Kas plaanid suvereisi lennu asemel autoga?

Tere, huvitav oleks teada kas tripikad kes seni on suvel puhkuse reisi ette võtnud lennureisina siis kas täna lennunduses toimuva kaose pärast planeerite autoreisi?

Ise plaanin nii nagu eelmistel suvedel soojemas Euroopas trippida autoga. Peamine sihtkoht Horvaatia rannik.

Halvemal juhul võib planeerida suvise telklaagri Leedu - Poola piiril :)

Ei plaani, loodetavasti mais, ehk ka juunis ikka lennukisse.

Ka kõige mustema stsenaariumi korral näib näiteks Valgevene avastamist väärt.

Hea,kui oktoobris-novembris piirid avatakse ja autoga,lennukiga soita saab !

Alates 08.06.20 peaks airBaltic Tallinnast lendama Amsterdami, Brüsselisse, Vilniusesse, Pariis, Viini, Londonisse, Kopenhaagenisse, Oslosse, Stockholmi ja Berliini.

Juulis tahaks ikkagi minna, kuigi teekond võib planeeritust muutuda! Olen isegi üle Valgevenet minekut vaadanud.

Käime igal suvel autoga 2 nädalasel tripil Euroopas. Nii oli ka plaan sel suvel, olen ootaval seisukohal. Start oleks 6. juuni hommikul Albaania poole. Pole veel ühtegi majutust kustutanud, ainult Budapesti hotellilt tuli kiri et tühistada , kuna ei tea kas avavad veel või annavad rendile. Vaatasin uue igaks juhuks. Nagu öeldakse- lootus sureb viimasena. Oktoobris on piletid Kreetale loodan et siis saab ikka minna.

Mul oli plaanis jaanipäeva autoreis Horvaatiasse ja septembris Kreeka suunal.  Broneeringuid veel tühistanud ei ole, kuid jälgin olukorda. Kipun arvama, et jaanipäeva reis jääb ära, kuna üks seltskonnas nö riskigrupp ja lisaks on mu sissetulekud vähenenud aga loodan septembris ehk juba õnnestub sõita.

Mai lõpuks oli lennureis Maltale ja septembri alguseks autoreis lõunaeuroopa poole plaanis,ühtteist ka broneeritud aga õnneks kõik ilma ettemaksuta ,sai just nimelt selliselt vaadatud ,et äkki leiab midagi paremat ja siis saab muuta.Kõikide asjade kondikava sai juba jaanuari algupoole tehtud aga eks aeg annab arutust.

Igal juhul autoga, kuhu iganes ratastel mõistlikult saab. Lennuk pole mu esimeseks valikuks kunagi olnud, tüütud tunde kestvad terminaliprotseduurid ja kaos lennunduses ei ole kriisiga tekkinud, see on juba aastakümneid jama olnud ja mugavamaks ei lähe seal enam miski. Väldin võimalusel lennureise, teinekord pole pääsu, eks siis tuleb ära kannatada.

Rail Balticu valmimisel on minu isiku näol tõenäoline klient olemas, Euroopa piires arvestatav konkurent lennukile, palju mugavam kindlasti.

Hetkel on mul juba 5 järgnevat autoreisi kellaajaliselt ja rahaliselt valmis planeeritud, eriolukorra tõttu aga "sisse soolatud".

Kui piirid lahti lähevad, keeran autonina esimesena Soome järvistu poole, järgmisena on ootel Kesk-Norra, sealt edasi Põhja-Itaalia, Lõuna-Saksa, Ahvenamaa, Taani, mõtteid on veel vähemalt paarikümne reisi jagu, kõik lennuvabad ja auto tegevusraadiuses. Jätkub aastateks. Kõige selle vahele kindlasti ka Eestit, puhkuse pärast ei pea tingimata maakera taha lendama.

Soomes on hotellid augustiks broneeritud, kõik tasuta tühistamisega, ma nende pärast veel ei muretse. Nagu ma tegelikult üldse ei muretse, sest mul on alati ka plaan B, C, D ja E varnast võtta, täpsemalt arvutist. Tekib tunne, et läheks hoopis teises suunas, valin siit oma koostatud sobiva plaani ja võiks päevapealt jeehat tõmmata. Nüüd on kodus istudes aega plaani pidada, seegi omaette huvitav tegevus, mõttes nagu reisikski juba.

Ei tahaks uskuda, et enne sügist ilma vaktsiinita ja ilma karantiinita riigipiirid vabalt massidele ringi reisimiseks lahti tehakse.

Öeldi, et poole suveni pole isegi üritusi meil võimalik korraldada.

Sellesuvine reis on planeeritud juuli-august. See on matkabussiga ja lennundusest sõltumatu. Ilmselt siis veel täielikku vabadust pole ja peab igasuguste kitsendavate asjaoludega juba ette arvestama. Esialgu olengi äraootaval seisukohal. Mida siin ikka mõelda, kui sinust asjad ei sõltu.

Plaan oli Šveitsis külas käia ja pikkus kolm nädalat. Sõltuvalt vajadusest saab ju plaane muuta. Ja kui eriti kehvasti läheb, piirdun tripiga mööda Eestimaad. Siis üle 10 päeva välja ei punnita.

Meil (oli) plaanis  jaanipäevast läbi Rootsi-Taani Lõuna-Saksamaale/Šveitsi sõita, või nii kaugele kui viitsimist on. Kuna laevapiletid ostetud, siis maikuu keskel on otsustamise koht, kas see on üldse võimalik. Erinevaid ürituste piiranguid ei pelga, kuna eelkõige ongi plaanis oma perega looduses mütata, kuid kõige kahtlasem on üle erinevate riigipiiride saamine ning laevaliikluse võimalikkus. Kahte otsa läbi Baltikumi-Poola küll lastega ei taha sõita ja siis lükkame reisi pigem edasi. 

Endiselt väga loodan, et see saab sellel suvel ikka teoks, kuid eks ta üsna kahtlane ole.

Meil on autoreis Tšehhi juuli keskel. Kahtlen,  et see saab olla võimalik.

Suveks on ilmselt karmimad piirangud läbi. Piiridelt ilmselt läheb mingi aeg ja suuri rahvakogunemisi ei lubata. Seega ilmselt Legolandi või Tatralandia sugused keskused veel avatud pole. Aga teistega distantsi hoides on turismiobjektid avatud ja looduses saab ka liikuda. 

 Mõningased piirangud kogu reisi võlu ei riku. Tuleb jooksvalt kohaneda.

Juhul, kui TdF toimub uuel ajal - see peaks eeldama, et ka piirid on avatud vähemalt kuu aega varem, muidu ei saaks ju olla sellise kategooria võistlus?

https://www.letour.fr/en/

Following the President’s address on Monday evening, where large-scale events were banned in France until mid-July as a part of the fight against the spread of COVID-19, the organisers of the Tour de France, in agreement with the Union Cycliste Internationale (UCI), have decided to postpone the Tour de France to Saturday 29th August to Sunday 20th September 2020.

Initially scheduled to take place from the 27th June to the 19th July, the Tour de France will follow the same route, with no changes, from Nice to Paris. Over the last few weeks, there has been constant communication between riders, teams, the organisers as well as other relevant third parties all with the support of the UCI, who are responsible for arranging a new global cycling schedule, in which the Tour de France takes pride of place.

The organisers of the Tour de France are in regular contact with and have reached agreement with all of the different parties involved, from the local communities to the public authorities.

Vaevalt, et seal tohivad osaleda ainult küllakutsega EL kodakondsusega ratturid ning publik ei tohi tõusudel kaasa elada ning kõik etapid on TT tüüpi.

Seega ise olen hetkel veel optimist.

Suveplaan juuliks on Austria Alpid (järjena eelmise suve Dolomiitidele).

Hetkel veel ei muretse, kuni jaanipäevani on maksimaalne võimalik rahaline kaotus ~180€ Świnoujście-Ystad liini laevapilet. 

Ühesõnaga -- elame, näeme. Kui Alpidesse ei pääse, eks siis piirdume Munamäe ja Vooremäega ;-)

Kaks aastat pole reisil käinud. Aprilli Budapesti lennu sain augustisse lükata. Veel plaanis Rotterdam-Amsterdam (september) ja Madrid (oktoober). Kui see aasta ei saa lennata, siis 2021 tuleb selle võrra veelgi ulatuslikum revenge travelling:

  • aprill - Madrid
  • mai - Lyon
  • juuni - Budapest
  • juuli - Glasgow-Edinburgh
  • august - Rotterdam-Amsterdam
  • september - Milano

Vahva plaan Alar, mul just vastupidine seis, möödunud aastal käisin Austria Alpides, Dolomiidid on ootel. Aga huvi pärast küsin, miks üle Rootsi ja laevadega, see ei anna ju sõidukilomeetrites võitu, ajaliselt pigem kaotab?

Infoks mainin, et Austria Alpidesse on eurorahadega ehitatud mitmeid uusi mägiteelõike ja tunneleid, mida isegi kaardil veel polnud, aga need on kõik peale rekonstrueerimist maksuliseks muutunud ja vinjett neis ei kehti. Naljakas on see, et osad neist olid tasulised vaid ühes suunas ja alati selles, kus meie sõitsime. Võimalik, et teise otsa polnud jõutud veel tolliputkat ehitada. Vähemalt kolm sellist plaanivälist teemaksu tuli ette, summa 9-13 EUR igaühest ei ole küll sellise reisi puhul määrav, aga kohati tekkis tunne, et milleks mulle vinjett üldse, kui kõik jupid omaette maksu all. Saab maksta ka kaardiga. Vinjetti läks esimest korda vaja alles kodu poole suuna võtmisel Salzburgist siiapoole. Alpid ja need mägikülakesed on nii ilusad, iga kell läheks uuesti tagasi, ka mu naine ja koer on sama meelt. Just suvel, siis pole sellist "laulupidu" nagu suusahooajal, aga paadunud huviline saab mõned suusanõksud isegi suvel ära teha, on aastaringselt toimivaid suusakeskusi. Austria ongi hakanud viimasel ajal panustama suusatamise kõrval ka suveturismile, kõikjal on igale maitsele matkaradu jne.

Kogu reisi vältel ei kohanud Poolast edasi ühtki Eesti numbrimärgiga autot, mis muidugi ei tähenda, et eestlast mõnes rendiautos ei võinud olla. Siiski näib, et automatkamine ei ole meie rahva hulgas reisistiilina kuigi populaarne. Vaevalt see nüüdki väga massiliseks muutub, sest autoreis kujuneb odavast lennu-paketireisist ikkagi palju kallimaks.

Viktor54, puhkusereisil ei käida ju kilomeetreid ning minuteid kokku hoidmas vaid puhkamas ;-)

Tegelik vastus on see, et elus peab olema vaheldust -- kaks suve tagasi sai tehtud tiir Lõuna-Poolas ning Slovakkias ümber Kõrg-Tatrate ning tagasiteel "põigatud" ka Prahasse, eelmise aasta Dolomiitide reisil sai väisatud nii Bratislavat, Viini kui Brnod. Selle aasta plaanis on (vähemalt esialgu) minna läbi Poola kuid Tiroolidest tagasi tulles on laual ka midagi valikust Saltzburg, München, Nürnberg, Karlovy-Vary ning kindlasti põgus põige Berliini. Ja sealt edasi on kaarti vaadates üsna loogiline lasta osa maad ka laevakaptenil sõita sel ajal kui ise mõnusalt kajutis ööund magad.

Dolomiidid on aga ägedad -- nostalgia mõttes üks klõps Biz Boe nõlvalt Arabba ja Marmolada suunas

Aitäh Alar, vastus on ammendav, tegelikult sellist vastust ma oletasingi.