Viimased kommentaarid

Tere.

Olen reisidel käinud juba üle 15aasta kõikjal maailmas. Alati kõik piletid ise organiseerinud, kuigi kunagi oli see märgatavalt raskem, kui nüüd ja saanud hakkama alati endale ja oma reisikaaslastele suhteliselt hea hinnaga piletite leidmisega. Ostsin vanematele 60 juubeliks mõlemile kingiks otselennu Helsinki-Phuket-Helsinki novembri lõpus. Reisiaeg 3-18.03.2015. Maksin kahe pileti eest 1230 eurot. Hind oli igati hea, kuna isa vajab mul veel ka ratastooli liikumiseks ja talle ei sobiks paljude vahemaandumistega lend. Kuna tavaliselt kasutan Skyscannerit või sarnast teenust või tellin piletid otse lennufirmast, siis seekord ostes piletid üle pika aja teenusevahendaja käest tegin ka taustauuringu. Niipalju kui oli siis võimalik. Vaatasin äriregistrist ja helistasin Tarbijakaitsesse(mingit märget polnud kellegil), Facebookis 13 000 liki, korduvad uued pakkumised FB lehel jne. Lisaks olid paar mu tuttavat ka käinud reisil ja kinnitasid, et kõik toimis. Maksin siis piletid ära, õnneks hotelle polnud ostnud ei nende kaudu, ega ka veel kusagilt mujalt enne, kui hakkasid esimesed uudised jõudma, et asi hakkab kahtlaseks minema. See mismoodi reisifirma Reisiks Oü asju ajab ei ole kindlasti normaalne. Kui veel peale sotsiaal meedias ilmuma hakanud info tuli imsiks, et R.L. võib olla asja taga, siis sai juba googeldades endale kiireks selgeks teha, et need asjad saavad ainult hapumaks minna. Gerly ja Marilyga pole praktiliselt midagi rääkida, kuna telefonis on neil ainult õigustused ja suust tuleb üks ümar mull mõlemal ja ega nende meilid minu meilidele vastates ka suurt ei erinenud nende jutust. Kui nendega tundus, et asja ajamine on võimatu hakkasin firma juhti taga ajama läbi telefoni, kuna tema meili ei ole kusagil eraldi. Nädala alguses sain ta korra ka kätte, ta helistas ise tagasi ja palus mul helistada nende uuele numbrile, mis FB-is. See oli sama hetk, kui Reisiks Oü telefoni taha tekkis Marily, kes olevat palgatud abiks, et see jama kiiremini lahendada. Temast juba saite eelmises lõigus aru, mis ma arvan. Seejärel sai vahetatud 4 meili ja mulle üritati selgeks teha, et olen üks paras udu ja neil on kõik korras. Ma olin eelnevalt suhelnud ka Finnmatkade osakonnajuhatajaga, kes ütles, et mu vanematel küll on broneering(selle broneeringu sain pika pinnimise peale alles 4päeva tagasi, kuigi piletid ostsin juba novembris), aga see on maksmata.

Eile võtsin siis firma juhi telefoninumbri uuesti sihtmärgiks ja helistasin ja saatsin mõned sõnumid. Pakkusin sõnumis Reisiks Oü-le veel välja(nagu olin pakkunud ka meilivahetuses Gerlyga, aga sellele keegi ei reageerinud ja ei ole üldse kindel, kas need meilid H.K ka kohale jõuavad), et olen nõus nagu nende reisitingimustes ka seisab, mõistliku kuluga Reisikorraldajale, kui soovid reisi tühistada. Pakkusin välja, et 1230 eurost soovin tagasi saada 1000 eurot. Mõned päevad tagasi seesama Gerly muidugi tahtis mulle veel ka kaela määrida trahvi Finnmtkadelt, aga selle sain oma meilivahetuses taga ümber lükatud päev varem, kuna Finnmatkade osakonnajuhataja kinnitas mulle isiklikult, et kui broneering on maksmata, siis ei pea reiside vahendajad neile maksma sentigi, vaid piisab nendepoolsest meilist või telefonikõnest ja see tühistatakse kuludeta. Lisaks on ka nime muutmine neil täiesti tasuta. Selleks ajaks olin juba ostnud vanematele uued piletid otse finnmatkadelt hinnaga 1666eurot ja nüüd siis veebruaris, kuna märtsis olid hinnad 2300 ja sinnakanti.

Kuna osad olevat ikka raha tagasi saanud. Keegi küll ei ole täpsemalt rääkinud, et kuidas ja see jätaks mulje nagu oleks seda nende oma töötaja postitanud siin foorumis, siis mõtlesin ka siia asjast täpselt nii teada anda nagu see minuga juhtus. Eile õhtul kella 20.30 aeg helistas minu suureks üllatuseks tagasi H.Kivisild ja ütles, et talle see -20% summast sobib ja on igati mõistlik ja ta kannab raha homme hommikuks minu arvele tagasi. Palusin tal saata maksekorraldus ja seda ta ka tegi eile õhtul. Täna hommikul ärkasin üles ja vaatasin siis oma pangakontot ja minu suureks üllatuseks oligi 1000 eurot mu arvel.

Minu soovitus ongi, et kui teil on vaja kellegi mõistlikuga rääkida ja soovite oma raha tagasi saada, siis proovige firma juht kätte saada ja otse temaga suhelda. Kuigi mu vanemate reis oleks toimunud alles märtsis, ei olnud sellise meediakajastuse ja info põhjal võimalik riskida sellega, et ostan veel ka kalli elamise ja lennujaamas selgub, et pileteid polegi või veel hullem, pole tagasisõidu pileteid või hotelli nagu osadel siin on kuulda olnud. See veel kõige hullem variant. Sellest tulenevalt oli minu poolt ma usun õigustatud reis enneaegselt tühistada ja oma raha mõistliku kuluga lasta tühistada, olgugi, et selle 230 euro saamiseks, pidi Reisiks Oü tegema ühe kahtlase broneeringu Finnmatkades, mis võttis neil aega tõenäoliselt 5 minutit.

Hanno Kivisilla number on 55-957-002

See siis minu ebameeldiv kogemus, mis majanduslikult minule isiklikult lõppes ma arvan paremini, kui olin osanud arvata veel mõned päevad tagasi. Minu ja vanemate aja ja närvikulu, muidugi see ei korva.

NB! Väike soovitus veel kõigile, et otsige ise omale lennupiletid ja makske tuntud vahendajatele nagu Estravel, Skyscanner, HolidayPirates või vaadake lennufimade oma lehtedelt näiteks ja leiate samade hindadega nagu pakuvad väiksemad vahendajad ja ärge laske väga odavatel hindadel omal pead sassi ajada.

OMA KOGEMUSE PEALT ARVASIN, ET SELLISESSE OLUKORDA ISE EI SATU, AGA IKKAGI SATTUSIN JA SELLEPÄRAST NII PIKA JUTU ETTE VÕTSINGI, ET VALVSUS VAHEST KAOB, KUI NÄED USKUMATULT ODAVAID HINDU :).

Kõike Paremat, Filipp