Viimased kommentaarid

Endal küll kahjuks selle firmaga kogemusi pole, aga oletame näiteks, et keegi ütleb, et toit oli kehv ja mõnel teisel firmal on suuremad istmevahed - kas siis sellepärast jätaksid piletid ostmata? :) Kui õnnestub soodsad piletid saada, siis ongi ju hea võimalus see veidi eksootilisem lennufirma ära proovida ja uus kogemus saada.

Suurepärane ülevaade, aitäh!

Neid pilte vaadates tuli ka minul Kamtšatka reisiplaanide tegemine jälle mõttesse. Kuidas seal on, kas minekut tuleks palju ette planeerida, päevakavad täpselt paika panna ja ekskursioonid/autod kinni panna või võiks ka lihtsalt kohale lennata ja jooksvalt vaadata ja matkata? Vaatasin momondost lennupiletite hindu mingiteks suvalisteks kuupäevadeks järgmise aasta juulis ja pakkus Moskvast edasi-tagasi hinnaks 300€. Kuidas muidu koha peal ööbimise, toidu jms hinnatase ka on?

Põhiline firma Kesk-Euroopas on Flixbus, aga võid ka näiteks Polskibus'i uurida.

Käidud-nähtud. Piiriületus nagu iga teinegi, ei maksa muretseda. Teed on muidugi Odessa kandis kohutavad, aga kogemus seegi.

Kui loodus ja kultuur huvi pakuvad, siis ära Kosovot kindlasti vahele jäta. Eelmise aasta suvel tiirutasin mootorrattaga sealkandis ja pole seal midagi kahtlast. Loodus ongi kõige ilusam just Kosovo, Montenegro ja Põhja-Albaania kandis, Kosovo-Montenegro piiriületus näiteks on väga muljetavaldav. Soovitakski tagasiteel sõita läbi Albaania Kosovosse ja Kosovost Montenegrosse. Kui aega on, siis Põhja-Albaaniat ka avastada. Ise läksin edasi Horvaatiasse Dubrovnikusse ja sealt siis Mostarisse BH-s. Kõike seda julgen ka soovitada- tee Dubrovnikusse läks läbi Montenegro linnade Budva ja Kotori, mis asuvad mere ääres ja on ka päris ilusad.
Bosnia ja Hertsegoviina on ka looduse ja kultuuri poolest väga huvitav, Sarajevo ja Mostar andsid mulle väga hea kultuurielamuse. Pidudel ei käinud, aga piisas ka piirkonna keerulise ajaloo tundmaõppimisest.

Suurema turvariskiga on suhteline mõiste. Eelmise suve põhjal ütleks, et ainus, mida võib riskiks pidada, on teistest ümbruskonna riikidest hullem liikluskultuur. Muretseda pole aga üldiselt millegi pärast.
Serbia on ka täiesti okei riik ja Bosnia ja Hertsegoviinat ma julgeks lausa soovitada. Loodus on kena ja Sarajevo on väga mitmetahuline ja huvitava ajalooga linn.
Ise sõitsin eelmisel aastal kõik selle piirkonna riigid kuni Kreekani läbi. Looduse poolest on ilmselt huvitavam, mida rohkem läbi Montenegro sõidad, ehk siis soovitaks seda Google Mapsi pakutavat varianti, mis läbi Belgradi läheb. Kui mööda Dalmaatsia rannikut tagasi tulla, siis soovitaks Bosnia ja Hertsegoviinas vähemalt Mostarist läbi põigata, saab riigist mingigi ettekujutuse, kui Sarajevo liiga kaugeks tundub jäävat.

Lendasin sealtkaudu üle-eelmise aasta sügisel. Lennujaam on küll suitsetamisvaba, aga nii tubakahaisuseid WCsid pole ma üheski teises kohas näinud, kui Šeremetjevos. Ma pole ise küll suitsetaja, aga ilmselgelt see keelupoliitika ei tööta ja oleks mõistlik lennujaamas mõni suitsunurk üles seada.

Eelmisel suvel ei nõutud minult rahvusvahelist juhiluba ei Valgevenes, Serbias ega ka üheski teises Ida-Euroopa või Balkani riigis ja sai need kõik läbi sõidetud.

Mida tähendab "kõige normaalsem"? Kas tahad võimalikult kiiresti kohale jõuda või võimalikult palju näha?

Lihtsalt huvi pärast küsin- kui tehtav oleks mõte lennata näiteks Nairobisse, sealt liikuda ühistranspordiga läbi Uganda, Rwanda ja Burundi ning tagasi lennata Dar es Salaamist? Kui palju sellise marsruudi peale aega arvestada? Vean ikka aeg-ajalt erinevaid jooni kaardile ja see tundus huvitav plaan, millega saaks kohe hulga riike ära võtta.

Kusjuures olen ise ka viimasel ajal odava otsa seikluskaameraid lähemalt uurinud, et reisidel kasutamiseks, motovlogimiseks ja muudeks huvitavateks projektideks midagi leida. Kuna varem pole sellist aparaati omanud, ei taha alguses ka suurt summat magama panna. Erinevaid teste lugedes ja videosid vaadates on mul sõelale jäänud kaks kaamerat: Hawkeye Firefly 7S ja Gitup Git2.

Firefly on odavatest kaameratest üks kõige parema hinna ja pildikvaliteedi suhtega kaameraid (~65€), kuid miinusena pole tal mikrofonisisendit. See aga on odavate kaamerate puhul tavaline. Git2 on mikrofonisisend olemas, aga see-eest on ta kallim (~110€). Kaameratega saab kaasa ka hulganisti kinnitusi, korpuseid jms (Git2 tuleb selleks võtta Pro paketina). Mõlemal kaameral on taga ekraan ning ka güroskoopiline stabiliseerimine, mis on odavate kaamerate puhul üsna vähelevinud (isegi paljudel Goprodel pole stabiliseerimist). Kusjuures Git2 stabiliseerimine on väidetavalt üks parimaid üldse ja videosid vaadates toimetab see tõesti hästi. Kui olla sellest nõus loobuma, saab üllatavalt hea pildiga kaameraid veel odavamaltki. Kui neist kahest pisut rohkem välja käia, siis kiidetakse ka SJCam'i toodangut (nt SJ6 ja SJ7 ) ning korralikke mudeleid on teisigi.

Lõppu mõned lingid ka:
http://www.gearbest.com/action-cameras-c_11332/
http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_365568.html (Firefly)
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-gitup-git2.html?spm=2114.01010208.0.0.e9UH8q&initiative_id=SB_20170216113308&site=glo&groupsort=1&SortType=price_asc&g=y&SearchText=gitup+git2

Oma kogemustest võiks öelda, et kui ainult käsipagasiga reisid, siis keegi kaaluma ei hakka, seda nii airBaltic'u, Ryanairi ja ka teiste puhul.

Kui muud ei leia, siis:

http://shop.lonelyplanet.com/sri-lanka/sri-lanka-travel-guide-13/

Praegu on soodusmüük veel jaanuari lõpuni ja üle £25 tellimustel on tasuta transport ka.

Kui muud ei leia, siis:

http://shop.lonelyplanet.com/georgia/georgia-armenia-and-azerbaijan-travel-guide-5/

Praegu on Lonely Planetil 30% soodusmüük ka, mis tundub, et kestab jaanuari lõpuni, ehk siis täna-homme. Kui miskit veel juurde võtta ja üle £25 tellida, on postitus tasuta.

Mida sa nüüd täpsemalt ootad, eriti kui isegi ühtegi kuupäeva kirja ei pane?

www.momondo.com
www.azair.eu

Kui on variant ka Riiast lennata, siis sealt peaks Ryanair ka lendama.

Tänan lahkete sõnade eest!

Mis puudutab isiklikku emotsiooni, siis nii palju, kui seda oli, ma ka kirja üritasin panna, kuigi tagantjärele kirjutades ilmselt üht-teist ununes ka. "See oli ilus euroopalik linn" tähendab seda, et linn ei tekitanud minus mingit erilist emotsiooni, samas ma olin mitmetes kohtades ka nii vähe, et emotsiooni ei jõudnudki tekkida. Üldiselt tekitasidki minus rohkem emotsiooni just mitte-euroopalikud kohad.

Sai suvel ka käidud ja mootorrattaga Balkanile tiir peale tehtud. Kõik oli väga normaalne, keegi halvasti ei suhtunud, politseiga kokku ei puutunud. Piiriületused sujusid samuti ladusalt. Kogemused panin blogisse ka kirja:
https://reinholdjasemud.wordpress.com/2017/01/22/kahel-rattal-balkanit-avastama/

Ise sain paar aastat tagasi väga hea hinnaga matkasaapad Sportland outletist, maksin vist 30€, kui mälu ei peta. Selle raha eest polnud loomulikult tegemist mingite tippklassi saabastega, ehk et ventilatsioon jättis palava ilmaga pisut soovida ja raskevõitu olid ka. Aga Marokos Atlase mägedes sai matkatud ja kõrgeim tippki vallutatud ning ajasid asja ära küll.

Miks mitte minna koha peale ja seal vahetada?

Üldjuhul mulle tundub, et sellistes vähelevinud valuutaga riikides saad koha peal kõige parema kursi, sest neil on hea meel, kui keegi kõvemat valuutat sisse toob ja väljaspool riiki pole nende oma valuuta väga likviidne.

Jõudsin just nimetatud reisilt tagasi ja saan nüüd ka oma kogemusi jagada.
Üldiselt võib öelda, et templite osas valitseb seal piirkonnas mõningane korralagedus, nii et passi sain täita loodetust vähem.
Ungarist Serbiasse minnes sain passi Serbia sisenemise templi, kuid Bulgaaria kaudu väljudes templit passi ei saanud.
Bulgaaria-Makedoonia piiri ületasin hilja ja pimedas, nii et peale minu oli veel ainult paar autot ja piirivalvurid igavlesid niisama. Ajasin nendega natuke juttu ja keegi väga midagi ei kontrollinud. Olin juba passikontrolli läbinud, kui otsustasin, et uurin ikkagi ka templi kohta. Läksin siis selle putka juurde tagasi ja küsisin, kas ma templit ei peaks passi saama. Piirivalvur küsis, et tahad templit, jah, võttis mu passi, lõi sinna sisenemistempli, andis passi tagasi ja ütles, et tegelikult me EU kodanikele templeid passi ei löö. :)
Albaanias ei löödud üldse templeid, Kosovos ja Montenegros löödi nii sisenemisel kui väljumisel. Bosnia ja Hertsegoviinas löödi jällegi ainult sisenemistempel, aga Horvaatia kaudu väljumisel viibati mind vist lausa niisama läbi. Horvaatia poole peal vaadati ka passi ainult mõned sekundid.

Päris korralikud järjekorrad olid Ungari-Serbia, Serbia-Bulgaaria ja Horvaatia-Bosnia ja Hertsegoviina piiridel (nii Dubrovnikust Bosniasse minnes kui Bosniast Zagrebi poole minnes), ehk siis Euroliidu piiridel, nagu ikka. Mootorrattaga oli ses osas mugavam, et sai järjekordadest lihtsalt mööda sõita. Tundub võib-olla natuke ülbe, aga Ungari-Serbia piiril autojuhid lausa viipasid mulle, et sõida aga kõige ette. Käitusin siis ka kõigi teiste piiriületuste (ja liiklusummikute) puhul samamoodi.

Tänan kõiki oma kogemusi jagamast! Sellest saan loomulikult isegi aru, et ID-kaardi peale templeid ei lööda, aga mulle jäi segaseks see, et kui saab ka ID-kaardiga, siis mis mõtet templite passi löömisel üldse on. Aga kui ID-kaart elektooniliselt registreeritakse, on pisut teine lugu. Mul endal lihtsalt on templite passi kogumine omaette hobiks kujunenud ja tahaks ikkagi neid saada.