Viimased kommentaarid

Sisenesime Horvaatiast Montenegrosse (Dubrovnikust tulles) 5 päeva tagasi, ulatasime passid ja saime ka templi passi. Järjekord oli ca 30 minutit.
Täna Montenegrost Bosnia ja Hertsegoviinasse tulles läks väga kiiresti (mitte Dubrovniku poole). ID kaartidega testima ei hakanud, sest passid on ka kaasas.

Minu kogemus Ryanairi piletitega on see, et päevasel ajal on kallim. Kui osta näiteks peale keskööd, siis odavam.
Ostsin mōni nädal tagasi Tallinn-Weeze piletid ja sama muster kordus mitu päeva järjest.

Lendasime täna Cebu Citysse. Lennujaamas olevatest 3 erinevast automaadist ei saanud midagi. Lugesin siit HSBC kohta. Panga kodulehe järgi on Cebus üks automaat, õnneks oli see hotellist 5 min jalutuskäigu kaugusel.
Automaat andis max 20 000 korraga ja 200 PHP tasu ei näidanud.

Läheme samuti jaanuaris Air Chinaga ja külastame mõlemat - nii Taid kui ka Filipiine. Minnes on lend Phuketisse ja tagasi Manilast.
Tai piirdubki Phuketiga, kus oleme 6 päeva. Plaanis on Phi Phi ja Phang Nga päevased sõidud.
Phuketist lähme AirAsiaga läbi Kuala Lumpuri Cebule. Phuketilt Cebule läheb ka 4 tunnine otselend, kuid see on öösel. Lapse unerahu huvides lendame magamisajaks Kuala Lumpurisse ja hommikul edasi Cebule.
Filipiinidele jääb 9 päeva ja selle aja jooksul peab jõudma ka Manilasse. Kavatsen olla Boholil ja Panglaol ning lisaks Camiguin või Siquijor.
Kummaski kohas varem käinud ei ole, aga ootus Phuketile on ehe turistikas, Filipiinidelt ootan rohkem rändamist ja emotsioone.

Air China kampaaniast:
Võtsime piletid algusega Arlandast ja tagasi Heatrowsse. Ostmisega läks kuidagi rapsimiseks ja tagantjärgi teeks natuke teisiti. Ostsin piletid mõni nädal tagasi ja nüüd pole enam hindu vaadanud, aga minnes oli igatpidi soodsam lennata Stockholm Arlandast.
Tallinnast Arlandasse oli minu soovitud päeval SASi pilet natuke üle 80 euro ja võtsin pileti Norwegianiga Helsinkist 40 euroga. Tagantjärgi teeks selle otsa ikkagi sirgeks.
Nii alguse kui ka lõpuga soodsaid pileteid oli saada ka Moskvast, aga millegipärast Venemaale ei tõmba ja pigem väldin Moskva lennujaamasid.
Tagasitulles oli alguses saada soodsaid pileteid Milano Malpensasse, kust saab soodsalt Easyjetiga Tallinnasse, aga kuna kohe ei ostnud, siis Air China Milano otsa hind tõusis. Selle asemel võtsin Heatrowsse. Sealt jällegi pole ühtegi lendu Tallinnasse. Minu soovitud päeval poleks jõudnud ka ühegi teise lennujaama Tallinna lennule. Jäi lennujaama vahetus ja Luton - Riia lend Wizzairiga 30 eurot. Ööbida on igaljuhul mõtekam Riias kui Londonis.
Natuke liiga palju lendamst, aga Helsinki - Stockholm - Peking - Phuket - Kuala Lumpur - Cebu ja tagasi Manila - Peking - London - Riia lennud läksid maksma 520 eurot nägu. Lisandub laev Helsinkisse, buss Riiast ja lennujaamavahetus Londonis.
Talveriided jätame Pekingi lennujaama pakihoidu.

Sai ka hiljuti Ryanairi piletid ostetud Bergamosse. Minek on koos 3-aastase lapsega nädalaks ja täna hakkasin reisi sisustamise peale mõtlema.
Tänan Gardalandi viite eest! Võtsin sealt "fabulous" pakkumise - piletid parki + piletid seaworld + üks öö hotellis, mis väidetavalt annab kokkuhoidu 40%. 2 täiskasvanut ja 1 bambino tuli 180 eurot.
Sellega on seitsmest ööst broneeritud esineme ja kuues. Teise ja kolmanda öö mõtlesin panna kuhugi Como järve äärde ning neljanda ja viienda Veneetsiasse. Kuues öö on siis Veneetsiast tagasitulles Gardaland ja seitsmenda öö saaks olla kas juba tagasi Bergamos või Veronas, kust jõuab ka tagasisõidupäeval lennujaama, kuna lend tuleb ca kell 16.
Kui kellelgi on huvitavaid ettepanekuid, siis olen samuti huvitatud. Marsruuti saab veel vabalt ümber mängida.

Kui Balil oled, siis käi ära ka Gili saartel.
Sinna saab Badangbai sadamast kas läbi Lomboki alguses suure laevaga ja pärast teisest saare otsast väikese paadiga või siis otse kiire paadiga.
Läbi Lomboki kestab sõit terve päeva - 8-9 tundi - hinnaks mina kauplesin 140k ruupiat.
Otse kiire paadiga läheb 1,5 tundi, hind on umbes 600k ruupiat. Kiiretel paatidel on terve taguots mootoreid täis laotud ja läheb lihtsalt jõhkra jõuga läbi lainete.
Gili Trawaganil on elu kõige rohkem - nii hotelle kui ka ööelu. Üldiselt on gilidel aga vaikne ja rahulik, kuna mootorsõidukid on saarel keelatud. Sõita saab kas jalgrattaga või hobusega. Hinnatase on ka kõrgem kui mujal Indoneesias, aga Balil ka odavam pole.
Teised kõrvalsaared - Gili Meno ja Gili Air on rahulikumad.
Asukoht: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=indonesia,+gili+trawagan&sll=-0.789275,113.921327&sspn=31.497072,39.418945&g=indonesia&ie=UTF8&hq=&hnear=Gili+Trawangan,+Indonesia&ll=-8.326327,116.058197&spn=0.493249,0.615921&t=h&z=11

Üks huvitav juhtum tuli veel meelde seoses politseiga Balil. Peatavad kinni turiste ja tahavad raha saada - mingi põhjuse ikka leiab.
Seisin autoga tee ääres ja uurisin kaarti, politsei sõitis kõrvale ja vaatas et turvavöö on lahti.
Tegi oma pakkumise et maksan kas 200k ruupiat kohe (umbes 200 eeki) või lähme jaoskonda ja siis pärast mingi kohus otsustab kui palju trahvi saan.
Pakkusin et lähme sinna jaoskonda, sest see politsinikule ei meeldinud. Selle peale kirjutas mulleb mingi paberi, kus minu rahvusvahelise juhiloa andmed peal ja tahtis et sinna alla kirjutaksin. Ütlesin, et ei saa sinna alla kirjutada, kuna see on indoneesia keeles ja ma ei saa sellest aru.
Selle peale ei viitsinud politsinik rohkem tegeleda ja sõitis lihtsalt minema.

Rendiautot ei ole mingit mõtet võtta, kuna saare kohta puudub normaalne kaart(tee on kas teises kohas või on uus tee vms) ja viitasid ka pole.
Muidu rendika sain 120k ruupia eest aga loobusin suht kohe. Koos juhiga normaale konditsioneeriga auto maksab umbes 400 - 500 k ruupiat.

Balil muidu mina ööbisin Kutas. See on ka üks põhikoht. Üldiselt on Balil ikka liiga palju turiste.
Hotelli ette ei ole broneerinud kusagil. Võtsime lihtsalt päeva kaupa.

Mul oli oluliselt positiivsem kogemus. Sõitsin Niagara Fallsis kogemata Kanadasse.
Kanadasse ei olnud plaanis sisse sõita kuna arvasin et sellega kaasnevad mingid protseduurid ja võtab aega, aga keerasin kogemata valest teeotsast sisse ja piiripunkt oli ees, tagsipööret ei olnud.
Piirületus ei võtnud üldse aega - ulatasime autoaknast passid, mõned küsimused (seletasin et kogemata pöörasin siia ja tulen tunni aja pärast USA-sse tagasi). Löödi passi tempel, et võin pool aastat olla.
Hilljem olin rahul, sest Kanada poolt on juga oluliselt paremini näha.
USA poole tagasisõit mõni tund hiljem läks sama valutult.

Viisa ostmiseks on dollareid vaja.
Ise võtsin kaasa eurod, mida 100 kaupa erinevates kohtades vahetasin.
Yogjakartas ei olnud mingit probleemi raha vahetamisega, sai väga hea kursiga ka.
Balil iga teine koht tänaval pakub rahavahetust. Sildid on väljas, et jube soodsa hinnaga ja kui küsida et palju commission on, siis ütlevad et ei ole.
Commission tuleb alles siis kui juba ruupiaid lauale loetakse. Ma sain korduvalt päris kurjaks.
Ühes kohas, kus pakuti uskumatut vahetuskurssi, vahetasime 3 korda 100 euri ja saime kõik kuidagi 100 000 ruupiaga tõmmata, kuigi sai väga tähelepanelikult rahalugemist jälgitud ja üle ka loetud.
Pärast läksin tagasi puudujäävat raha nõudma - kui politseiga lubasin tulla, siis sain ka kiiresti puudujääva raha.
Rohkem nad kahjuks ei tahtnud vahetada alla maailaturu hinna.
Tavidist ei ole mingit mõtet kaasa osta, sest spread on liiga suur.

Lendasin septembris London - Kuala Lumpur - Singapur - Yogjakarta ja tagasi Denpasar - Kuala Lumpur - London Airasiaga.
London - Kuala Lumpur lennul, mis kestab umbes 12,5 tundi, hakkas jube külm ja tekk maksis 35 ringitit. Ülejäänud oli kõik ok. Check in läks alati kiiresti ja ka pagasi sai kiirelt kätte.
LCCT ja linna vaheline transport on hea.
Hetkel Aasiasse ja Austraaliasse reisimisel ongi ilmselt odavaim võimalus Tallinnast Easyjetiga Stansteadi ja sealt edasi Airasiaga.