodi ringi.

Endal ka mingi 80+10L Ferrino ja ei kurda. Kui aeg käes, et praegune kott vajab vahetamist siis nüüd targemana vist vahetaks Fjällräveni vastu aga see ka vähe teisest hinnaklassist.

Vaata www.sukeldumine.ee/forum/ saad kiiremini adekvaatset infot kui siit.

Muidugi tehakse veekeskustes...bassein on vaid üks osa kogu treeningust. Meretundidest ei pääse sa kuhugi :-)

Sellel teemal on siin juba arutet ja mingid kontaktid peaksid ka siit saama. Aga hind umbes sama mis Eestis...vist. Mina sinu asemel teeks siin ära siis ei raiska kallist puhkeaega koolipinki nühkides - aga ma olen ka vähe imelik. Juhul kui praegu Eestis terve kursuse teed siis tuleb arvestada üsna ekstreemsete tingimustega :-) Kui ikka vee temp +2 ja nähtavust 0,5m siis ei saa mõnda "paberitega" inimest isegi püssi ähvardusel vette, rääkimatta sellest kui üldse esimest korda. Selline kogemus võib nõrgema närviga inimesel sukeldumise isu üldse ära võtta. Aga alati saab meretunnid Tais teha ja ainult teooria siin.

1.On küll niiskusele vastuvõtlikum aga mina seda eriti ei pelgaks juhul kui talvel!! matkad. Sule suurim probleem just meie praegused ilmad (rõve ja niiske ja temp kõigub nulli ringis) - ja praegu kasutaks küll synt sisuga (ise kasutan Ferrino Nightec 600 ja julgen soovitada). Kui aga korraliku pakasega (ka külm kuivatab) ja lumisel talvel siis ei näe probleemi ega ka mingit muud alternatiivi sulele.
2.termokott ei päästa...nagu Toivo kirjutas võib tekitada vastupidise reaktsiooni kuna kile alla tekib kondents...ühe päevaga ei juhtu midagi aga nädala lõpuks võib ikke väga ebameeldivaks kiskuda.

Kurat.... ja meie siin juba erutusime :-)

Nõme tsivilisatsioon külla aga kui seal Kebnekaise ümbruses hullata siis ega see baasjaama info ka mööda külge alla jookse :-). Kas või see, et sealt on korralik kopteriühendus Nikkaloaktasse (hind oli vist 500SEK) juhuks kui "shit hapens"....ülejäänud Kungsledenil tuleb muidugi ise hakkama saada. Oma telgiga rännates on see hea asi, et võid maha prantsatada siis kui ise tahad ja seal kus tahad arvestades muidugi teiste privaatsust ja häid tavasid v.a. Abisko National pargi territooriumil...seal on vist ainult üks lubatud telkimisplats.

Siin on infot mis puudutab hindu.

http://www.svenskaturistforeningen.se/templates/hostel.aspx?id=3154#

www.stfkebnekaise.com

Ise ainult telki kasutanud. Kebnekaise fjallstationis, ka restoran ja pood - hinnad nagu rootsis ikka + kogu nänn tuuakse kohale kopteriga. Lihtsalt näiteks dehydr. matkatoit mis meil maksab 90EEK oli seal 140SEK (aga mõned riidehilbud olid odavamad kui Tallinna Matkaspordis)

Meil tuli kogu maksumus suvel ja telgiga matkates u 10K per nägu 1,5 nädalat (oma autoga läbi Soome).

Küsi Jaan Künnapi Alpinismiklubist... nemad peaksid seda unepealt teadma

Olen käinud ja usu inimesi kes väidavad, et tegu on väga koleda kohaga isegi Sierra Leones ei ole nii karm. Aga kui oled otsustanud ikkagi minna siis kindlusta ennas absoluutselt kõige võimaliku ja võimatu vastu ja maksimum summa eest - eriti mis puutub lunaraha "ransom money" ja/või laiba koju toomist... siis su perel vähem muret. Head reisi!